Koray Demir 23 Temmuz 2016 Paylaş 23 Temmuz 2016 Merhaba arkadaşlar 2004 model Focus 1,5 aracım var. Bu aralae motor soğukken ilk çalıştırdığimda rölantide dalgalanma oluyor fakat motor ısındıran sonra herhangi bi dalgalanma olmuyor. Motor sıcakken motoru kapatıp acınca da herhangi bir dalgalanma olmuyor bunun nedeni ne olabilir. Bir de aracın rölantisi devir saatinde bununan 1 rakamının altındaki çizginin biraz asagisinda duruyo. Bunun 1in altındaki çizginin tam üzerinde durması gerekmiyor mu Sıcak rölanti degeri 700 +-25 tir gauge menüden kontrol edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Abdullah Taş 26 Temmuz 2016 Paylaş 26 Temmuz 2016 Sa kolay gelsin benimde bir rolanti sıkıntım var ama normal mi anlamadım rolantim sabit 750 ilk calıstırmada 1200 filan sabit dalgalanma filan yok kesinlikle ama trafikte duracagımda yada direksiyonla bir yere girerken fren artı direksiyon cevirdigimde bir rolanti 750 altına düsüp tekrar 750ye geliyor ama kesinlikle stop olayi filan yok ama hissediyorum o titremeyi motordaki düşerken devirdede gözüküyor. siz normal mi arkadaşlar Yorum bağlantısı
Koray Demir 26 Temmuz 2016 Paylaş 26 Temmuz 2016 Sa kolay gelsin benimde bir rolanti sıkıntım var ama normal mi anlamadım rolantim sabit 750 ilk calıstırmada 1200 filan sabit dalgalanma filan yok kesinlikle ama trafikte duracagımda yada direksiyonla bir yere girerken fren artı direksiyon cevirdigimde bir rolanti 750 altına düsüp tekrar 750ye geliyor ama kesinlikle stop olayi filan yok ama hissediyorum o titremeyi motordaki düşerken devirdede gözüküyor. siz normal mi arkadaşlarNormal değil. Yorum bağlantısı
Abdullah Taş 26 Temmuz 2016 Paylaş 26 Temmuz 2016 Hiç yaşayan varmı böle ve çözüme ulaşan aynı konuda Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 31 Temmuz 2016 Paylaş 31 Temmuz 2016 Sıcak rölanti degeri 700 +-25 tir gauge menüden kontrol edebilirsiniz.Dediğiniz gibi sıcak rölanti değerine baktım gauge menüden sizin söylediğiniz değerler arasında görünüyor rölanti değeri. Fakat bana hala sanki biraz dusuk gibi geliyo asagida linkini paylaşacağım videoda göründüğü gibi sanki rölanti çubuğu çizginin tam üstünde olması gerekiyormuş gibi geliyo bana.https://www.dropbox.com/s/708ooqkno5utk2u/Video%2030.07.2016%2010%2023%2000.mov?dl=0 Yorum bağlantısı
Koray Demir 31 Temmuz 2016 Paylaş 31 Temmuz 2016 Dediğiniz gibi sıcak rölanti değerine baktım gauge menüden sizin söylediğiniz değerler arasında görünüyor rölanti değeri. Fakat bana hala sanki biraz dusuk gibi geliyo asagida linkini paylaşacağım videoda göründüğü gibi sanki rölanti çubuğu çizginin tam üstünde olması gerekiyormuş gibi geliyo bana. https://www.dropbox.com/s/708ooqkno5utk2u/Video%2030.07.2016%2010%2023%2000.mov?dl=0 Çok çok az düşük gibi görünüyor evet bende hep bu şekilde otomatik ayarlaniyor diye biliyorum ustanıza bir kontrol ettirin isterseniz. Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 31 Temmuz 2016 Paylaş 31 Temmuz 2016 Çok çok az düşük gibi görünüyor evet bende hep bu şekilde otomatik ayarlaniyor diye biliyorum ustanıza bir kontrol ettirin isterseniz. 2001-2010 arası 10 yıl kıllanmış olduğumuz ailenin aracı olan focusumuzda da aynı sizin fotoğrafta göründüğü gibiydi. Aracın gecmisini bildiğim icin rahatsız ediyordu bu durum. Ankara Tan otoya götürdüm ordaki usta da kendi ayar yapıyo bunlar dedi çalışmasında sıkıntı yok dedi gönderdi beni. Bence normal bi durum degil ve İlahi bi yerde ayarı vardır diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Temmuz 2016 Paylaş 31 Temmuz 2016 enjeksiyonda manuel rölanti ayarı yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Abdullah Taş 11 Ağustos 2016 Paylaş 11 Ağustos 2016 Arkadaslar ben bugün baktrdim rolanti sorunuma rolanti valfi temizlendi ama yinede rolanti skntim var bu etken klimayi actigimda daha cok boy gosteriyor sizce nedendir usta aku basligini cikartip 10dk bekledi kendi resetedi yine ayni bu klima acilinca daha cok oluyor ama klimam sogutuyor kklimada bir ariza olsa sogutmaz diye dusunuyorum hiç yasayan varmi aranizda ve sorunu cozen Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN 1 Eylül 2016 Paylaş 1 Eylül 2016 Focusun en kronik sorunu bence.tuplu kullaninca mutlaka oluyor.ben tam hallettim dedim 30bin km sonra bir daha... Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 2 Eylül 2016 Paylaş 2 Eylül 2016 Tüpün illaki etkisi vardır fakat benim araç tüpsüz bende de var sorun Yorum bağlantısı
Engin uçar 27 Eylül 2016 Paylaş 27 Eylül 2016 Benim aracımdada rolanti sorunu var araç durdugunda rolantideyken sanki gaz veriyomuş gibi devir saati yukarı ve aşşagıya baya oynuyo ve motorda gaz veriyomuş gibi devir alıp devir düşürüyor ve devir saatindende zaten oynama bariz belli ouyor tamircim gaz kelebek gövdesini açıp baktı ve ortadaki kapakta açıklık var aşınmış dedi ışık bile sızmaması gerek dedi sorun bumudur acaba Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 4 Ekim 2016 Paylaş 4 Ekim 2016 enjeksiyonda manuel rölanti ayarı yoktur. Peki bunun çözümü yok mudur 105 bin bakımında gaz kelebeğini temizlediler ilk etapta sanki düzeldi gibi oldu fakat 3-5 gün sonra tekrar etmeye başladı, çok sinir bozucu bi durum. Araçta lpg de yok ki lpg kaynaklı desem. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç 4 Ekim 2016 Paylaş 4 Ekim 2016 Peki bunun çözümü yok mudur 105 bin bakımında gaz kelebeğini temizlediler ilk etapta sanki düzeldi gibi oldu fakat 3-5 gün sonra tekrar etmeye başladı, çok sinir bozucu bi durum. Araçta lpg de yok ki lpg kaynaklı desem. vala ben de yazdım daha önce benim focusta durunca rölanti çıkıyor iniyor aracı hafif titretip normale dönüyor kronik sanırım çok sıkıntı çeken var bu durumdan 2001-2010 arası 10 yıl kıllanmış olduğumuz ailenin aracı olan focusumuzda da aynı sizin fotoğrafta göründüğü gibiydi. Aracın gecmisini bildiğim icin rahatsız ediyordu bu durum. Ankara Tan otoya götürdüm ordaki usta da kendi ayar yapıyo bunlar dedi çalışmasında sıkıntı yok dedi gönderdi beni. Bence normal bi durum degil ve İlahi bi yerde ayarı vardır diye düşünüyorum rölanti normal gözüküyor sanki Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 4 Ekim 2016 Paylaş 4 Ekim 2016 Gaz kelebeği sensörü. Yeni alsanız da muhtemelen devam edecek sıkıntı. Şarj dinamosu diyenler de olacaktır. Sensörün yönünü oynatarak deneyin ve o şekilde yapıştırın. Arıza lambasını yakacak bu iş. Arabayı satmasam gaz kelebeği ve sensor takım halinde değiştirmeyi düşünüyordum ama nasip değilmiş. CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 5 Ekim 2016 Paylaş 5 Ekim 2016 vala ben de yazdım daha önce benim focusta durunca rölanti çıkıyor iniyor aracı hafif titretip normale dönüyor kronik sanırım çok sıkıntı çeken var bu durumdan rölanti normal gözüküyor sanki Sanırım videoyu izlediniz, videoda rolantideylen çubuğun durduğu konumu göstermek için çektiğim görüntü var. Benim sıkıntım mesela sehiricinde dur kalklarda mesela belirli bi sure gidip kırmızı ışıkta durduğum Zaman aracı bosa aldığımda rölanti normalden asagi doğru inerek stop edecekmiş gibi oluyo yırtamaz yapıyo sonra kendi gaz verip ayarlıyor ama yine de videoda göründüğü kokumda duruyo. Normalde durması gereken çizginin biraz altında kalıyor Gaz kelebeği sensörü. Yeni alsanız da muhtemelen devam edecek sıkıntı. Şarj dinamosu diyenler de olacaktır. Sensörün yönünü oynatarak deneyin ve o şekilde yapıştırın. Arıza lambasını yakacak bu iş. Arabayı satmasam gaz kelebeği ve sensor takım halinde değiştirmeyi düşünüyordum ama nasip değilmiş. CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Bu soruna neden olabilecek parçalardan aklıma gelenler buji kablolari( bujiler 105 binde değişti), bobin, gaz kelebeği. Nasıl çözeceğim bilmiyorum bu durumu Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç 6 Ekim 2016 Paylaş 6 Ekim 2016 Sanırım videoyu izlediniz, videoda rolantideylen çubuğun durduğu konumu göstermek için çektiğim görüntü var. Benim sıkıntım mesela sehiricinde dur kalklarda mesela belirli bi sure gidip kırmızı ışıkta durduğum Zaman aracı bosa aldığımda rölanti normalden asagi doğru inerek stop edecekmiş gibi oluyo yırtamaz yapıyo sonra kendi gaz verip ayarlıyor ama yine de videoda göründüğü kokumda duruyo. Normalde durması gereken çizginin biraz altında kalıyor Bu soruna neden olabilecek parçalardan aklıma gelenler buji kablolari( bujiler 105 binde değişti), bobin, gaz kelebeği. Nasıl çözeceğim bilmiyorum bu durumu aynı sorun bende de var tıpkı sizin aracınızda olduğu gibi yapıyo Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN 11 Ekim 2016 Paylaş 11 Ekim 2016 krank sensöründen olur mu acaba ? benim eski focusta da vardı stop edecekmiş gibi oluyordu . Sensörü ve gez aylarını değiştirince düzelmişti. Yorum bağlantısı
Aykut Yıldırım 25 Ekim 2016 Paylaş 25 Ekim 2016 Arkadaşlar merhabalar. Forumda yeniyim ve umarım doğru yere konu açmışımdır. Öncelikle ilk sorunum rölanti problemi. 2004 focus ghia araca sahibim. Aracı çalıştırıyorum lpg ye geçene kadar ısınmasını bekliyorum. Sonrasında yola çıkıyorum. Mesela ilerde ışıklar kırmızı. Durmam gerekiyor yavaşlayıp vitesi boşa attım. Rölanti bi anda 300 lere kadar düşüp araba kendini silkeliyor ve araç kendine gaz verip devir çubuğunu 1500 e kadar çıkarıyor sonra 900 de sabitleniyor. Bazen stop etmişliği bile oluyor. Aslında çok çok ciddi bir problem. Çünkü stop ettiğinde frenler sertleşiyor direksiyon dönmüyor. Ve bir sıkıntı daha var. Yokuş aşağıya arabayla boş viteste inerken devir çubuğu kendi kendine yükseliyor. Araba kendisi gaz veriyor.1300 e kasar geliyor çubuk. Boğaz kelebeğini ve rölanti valfini temizlettim sıkıntım düzelmedi. Rica ediyorum derdime bir çare bulun. Dediğim gibi forumda yeniyim yanlışım olduysa mazur görün. Yorum bağlantısı
Koray Demir 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Kompresyon testi yapın yağlı ve yağsız. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Muhterem bu tür şiddetli rolanti bozukluğu rolanti valfinin öldüğüne delalettir.Rolanti valfi rolantiyi dengeleyemiyor.Zaten o valfin fişini çekersen araç stop eder.Bozulduğunda devamlı rolantiyi ayarlamaya çalışır ama ayarlayamaz. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Sayfalar dolusu bilgi olan konu mevcut. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239925-focus-1-r%C3%B6lanti-sorunlar%C4%B1/ Yorum bağlantısı
Gökhan Mutlu 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Bendede bu sorunun aynısı vardı. rolanti valfini temizlettim ve bujileri değiştirdim son olarak tüpcüde tekrar tüp benzin karışımını ayarlattım sorun halloldu yardımcı olur umarım. Yorum bağlantısı
Aykut Yıldırım 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Cevaplaeınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Ama buraya yazmadan önce araştırdım kimi T hortumu diyor kimi rölanti valfi diyor kimi eksantrik sensörü diyor. Ve bunların hepsini değiştirip sorunu halledemediğini söyleyen arkadaşlar var. Acaba bu problemin kesin bir cevabı yok mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 rölanti sorounu (ve bazı diğer) sebebleri ayrı ayrı oalabilr sonuçtaki yansıması aynı olabilir. kendime ait hiçbir focus 1 de rölanti sorunu ben yaşamadım mesea. çevremde de. bu da ilginç gibi.. bu tip karmaşık sonuçsuzlanmışlarda önce kompresyon testi yaptırın (motor silindir sıkıştırma basıncı) ateşeleme elemanlarının yi durumda olduğundan ve filtre temizliğinen de emin olmalı. vakum kaçağı incelenmel.. başta yapılması gerekneler bunlar. %90 hadisede çözüme bu kontroller ile kavuşulur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts