İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Hüseyin Vuruşkan

devir dalgalanmasının subaplarla ilgisi olup olmadığı konusunda çok kararsız kaldım (en iyisi biraz riskli ve masraflı olsa da) ve subapları değiştirdim.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/263073-devir-dalgalanmas%C4%B1-di%C4%9Fer-sorunlar-ve-subap-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/

 

konumda da bahsettiğim gibi, subap değişimi 1000tl buldu lakin aracım gitti yerine başka motor takıldı sanki. çok sessiz, çok atik, yakıt farkedilir derece de düştü ve devir dalgalanması % 0 . Olması gerektiği yerde çakılıp kalıyor...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Benimki de aynı şekilde 10 numara oldu.Benim subaplar yanmış, oturmuş rolantide dalgalanma stop etme mevcuttu.Şükür hepsi geçti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Subap yenileyen arkadaşlar, araçlarınız kaç yaşında ve kaç bin km de idi ?

 

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Subap yenileyen arkadaşlar, araçlarınız kaç yaşında ve kaç bin km de idi ?

Teşekkürler.

Subap yenilemede km den çok aracın LPG de kullanımı, kullanılırken ki devir aralığı, LPG kalibrasyonu, LPG kiti, LPG kalitesi...
Yorum bağlantısı
Tamer Kurt
(düzenlendi)

Kapak söktürmeden mutlaka supap ayarlarını kontrol ettirin ben kapak sökülmedin teklemeyi ayarla hallettim

tarihinde Tamer Kurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Benim sorun benzin pompası çıktı daha doğrusu benzin pompasından  çıkan hortum yarısı çatlamış ve benzinin yarısı deponun içine gidiyor ve basınç yapamadığı için motor 4-5 sefer kontak yaptıktan sonra ateşliyor LPG deki çalışmada problem yoktu boşuna yeni şamandralı pompa Visteon aldım ama neyse yenisini taktım eskisi yedek dursun artık takarız yeni hortum eskisin yerine.Benzin basınç regülatörünün kontröl ederken arızayı ararken yerinden sökmüştüm toplarken oring  hafif sıyırmış ve benzin sızıyor şimdi böyle bir oring nereden bulabilirim.

Teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
SERKAN DURAK

Arkadaşlar aynı sorun bende mevcut idi. Motor titremesi.rölantide farların göz kırpması,sağa veya sola direksiyon tam kırdığımda aracın stop etmeye kalkması,sabah çalışırken gürültülü çalışması,son zamanlarda yakıtın artması,arbanın rölantide iken anormal şekilde titremesi. ^gün önce arıza lambası yandı ve sanayiye ustaya gittim . bilgisayara bağlandığında silindir 2 sarsıntılı çalışma alarmı vardı ve usta sübapların değişmesi gerektiğini söyledi. Bir gün bıraktım ustaya ve arabayı aldığımda inanamadım. sanki benim focus gitmiş yerine fabrikadan yeni çıkmış bir focus gelmiş. Artık ışıkta beklerken araba çalışıyormu diye devir saatine bakıyorum o kadar sessiz ve sorunsuz. Hiç boşuna uğraşmayın sübablara baktırın. Tüplü arabaların genelinde olduğunu söyledi ustam.

Arkadaşlar daha öncede yazdığım  sorunlar varsa ve gazla biniliyorsa büyük bir ihtimalle sübap sorunu vardır araçta. Ben kurtuldum şükür. Boş yere aracınızı usta usta gezdirip sağını solunu ellettirip para harcamayın. çünkü harcayacağınız paralar bu sorunu aşmak için dışardan yapılan müdahalelerle sübap değişimi parasına denk gelecektir.ayrıca yaşayacağınız sinir ve stres harbi yanınıza kalacaktır.

Arkadaşlar daha öncede yazdığım  sorunlar varsa ve gazla biniliyorsa büyük bir ihtimalle sübap sorunu vardır araçta. Ben kurtuldum şükür. Boş yere aracınızı usta usta gezdirip sağını solunu ellettirip para harcamayın. çünkü harcayacağınız paralar bu sorunu aşmak için dışardan yapılan müdahalelerle sübap değişimi parasına denk gelecektir.ayrıca yaşayacağınız sinir ve stres harbi yanınıza kalacaktır.

Sübablar değiştikten sonra yakıtta anormal şekilde düştü. Arabanın çekişi büyük oranda arttı. 2 gün önce 3. fitesle çıkmaya zorlandığım yokuşu 5. fitesle çıktım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arkadaşlar genel olarak sorulan sorulara bir cevap olsun diye yazıyorum. Focuslarda rolanti sorunları , vitesten boşa atınca stop edecekmiş fibi dalgalanma motorun kendini zar zor toplaması yada stop etmesi durumları , motorda titreşimli çalışma , sesli çalışma , motor derin nefes alıp veriyormuş gibi ara sıra bir durum hissetmeniz , farlarınızın akşamları hafif kararıp tekrar güçlenmesi (özellikle araç durur haldeyken) , klima açtığınızda yine motorun sapıtması, çekiş kaybı yüksek yakıt ve buna benzer bir sürü sorunun tek cevabı var.. SENTE AYARI.. 

 

Aracınızda sizdeyken yada daha önce ki sahibi triger değişimi yaptırmışsa çok düzgün bir ustaya bu Sente ayarını mutlaka kontrol ettirin. Gerekiyorsa üst kapağı söküp baktırın. %90 ihtimalle sente ayarınız bozuk çıkacak ve düzelttirdiğinizde sıkıntılarınızdan kurtulacaksınız. Focus motoru sente ayarı bozuk olsa da bunu bir noktaya kadar tolere edebiliyor.Ancak bu şekilde tam randımanlı çalışmıyor motor. Benim daha önce F1 aracım varken bu sorunu yaşadım ve çözüm bu şekilde oldu. Tavsiyelerimi dinleyen onlarca focus sahibi de bu dertlerden kurtuldu.Aracınızı seviyorsanız yapacağınız iş bu.. Öncelikle Sente düzgün mü ona mutlaka baktırın.. Benim araca 3-4 farklı usta bakmıştı hepsi aslan gibi kaplan gibi puma gibi aracın var hiç bir sorunun yok olur o kadar lpg li araçta sorunlar falan demişti.Ancak doğru ustayı bulduğum da senteyi ayarlamıştı ve araç saat gibi olmuştu..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

Arkadaşlar genel olarak sorulan sorulara bir cevap olsun diye yazıyorum. Focuslarda rolanti sorunları , vitesten boşa atınca stop edecekmiş fibi dalgalanma motorun kendini zar zor toplaması yada stop etmesi durumları , motorda titreşimli çalışma , sesli çalışma , motor derin nefes alıp veriyormuş gibi ara sıra bir durum hissetmeniz , farlarınızın akşamları hafif kararıp tekrar güçlenmesi (özellikle araç durur haldeyken) , klima açtığınızda yine motorun sapıtması, çekiş kaybı yüksek yakıt ve buna benzer bir sürü sorunun tek cevabı var.. SENTE AYARI.. 

 

Aracınızda sizdeyken yada daha önce ki sahibi triger değişimi yaptırmışsa çok düzgün bir ustaya bu Sente ayarını mutlaka kontrol ettirin. Gerekiyorsa üst kapağı söküp baktırın. %90 ihtimalle sente ayarınız bozuk çıkacak ve düzelttirdiğinizde sıkıntılarınızdan kurtulacaksınız. Focus motoru sente ayarı bozuk olsa da bunu bir noktaya kadar tolere edebiliyor.Ancak bu şekilde tam randımanlı çalışmıyor motor. Benim daha önce F1 aracım varken bu sorunu yaşadım ve çözüm bu şekilde oldu. Tavsiyelerimi dinleyen onlarca focus sahibi de bu dertlerden kurtuldu.Aracınızı seviyorsanız yapacağınız iş bu.. Öncelikle Sente düzgün mü ona mutlaka baktırın.. Benim araca 3-4 farklı usta bakmıştı hepsi aslan gibi kaplan gibi puma gibi aracın var hiç bir sorunun yok olur o kadar lpg li araçta sorunlar falan demişti.Ancak doğru ustayı bulduğum da senteyi ayarlamıştı ve araç saat gibi olmuştu..

 

katılıyorum abi... üst kapak söküldüğünde, subaplarım zaten yanmıştı belliydi, sente ayarına baktığında daha önce yapan yapamamış bunu demişti.

 

dişlilerin üstünde noktayla boya filan koymuşlar hatta yerlerini kaybetmemek için :) dişlerin bir öneminin olmadığını, önemli olan krank miline göre ayarlanan sente ayarıymış. şuan başka araca biniyorum sanki. 1300tl masraf çıktı ama ben işçilikten pazarlık ederek 1000tl yaptırdım ve değişmesi mümkün herşeyi de değiştirdim bu fiyatın içinde. aracım şuanda gerçekten sıfır devir dalgalanması filan. şuan vites değiştireceğim esnada bakıyorum 1'e kadar hızlıca iniyor ve 800 devire gelirken yavaşlayıp orda kalıyor, kıpırdama dahi yok. ben aracımı sevdiğimden ve bu fiyata böyle araç bulamayacağım için gözüm kapalı yaptırdım. Allah'ta pişman etmedi çok şükür. En azından kendiniz yaptırıyorsunuz ve kafanız rahat binersiniz... çünkü yarım motor sökülüyor. iyi ustaya denk geldiğiniz de kesinlikle memnun kalacağınız bir onarım bu söylediklerimiz... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

 

 

Dişliler üzerine boya ile işaret koymak kuş serisi araçlardan kalma bir yöntem :) Bizim araçlarda hiç bir anlamı yok. Aparatla yapılan bir değişim en sağlıklısı. Zetec motor 1- 1.5 diş kaymaya kadar kitlenmeden çalışabiliyor. Sonrasında motor kitlenir..

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Arkadaşlar genel olarak sorulan sorulara bir cevap olsun diye yazıyorum. Focuslarda rolanti sorunları , vitesten boşa atınca stop edecekmiş fibi dalgalanma motorun kendini zar zor toplaması yada stop etmesi durumları , motorda titreşimli çalışma , sesli çalışma , motor derin nefes alıp veriyormuş gibi ara sıra bir durum hissetmeniz , farlarınızın akşamları hafif kararıp tekrar güçlenmesi (özellikle araç durur haldeyken) , klima açtığınızda yine motorun sapıtması, çekiş kaybı yüksek yakıt ve buna benzer bir sürü sorunun tek cevabı var.. SENTE AYARI.. 

 

Aracınızda sizdeyken yada daha önce ki sahibi triger değişimi yaptırmışsa çok düzgün bir ustaya bu Sente ayarını mutlaka kontrol ettirin. Gerekiyorsa üst kapağı söküp baktırın. %90 ihtimalle sente ayarınız bozuk çıkacak ve düzelttirdiğinizde sıkıntılarınızdan kurtulacaksınız. Focus motoru sente ayarı bozuk olsa da bunu bir noktaya kadar tolere edebiliyor.Ancak bu şekilde tam randımanlı çalışmıyor motor. Benim daha önce F1 aracım varken bu sorunu yaşadım ve çözüm bu şekilde oldu. Tavsiyelerimi dinleyen onlarca focus sahibi de bu dertlerden kurtuldu.Aracınızı seviyorsanız yapacağınız iş bu.. Öncelikle Sente düzgün mü ona mutlaka baktırın.. Benim araca 3-4 farklı usta bakmıştı hepsi aslan gibi kaplan gibi puma gibi aracın var hiç bir sorunun yok olur o kadar lpg li araçta sorunlar falan demişti.Ancak doğru ustayı bulduğum da senteyi ayarlamıştı ve araç saat gibi olmuştu..

 

Ayhan hocam böyle birşeyi ilk kez duyuyorum, umarım dediğin gibidir. Bu konuda Ankara'da kime gittin yani kimi önerirsin ? İster burdan yaz ister Ö.M atabilirsin.

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayhan hocam böyle birşeyi ilk kez duyuyorum, umarım dediğin gibidir. Bu konuda Ankara'da kime gittin yani kimi önerirsin ? İster burdan yaz ister Ö.M atabilirsin.

 

Teşekkürler.

 

Ö.M atıyorum.. Bu ustadan eski mesajlarımda da bahsetmiştim..

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Benim problem sente vb. değilmiş arkadaşlar, gaz ayarına gönderdi usta, nozul çaplarını 1.8 den 2.0 a genişlettiler ve kalibrasyon yaptılar bakalım bir süre kullanayım yazarım yorumlarımı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benim problem sente vb. değilmiş arkadaşlar, gaz ayarına gönderdi usta, nozul çaplarını 1.8 den 2.0 a genişlettiler ve kalibrasyon yaptılar bakalım bir süre kullanayım yazarım yorumlarımı.

Bu rolantiyi etkilemez. Sadece aracın performansını etkiler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özkan AK

Arkadaşlar bu rölanti sorununu çözmek için subap değiştireceğim sanırım, İstanbul da tavsiye edeceğiniz bir usta var mı, tecrübe sahibi arkadaşlardan yardım rica ediyorum

selamlar

özkan

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

Arkadaşlar bu rölanti sorununu çözmek için subap değiştireceğim sanırım, İstanbul da tavsiye edeceğiniz bir usta var mı, tecrübe sahibi arkadaşlardan yardım rica ediyorum

selamlar

özkan

değişim sonrası bize bilgi verirseniz  çok faydalı olur özkan bey. açıkcası benimde aklımdan subalar geçiyor. lpg de normal kullanımda kaç bin km de subablar sorunla hale dönebilir acaba? şuan benin aracım  LPG de  75-80 bini devirdi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim problem sente vb. değilmiş arkadaşlar, gaz ayarına gönderdi usta, nozul çaplarını 1.8 den 2.0 a genişlettiler ve kalibrasyon yaptılar bakalım bir süre kullanayım yazarım yorumlarımı.

 

Nasıl durumlar ?

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Nasıl durumlar ?

 

 

Maalesef hiçbir fark olmadı, hatta soğuk havalarda başladığından araç eskisine nazaran daha da fazla titremeye başladı rölantide :unsure2:  LPG cilerden ciddi manada nefret eder oldum, bir ayar bu kadarmı zor olabilir yada bu kadarmı lanettayın yapılır anlamak çok güç..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Maalesef hiçbir fark olmadı, hatta soğuk havalarda başladığından araç eskisine nazaran daha da fazla titremeye başladı rölantide :unsure2:  LPG cilerden ciddi manada nefret eder oldum, bir ayar bu kadarmı zor olabilir yada bu kadarmı lanettayın yapılır anlamak çok güç..

 

Sana düzgün bir kalibrasyoncu lazım demek ki. İskitler de bir yer var. Orayı hiç denedin mi. Adını tam bilmiyorum ama hairtadan bir bakarım.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Sana düzgün bir kalibrasyoncu lazım demek ki. İskitler de bir yer var. Orayı hiç denedin mi. Adını tam bilmiyorum ama hairtadan bir bakarım.

 

Abi boşver ya bundan sonra kimseyle uğraşacak gücüm, zamanım kalmadı.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Bekir Bey ilk yaptıracağınız şeyi (kompresyon testini) yaptırsanız önünüzü daha rahat görebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN

Arkadaşlar merhaba kısaca durumu anlatayım.

Araçta rölanti sorunu vardı rölanti valfi ve gaz kelebeği temizliği yapıldı.Güncelleme yapıldı.Sorun düzeldi4-5 gün iyiydi.Fakat bugün yine dalgalanma başladı.Usta Valfi değiştircez diyor?sizce sorun valfde mi?valfde orijinali 300 tl.


Bu arada araçta dalgalanma sadece benzinde oluyor.tüpte hiç bir sıkıntı yok.Motor soğukken direkt tüpte de çalıştırdım.Tüpte sıkıntı yok fakat benzinde sıkıntı var.

Yorum bağlantısı
Ufuk Bingöl

Selam arkadaşlar malum fordlarda olduğu gibi bende rölanti problemi vardı. Ancak ben Direksiyon basınç müşirünü çektirdim, eskiye nazaran rolanti fazla dalgalanmıyor. Özelikle dönüşlerde. Asıl merak ettiğim bu basınç mişürünün fişini çektim ya bana veya arabaya herhangi bir zararı olur mu?. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Ceviz

selam arkadaşlar malüm uzun zamandır aracımda rolanti sorunu vardı araca lpg 45 binde taktırıldı ve araç şuanda 120 bin civarında.motor da sarsıntılı bir çalışma söz konusuydu rolanti probleminden dolayı aracın bujileri,buji kablosu, bobin, rolanti sensörü, T hotumunun ucundaki sibop, pozisyon sensörü, hız sensörü hepsi değişti ançak aracın dalgalanması azalmış olmasına rağmen tam kesilmedi son zamanlarda motor sarsıntılı çalışmaya başlamıştı.vesile ile bende aracın kopresyon testi yapılması için ustama gittim değerler 14,145,140,90 olarak ölçüldü değeri 90 olan silindire yağ damlatılarak tekrar ölçüm yapıldı sonuç yine 90 oldu.usta sorunun subaplarda olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi bende ne gerekiyorsa yapmasını söyledim. aracın motor söküldü

1-subap takımı (supsan marka)

2- subap yağ lastiği

3- silindir kapak contası (glaser marka)

4- ekzoz contası

5- üst kapak contası

6- antifiriz

toplamda malzeme (450 TL) , rekteveci ( 150 TL), işçilik ( 200 TL) olmak üzere 800 TL ile çıktık sanayiden. aracı tam olarak test etme zamanım olmadı ançak motor sarsıntı kaybolmuştu ve aracın sürüş konforu daha iyi hale dönmüş önceden araç deviri düştüğünde çok çabuk titremeye başlıyordu şimdi motor stabil.motor toplanırken ustaya özellikle sentenin çok özenle ayarlanmasını istedim konuyla lakalı fotoğrafları ekliyorum sorunuz olursa cevaplayabilirim.Bu arada aydında yılmazlar ford ustası hayrullah ustaya gerekli hassasiyetinden dolayı teşekür ediyorum.

http://i.hizliresim.com/5RA0vd.jpg

http://i.hizliresim.com/ynyaZn.jpg

http://i.hizliresim.com/5RAljd.jpg

http://i.hizliresim.com/MlzGrk.jpg

http://i.hizliresim.com/kY2zly.jpg

http://i.hizliresim.com/kY2zmy.jpg


kopresyon değerlerini yazarken hata yapmışım değerler 140,145,140,90 şeklinde olucaktı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...