İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

lpgci ayar yapamıyor diye pul vs koymak yanlış. tüketiminizi niye boşuna artıracaksınız ki?

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi, rolanti valfi bozuk olsa benzinde de aynısını yapması gerekmez mi, benzinde hiçbir rolanti sorunum yok. Hatta araç rolantide iken klima dahi açsam devir saati sabit kalıyor. Ancak Lpg'de ek elektrik gerektiren direksiyon çevirmeleri, ışıklar, kalorifer fanını dahi açsam rolanti saçmalamaya başlıyor, sanki araç hava alamıyor da stop edecek gibi oluyor.

Demekki kalibrasyon bozuk...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
tüplüykende yok :D

+1

Rolanti problemim zaman zaman olmuş, ancak bana karşı fazla direnememiştir.. :kafa:

Her seferinde sonuna kadar gitmişimdir :D

Escortum varken olmuştu.. Siz bilmezsiniz benim eskortu..

Yaşar subaplarını değişmişti..

Focusta hiç bu sorunu yaşamadım diye hatırlıyorum..

Mondeoda oldu.. Lpg kaynaklı idi.. Tekrar etti, havalandırma hortumu değiştim düzeldi..

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Ford mühendisleri de rolanti için 10 tane sensör koyacağına, şahin işi 1 tane rolanti vidası koysaydı bunlarla uğraşmazdık ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ford mühendisleri de rolanti için 10 tane sensör koyacağına, şahin işi 1 tane rolanti vidası koysaydı bunlarla uğraşmazdık ;)

O zaman; Şahin gibi çeker, Şahin gibi yakar, Şahin gibi emisyon salardı :wub:

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Dediginiz rolanti vidasi focuslarda var. Hatta rolantiyi arttirabiliyorsunuzda. Tabiki ECU mevzuyu cakinca 1-2 saat sonra kendi bildigine devam ediyor :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dediginiz rolanti vidasi focuslarda var. Hatta rolantiyi arttirabiliyorsunuzda. Tabiki ECU mevzuyu cakinca 1-2 saat sonra kendi bildigine devam ediyor :D

Evet, bunu denediğini hatırlıyorum.. :p

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)
Dediginiz rolanti vidasi focuslarda var. Hatta rolantiyi arttirabiliyorsunuzda. Tabiki ECU mevzuyu cakinca 1-2 saat sonra kendi bildigine devam ediyor :D

Demek ki Focus'u kandıramayacağız :s:D

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Dediginiz rolanti vidasi focuslarda var. Hatta rolantiyi arttirabiliyorsunuzda. Tabiki ECU mevzuyu cakinca 1-2 saat sonra kendi bildigine devam ediyor :nazar:

o vida gaz kelebeğinde mi? rolanti valfinde mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
o vida gaz kelebeğinde mi? rolanti valfinde mi?

Rolanti valfinde..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Plastik bir vida var.Alyanlı...Ancak bir çok valf üzerindeki bu vida tahrip olmuş durumda,parçalanmış.Bendeki de öyle :police:

Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy

Arkadaşlar şu rolanti olayını bi çözüm bululım lütfen.Benzinde bir problem yok.Lpg de stop ediyo zaman zaman.

Rolanti valfi değişti.Gaz kelebeği değişti.T hortumu değişti.Bujiler değişti.Buji kablosu değişti.Yok Allah Yok.Düzelmediii.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Arkadaşlar şu rolanti olayını bi çözüm bululım lütfen.Benzinde bir problem yok.Lpg de stop ediyo zaman zaman.

Rolanti valfi değişti.Gaz kelebeği değişti.T hortumu değişti.Bujiler değişti.Buji kablosu değişti.Yok Allah Yok.Düzelmediii.

LPG kalibrasyonunda hata var demek ki...Benzinde sorun yoksa sadece bunun üzerine gidin.LPG kaynaklı olduğu kesin.

Yorum bağlantısı
Üzeyir Kaya

Benim arabada tam tersi oluyordu ilk çalışırken benzinde tekleme yapıyordu. Gaza geçince düzeliyordu. Maf sensörünü söktüm saf alkolle güzelce temilzledim. Sabah taktım tık yok. Saat gibi çalışıyor çok şükür.

Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz

hareket halindeyken vitesi boşa almama rağmen devir saati 3binlerde takılı kalıyor..boştayken gaza basıyorum yavaş yavaş düşmeye başlıyor devir normale dönüyor..sebebi nedir bilen var mı?

Yorum bağlantısı
Üzeyir Kaya
(düzenlendi)

Benim araba hapı yuttu. :) Akünün kutup başlarınıda akşamdan sökmüştüm beyindeki verileri silsin diye. Maf sensörünü temizledikten sonra sabah taktım saat gibi çalışıyordu. Yola çıktım benzinde de tüpde de stop etmeye başladı. 3 km de 10 kez stop etti. Benzine aldım olmadı tüpe aldım olmadı. Debriyaja basınca rolanti düşüyor motor stop ediyor. :unknw: Arabayı eve getirene kadar terledim sıkıntıdan. :angry: Yarın sabah rolanti valfini temizlemeyi düşünüyorum. Bide bulabilirsem gaz kelebeğini temizleyecem. :p:(:D:rofl: Düzelmezse kafayı yiyecem sanırım. :p:D

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Normal, lpg yi çok iyi bilmem ama 70-80 km boyunca EECV modülü bu tarz şeylere sebebiyet verebilir, üstüne üstlük modüldeki uzun dönem bilgileri silindi, buna göre kalibre edilmiş olan lpg beyninin de kalibrasyonu bozulmuş olur, belki de lpg beyni tümden fabrikasyon haline döndü. 100 km sadece benzinde kullanın, sonra da lpg ciye kalibrasyona gidin, boşuna arıza aramayın derim.

Yorum bağlantısı
Üzeyir Kaya
(düzenlendi)

Mehmet abi,

arıza ışığı yanmıyor. Görünürde hiçbir sıkıntı yok. ilk çalıştırmada tık diye çalışıyor rolantisi felan gayet iyi. ama yola çıkınca 500 metre gitmeden debriyaja basınca stop ediyor. Işıklara gelince mecburen yavaşlıyorum. Debriyaja basınca motor devri çok düşüyor sonra stop ediyor. Tekrar çalıştırıyorum tık diye çalışıyor. Gene biraz gidiyorum debriyaja basınca devir düşüyor stop ediyor.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Üzeyir Kaya

Çağlar bey lpg ile ilgili bir sorunmuş gibi görünmüyor çünkü benzinde de aynı şeyi yapıyor. Lpg'yi devre dışı bıraktım benzinde kullandım yine aynı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti valfinin fişini çekip deneyin bakalım bir değişiklik hissedecekmisiniz.. ?

Bir de mafı temizlediniz galiba.. Nasıl temizlediniz.. ? Her hangi bir şekilde maf içindeki sensörlere temas ettiniz mi.. ?

Vakum hortumlarını kontro ledin, yerinden çıkan var mı ?

Gaz kelebeğini buldunuz mu ? herhangi başka bir yerle oynadınız mı ?

Yorum bağlantısı
Üzeyir Kaya

Abi olay tamamdır. O gün maf sensörünü temizlerken çıkardığım herşeyi tekrar söküp sıkıca tekrar taktım. Daha sonra Çağlar beyin dediği gibi 80 km yol gittim araba saat gibi oldu gene maşallah:D)) Galiba akülerin kutup başlarını sökmem çağlar abinin dediği gibi bişeye sebep oldu. Tekrar hortumları takarkende çok sıkmamışda olabilirim. Mafı saf alkolle temizledim. Sensörlere kulak cöpüyle çok dikkatlice temizledim. Tıkır tıkır oldu çok şükür. Ama Gaz kelebeğini bulamadım hala :p Allah sevdiği kuluna önce malını kaybettirip sonra geri buldururmuş :nazar: Eksik olmayın ikinizde. Çok teşekkür ederim ikinizede:D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...