İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Emre Aytan
(düzenlendi)

Özedemir Bey,

Bende rolanti konusunda şikayetçiydim. Maf sensörüm yan sanayisi ile değişti. Hatta donanım haberde oto cem var. Orası yan sanayi maf için 125 tl fiyat verdi ama ona ulaşıncaya kadar ben sanayide çoktan işimi görmüştüm.

Ben 200 tl'ye buldum vede taktırdık. Şimdilik benzinde sorun yok gibi ama lpg'de rolanti seviyesinde bazen sorun var. Heralde ufak bir ayar istiyor. Yarın sabah işse giderken arabayla gidicem. 60 km boyunca test imkanım olacak.

Duruma göre hafta sonu carbon clean, buji koblosu ve bobin değişimi olacak.

*** Bu arada oto cem orjinla maf için 300 tl fiyat vedi. Diğer sorduklarımsa 680 tl vermişti. Bilgim olsa orjinalini takardım.

Bu arada subap ölçümünü nasıl yaptırdınız, aydınlatır mısınız?

tarihinde Emre Aytan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özdemir Yasin
Motor soğuk sıcak farkediyor mu ?

hayır motor sıcakken de stop edip tekrar çalıştırdım aynı daha 2 dakika önce 600 lira cebimden çıktıktans sonra rolanti sorunundan dolayı gittiğim fakat sübapların değişmesiyle neticelenen sanayi maceram çok kötü bir sonla bitti bu gün....

mehmet bey yarın yetkili servise götürüp baktırmayı düşünüyorum. en azından fikir verirler bende orada yada özel serviste işleme sokarım. ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yetkili servise gidin, silindir kompresyonları tekrar ölçülsün..

Yorum bağlantısı
Özdemir Yasin
(düzenlendi)
Özedemir Bey,

Bende rolanti konusunda şikayetçiydim. Maf sensörüm yan sanayisi ile değişti. Hatta donanım haberde oto cem var. Orası yan sanayi maf için 125 tl fiyat verdi ama ona ulaşıncaya kadar ben sanayide çoktan işimi görmüştüm.

Ben 200 tl'ye buldum vede taktırdık. Şimdilik benzinde sorun yok gibi ama lpg'de rolanti seviyesinde bazen sorun var. Heralde ufak bir ayar istiyor. Yarın sabah işse giderken arabayla gidicem. 60 km boyunca test imkanım olacak.

Duruma göre hafta sonu carbon clean, buji koblosu ve bobin değişimi olacak.

*** Bu arada oto cem orjinla maf için 300 tl fiyat vedi. Diğer sorduklarımsa 680 tl vermişti. Bilgim olsa orjinalini takardım.

Bu arada subap ölçümünü nasıl yaptırdınız, aydınlatır mısınız?

rolanti sıkıntısından gitmiştim fakat aynı zamanda çekiştede düşüş hissdiyordum. araç dururkem rolantide titreyerek çalışıyordu ayrıca rolanti çizgisinden aşagıya iniş çıkışlar yaşıyordu. usta kelebek kirli dedi önce sonra sübap ayarı dedi seside zaten dizel motor gibi geliyordu arabanın....

sübapları önce ayar yapalım bi dediler. yapılmıyor biliyordum fakat yapılıyor dediler. neyse ertesi gün yani bu gün sabah erkenden gittim özel servise hatta ustalardan bile erken gelmişim. (sözde yaptırıp kurtulacam ya sıkıntıdan ) bakalım bir basınçlarına dediler ve en uzun buji kablosunu ilk çıkardıklarında motor sanki hiç titremedi (normalde titremesi lazım) diğerlerinde titredi. anlaşıldı ki ayar değil sübab değişimi gerek. tek sübab değişirse sonradan diğerlerinde de sıkıntı olması durumunda işçilik masrafı maliyetten fazla olur dediler bende takımını değiştirelim dedim. (binciyiz satıcı değil) bakımcı söktü-taktı, tornacı yaptı malzemecisi parasını yedi 600 lira gitti ;) yetkili serviste ateş pahasıymış bilmiyorum yaptıran varssa ne kadar. fakat çekiş ve ses düzeldi.

rolanti? hala sıkıntı artı 340 camşaft "A" pozizyon sensör arızası gösteriyor.

bilen varsa yardımlarını bekliyorum

açıkçası ben şu parmak büyüklüğündeki metal parça (rolanti motoru) 3 kez temizlettim belki 4. ondan olduğunu zannediyorum ama bakalım.

arkadaşlar birde bu sensörü değiştiren var mı? nerededir bu sensör ve ne kadara değişir? (camşaft veya egzantirik pozisyon sensörü)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özdemir Yasin
Yetkili servise gidin, silindir kompresyonları tekrar ölçülsün..

mehmet bey rolanti git gellerden sonra düzene giriyor. durumu pek anlamadım sübapları tam yapamamışlar mı diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servise bi gidin bakalım.. Rolanti valfini değiştirip denerler.. Arıza koduna da bakarlar..

Yorum bağlantısı
Özdemir Yasin
Servise bi gidin bakalım.. Rolanti valfini değiştirip denerler.. Arıza koduna da bakarlar..

bakalım yarın ola hayrola. gidip geleyim akşama durumu paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
arkadaşlar birde bu sensörü değiştiren var mı? nerededir bu sensör ve ne kadara değişir? (camşaft veya egzantirik pozisyon sensörü)

Ben değiştirdim.Motor üst kapağının arkasında.Hiçbir aksam sökülmeden kolayca değiştiler.6 ay önce 45 TL. ödemiştim.

Yorum bağlantısı
Özdemir Yasin
Ben değiştirdim.Motor üst kapağının arkasında.Hiçbir aksam sökülmeden kolayca değiştiler.6 ay önce 45 TL. ödemiştim.

vural bey gerek kalmadı değiştirmeme herhale üst kapağı çıkarıp takarken yerinden oynatmışlar oda ikaz lambasının yanmasına neden olmuş. çıkarıp temizleyip taktılar. ikaz lambası söndü.

dün rolanti motorununun yenisini takıp denedik fakat nafile yine bazen rolanti ani duruşlarda ve arabayı ilk çalıştırmalarda düşüyor birkaç git gelden sonra yerini buluyor ve oynamıyor. tekrar kendi rolanti motorumu taktırdım ve yenisini iade ettim. bakalım biraz daha bineyim çok rahatsız edici bir durum olursa yine sanayinin yolunu tutarım fakat yetkili servise biraz zor giderim herhalde. çünkü önce yetkili servise gittim. ikaz lambası yanıyor. camşaft sensör arızası diyor dedim. alete takma 50 lira diye ağzını açtı adam 3 tane sensör var hepsine bakacaz dedi. bende teşekkürler dedim döndüm sanayiye :lol2: malzemeci sağolsun deneme amaçlı rolanti motorunu verdi sorunun ondan olmadığını kesin anlamış oldum böylece. bizim ustanında aklı anca o kadarına yettiği için sorunu erteledim. belki daha sonra başka bir tavsiyeyle başka bir ustaya giderim.

ilginiz için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Necip Ünal

arkadaşlar 2002 focusumla vites değiştirmelerde rölanti bir miktar yükseliyor bunun nedeni neolabilir. araç lpg li. yani vites değiştirirken sanki bir miktar ara gazı verilmiş gibi yapıyor.

birde yakın zamanda map sensörü değişti. araç rölantide çalışırken motoru sallıyodu ve rölanti düşüp çıkıyordu ve bazende stop ediyodu. sensörden sonra bi nebze düzeldi. bu sensörden önce rölanti motoru temizlendi yenisi denendi. krank pozisyon sensörü değişti. vss arızalıydı değişti. karter havalandlrma hortumu değişti. üst kapak açılarak elden geçirildi. kelebek temizlendi. benim aklıma gelen kelebeğin yenilenmesi. ne yapmalıyım çok teşekkür ederim....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlattığınıza göre kontrolsüz hava girişi var gibi..

Doğru hava filtresi takılı olduğundan emin olun..

Ancak;

Rolanti düzgün ise, kurcalamak bence gereksiz..

Ya da bir video ile sorunu gösterebilirseniz daha iyi yorumlar yapabiliriz..

Yorum bağlantısı
Necip Ünal
vss hala arızalı olabilir?

teşekkür ederim ama

vss gayet düzgün çalışıyor... hız ibresi ve km sayacı gayet düzgün çalışıyor...

Anlattığınıza göre kontrolsüz hava girişi var gibi..

Doğru hava filtresi takılı olduğundan emin olun..

Ancak;

Rolanti düzgün ise, kurcalamak bence gereksiz..

Ya da bir video ile sorunu gösterebilirseniz daha iyi yorumlar yapabiliriz..

yakın zamanda yükleyeceğim teşekkürler...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Aytan

Evet sevgilim forum sakinleri,

rolanti valfi ve gaz kelebeği değişti,

Daha sonra maf dendi, yan sanayisiyle değiştirdik, yine aynı.

Sorun hala devam etmekte. Bujiler, buji kabloları, bobin değişti, tık yok.

ford yetkili servisine gittim; karter havalandırma hortumu değişti, ecu programlandı ve maf orjinali geri takıldı.

yine aynı. biyerden hava alıyordur, lpg'Li araçlarda yapar bu, olmadı manifoldu sökmek gerek dendi.

Durmaya yakın yada rolanti seviyesinde frenleme ve dönüşlerde yavaşlama yaparken dalgalanma düşme yaşıyorum. daha ne yapmak lazım sizce.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Yetkili servise söyledim triger de değişti. Sente atmış olabilir mi diye...

Tek sente bile atsa çekişte olsun, seste olsun ciddi farklılık olur. Sente den değildir o dediler.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Hayır Çağlar Bey, benzin lpg farketmiyor. Fakat, lpg'de çok daha belirgin bir şekilde yapıyor.

Elimde scangauge cihazı var. Oradan kontrol ediyorum. Bugün uzun yola çıktım, İstanbul trafiğinde şehir içinde epey bir test imkanı buldum.

490'lı devirlere kadar düştü. Tam stop edecekmiş gibi oluyor sonra toparlıyor.

Acaba senteyi adam akıllı düzgün olarak nokta atıoş referans gösterebileceğiniz bir yer var mıdır?

Trigeri değiştiren ustaya telefon açıp sordum sente olayını. Hata yapmış olabilir misin diye. Anahtarlar ile kilitledim o şekilde yaptım, mümkünü yok dedi.

Fakat sizler bu kadar sente üzerine durunca başka bir ustayada göstereyim istiyorum.

Ayrıca bugün yine istanbul-sakarya otobanında hem geliş hem gidiş olarak gebze ve izmit batı rampalarında dikkatimi çekti.

Araçla 120 km/s ile çıkarken gaza yüklenmeme rağmen 3'e kick down yapmadan hızda yükselme yapmıyor.

Hangi sanayi erbabına göstersem (yetkili servis dahil), sente atsa araç çekişten çok düşer vuruntulu çalışır, ses yapar diyor.

Acaba tek diş sentelerde normal çalışma koşullarında anlaşılması güç bir şekilde tolere mi ediyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

trgier değişirken bir civata var o yeni takıldı değil mi? eskisini kullanmadılar. 1 diş atsa bariz fark yaşatmıyor diyenvar sübab eğik kullananda vardı :nazar:

dilovası rampasında araç 120yi geçmiyor mu gazı köklesenizde orasını anlamadım ama iyi rampadır orası

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yine izmit batı rampası dediğinz gültepe viyadüklerin orası ise orasıda iyi rampadır ama 3. vites ile 140-150 rahat çıkması lazım

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Triger değişimi konusunda civata olayını bilmiyorum. Ben babama teslim ettim aracı. O'da bi yerlere götürmüş.

Yok mustafa o hızlarda 3ncü vitese tırmanırsa 4bin deviri geçiyor. Bu nedenle subaplara lpg'de sıkıntı çıkartabilir diye o devrilere çıkarmıyorum.

zaten 4ncü viteste 130 la giderken devir 3500 e dayanıyor. Deviri yükselince doğal olarak araç toparlıyor.

Ama 3e geç meyecek şekilde aracı zorluyorum. Yükselmelerde çok az oluyor o rampalarda.

Her şey bi yana o devir dalgalanması yok mu!!! Beni benden alıyor. Artık kafaya koydum bu sente olayını göstermek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

4. Viteste o rampalarda hızlanamama normal. Lpg kitiniz brc idi galiba, üzerindeki enjeksiyonların etiketi mavi değil ise yüksek devirde pek sorun yaşatmaz çünkü 2.0 arabalara daha güçlü arabalara takılandan enjeksiyonlar turuncu ve sarı enjeksiyon. Bizlm arabada turuncu olan var arkadaşın 1.6 mondeosunda da ondan var o Allah ne verdiyse basıyor 50 bin olacak nerdeyse bir kez sorun yaşamadı. Brc de kapasite olarak mavi>turuncu>sarı diye ayırıyorlar. Ustanın demesi oydu :) enjeksiyon seçimini de motor kw değerine göre yapıyorlar. mavi enjeksiyonda üsr değer 74 kw olması lazım. Yani focusunki limite geliyor. Bizlm usta o yüzden turuncuyu takmış.

Forumda brc bayii ne sorun isterseniz bilgi verir heralde. Tabi arıza verecek olan enjektör vereceği tutarsa 4000 de de takılabilr o ayrı bence

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Lpg enjektörlerinden olduğunu pek sanmıyorumaçıkçası. Bakımlarınıda 7bin km önce yaptırdım. Kitin maşallahhı var.

Herkes sente deyince benim aklım yine senteye kaymaya başladı. Aslında iyi birini bulup göstermek lazım.

Eğer o da olmadı kaderimiz deyip çekicez böyle...

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
4. Viteste o rampalarda hızlanamama normal. Lpg kitiniz brc idi galiba, üzerindeki enjeksiyonların etiketi mavi değil ise yüksek devirde pek sorun yaşatmaz çünkü 2.0 arabalara daha güçlü arabalara takılandan enjeksiyonlar turuncu ve sarı enjeksiyon. Bizlm arabada turuncu olan var arkadaşın 1.6 mondeosunda da ondan var o Allah ne verdiyse basıyor 50 bin olacak nerdeyse bir kez sorun yaşamadı. Brc de kapasite olarak mavi>turuncu>sarı diye ayırıyorlar. Ustanın demesi oydu :crazy: enjeksiyon seçimini de motor kw değerine göre yapıyorlar. mavi enjeksiyonda üsr değer 74 kw olması lazım. Yani focusunki limite geliyor. Bizlm usta o yüzden turuncuyu takmış.

Forumda brc bayii ne sorun isterseniz bilgi verir heralde. Tabi arıza verecek olan enjektör vereceği tutarsa 4000 de de takılabilr o ayrı bence

Benim BRC Fast modeli,enjektörler mavi etiketli. Ara sıra adrenalin durumuna göre dipgaz yapıyorum.Devir 5000,6000 görüyor.Yakın zamanda motoru kucaklarız herhalde. Şimdiden subap siparişimi versek acaba?

Not: Ara sıra = genelde sıkça yapılan

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...