İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Aziz, fomoco b uji taktıysan ömrü dolmuştur..

Onu değiştir..

Sonra silindir kompresyonlarını ölçtür ve değerleri al..

Bakalım neymiş..

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Aziz, fomoco b uji taktıysan ömrü dolmuştur..

Onu değiştir..

Sonra silindir kompresyonlarını ölçtür ve değerleri al..

Bakalım neymiş..

Tamamdır Emmi, cumartesi günü bir bujilere baktırayım o zaman ben; fomoco değil ama motorcrafttı diye hatırlıyorum. Emin değilim ama, fomoco da olabilir.. :nazar:

Ondan sonra da silindir kompresyonlarını ölçtürürüm...

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Sen en iyisi benim ustaya git o sorununu çözer...

Olabilir Ayhan abi... Adres, telefon ve isim alayım... :good1:

Ozel mesaj olarak da atabilirsin bilmiyorum reklam olur mu?

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)
ateşleme sorunu başlangıcı da olabilir başka bir şey de. yani daha tam belli etmiyor kendini. kurum temizliği yaptıracam dersen varbon clean yaptır. sübabları temizliyor zaten. ama sübaba sorunu ise yararlı kurum denilen bir olay var. kaçakları önleyen kurumlar. onları temizlersin bu sefer arıza dahada belirginleşebilir.

Geçtiğimiz cumartesi günü carbon temizleme yaptırdım.Gitti bizim faydalı kurumlar.Üstüne bir depodur benzinde geziyorum.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

faydalı kurum olayı hasta motorlarda oluyor genelde :p eğer motor sağlamsa silindirde sübapta ne kadar kurum varsa performanstan çalıyor.

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Çatlak olabilir. Fatih değinmiş...

Mehmet abi benim rolanti düzensizliği de ilginç. özellikle farları açtığım zaman 3. çizgi civarında inip çıkıyor fakat debriyaja basında hiçbir sorun yok. bir ara yine aynı şeyleri yaptığı zaman akü kutup başını söktüm sonra taktığımda aylarca hiç sorun olmamıştı. şimdi yine aynısını yapsam acaba bu seferde lpg kalibrasyonu da kendini sıfırlar mı şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey
Mehmet abi benim rolanti düzensizliği de ilginç. özellikle farları açtığım zaman 3. çizgi civarında inip çıkıyor fakat debriyaja basında hiçbir sorun yok. bir ara yine aynı şeyleri yaptığı zaman akü kutup başını söktüm sonra taktığımda aylarca hiç sorun olmamıştı. şimdi yine aynısını yapsam acaba bu seferde lpg kalibrasyonu da kendini sıfırlar mı şimdiden teşekkür ederim...

Bende de aynı şekilde debriyaja bastığımda garip bi şekilde devir dalgalanması kesiliyor hemde tam kesiliyor ibre yapışıyor 800e. ve yolda giderken vitesi boşa aldığımda gene dalgalanma yok. Ama durur vaziyette araç 600-800 devir arası inip inip çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Mehmet abi benim rolanti düzensizliği de ilginç. özellikle farları açtığım zaman 3. çizgi civarında inip çıkıyor fakat debriyaja basında hiçbir sorun yok. bir ara yine aynı şeyleri yaptığı zaman akü kutup başını söktüm sonra taktığımda aylarca hiç sorun olmamıştı. şimdi yine aynısını yapsam acaba bu seferde lpg kalibrasyonu da kendini sıfırlar mı şimdiden teşekkür ederim...

Hayır sıfırlamaz...Kutup başı sökme işlemi sadece araç ecu'sunu resetler...

Bende de aynı şekilde debriyaja bastığımda garip bi şekilde devir dalgalanması kesiliyor hemde tam kesiliyor ibre yapışıyor 800e. ve yolda giderken vitesi boşa aldığımda gene dalgalanma yok. Ama durur vaziyette araç 600-800 devir arası inip inip çıkıyor.

T şeklindeki hortumun kontrolünü yaptınız mı?Yırtık olabilir.Manifoldun arasında T şeklinde bir hortum var söküp kontrol edin.Ayrıca onun girdiği yerdeki subapta tıkanmış olabilir...

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Hayır sıfırlamaz...Kutup başı sökme işlemi sadece araç ecu'sunu resetler...

T şeklindeki hortumun kontrolünü yaptınız mı?Yırtık olabilir.Manifoldun arasında T şeklinde bir hortum var söküp kontrol edin.Ayrıca onun girdiği yerdeki subapta tıkanmış olabilir...

T şeklindeki hortumu daha 6 ay önce orjinaliyle değiştirdim ama ilginç olan debriyaja basınca dalgalanma yok çözemedim ben bu işi aceba rolanti sensörünün takıldığı yer ile rolanti sensörü arasında herhangi bir conta gibi birşey ok yani metal metale direk temas ediyor acaba oradan azcıkta olsa hava alıp da rolantide oynamayı o mu yapıyor. deneyip görmek lazım. fırsatını bulursam bi hani bisiklet iç lastiği varya işte ondan bir conta yapıp dediğim şekilde iki metal arasına koyup hava geçişi varsa onu enlellemeye çalışacağım sonucu yazarım sizlerede :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
T şeklindeki hortumu daha 6 ay önce orjinaliyle değiştirdim ama ilginç olan debriyaja basınca dalgalanma yok çözemedim ben bu işi aceba rolanti sensörünün takıldığı yer ile rolanti sensörü arasında herhangi bir conta gibi birşey ok yani metal metale direk temas ediyor acaba oradan azcıkta olsa hava alıp da rolantide oynamayı o mu yapıyor. deneyip görmek lazım. fırsatını bulursam bi hani bisiklet iç lastiği varya işte ondan bir conta yapıp dediğim şekilde iki metal arasına koyup hava geçişi varsa onu enlellemeye çalışacağım sonucu yazarım sizlerede :)

Orada zaten conta yok ki?2 tane delik var onların çevresinde conta varmış gibi bir yapı var.Yani oraya tam oturuyor.Kenardan falan hava alacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi benim rolanti düzensizliği de ilginç. özellikle farları açtığım zaman 3. çizgi civarında inip çıkıyor fakat debriyaja basında hiçbir sorun yok. bir ara yine aynı şeyleri yaptığı zaman akü kutup başını söktüm sonra taktığımda aylarca hiç sorun olmamıştı. şimdi yine aynısını yapsam acaba bu seferde lpg kalibrasyonu da kendini sıfırlar mı şimdiden teşekkür ederim...

Lpg'de mi yapıyor bunu yoksa sabah motor soğukken benzinde mi yapıyor...

Bende de aynı şekilde debriyaja bastığımda garip bi şekilde devir dalgalanması kesiliyor hemde tam kesiliyor ibre yapışıyor 800e. ve yolda giderken vitesi boşa aldığımda gene dalgalanma yok. Ama durur vaziyette araç 600-800 devir arası inip inip çıkıyor.

Rolantı valfiniz sorunlu olabilir.. Ateşlemeniz sorunlu olabilir, yakıt tüketiminiz nasıl ?

Yorum bağlantısı
Aytaç Bulgay
(düzenlendi)

Benim Araçta rölantisinde sorun var. bu gün Rölanti valfini temzledim ve taktım sorun aynı arkadaş vardı yanımda valfin arkasında aşyan girişi var ordan yukarı aşağı yaparken motorun çalışma sesi ve rölantisi baya düzeldi daha önce patırdıyordu hava almakta zorlanır gibiydi şimdi öyle değil valla doğru bişey mi yaptık bilmiyom Mehmet Abiye de özelden sordum. İçinizde daha önce burdan ayar yapan varmı.

Ayrıca valvin kendinde değil ama motor üzerindeki yuvasında bir conta var gömülü oraya mavi renkli yerinden çıkarıp temizleyebilirsiniz.

tarihinde Ayta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu alyan ile ayarı bir yerlerden duymuştum...Yapılıyor ama bir çok rolanti valfinde bu alyan yerleri artık kullanılmaz halde parçalanmış durumda.Plastik olduğu için kolay tahrip oluyor.Eğer bu şekilde sorun çözülmüşse yanlış bir durum yok.Endişe etmeyin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu ayar ancak geçici olarak aracı rahatlatır diye tahmin ediyorum...

Çözüm için sorun ortadan kaldırılmalıdır..

Şu anda rolantinin düzeldiğini söylemiştiniz.. Bir müddet kullanın ve gözleyin bakalım, neler olacak..

Yorum bağlantısı
Aytaç Bulgay

Benim sorunumun hava akışı ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum T hortumu değiştim ama diğer hava ile ilgili hortumların da kontrol edilmesi gerekiyor galiba ben baktım olumsuz bişe yok gibi ancak hava filtresinin bulunduğu yerdeki gaz kelebeği hortumunun diğer ucundaki sensör (MAF mıydı) bundan da sıkıntı olabilieceğini düşünüyorum. Orada bir sıkıntı varsa nasıl tespit edilir.

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Arkadaşım şu linki incele senin başındaki macara benimde başımdan geçti. hemde aynısı.

aracın problemini gideremedim ve arabayı sattım. başka bir arkadaş aynı sorunu yaşadı ve 2000 TL kadar harcayınca ancak düzeldi. Arızan büyük bir ihtimalle oksijen sensörlerinde.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/lk-Rolanti...371#entry848371

Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey
Rolantı valfiniz sorunlu olabilir.. Ateşlemeniz sorunlu olabilir, yakıt tüketiminiz nasıl ?

benzinde 10lt/100km lpgde 12lt/100km sorun benzinde ve lpgde aynı Mehmet Bey...

Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey

sabah soğukken rölanti yüksek oluyor zaten. araç ısınıpta rölanti normale indiğinde her şartta yapıyor.

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Lpg'de mi yapıyor bunu yoksa sabah motor soğukken benzinde mi yapıyor...

Rolantı valfiniz sorunlu olabilir.. Ateşlemeniz sorunlu olabilir, yakıt tüketiminiz nasıl ?

Mehmet abi sabahları ilk çalıştırdığımda 1250-1500dd arası çalışıyor sonra ısınınca 3. çizgide sabit sorun yok benzindede lpg dede sorun yok ne zaman farları açsam (her zaman olmuyor) rolanti 3. çizgi civarında dalgalanıyor fakat ilginç olan debriyaja basınca dalgalanma sıfır. farları kapatınca da sorun yok aklım ermedi şu focusa :))

Mehmet abi sabahları ilk çalıştırdığımda 1250-1500dd arası çalışıyor sonra ısınınca 3. çizgide sabit sorun yok benzindede lpg dede sorun yok ne zaman farları açsam (her zaman olmuyor) rolanti 3. çizgi civarında dalgalanıyor fakat ilginç olan debriyaja basınca dalgalanma sıfır. farları kapatınca da sorun yok aklım ermedi şu focusa :))
Peki dalgalanmanın debriyaja basılınca kesilmesi neyle açıklanabilir?

kesinlikle benim kafamı karıştıran işte tam bu soru cevabını bulabilir miyiz acaba :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Debriyaja basınca devirin yükselmesi normaldir..

Ancak, debriyaj bırakıldığında rolantinin dalgalanması normal değildir..

Rolanti dalgalanması demek; aracın, stop etme eğilimine girdiği an ecu tarafından devrin artırılması demektir..

Maf kontrol edilmeli, gaz kelebeği temizlenmeli, hortumlar rekorlar patlak çatlak varmı bakılmalıdır..

Soğuk bir motorda rolanti düzgün ise, rolanti valfi düzgündür diyebiliriz.. Bu sebeple şimdilik ona dokunmayın..

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Debriyaja basınca devirin yükselmesi normaldir..

Ancak, debriyaj bırakıldığında rolantinin dalgalanması normal değildir..

Rolanti dalgalanması demek; aracın, stop etme eğilimine girdiği an ecu tarafından devrin artırılması demektir..

Maf kontrol edilmeli, gaz kelebeği temizlenmeli, hortumlar rekorlar patlak çatlak varmı bakılmalıdır..

Soğuk bir motorda rolanti düzgün ise, rolanti valfi düzgündür diyebiliriz.. Bu sebeple şimdilik ona dokunmayın..

benim araç 2001 hb abi maf sensörü yok araçta. zaten farlar açıkken dalgalanma yapıyor anında debriyaja basıyorum sonrada debriyajdan ayağımı çekiyorum dalgalanma olmuyor. ara. 190 kr yakıyor bobin buji daha 3 aylık orjinal buji kablosuda 15000 km oldu anca ama çekişte sorun yok abi sadece farlar açıkken yapıyor dalgalanmayı çözemedim işi :) 6 ay önce akü kutup başını söküp takmıştım hiç sorun kalmamıştı geçenlerde bizim arkadaşın aracında benzer sorun olmuş benim rolanti sensörünü onun araca taktık sonra dalgalanma yeniden başladı ara sıra abi yine akü kutup başını tekrar sözsem bir sorun olurmu lpg nin kalibrasyon ayarına ya da başka birşeye...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

2001'de maf vardır.. 2002 ve sonrasında yoktur...

Farları açınca rolanti bozuluyorsa, akü yada alternatör sorunuz vardır..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...