İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Fahrettin Karakoç
Yok, yok.. Bozulmaz inşallah... Unutun artık... Keyifle kullanın..

Teşekkür ederim. Gerçekten 25 gündür keyifle biniyorum. İnşallah bozulmaz.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet Can Kalkan

Merhabalar Araç dururken her zaman yapmıyor ama bazen bi anda düşüyor çıkıyor sürekli aynı şeyi yapmıyor gaz verince düzeliyor acaba neyden kaynaklıdır?? Bu gaz kelebeğı olacağını düşündüm açtım temızledım fakat yine aynı şeyi yapıyor bazen frene basıldığı zaman yapıyor aynı şeyi....

Yorum bağlantısı
Önder Seçkin

merhaba .aynı sorunlar bendede var bende ilk calıştırmada yapıyor.devir saati yerine oturana kadar bu devam ediyor bogaz kelebegini rolenti valfini bile değiştirdim aynı. siz sorunu çözebildinizmi

Yorum bağlantısı
Önder Seçkin

selamlar kastamonu dan ben önder aracım 2004 model chia lovota marka lpg li bir arac.sorunum söyle. aracımı ilk çalıştırdıgımda araba stop edecekmiş gibi çalısıyor arada da ediyor. ve devir saati dengesizde çalısıyor taki araba ısınana kadar bu böyle ınıp cıkıyor. boğaz kelebegini değiştirdim rolanti valfini değiştirdim

sorunlar aynı. bana yardımcı olun ve bu sorunumu çözebilecek ankarada bir usta tavsiye edin yoksa tur otoya kadar gidecem :good1:(((

Yorum bağlantısı
Hakan Yağlı

önder bey aynı sorunları bende yaşadım. öncelikle lpg haricinde hiç bir donanımı kurcalamayın. rolani valfi boğaz kelebeği bilmem ne sensörü hiç bir yararı olmuyor boşa bunlara bara harcamayın.. iyi bir lovato servisi bulun ayar yaptırın sonra muhtemelen düzelmeyecek .. Tabii inşllah düzelir ama ben işinizin rast gitmediği taraftan bakıyorum ona göre yazıyorum. Ben çok uğraştım yanii öyle böyle değil emin olun bu durumla muazzam bir şekilde uğraştım .. lpg yi söktürmeye karar vermiştim.. Ama son çare olarak lpg beynini 650 tl gibi bir ücret ödeyerek değiştirdim.. tabii tesisat ın birbölümüde değişti kablolar falan. Oldumu, bir müddet daha hayır ama ayar yapıldıkca düzeldi.. şimdi bir sıkıntım kalmadı ama lpg ile uğraşmaktan diğer bakımlarını aksatmıştım beni çok zarara soktu umarım siz daha kolay halledersiiz. yani çözüm beyin değiştirmenize kadar gidebilir..

Yorum bağlantısı
Önder Seçkin

bu sorunum yanlız araba benzindeykende lpg de de yapıyor ilk çalıştırdıgımda benzinle çalsıyor ya

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

LPG nin beyni aracın beyninide etkiliyor.Benzer sorunlar bendede var , tekleme patırdama vs.Tamamen lpg beyni ile alakalı bir durum.

Yorum bağlantısı
Önder Seçkin

ilk araca mim marka lpg taktırdım rolantide sorunlar cıkınca lovota taktırdım yine aynı

Yorum bağlantısı
İrfan Yıldız

bende bu problemden müzdalipim ve yarın satacağım arabamı. beni bir anda forddan soğuttu valla 20 gün önce severek aldığım 2004 focusu yarın bir alıcısı çıktı satacağım. bende boğaz kelebeğini ve ronati valfini değiştirdim ama sorun çözülmedi. benide delirtti tabi bu arada....

Yorum bağlantısı
Önder Seçkin

ya bu sorun ufak bi sorun ama neden olsun sizin ordaki usdalar ne diyor buna son care tur otoya gidecegim sorunum çözülsünde kaç para giderse gitsin

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti sorunları konusu bu forumda uzun uzadıya konuşulmuştur..

Bir araç, lpg'li ve de sadece ilk çalıştırmada ve benzinle rolanti düzensizliği yapıyor, ısınınca düzeliyorsa; Sorun araçta değil lpg kalibrasyonundadır..

Fakir veya zengin karışımda çalışan lpg, aracın benzin haritasını da bozar ve sabah ilk çalıştırmada bozuk lpg haritasına göre çalışan araç düzensiz çalışır..

Test yöntemi; Araç kutup başı sökülür ve 15 dakiak beklenir tekrar takılır.. Sonra araç minimum 100 km benzin ile kullanılır.. Hiç lpg'ye geçilmeden ertesi sabah aracın çalışması gözlenir.. Sorun ortadan kalkmış ise lpg kalibrasonundaki hata düzeltilir.. Aracın soğukken benzindeki hataları da düzelmiş olur..

Araç lpg'li değil yada ukardaki test işe yaramadıysa sorun araçta aranır,

Muhtemel sebepler genelde bakım yetersizliği veya periyodik değişmesi gereken parçaların değişmemesidir..

Neler yapılmalıdır;

1- Buji ve buji kabloları kontrol edilir. Bujiler 30 bin, buji kablosu 100 bin kilometreden fazla bir ömre sahip ise yenileri ve orjinalleri ile değiştirilir..

2- Oksijen sensörü ömrü 100 binden fazla ise yenisi ve orjinali ile değiştirilir..

3- Maf sensörlü araçlarda maf temizlenir..

4- Rolanti valfi temizlenir, araç kilometresi yüksek ise yenisi ile değiştirilir..

5- Rolanti sorunu olan bir araçta mutlaka carbon clean temizliği yapılmalıdır..

6- Silindir kompresyonları yağlı ve yağsız olarak ölçülür.. Silindirlerin kompresyonları birbirinden farklı ve de düşük ise, yağlı ve yağsız ölçüm sonuçları da farksız ise, bu da carbon clean sonrası düzelmedi ise üst kapak sökülüp, subaplar gözle kontrol edilir.. Gerekiyorsa değiştirlir..

7- Üst kapak açılınca emme manifoltu komple temizlenir..

8- Gaz kelebeği sökülür kaçak kontrolü yapılır, temizlenir, kapatmıyorsa değiştirlir..

9- Tüm hortumlar ve rekorlar özellikle vakum ve hava bağlantıları hortumları kontrol edilir. Motora kontrolsüz hava girişi olup olmadığı kontrol edilir. Kaçaklar varsa düzeltilir.. Bu güne kadarki gördüğümüz en ilginç kontrolsüz hava kaçağı, vestenhaustan bulunmuştur..

10- Şu anda aklıam gelmeyen bir kaç nokta daha olabilir. Aklıma gelenler bunlar..

Ama ne olursa olsun bu sebeple araç satlmaz.. Zor bir arıza değildir.. Olması gerekenler zamanında yapılmış araçlarda bu soruna pek rastlanmaz..

Yorum bağlantısı
İrfan Yıldız
(düzenlendi)

bundan önceki arabam seat cordoba idi, bu rolanti problemini ondada yaşadım. bir çok ustaya götürdüm 15 günde anca çözdüler, canımı çok sıktı. daha sonra sattım aracı. şimdi bir arkadasımın önerisi ile focus aldım 2004 model 90000 de ama bundada aynı problem çıktı ve 4 ayrı ustaya götürdüm bir çok parçam değişti. 700 tl ye yakında boşa param sonuç sıfır.... 1 hafta gene sanayi-ew arası gezdim. yakında iştede kovacaklar zaten, onun için bugun itibari ile sattım arabyı insallah bu sorunu olmayan bi araba alcam:)))

bırak yakamı artık rolanti problemi:)))

tarihinde ?rfan Y?ld?z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
bundan önceki arabam seat cordoba idi, bu rolanti problemini ondada yaşadım. bir çok ustaya götürdüm 15 günde anca çözdüler, canımı çok sıktı. daha sonra sattım aracı. şimdi bir arkadasımın önerisi ile focus aldım 2004 model 90000 de ama bundada aynı problem çıktı ve 4 ayrı ustaya götürdüm bir çok parçam değişti. 700 tl ye yakında boşa param sonuç sıfır.... 1 hafta gene sanayi-ew arası gezdim. yakında iştede kovacaklar zaten, onun için bugun itibari ile sattım arabyı insallah bu sorunu olmayan bi araba alcam:)))

bırak yakamı artık rolanti problemi:)))

sorunları ilk yaşadığınızda masraf etmeden forumda bi araştırma yapıp, usta tavsiyeleri ile gitseydiniz hem arabanız sizde kalırdı hem paranız.

hayırlısı olsun.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
Bir araç, lpg'li ve de sadece ilk çalıştırmada ve benzinle rolanti düzensizliği yapıyor, ısınınca düzeliyorsa; Sorun araçta değil lpg kalibrasyonundadır..

Bende de 15-20 gündür bu sorun başgösterdi. Pek takmıyorum, aldığım Lpg'den yapıyor diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Yağlı
(düzenlendi)

irfan bey 2000 üstü olmak kaydıyla şöyle iyi temiz bir golf satın alın.. benzinli olsun.. daha sonra lpg sistemini siz taktırın .. rolanti problemide yakanızı bıraksın.. ben öylemi yaptım hayır.. evli olmasam varya neler yapıcamda..

tarihinde Hakan Ya?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İrfan Yıldız

bu rolanti problemi başıma geldiğinde hemen foruma girdim ve butun sorunları bir kağıda yazarak ustaya verdim :nazar: ama sorunları alt alta yazınca bir düzüne tamir yapılacak iş çıktı. ustaya verdim oda bende bunları yapcağım dedi zaten. işe de ilk rolanti valfi ve boğaz kelebeği ile başladı ancak çözüm olmadı. daha sonrada tek tek deneyeceğim dedi. belki ilk seferde belkide son sefer de çözüm olacak dedi. o anda usta konusurken bnm sanayideki birinci haftamdı:) ve beynimden dumanlar fışkırıyordu. sonra sahibinden.coma koydum ve sattım. zararda etmedim hatta 300-500 de kar ettim:) şimdi daha temiz ve rolanti problemi olmayan bi focus araştırıyorum.

haa bu arada araba fiyatları da uçmuş durumda 3 ay önce 19 binlira istedikleri 2004 focuslara şimdi 22 hatta 23 bin lira istiyorlar... ankarada....

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ankara piyasasında focuslar kıymetli :nazar: Ancak 1 ay sonra fiyatlar geriler artık.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Gürbüz Koçoğlu
bendede 2005 collection var ve geçen seneden beri bu rölanti sorunun aynısı sadece klimayı açtığımda oluyor. forumdan tavsiyeler almıştım ama havalar serinleyince çok üzerine düşmedim. problemin neden kaynaklandığını çözen olursa bende öğrenmek isterim. rölanti sorunu olduğunda elektrikle ilgili birşey açıldığında rölanti dahada düzensizleşiyor hatta direksiyon sertleşiyormuş gibi geliyor. sadece klimayı açınca olmasına rağmen problemin aynı olduğunu düşünüyorum

Aynı problemleri bende yaşıyorum benimkide collection 2005 .Sonuçlandırabildiniz mi siz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti sorununa sebep olan parçalar ve neler yapılması gerektiği bellidir..

Benim gibi yapın :

Bazen rolantide stop ediyordu..

Rolanti valfi bozuktur diye bir tane sıfır aldım.. Takmadım..

Artık stop etmiyor ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Parça arabada eve gitti değil mi ;) ondan düzelmiştir. Sonuçta ilgiyi gördüyse araba düzelir :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Parça arabada eve gitti değil mi :D ondan düzelmiştir. Sonuçta ilgiyi gördüyse araba düzelir :)

Bagajda geziyor... Nefesi ensesinde :D

Yorum bağlantısı
Melih Yurt

Uzun süre rolanti düşüklüğünden muzdarip olan biri olarak çok uğraş verdim ve en son yazılım güncellemesiyle sorunu kökünden hallettim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...