İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

makyajlılarda ilk yapılacak iş yazılım günceleme :D sonra sorun aranmalı :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Necip Ünal

[aynı sorun bendede var.2002 sedan focusum durduğumda önce rölanti düşüyo sonra biraz yükseliyo ve motor sallıyo . bazen stop ediyo.. nedir bunun nedeni? bi bulan varsa bu sorunu lütfen cevaplasın yoksa satcam bu meleti:(

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
[aynı sorun bendede var.2002 sedan focusum durduğumda önce rölanti düşüyo sonra biraz yükseliyo ve motor sallıyo . bazen stop ediyo.. nedir bunun nedeni? bi bulan varsa bu sorunu lütfen cevaplasın yoksa satcam bu meleti:(

Rolanti valfini temizletip,T şeklindeki hortumu değiştirdiniz mi?

Yorum bağlantısı
Necip Ünal
Rolanti valfini temizletip,T şeklindeki hortumu değiştirdiniz mi?

rölanti motoru temizlendi ama o T şeklindeki hortum nedir nerdedir bilmiyorum. değişmedi galiba...birde 2002 ambiante makyajsız kasada kelebeğin orda maf yada map tam bilmiyorum o sensörden var mı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
rölanti motoru temizlendi ama o T şeklindeki hortum nedir nerdedir bilmiyorum. değişmedi galiba...birde 2002 ambiante makyajsız kasada kelebeğin orda maf yada map tam bilmiyorum o sensörden var mı?

Maf varsa hava filtresi kutusunun hemen çıkışında görürsünüz.Eğer orada bir şey yoksa Map vardır. T şeklindeki hortumda manifoltun altına bakarsanız görürsünüz hemen arada...

Yorum bağlantısı
Necip Ünal
Maf varsa hava filtresi kutusunun hemen çıkışında görürsünüz.Eğer orada bir şey yoksa Map vardır. T şeklindeki hortumda manifoltun altına bakarsanız görürsünüz hemen arada...

ilk fırsatta T yi değiştirip sonucunu buraya yazacağım teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Necip Ünal
ilk fırsatta T yi değiştirip sonucunu buraya yazacağım teşekkürler.

dediğiniz t hortumu karter havalandırma hortumu ile beraber değişti. yani komple değişti. ama sorun halen aynı:D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Honda marka aracımda var bu sorun.Motor sıcakken daha sık yapıyor.Servisin söylediği; Sibop ayarları yapılmalı..imiş.

Yorum bağlantısı
Necip Ünal

[benim arabanın üst kapak sıfırlandı.ama sonuç değişmedi. bence sorun başka yerde. iyice emin olmadan benim düştüğüm hataya düşme . boşuna masraf yapma.....

Yorum bağlantısı
Ramazan Okyar

1714big_30770829dyg.jpg

arkadaşlar bu testi bende yapmak istiyorum ama kendi aracımdaki resimi ekledim..hangi parçayı söküp elimde nereyi tıkayacağım...resim üstünde oynama yaparak gösterebilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Misafir
Honda marka aracımda var bu sorun.Motor sıcakken daha sık yapıyor.Servisin söylediği; Sibop ayarları yapılmalı..imiş.

ooooo senin crv iyice tırt olmuş sen yakında ya yakarsın bunu yada satarsın.benim mondi daha saglammış galiba :D :lol: :D :lol:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Honda marka aracımda var bu sorun.Motor sıcakken daha sık yapıyor.Servisin söylediği; Sibop ayarları yapılmalı..imiş.

Sibop lastikte olur, bunlar subap olmasın :lol:

Yorum bağlantısı
Misafir
Sibop lastikte olur, bunlar subap olmasın :D

:lol:

araba sibop olunca napsın öyle yazmış işte. :D :lol:

Yorum bağlantısı
Ramazan Okyar

dün kimseden cevap gelmeyince akünün berisindeki kocaman hortumu sökmeye kalktım sonra elimde kalır diye vaz geçtim.sökülmesi zor bişeye benziyordu kelepçeyi zayıflattım ama baktım hiç kımıldamıyor hemen kelepçeyi sıktım eski haline getirdim..başka bir yöntem olarak söylenen akü başlarını sökmek aklımdaydı. akünün + ucunu söktüm ve 15 dk bekledim (neden 15 dk = forumda öyle demişler.yoksa söküp birkaç saniye sonra tekrar takılsada aynı vazifeyi görür herhalde) ve akü ucunu bağladım.arabayı çalıştırdım.baktım rölanti güzel hiç problem yapmadı 6-7 km gezdim ve yine problem olmadı..6-7 km tespit için kısa bi zaman ancak ilerleyen zamanlarda uzun süre arabaya binersem testini daha iyi yapmış olacam..

eğer bu işlem benim sorunmu tamamen çözdüyse akü başını çıkarınca ne oldu da rölantı sorunu bi anda çözüldü.rölantiyi ayarlayan başka bi sistem vardı da devre dışımı kaldı ? yoksa benim sorun ilerde tekrar mı başıma gelecek..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kutup başı sökülünce bellirl ibir süre bekleyince beyin sıfırlanıyor. yani arıza kodu fealn varsa onlar siliniyor. arıza mekanik sie ilerleyen zamanlarda tekrar arıza verebilir. yo kanlık bir hata lgıaldı sonrasorun geçtiyse akü sökmek belki çözüm olur.

arkadaşın honda civici immo hatası veriyordu araba çalışmıyordu. akü kutup başını söküp taktım arç düzeldi. misal :)

Yorum bağlantısı
Gürbüz Koçoğlu
sente ayarı yeniden ayarlandı her hangi bir rolanti sorunu yok sente ayarı bozukmuş meğer o zaman rolanti dalgalıydı

mazhar bey sente ayarı yapılmadan önce rolantiniz benzinde de dalgalanma yapıyor muydu ? Sentesi kaçık bir araçta titreme çok fazla oluyormuş derler doğru mu?böyle ışıklar gidecek gibi mi oluyordu rolanti dalgalanmasında?

Yorum bağlantısı
Bestami Ün
bende bende .. en delisinden hemde :D

bır ara bende vardı duzeldı sanırım yakıttan oluyor sende yakıtını degıstır lpg veya benzin farketmez bujılerede baktır

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Son birkaç gündür şehiriçi ışıklarda durduğumda rolanti dalgalanması oluyor, araç titriyor ve sonradan kendini tekrar topluyor, stop etmiyor. Bu durumu motor sıcakken daha çok yapıyor, soğukken zaten devir 1000-1500'lerde olduğu için sıkıntı yok. En önemlisi bu sorunu araç LPG iken yapıyor, benzinde rolanti saat gibi.

-İlk aklıma gelen rolanti sensörü oldu ama rolanti sensöründen olsa benzinde de yapar diye düşündüm, yine de Philips yağsız kontak sprey ile temizledim, sonuç değişmedi.

- Lpg'de rolanti ayarı yaptım, sonuç aynı.

-Aynı ürün ile maf sensörünü temizledim, sonuç aynı.

-Bujiler, bobin, buji kablosu komple yeni.

-Burada bir ustaya gösterdim, o da kaputu kaldırmadan sorunu subaplarda buldu. Benzinde kaçırmayan subap lpg'de kaçırma yapıyormuş, o yüzden rolanti dengesizliği varmış. Bu da aklıma yatmadı; çünkü aracın çekiş ve süratinde hiçbir sorun yok, subaptan kaçırsa hararet, güç kaybı gibi sonuçların olması lazım, en azından benzinde de az da olsa sorun başgösterir.

Aklıma başkada bakacak yer gelmedi, yardımlarınızı bekliyorum :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Son birkaç gündür şehiriçi ışıklarda durduğumda rolanti dalgalanması oluyor, araç titriyor ve sonradan kendini tekrar topluyor, stop etmiyor. Bu durumu motor sıcakken daha çok yapıyor, soğukken zaten devir 1000-1500'lerde olduğu için sıkıntı yok. En önemlisi bu sorunu araç LPG iken yapıyor, benzinde rolanti saat gibi.

Lpg daha hassastır..

Karter havalandırma hortumunu kontrol edin, yumuşama yada büzüşme görürseniz değiştirin..

Yorum bağlantısı
Sedat Can
Lpg daha hassastır..

Karter havalandırma hortumunu kontrol edin, yumuşama yada büzüşme görürseniz değiştirin..

Mehmet bey, motor üzerinde bulunan T şeklindeki boruyu ve hava filtresi ile motor üst kapağı arasındaki hortumları da söküp baktım, yırtık-kaçırma-tıkanma yok. :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet bey, motor üzerinde bulunan T şeklindeki boruyu ve hava filtresi ile motor üst kapağı arasındaki hortumları da söküp baktım, yırtık-kaçırma-tıkanma yok. :(

Bahsettiğim hortum farklı bir hortum.. O hortum olmasa da bir sorun teşkil etmez..

Siz benim dediğimi bulun...

Yorum bağlantısı
Sedat Can
Bahsettiğim hortum farklı bir hortum.. O hortum olmasa da bir sorun teşkil etmez..

Siz benim dediğimi bulun...

Biraz ipucu verirseniz bulacağım, kaput açık sizi bekliyorum. :(

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Karter havalandırma hortumunun yerini bilen var mı? Bakmadığım bir o kaldı çünkü.

newdsc00225.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet Sedat Bey.. Resmini bulduğunuz hortum... Bloktan emme manifoltuna girer.. Hiç 1,6 motorum olmadı.. Yerini bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...