İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Hepsinden kullandım, focus II , mondeo I hala kullanıyorum. Rölantim sıkıcı biçimde sabit :)

Escortta olmuştu, ameliyatla çözmüştük..

Focus1'de 7 yıl, Mondeo da 2 yıldır rolanti sıkıcı bir şekilde sabit :lol2:

Yorum bağlantısı

ilk defa ford aldım, 2 sene oldu, tüp taktırdım,1 ay boyunca ışıklarda boşa alınca,rolanti sallanıyordu,karter havalandırma hortumu degişti,rolanti valfi degişti,bir hafta sonra kendilinden düzeldi,etkisi oldumu bilmiyorum ama,bu bir hafda benzinde kullanmışdım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Escortta olmuştu, ameliyatla çözmüştük..

Focus1'de 7 yıl, Mondeo da 2 yıldır rolanti sıkıcı bir şekilde sabit :D

Fekat, sendeki her iki otomobilinde motoru aynıydı ! 2.0 zetec. Hayat 2.0 litreden sonra başlar dersek, Makbule geçer.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hayat 2.0 litreden sonra başlar dersek, Makbule geçer.

Makbule 2.5 mu kullanıyor :)

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

Servise gitmeden 1 gün önce rolanti kendiliğinden düzeldi. O yüzden randevumu iptal ettirdim. Ve o günden beri bi sorun çıkmadı. Araba alması dert, kullanması dert, satması dert , bi de bu tür belli belirsiz sorunlarla uğraşmak bambaşka bi dert :)

Yorum bağlantısı
Ümit Aydın
(düzenlendi)

Arkadaşlar selam.

2,5 yıldır f1 kullanıyorum ve rölanti sorunun halletmek için yapmadığım şey kalmadı. Rolanti valfi değişti. Kelebek üzerindeki küçük bir sensör var o değişti. Boğaz kelebeği yenisi takılarak denendi ama hiç biri olmadı. En son rölantim 1200-1300 den aşşağı inmemeye başladı. Arabanın sentesi kaçmış diyen ustalar oldu. Olduda oldu yani :-)

Ama dün itibariyle sorunum düzeldi ve tabiri caizse saat gibi bir rölantim oldu. Aynı sorunu çeken arkadaşlara önerimlerim şunlar.

Ön önce hiç bir parça değiştirmeden;

Kelebek boğazına gelen hava hortumunu çıkartınız ve arabayı çalıştırınız. Sonra kelebek boğazını elinizle komple tıkayın ve araba stop ediyormu ona bakın. Eğer stop ederse (ki etmesi gerekiyor) araba başka bir yerden hava çekmiyor demektir. Benim aracımda kelebeği kapatmamıza rağmen araba çalışıyorudu.. bu ne demek oluyor araba başka bir yerden hava alıyor. Bunu tespit çözümleri şu şekilde oldu. İlk olarak Emme manifoldunun bağlantı yerlerini su ile kontrol ettik sağlam çıktı hava kaçışı yoktu. Sonra Manifoltun altındaki t hortumuna baktık ondada sorun yoktu. Son olarakda kelebeğin üzerinden Fren merkezine (Westing House) giden bir hava hortumu var ordan normalde merkeze hava gidiyor ve içinde müşüre benzeyen bir parça var. Daha doğrusu hava sibopu. Onu söktük ve birde ne görelim :-) sibop hava kaçırıyor. Yani araç hem kelebekten hava alıyor hemde siboptan. 20 tl karşılığında sibopu aldık değiştirip Ya Allah deyip marşa basıp tur atmaya başladık. :-)

Sonuç olarak gördükki focusumun rölantisi canavar gibi oldu. 850devir e düştü rölantide dalgalanma olayı kalktı. :-)

Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar pahalı parçaları değiştirmeden önce

1- Kelebek boğazını kapatıp araç stop edip etmediğine bakın ve eğer stop etmiyorsa yukardaki anlatıklarımı yapın.

2- Rolanti valfini ve kelebeğini gtüzelce temizletin.

Yukarda anlattığın olayı sizde uygularsanız tahminimce büyük oranda sorununuz çözülmüş olacak.

2 yıldır gitmediğim usta kalmadı en son kendi mantığımızı kullandık ve çözdük.

Admin arkadaşlar bu konuyu sabitleyebilirlerse çoğu arkadaşın derdine derman olacağız.

Rolanti düzelince hayır dualarını eksik etmeyiniz. :-) :nazar:

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

ben 2 yıl uğraşıp da sorunu bulamasaydım herhalde aracı satardım. siz uğraşmış bulmuşsunuz. tebrikler.

kelebeğin üzerinden fren merkezine giden havanın işlevi ne olabilir ki? direk bu hortumu tıkasanız sorun olur muydu?

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Aydın
ben 2 yıl uğraşıp da sorunu bulamasaydım herhalde aracı satardım. siz uğraşmış bulmuşsunuz. tebrikler.

kelebeğin üzerinden fren merkezine giden havanın işlevi ne olabilir ki? direk bu hortumu tıkasanız sorun olur muydu?

o hortum tıkanırsa ne olur dersen büyük ihtimalle ölmüşlerimize kavuşuruz allah göstermesin :-)

o hortumun görevi fren pedalına basınca pedaldaki westing houseda ki basınçla frenlere yağı pompalayarak fren yaptırmak.

Şöyle örnek vereyim. Araç çalışırken frene rahat bişelide basarı dimi ama birde araba çalışmıyorken rampa aşşağı inmeyi dene bakalım fren tumayacak ve helva pişmeye başlayacak :-)

O hava hortumu merkeze basınç gönderir ve az bir kuvveti çoğaltarak frenler fren yağı pompalar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Freni patlamış denilen tabir buradan gelir.Westinghouse hortumu zarar görürse frenler tutmaz.Hayati önemi vardır.

Yorum bağlantısı
Ümit Aydın
Bu hortuma lpg nin bir hortumunu bağlıyorlardı.

bu hortumla lpg hortumunun ne ilgisi var?????

Bütün marka ve model araçlarda frene vakum bağımsız bir hortumla gider. Hiçbir şekilde lpg hortumu takılamaz.

Hortumu sen sökmeye uğraşma iyi bir ustaya git ve ona sorunu ve çözümü anlat bence

Yorum bağlantısı
Osman Bala

Mehmet abi bu sorunu olan herkese araç bir yerden kontrolsüz hava alıyor derdi. :nazar: Dediği çıktı. Sen çok yaşa canım emmim. :)

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Benim ilk lpg de bağlıydı. şimdi motordan fren merkezine giden o boruda kör tapa gibi kelepçeli civata var. İkinci lpg de Atikerci de şaşırdı bunu nasıl burdan almış diye.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arkadaşlar konuyu karıştırmayın...Boğaz kelebeğinin oradaki hava hortumunu söküp testinizi yapın.Eğer aracınız stop etmiyorsa bir ustaya gidin.Fren hortumlarıyla falan oynamayın !!!

Yorum bağlantısı
Ümit Aydın
Benim ilk lpg de bağlıydı. şimdi motordan fren merkezine giden o boruda kör tapa gibi kelepçeli civata var. İkinci lpg de Atikerci de şaşırdı bunu nasıl burdan almış diye.

bu ne aptalca bir montaj olmuş.

Allah göstermesin lpg nin bir hortumu patladı ve bütün basın bu hortuma gitti doğal olarak fren merkezine basın gitmeyeceği için frenler tumayacak.

Lpg de Kitler çok önemli değil aslında bi noktada önemli olan usta gibi ustalık.

Sayın Mehmet bey ben sizin tezi doğruladım.

(Mehmet abi bu sorunu olan herkese araç bir yerden kontrolsüz hava alıyor derdi. Dediği çıktı. Sen çok yaşa canım emmim. )

Artık bi hediye alırsınız bana :-) :D Bu işin espri tarafı. MEhmet abiyi abiyi çok takdir ediyorum bu konuda herkesin imdadına yetişiyor

Arkadaşlar konuyu karıştırmayın...Boğaz kelebeğinin oradaki hava hortumunu söküp testinizi yapın.Eğer aracınız stop etmiyorsa bir ustaya gidin.Fren hortumlarıyla falan oynamayın !!!

kesinlikle öyle olması gerekiyor. Mesajdada gayet neet açıkladım. Önce basit bir test hatta bu testide iyi bir ustaya yaptırın......

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi bu sorunu olan herkese araç bir yerden kontrolsüz hava alıyor derdi. :) Dediği çıktı. Sen çok yaşa canım emmim. :wub:

Canım kardeşim.. Eksik olma..

Evet.. dalgalanmada değilde özellikle devir yüksekliğinde, ben kesin demişimdir diyecektim ;)

Ama burdan hava alacağı hiç aklıma gelmezdi..

Bilgi için teşekkürler...

Ancak bunun başka belirtileri de vardır.. Mesela aracı uzun süre park ettiğinizde aracı çalıştırmadan frene basarsanız fren çok sertleşmiş olur...

Ümit Bey, sizde böyle bir belirti yokmuydu... ?

Lpg map'ı için vakum alıyorlar ama, burdan alacaklarını sanmıyorum...

Yorum bağlantısı
Tufan Yıldız

Arkadaşlar mümküse konuyu resimlendirebilir miyiz. Çok yararlı olacağını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Ümit bey öncelikle geçmiş olsun, büyük bir sıkıntıdan kurtulmuşsunuz. 2,5 yıllık deneyim ve bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler, biz focus sahiplerinin kulağına küpe olsun. Resimli bir anlatım olsa daha iyi olurdu hani :)

Yorum bağlantısı
Ümit Aydın
(düzenlendi)

Resimleri en kısa sürede çekip buraya ekleyeceğim. Buna eminimki birçok rölanti sorunu çeken arkadaşların sorunu kontrolsüz havadan kaynaklanıyor. 2 gündür araçdan hiç inmek canım çekmiyor. Arabaya yeniden aşık oldum :-)

Mehmet abi bütün araçlarda olduğu gibi benim aracımın frenide genelde hep sert olur. Bendeki durumda aynı. Bu yüzden hiç dikkatimi çekmedi. Genelde pedal hep sertti.

Neden 2,5 yıl bu soruna katlandım olayına gelince ilk zamanlar rolanti durumu daha azdı. Yıllar geçtikten sonra iyice çoğaldı. Belki 10 tane usta ve servis gezdim ama hiç biri bu soruna çözüm bulamamıştı.

İstanbul Bostancı sanayi sitesinde bir tane karbüratörcü vardı. İşininde ehliydi. En son onunla kafa yorunca aklımıza kelebeği denemek geldi. Sorunun kaynağını buluncada ağrızalı olan parçayı tespit etmek çok kolay oldu. Önceden arabamın tekerleri durana kadar 1000-1100 de olan rölanti şimdi 850 civarında ve saat gibi.

Mehmet abi yinede sen bilirsin ama istersen resimleri ekledikten sonra bu konuyu sabitlersen rölanti sorunu yaşayan diğer arkadaşlara belki bi nebze katkımız olur.

Edit:(İmla hatası)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

Geçmiş olsun, iyi sürüşler artık.

Siz yüksek devire çözüm bulmuşsunuz, devir dalgalanması (ilk çalışmada-motor soğukken) hala muammasını koruyor,

isviçreli ve japon bilim adamları çözümü arıyor daha ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...