İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

İlker Kadılar
(düzenlendi)

aslında bu F1 lerin rolanti konusu sabit konuya alınmalı herkes dertli bu rolanti sorunundan...

tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

abim anelsan dan çok memnun kalmış. hafta sonu bi göstericem bakalım. http://www.anelsan.com.tr/

pcm yi yeni seviye ile programlatmayı denedinizmi

evet gaz kelebeğinin contasında da sıkıntı olunca rölantinin sapıttığını okumuştum birkaç yerde. şu an çok bi problem kalmadı ama ona da bi bakıcam zamanım olursa.

Rolanti sorunlarında direk bu parçaya yoğunlaşmak yanlış...

Gaz kelebeğine de suçlu muamelesi yapmak lazım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
benimde gazda yapıo rolanti sallanmasını. benzinde çakı gibi sabit. lpg ciye gttim ayarı normal dedi. bekliyorum öyle belki düzelir diye :p

"Domates mi bu kendi kendine olsun" derdi, Çağlar olsaydı :rolleyes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak

Arkadaşlar merhaba, benim focus da da blomb blomb tarzı bir ses geliyor. Sesin geldiği yer V kayışının olduğu bölge. Her 5 saniyede bir yapıyor. Bir arkadaş triger bölgesinde bir bilye olduğunu, sorunun bu bilyeden kaynaklanabileceğini söyledi, ama oda emin değil.

Bir sorunum daha var yazmayı ve sizlere danışmayı uygun buldum.

Dün aracımla hareket halindeydim, döneceğim köşeye yaklaştığımda aracı boşa atıp hızının düşmesini bekliyordum ki, tam dönüş esnasında aracın motoru aniden sustu. Açıkcası çok ürktüm, çünkü; Direksiyon hidrolik olduğu için aniden sertleşip dönmez oldu, fren de tutmaz oldu. Panik anını çabuk atlatıp aracı vitese atarak vurdurdum ve motoru çalıştırdım. Bu arızayı iki hafta önce yine yapmıştı.

Aracı şehir içinde kullanırken, ışıkta falan durduğumda veya boşa atınca ani devir düşmesinden araç 800 devirin dahi altına iniyor ve sanki susacakmış gibi yapıyor, sonra ken kendine yavaşca toplayıp 800 devire geliyor. Ama dün motor tamamen sustu, otomatik olarak gaz ayarını ayarlamayı başaramadı. Hani benim başıma geldiğinde ben soğukkanlı davrandım, lakin aracı eşimde kullanıyor. Allah göstermesin böyle bir sorunun tekrarlaması pek hoş olmaz. Bu arıza üstte yazdığım gibi iki kez oldu, daha önce böyle bir şey olmamıştı. Yakıttan belki kaynaklanabilir diye umut ederek, hemen petrola çekip 95 yerine 97 oktan benzin aldım.

Not aracımda LPG yok.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Arkadaşlar merhaba, benim focus da da blomb blomb tarzı bir ses geliyor. Sesin geldiği yer V kayışının olduğu bölge. Her 5 saniyede bir yapıyor. Bir arkadaş triger bölgesinde bir bilye olduğunu, sorunun bu bilyeden kaynaklanabileceğini söyledi, ama oda emin değil.

Bir sorunum daha var yazmayı ve sizlere danışmayı uygun buldum.

Dün aracımla hareket halindeydim, döneceğim köşeye yaklaştığımda aracı boşa atıp hızının düşmesini bekliyordum ki, tam dönüş esnasında aracın motoru aniden sustu. Açıkcası çok ürktüm, çünkü; Direksiyon hidrolik olduğu için aniden sertleşip dönmez oldu, fren de tutmaz oldu. Panik anını çabuk atlatıp aracı vitese atarak vurdurdum ve motoru çalıştırdım. Bu arızayı iki hafta önce yine yapmıştı.

Aracı şehir içinde kullanırken, ışıkta falan durduğumda veya boşa atınca ani devir düşmesinden araç 800 devirin dahi altına iniyor ve sanki susacakmış gibi yapıyor, sonra ken kendine yavaşca toplayıp 800 devire geliyor. Ama dün motor tamamen sustu, otomatik olarak gaz ayarını ayarlamayı başaramadı. Hani benim başıma geldiğinde ben soğukkanlı davrandım, lakin aracı eşimde kullanıyor. Allah göstermesin böyle bir sorunun tekrarlaması pek hoş olmaz. Bu arıza üstte yazdığım gibi iki kez oldu, daha önce böyle bir şey olmamıştı. Yakıttan belki kaynaklanabilir diye umut ederek, hemen petrola çekip 95 yerine 97 oktan benzin aldım.

Not aracımda LPG yok.

Yaşar Usta bakacaktır ancak sizin sente ayarınız bozulmuş gibi geldi bana..

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Arabamı sabah ilk çalıştırmada araba kendi kendine gaz verip kesiyor, devir 1000 ile 1500 arasına sürekli inip çıkıyor. Anlayamadım , bir tecrübesi olan veya bunu neden yapabileceğini bilen biri varsa yardımcı olabilir mi? Aracın 83000 de 1.6 motor. LPG li.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Arabamı sabah ilk çalıştırmada araba kendi kendine gaz verip kesiyor, devir 1000 ile 1500 arasına sürekli inip çıkıyor. Anlayamadım , bir tecrübesi olan veya bunu neden yapabileceğini bilen biri varsa yardımcı olabilir mi? Aracın 83000 de 1.6 motor. LPG li.

Teşekkürler.

Motor ısınana kadar mı yapıyor yoksa sürekli devam mı ediyor?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
ısınınca yapmıyor.

normal o zaman motor ısınana kadar bütün araçlar yapar. Sanayi dilinde otomatik cikle deniyor diye biliyorum.Tabi yinede formun ustaları daha iyi bilir eğer bir sorun varsa

Yorum bağlantısı
Özay Uçar
(düzenlendi)

lpg li araçlarda görülen bir olay. Sorum demiyorum zira sorun değil. Arkadaşım bahsettiği şey otomatik jikle de değil, jikle bir süre sabit bir devirde tutar motoru, ısındıkça yavaş yavaş düşer. Arkadaş sürekli bir dalgalanmadan bahsediyor. Soğuk gecelerin sabahlarında araç benzinde çalışıp ta lpg ye geçtiğinde yeteri kadar ısınmamış olan soğutma suyundan dolayı regülatör lpg yi tam gaz faza dönüştüremeden motora gönderiyor. Sorunun nedeni özetle bu. Motor ısındıktan sonra lpg tam olarak buharlaştığı için sorun ortadan kalkar. Lpg de iken rölanti dalgalanmaya başladığı anda benzine geçin, rölantinin düzeldiğini göreceksiniz.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
lpg li araçlarda görülen bir olay. Sorum demiyorum zira sorun değil. Arkadaşım bahsettiği şey otomatik jikle de değil, jikle bir süre sabit bir devirde tutar motoru, ısındıkça yavaş yavaş düşer. Arkadaş sürekli bir dalgalanmadan bahsediyor. Soğuk gecelerin sabahlarında araç benzinde çalışıp ta lpg ye geçtiğinde yeteri kadar ısınmamış olan soğutma suyundan dolayı regülatör lpg yi tam gaz faza dönüştüremeden motora gönderiyor. Sorunun nedeni özetle bu. Motor ısındıktan sonra lpg tam olarak buharlaştığı için sorun ortadan kalkar. Lpg de iken rölanti dalgalanmaya başladığı anda benzine geçin, rölantinin düzeldiğini göreceksiniz.

serviste aynen senin gibi tarif etti. LPG li araçlarda sürekli yaşandığını söyledi.

Herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Subap kurum belirtisi olabilir. Kompresyonu ölçtürün, eğer ki düşük çıkarsa, halletmesi kolay.

Yorum bağlantısı
Zafer Kangallı
Subap kurum belirtisi olabilir. Kompresyonu ölçtürün, eğer ki düşük çıkarsa, halletmesi kolay.

Çağlar Bey merhaba. Benim de aracımda böyle bir sorun var. Aracım 2000 Focus 1.6 ghia. Aracımda lpg yok. Motor ısınsa dahi rölantide dalgalanma devam ediyor. Ne yapmam gerekir. Aracı yeni aldım. Pek bilgim yok. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor ısındıktan sonra da dalgalanma var ise, buji-rölanti valfine de bakılmalı

Yorum bağlantısı
Zafer Kangallı
Motor ısındıktan sonra da dalgalanma var ise, buji-rölanti valfine de bakılmalı

servise mi gitmem gerekiyor :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İşini bilen teknisyeni her nerede bulur iseniz, oraya gidin. Ama rölanti valfi vs. kontrolü için test cihazı olan bir yer bulmanız daha iyi olur. Yoksa deneme yöntemi ile bakılabilir.

Yorum bağlantısı
Zafer Kangallı
İşini bilen teknisyeni her nerede bulur iseniz, oraya gidin. Ama rölanti valfi vs. kontrolü için test cihazı olan bir yer bulmanız daha iyi olur. Yoksa deneme yöntemi ile bakılabilir.

teşekkür ederim :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci
İşini bilen teknisyeni her nerede bulur iseniz, oraya gidin. Ama rölanti valfi vs. kontrolü için test cihazı olan bir yer bulmanız daha iyi olur. Yoksa deneme yöntemi ile bakılabilir.

işi bilen teknisyenmi nerde var

Yorum bağlantısı
Zafer Kangallı
zafer usta :D ankarayı bilmem ama istanbulda zor

Benim problemle ilgili siz ne dersiniz? Benim yapabileceğim bişeyler var mı? ilk kez araba sahibi oluyorum. Aracımla ilgili bilgim yok. bildiklerimi de forumdan öğrendim. 20 gün önce aldım. arabamı çok seviyorum :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Önceden farklı bir ustaya temizlettiğim gaz kelebeği ve rölanti valfi ni hala rölantide düzenlizlikler olması üzerine bu sefer kendi ustama detaylı şekilde açtırıp temizlettirdim. Bunlarla beraber maf sensörü de temizlendi ve karter havalandırma hortumu da değişti. Temizlerken üstüpü ve hatta gaz kelebeğinin üstüpü ile bile çıkmayan kurumları ince bir falçata ile kazındı.

Sonuç; rölanti saat gibi. Böyle olacağı hiç aklıma gelmezdi. Ayrıca aracın çekişi, gazı alması falan da değişti. Açıldı resmen motor.

Yalnız sormak istediğim şu, karter havalandırma hortumunu yaklaşık 4-5 ay önce değiştirmiştim zaten ama bu sefer bakarken hortum resmen yavşamış, yumuşamış. Bu kadar kısa aralıkta bu hortumun lastik yapısı neden bozulur ki?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...