Cihan Yetişken2 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 (düzenlendi) Arkadaşlar araç rolantideyken direksiyonu sağa sola çevirdigimde devir saatinde oynama oluyor..Bunun sebebi nedir çok merak ettim? 9 Haziran 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 Hidrolik pompası motordan güç alıyor.. Pompa Güç çekmeye başlayında rolanti devri düşüyor, Rolanti devrinin düştüğünü gören motor gaz veriyor eski seviyeye getiriyor.. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 rolentide calışırken direksiyonu cevirmek,far acmak,far acıp uzun kısa yapmak vs hepsi rolantiyi etkiler.kadrana bakmaya bile gerek yoktur, motorun sesinde ufak değişmeyi farkederiz. ayrıca rolantiyle ilgili bende birşey farkettim. arac ilerlerken vtesi boşa aldığımda aracım yaklaşık 1000 devirde rolantide calışıyor. ister hızlı ilerliyeyim ister cok yavaş ilerliyeyim farketmiyor.frene basıp durduğum an 2 saniye icinde rolanti 750 devire düşüp sabitleniyor ve hic kıpırdamıyor.rampa aşşa freni bırakıp aracın tekerleri dönmeye başladığında tekrar otomatik olarak 1000 devirlere yükseltiyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Nisan 2007 Paylaş 17 Nisan 2007 O da olsa olsa fren servosundandır. O da motordan güç alıyor..Hem de ciddi şekilde,öyle ki geçen gece İstanbul yolunda 130 la giderken gazı aniden bırakıp biraz sertçe frene yüklendiğimde soğuk olan motorun devri önce 500 d/d ye kadar düştü sonra tık diye stop etti motor... K Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 18 Ocak 2009 Paylaş 18 Ocak 2009 (düzenlendi) 2002 focus sabahları ilk tüpe geçince rölantide stop ediyor hararet 90'na çıkıyor yine stop ediyor taki 15 km civarı gidince herşey düzeliyor bir daha stop etmiyor. lpg sisteminde ısınma ile ilgili bir sorun var gibi. benzinde sorun yok. tüpçü rölanti motoru diyor tamirciler lpg sorunu diyorlar,rölanti motorunu 4 defa temizlettim düzelme olmadı, bilgisayara bağlattım hiç bir sorun gözükmüyor. 18 Ocak 2009 tarihinde Fikret Deniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 LPG ayarlarından rolanti devrini biraz yukseltmeyi denemediler mi? benzinde sorunsuz olan parçalarda LPG olunca sıkıntılar ortaya çıkabiliyor.Ancak bunlarda LPG yazılımındaki oynamalarla giderilebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 stop etmiyor Gaz kelebeğiniz bozuk... Aynı Sorun bende de oluyor, bir çözümünü bulamadım ben de hala. Pazartesi motor için tekrar bir servise gitmeyi düşünüyorum ama hiç ümidim yok. Bu gün hafif hafif benzin vererek rölantiyi dengelemeye çalışmıştım, şu an olduğu yerin çok az bir üstünde (devir göstergesi neredeyse farkedilemeyecek kadar yukarda) stop etmiyordu, lpg ustasının tavsiyesini dinleyip rölantiyi hafif yükselttirmeyi düşünüyorum, ama ne kadar doğru özüm emin değilim. Bu arada ben de rölanti valfini ve motorunu temizletmiştim daha önce, benzinde iken neredeyse belli belirsiz bir dalgalanma oluyor ama araba stop etmiyor. Siz hafif gaz verip rolanti devrini yükseltince aslında devri yükseltmekle gaz kelebeğini de açmış oluyorsunuz.. Yani stop etmeyi engelleyen, devri 50 devir yükseltmeniz değil, gaz kelebeğini açmanız.. Rolanti devrini yükseltmeniz zaten imkansız, yada normal yollarla yapılmaz... Bence rolanti valfi bulun bir tane ve değişip deneyin... Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 Gaz kelebeğiniz bozuk...Siz hafif gaz verip rolanti devrini yükseltince aslında devri yükseltmekle gaz kelebeğini de açmış oluyorsunuz.. Yani stop etmeyi engelleyen, devri 50 devir yükseltmeniz değil, gaz kelebeğini açmanız.. Rolanti devrini yükseltmeniz zaten imkansız, yada normal yollarla yapılmaz... Bence rolanti valfi bulun bir tane ve değişip deneyin... mehmet bey yazın sıcaklarda sorun şikayetçi olmayacakkadar azalıyor fakat kışın sabah çalıştırıyorum gaza geçince motorun rölanti devri dalgalanmaya başlıyor ardından stop ediyor.sabah yolda 15 km gidinceyekadar ışıklarda dururken ayağım hep gaz pedalında bir miktar basılı tutuyorum 15 km sonra sorun kalmıyor. benzinde sorun yok. benzer sorun yaşayanlara bakıyorum, rölantideki gaz basıncını arttırarak sorunu giderenler var.bende aynını yaptırayım, olmazsa sizin dediğiniz gibi nereden bulurum bilmiyorum ama satın almadan bir rölanti valfini deneyeyim diye düşünüyorum. arabam çok güzel bundan başka problemi yok kullanırken bana çok keyif veriyor.bu sorunuda aşarşam zevkle bineceğim. Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Sorun sadece lpg'de ise lpg'cinize gidin.. Soğuk ayarlarını yeniden yapsınlar... mehmet bey dediğinizi 2 ay önce yaptırdım ama sonuç değişmedi. sabah evin önünde kontrol etmek için çalıştırıp arabadan indim gaza geçince tuhaf çalışmaya başladı. sanki 4 silindir değilde 3 silindir çalışıyor gibi.bujilerden biri zayıf çakıyor haliyle soğuk iken lpg'de stop etmeye neden oluyor, motor iyice ısındıktan sonra ateşleme daha randımanlı oluyor diye düşündüm sizce böyle bir şey olabilirmi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Fikret Bey.. Lpg'ye kaç derecede geçiyor.. ? Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Fikret Bey.. Lpg'ye kaç derecede geçiyor.. ?geçen hafta gittim 25 derecede geçiyor dediler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 geçen hafta gittim 25 derecede geçiyor dediler Evet.. bence de düşük.. Sorunun sebebi bu olabilir... Ortağımın aracı da 25 derece o da bazen sorun yaşıyor.. Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 3 Şubat 2009 Paylaş 3 Şubat 2009 Evet.. bence de düşük.. Sorunun sebebi bu olabilir... Ortağımın aracı da 25 derece o da bazen sorun yaşıyor.. bencede mantıklı ısındıkça problemin düzeldiğini düşünürsek. gidip 25'ten 40 dereceye ayarlatacağım. birde şu ateşleme sistemini kontrol ettireyim diyorum. bana burada tavsiye edeceğiniz yer varmıdır..fikret bey lpg ye gecmeden önce sabahları sogukken benzinde iken devirde hiç oynama olmuyor muNuri bey benzinde çalıştırıyorum devir 1100 oluyor ısındıkça 700'e iniyor ama benzinde iken rölanti devrinde dalgalanma olmuyor. soğukken gaza geçince oynama oluyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2009 Paylaş 3 Şubat 2009 bencede mantıklı ısındıkça problemin düzeldiğini düşünürsek. gidip 25'ten 40 dereceye ayarlatacağım. birde şu ateşleme sistemini kontrol ettireyim diyorum. bana burada tavsiye edeceğiniz yer varmıdır.. Bunu ayar değiştirmeden de deneyebilirsiniz.. Araç ısınınca lpg'ye geçirin.. Sorun düzelirse yükselttirirsiniz.. Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 7 Şubat 2009 Paylaş 7 Şubat 2009 serdar bey bendede tamirciler tüpçüye çamur atıyorlar, tüpçülerde arabaya çamur atıyorlar.sorun öyle devam edip gidiyor.fakat izmir sıcak yer arabamda sorun sıcaklarda şikayetçi olamayacak kadar azalıyor.bi ara komple söktürmeyi düşündüm ama yazın kullanabiliyorum diye vaz geçtim. mehmet beyin tavsiyesi üzerine gaza geçme ısısını 25 dereceden 40 dereceye çıkartacağım olamzsa ateşleme sistemini kontrol ettirip sonrada rölanti valfini değişip deneyeceğim, bu işlemler sonunda düzelme olacağını umuyorum. sizinde orada baktıracak birini bulamamanız çok kötü. tüpün markası neydi..... Yorum bağlantısı
İlker Basmacı 3 Mart 2009 Paylaş 3 Mart 2009 (düzenlendi) arkadaşlar aracın ilk çalıştırmada rolantim bir sıfıra iniyor bir 1500 e çıkıyor az ısınınca geçiyor yeni başladı çok canım sıkılıyor neden olabilir ? rolanti sensörümü valfi değiştirdim bujileri değiştirdim aynı 3 Mart 2009 tarihinde ?lker Basmac? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 Karter havalandırma hortumu rahat hava geçişi sağlayamıyor..Değiştirin sorun bitsin.. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 Karter havalandırma hortumu rahat hava geçişi sağlayamıyor..Değiştirin sorun bitsin.. Benzer problem bende de vardı. Rolanti kelebeğini temizleyince düzelmişti. Sonra (4-5 ay sonra) tekrar başladı. Aynı temizliği bir daha yaptım, fayda etmedi. Sonuç bu parçayı değiştirmeye gidiyor sanırım. Parça 180 TL., az değil yani. Şu an araç rölanti yüksek çalışıyor. Bu karter havalandırma hortumu neresi oluyor acaba? (ayıp mıdır sorması bilmem ki!) Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 En ideal rölanti degeri kaçtır bizim focus 1.00 bu deger normalmidir Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 En ideal rölanti degeri kaçtır bizim focus 1.00 bu deger normalmidir Hayır 1.00 altında olacak. 1.00 altındaki ilk çizgide kalmalı. 2 Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Benzer problem bende de vardı. Rolanti kelebeğini temizleyince düzelmişti. Sonra (4-5 ay sonra) tekrar başladı. Aynı temizliği bir daha yaptım, fayda etmedi. Sonuç bu parçayı değiştirmeye gidiyor sanırım. Parça 180 TL., az değil yani. Şu an araç rölanti yüksek çalışıyor. Bu karter havalandırma hortumu neresi oluyor acaba? (ayıp mıdır sorması bilmem ki!) Araç hareket halinde ve ısınmış vaziyette, boşa attığımda rölanti 1000-1100 arasında, aynı işi debriyajla yaptığımda rölanti 800-850 aralığında, aynı araç ısınmış ve durur (boşta) vaziyette iken rölanti yine 800-850 arası. Kızmamak mümkün değil. Neresinden başlasam ki kurcalamaya. Bu karter havalandırma hortumu neresi oluyor acaba? (ayıp mıdır sorması bilmem ki!) Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 Karter havalandırma hortumu hava filtresinin yan aşağı tarafından çıkan(giren) ince hortum.Bu hortumu bir kontrol edin eğer ki burda sorun yoksa emme manifoldunun üstünde T şeklinde bir hortum daha var.3 parçadan oluşan bir hortum.Bu hortumda sorun olma olasılığı çok yüksek.Mutlaka söküp bakın arka kısımlarında yarılma oluyor.Gözle ilk bakışta gözükmüyor. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 teşekkür ederim arkadaşlar tavsiyeler için hepsini deneyeceğim birde çekişide sanki düştü gibi bu arızadan sonra+arıza lambasıda yandıTamam işte ..Karter havalandırma hortumu.. Yorum bağlantısı
Fikret Deniz 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 ilker bey benim ford'tada benzer sorun var. benim lpg'de aynı sorun oluyor. lpg'ye geçince rölanti dalgalanıyor ve motor stop ediyor. biraz gezip motor ısınınca sorun düzeliyor. hala çözüm bulamadım.1 yıldır böyle geziyorum. bir çözüm bulursanız bizimle paylaşın, sizin problem nereden kaynaklanıyor merak ettim belki banada faydası olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Mart 2009 Paylaş 9 Mart 2009 ilker bey benim ford'tada benzer sorun var. benim lpg'de aynı sorun oluyor. lpg'ye geçince rölanti dalgalanıyor ve motor stop ediyor. biraz gezip motor ısınınca sorun düzeliyor. hala çözüm bulamadım.1 yıldır böyle geziyorum. bir çözüm bulursanız bizimle paylaşın, sizin problem nereden kaynaklanıyor merak ettim belki banada faydası olur. sorun sadece lpg de ise ayar sorunu vardır benzer sorun bizde de vardı lpgde araç stop edecek gibi oluyordu bazende stop ediyordu benzinde sorun yoktu sizinkide öyleyse ayara bi baktırın derim Yorum bağlantısı
Recommended Posts