Murat TAŞ 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 (düzenlendi) Merhabalar. Mehmet Aydın arkadaşımızın aracının sorununu berber çözmeye çalıştık. LPG kalibrasyonunda dengesizlik varmış onu benzin ile aynı değerler getirdim.motor arıza ışığı sondu ama problem hava filtresinin oradan boğaza giden borudan poturdu geliyor. Poturdu gelemeye başladığı anda rölanti bozuluyor. Araçta hava alan bir yer yok ama hava filtresi boğaz arası borunun ağzını kapadığımda boru büzüşerek araç durdu ama ben arızanın buralardan bir yerden olduğunu tahmin ediyorum . Hava filtresi alt borusu tam oturmamıştı onu yerine oturttuk ama çalışmasında sesinde rahatsız edecek bir belirti yok.poturdu başladığı an dalgalanma başlıyor sizce ne yapabilir. Üstatlarım ya da bu konuda tecrübe eden arkadaşlardan destek bekliyoruz iyi akşamlar 6 Ocak 2015 tarihinde Murat TAŞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç 8 Ocak 2015 Paylaş 8 Ocak 2015 Hem benzin hem gaz ise triger dir büyük ihtimalle. triger değiştirdiğinizi söylemişsiniz triger öncesinde varmıydı bu durum? Senteye bakılmalı sonrasında sübaplara bakılmalı. Öncesindede sonrasındada aynı. Yorum bağlantısı
Ömer Şenoğlu 18 Ocak 2015 Paylaş 18 Ocak 2015 2000 model ambiante var benimde sabahları vitesi boşa alınca yada ışıklarda dururken devir saati kendi kendine yükselip düşüyor sonra akü ışığı yanıp stop ediyor gaz kelebeğinden şüpheleniyorum bilgisi olan varmı Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 Arkadaşlar pes etmek üzereyim.Aydın - İzmir- Denizli çevrelerinde iyi bir usta ve atikere bakan iyi bir lpgci arıyorum.Önerebileceğiniz biri var mı?Artık neresiyse gideceğim düzelirse düzelecek... Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 28 Ocak 2015 Paylaş 28 Ocak 2015 Arkadaşlar pes etmek üzereyim.Aydın - İzmir- Denizli çevrelerinde iyi bir usta ve atikere bakan iyi bir lpgci arıyorum.Önerebileceğiniz biri var mı?Artık neresiyse gideceğim düzelirse düzelecek... mehmet bey bende aydın da yaşıyorum. rolanti problemiyle ilgi bende birhayli uğraştığımı söyleyebilirim. herşeyi bir anda yapmadım yaklaşık 3 yıldır takip ediyorum aracı. 1 bujiler değişti 2 bubin değişti 3 akü değişti 4 boğaz kelebeği temizlendi 5 karter havalandırma sibobu değişti 6 motor takozları değişti 7 ROLANTİ SENSÖRÜ değişti 8 gaz kelebeği potansiyometresi sökülerek incelendi. 9 hız sensörü değişti 10 şarj dinamosunun değerlerine bakıldı 11 LPG regülatörü (sanayi esnafı beyin diyor) değişti. 12 LPG map sensörü değişti 13 Lpg enjektörleri değişti 14 en son motor üst kapağı açılarak motor subabları değiştirildi. sente ayarının olabildiğince hassas yapılması sağlandı. peki bütün bunları yaptığımda araçta hiç değişiklik olmadı mı tabikide oldu özellikle LPg regülatörü değişikliğinden sonra araç LPG de daha stabil çalışmaya başladı bunun nedeni her ne kadar eski regülatör iş yapar mış gibi dursada içinde hareketli bir parça var metal ve lastikten oluşuyor bu parçaların işlevselliği azalıyor ve üzerlerinde aşınmalar meydana geliyor. Diğer önemli bir değişiklik ise subabların değişmesi subab değişikliğinden sonra araçın performansı hissedilir derecede artttığını söyleyebilirim aracın çalışma şekli değişti önceden daha tiz sesle ve bağırarark çalışan motor şimdi daha tok sesle çalışıyor. şunu söyleyebilirim araçın üzerinde yapılan her değişiklik aracta bir nebzede olsa iyileşme yapıyor ançak hiçbir zaman o istenilen stabiliteye ulaşılamıyor tabi sanayi esnafına sorsanız hepsi anlaşmış gibi " abi araban canavar gibi" , " abi sen bu arabada sorun mu var diyosun yani" , " bu arabalar yapar abi" gibi söylemleri dillerinden düşürmüyorlar. forumda araştırma yaptıysanız büyük bir çoğunluk aracın bi yerlerden hava aldığından özellikle şu ünlü T hortumundan (karter havalandırma hortumu) hava alması kaynaklı sorununun çözüldüğünü söylüyorlar, aslında bu arızaya baktığımızda büyük çoğunlukta aracın bi yerlerden hava almasından dolayı sorunu bulmuş ve çözmüş lakin benim aracımda araçta hava alan bi yer yok. özellikle o T hortumu defalarca cıkartarak inceledim çatlak yırtık vs. yoktu, sonra westinghouse hortumunu detaylıca inceledim yine catlak vs. kacak yok, daha sonra boğaz kelebeğine gelen hava hortumunu söküp boğazı elimle kapattığımda havasız kalan motor hemen stop etti ( çoğu kişi böyle bu testi yaptığında araç çalışıyorsa kaçak var diyerek kaçağı tespit etmiş) bende burdan hareketle araçta bir hava kaçağının olmadığını düşünüyorum. benim bazı tespitlerim oldu bu rolanti sorununyla ilgili özellikle soğuk havalarda (klima açık değil) araç belirgin şekilde homurdanması artıyor, artı yağmurlu havalarda yine belirgin, sonra gece gündüze göre daha belirgin, bir diğer durum ise ışıklara yaklaşırken fren yaptık ve durduk.debriyaj basılı değil araç boşta veee homurdanma var. bu sırada debriyaja basıldığında homurdanma belirgin bir şekilde ortadan kayboluyor debriyajdan ayağımı kaldırdığımda ( vites boşta ve bekliyorum hala) homurdanma yine başlıyor. burdan şu sonuca varıyorum. araca ekstra bir yük bindeğinde (elektiriksel anlamda )rolantiyi yükseltmek istiyor ama dengede tutamıyor. benim genel görüşüm şu yönde artık aracın sensörleri zamanla görevini yapamaz hale geliyor sağırlaşıyor evt belki arıza lambasını yakmıyorlar ama istenilen düzeyde de ölçümler yapamıyorlar diye düşünmekteyim. Yaptığım yorumlar tamamen kendi tespitlerimdir. burdan üstatların yorumları bizim için otorite olacaktır.saygılar. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 28 Ocak 2015 Paylaş 28 Ocak 2015 Yesil soketli O2 sensorunu degistirdigimde kayda deger bir ilerleme kaydettim.Buda sensor tezinizi kanitlamada ilk adim olur bence. yasin bey ne yalan söyleyim aklımda hep o yeşil ve mavi ki özellikle yeşil o2 sensörü en başından beri aklımda var tavsiyenizi dikkate alıcam. Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 28 Ocak 2015 Paylaş 28 Ocak 2015 Sensoru kendim degistirdim.Olcum icin bir mineral kullaniyor,ki zamanla bu mineral artik ozelligini yitiriyor.Fiziksel olarakta hareketsiz bir parca olmasina ragmen oldukca yipranmisti degistirmekte ciddi fayda var bence. yasin bey nerden aldınız peki tavsiye edebileceğiniz bi yer varmı bu o2 sensörü için bende kendim rahatlıkla değiştirebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN 29 Ocak 2015 Paylaş 29 Ocak 2015 Mustafa ceviz bey oncelikle elinize saglik.ccok guzel aciklamissiniz. Ben de benzer seylerle karsilastim.aracta homurtu oluyor dogru isiklara gelince ani frende lpg de rolanti ibip cikiyor.murat tas arkadasimla defelarca kalibrasyon yaptik ariza isigi sondu tekrar yandi.haritadan baktigimizda kalibrasyonda sikinti gorunmuyor. Aydindaki yetkili servise gittim.sonuc hersey normal. 2gun once nazillideki yetkili servisevgittim hersey normal dedi. Yalniz ariza isiginin yanis sebebi 1.silindir zen karisim hatasi ve o2 sensoru hatasi veriyor.bence sensorde sikinti yok. Murat tas arkadasimla fikir alis verisinden sonra lpg enjektorunu degistrme karari aldim.ayrica arac lpg de teklemeye basladi.haftaya ins. Enjektor degisecek bakalim sonuc ne olacak. Bu arada o t hortumu kontrol edildi aracta hava alan yer yok.ayrica atesleme sisteminde de sikinti olmadigi soylendi rolanti valfi de degisti bogaz kelebegi de degisti. Ben de bunlar yapar abi lafina ayar oluyorum.... Tekrar tesekkur ederim herkese... Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 2 Şubat 2015 Paylaş 2 Şubat 2015 Herkese merhaba benim araç lpgde stop ediyor velpg rölantisi böyle benzinde bir sıkıntı yok.rölantide böyle düştügü için stop ediyor bence.Trafik ışıklarında çok zor oluyor.Fikirleriniz nedir? gaza ben basıp çekiyorum rölanti yükselmiyor yani Merhabalar 2 yıl kadar Focus 1 kullanmıştım. Klasik rölanti sorunu ile bende karşılaşmıştım. Birkaç ustaya götürmeme ve birçok parça değişiminden sonra bir türlü düzen tutmamıştı. Forumda boğaz kelebeğinden olabileceği yönünde bilgi gelince kelebeği kendim söküp fırça ve yağ sökücü ile temizleyip , wd40 ile yağlamıştım. sorun büyük ölçüde düzelmişti. Sonrasında buji kablolarının eskidiği gözüme çarptı.Kabloları da orjinalleri ile değiştirince saat gibi olmuştu. Videonuzdan öyle ciddi bir rölanti sorunu olduğu görünmüyor. Araç biraz gecikmeli de olsa kendini toparlıyor. Forumda yazan rutin sorunları gözden geçirdiğinizi varsayarak( Bobin , buji ve kablosu , boğaz kelebeği , t hortumu v.s.) aklıma gelen birkaç ihtimal şu şekilde -Aracın LPG ye geçme sıcaklığı kontrol ettirin , Eğer düşük ayarlandıysa motor tam ısınmadığı için stok ediyor olabilir. -Araçta LPG enjektörlerin montajında hata olabilir. Hortum fazla uzun tutulduysa böyle sorunlar olduğunu şahit oldum. -LPG filtrenizin ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız değiştirin. -Son olarak bujileriniz kesinlikle orjinal olsun , fazla tırnaklı modeller sıkıntılar yaratıyor. En önemlisi de forumdan tavsiye edilen ustalara aracınızı emanet etmeniz öneririm. Piyasada USTA diye dolaşan çok insan var. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 3 Şubat 2015 Paylaş 3 Şubat 2015 T hortumu aynen karter havalandırma hortumu. Buradan hava aldığı zaman rölantide saçmalama olabiliyor. Boğaz kelebeğini de temizlerseniz size sıkıntı çıkarabilme ihtimali yüksek iki seçeneği elemiş olursunuz. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 3 Şubat 2015 Paylaş 3 Şubat 2015 Teoman Bey Boğaz kelebeği temizlenmesi oldukça kolay, T hortumunu değiştirirken onu da hallederler. Bazen T hortumunun gözle muaynesinde çatlak görünmüyor ancak yine de hava kaçırabiliyor. Bahsettiğiniz konuyla ilgili forumda 90 sayfa cevap var. Eski sayfaları okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz. Aynı şeyleri sürekli yazmak istememişlerdir. Yorum bağlantısı
SERKAN DURAK 7 Şubat 2015 Paylaş 7 Şubat 2015 Arkadaşlar aynı sorun bende mevcut idi. Motor titremesi.rölantide farların göz kırpması,sağa veya sola direksiyon tam kırdığımda aracın stop etmeye kalkması,sabah çalışırken gürültülü çalışması,son zamanlarda yakıtın artması,arbanın rölantide iken anormal şekilde titremesi. ^gün önce arıza lambası yandı ve sanayiye ustaya gittim . bilgisayara bağlandığında silindir 2 sarsıntılı çalışma alarmı vardı ve usta sübapların değişmesi gerektiğini söyledi. Bir gün bıraktım ustaya ve arabayı aldığımda inanamadım. sanki benim focus gitmiş yerine fabrikadan yeni çıkmış bir focus gelmiş. Artık ışıkta beklerken araba çalışıyormu diye devir saatine bakıyorum o kadar sessiz ve sorunsuz. Hiç boşuna uğraşmayın sübablara baktırın. Tüplü arabaların genelinde olduğunu söyledi ustam. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 9 Şubat 2015 Paylaş 9 Şubat 2015 Bence bu sorun tüp kitinin markasıyla alakalı. Yıllar önce bendede brc takılı idi ve aynı sorun vardı. Acaba bu konuya bir anket yapılabilinir mi? Yorum bağlantısı
Tuncay Ak 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 Focus 1 için rolanti sorunu her araçta farklı nedenlerden kaynaklanıyor gibi gözükse de,bende yaptığım ve yüksek oranda faydasını gördüğüm işlemleri anlatayım istedim.Öncelikle sorunum motor ısındıktan sonra başlayan dur kalklarda rolantinin dibe vurması ve stop etmeden geri toparlamasıydı.Benzinde az ama lpg de çok fazla hissediyordum bunu.Zamanla o titremeler insanın psikolojisini bozuyor.Yaklaşık 15 gün önce balata spreyi ile rolanti valfi ve boğaz kelebeğini güzelce temizledim.Rolanti valfini sökerek balata spreyi ile güzelce yıkadım, boğaz kelebeğini ise hava filtresinden gelen kalın hortumu sökerek ip bırakmayan bir bezle yerinde sildim.En önemlisi de hava filtresini söktüğümde alt köşede bir filtre daha var daha doğrusu sünger (ismini doğru biliyorumdur umarım) manifolttan gelip hava filtresinin köşesine bağlanan bir hortum var bu küçük sünger hortumdan girecek tozu engellemek için var sanırım,bu süngeri söktüğümde hava geçiremeyecek kadar kirli olduğunu toz ve yağ ile tıkandığını farkettim.Balata spreyi ile güzelce süngeri ve o bölgeyi temizledim.15 gündür arabada rolanti sorunu yok denecek kadar az.Önceden ani duruşlarda rolanti hız kesmeden dibe vuruyor ve topluyordu,şimdi ise rolanti kaçta olursa olsun durduğumda 1000 devir civarında frenliyor ve arac tamamen durunca olması gerektiği yere iniyor.Kademe oluştu diyebilirim rolantide,bu kademe dibe vuruşları engelliyor artık.Belki sizede bir faydası olur diye paylaşmak istedim 15 gün bekledim deneyip görmek için yanlış bilgi vermemek adına şuana kadar herhangi bir rolanti sorunum yok.Çok nadir dik rampada durduğumda ilk anda azda olsa yapabiliyor ama o kadarı sorun teşkil etmiyor.Saygılar.. Yorum bağlantısı
Baran Enes Koç 26 Şubat 2015 Paylaş 26 Şubat 2015 Arkadaslar aracim 2001 focus 2.0 ST alali 3 gun oldu ama bu aralar rolanti de titreme oluyor bazen Neden olur Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN 3 Mart 2015 Paylaş 3 Mart 2015 Arkadaşlar merhaba, Uzun uğraşlar sonucu sorunu sanırım çözdük.-bir daha yapmasından korkuyorum hala- Yazmak için 1 ay bekledim. Şu an her şey iyi gibi.Araçta ilk marşta dalgalanma vardı. Murat Taş arkadaşımızın yardımıylada sorunu hallettik. lpg enjektörü değişti. Su an araç gayet iyi gibi maşallah...Darısı sizin basınıza... Yorum bağlantısı
Harun Bozkurt 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 benim focus ta rolanti sabit fakat çok düşük, düşük olmasından dolayı hiç stop etmedi fakat titreme sinirimi bozuyor neden kaynaklanabilir. Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Arkadaşlar merhaba, Uzun uğraşlar sonucu sorunu sanırım çözdük.-bir daha yapmasından korkuyorum hala- Yazmak için 1 ay bekledim. Şu an her şey iyi gibi.Araçta ilk marşta dalgalanma vardı. Murat Taş arkadaşımızın yardımıylada sorunu hallettik. lpg enjektörü değişti. Su an araç gayet iyi gibi maşallah...Darısı sizin basınıza... lpg enjektörü arızalı olduğu için mi değişti? yoksa lpg enjektörünün nozul çapını mı büyüttünüz? Yorum bağlantısı
Akif kaya 28 Mart 2015 Paylaş 28 Mart 2015 Arkadaşlar benim focus 2.0 motor aracım var rolantisi çok dusuktu rolanti motoru arızalı dediler değiştirdim sorun hala devam ediyor bu seferde devir saati çok aşağı inmeye başladı yardımcı olun lütfen Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 lpg enjektörü arızalı olduğu için mi değişti? yoksa lpg enjektörünün nozul çapını mı büyüttünüz? Lpg enjektor seti değişti ve montajda sıkıntı vardı. Biraz daha iyi hale getirilmeye çalışıldı.nozullar zaten 2.0mm idi çarpanlar benzinle aynı hale getirildi. Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 2004 ford focus 1.6 benzin /lpg sadece soğuk motor ( sabah ilk ateşleme) aşırı rölanti dalgalanması bazen araç stop ediyor nedeni ne olabilir motor ısındığında kesinlikle problem yok, lpg de benzin de düzgün çalışma var fakat sabahları bezdirdi artık .Buji kablosu ,buji, ateşleme bobini,benzin pompası takım olarak değişti daha ne yapalım şu meşhur t hortumunda bir şey yok ,kelebek temizlendi, rölanti valfı temizlendi ne yapmalıyım başka Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 Subaplara ve sente ayarına bakıldı mı? Kompresyon ölçümü? 2004 ford focus 1.6 benzin /lpg sadece soğuk motor ( sabah ilk ateşleme) aşırı rölanti dalgalanması bazen araç stop ediyor nedeni ne olabilir motor ısındığında kesinlikle problem yok, lpg de benzin de düzgün çalışma var fakat sabahları bezdirdi artık .Buji kablosu ,buji, ateşleme bobini,benzin pompası takım olarak değişti daha ne yapalım şu meşhur t hortumunda bir şey yok ,kelebek temizlendi, rölanti valfı temizlendi ne yapmalıyım başka Yorum bağlantısı
Kemal AKMAN 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 2004 ford focus 1.6 benzin /lpg sadece soğuk motor ( sabah ilk ateşleme) aşırı rölanti dalgalanması bazen araç stop ediyor nedeni ne olabilir motor ısındığında kesinlikle problem yok, lpg de benzin de düzgün çalışma var fakat sabahları bezdirdi artık .Buji kablosu ,buji, ateşleme bobini,benzin pompası takım olarak değişti daha ne yapalım şu meşhur t hortumunda bir şey yok ,kelebek temizlendi, rölanti valfı temizlendi ne yapmalıyım başka aynı sorun bendede var acaba akü mü diye düşünüyorum sanki klima açkıkende rölanti bozuluyor gibi Yorum bağlantısı
Berk Hüseyinoğlu 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Arkadaslar slm araniza ve ford ailesine yeni katilan biriyim 2.0 spor trend edindim araci biraz hirpalamislar yardiminiA ihtiyacim var tecrubelerinizden yaralanmam lazin Yorum bağlantısı
Koray Demir 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Arkadaslar slm araniza ve ford ailesine yeni katilan biriyim 2.0 spor trend edindim araci biraz hirpalamislar yardiminiA ihtiyacim var tecrubelerinizden yaralanmam lazinHoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun sorun nedir? Yorum bağlantısı
Recommended Posts