İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Oğulcan Akıncıoğlu

Sorunlar benzer demiyeceğim kelimesi kelimesine aynı...mustafa beyin tespitine katılıyorum aynen dediği gibi oluyor.Artık rahatsız olmuyorum kullanım tarzımı değiştirdim :)

Yorum bağlantısı
Erol Ataberk

Arkadaşlar 2 yıldır uğraştığım rölanti problemimi geçen hafta çözdüm ve sizinle paylaşmak istedim.Sorunum rölantide dalgalanma ve stop etme idi.Bunun için boğaz kelebeği temizliği,akü değişimi,bobin değişimi,şarj motoru kontrolü,bujilerin ve kablolarının değişimi gibi işlemler yaptırdım.Fakat hiçbiri fayda etmedi.Son olarak karter havalandırma hortumunun ucunda bir valf var ismini bilmiyorum.Usta onu değiştirdi.Bir haftadır denemeler yaptım.Şu ana kadar herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür.Parçanın resmini eklemek istedim fakat bilmediğimden ekleyemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

İsmi karter havalandırma sibobu, 30000 kmde bir normalde değişmesi veya temizlenmesi lazım.Kirlenince içindeki bilye rahat hareket etmiyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

selamlar

ben bu gün gaz kelebeğini söktüm gaz yayının altında bir ayar vidası var o vada normalde gevşemesin diye üzerine yapıştırıcı malzeme kullanılmış ben bu viyayı boyunu uzatacak şekilde sıktım bu sayede biraz gaz verilmiş gibi yaptım. teste çıktım. klima açık farlar açık hiç bir şekilde durunca stop etme eğilimine girmedi fakat bu zamana kadar olmayan bir şey oldu o da devir saati ortalama 2000 d/dk ya gelince yaklaşık 3-4 saniye bekleyip sonra 930 d/dk seviyesine iniyor önceden bu duraklama olmuyordu ama olsun en azından stop etme eğilimine girmediği için bu sorun sayılmaz. birde sizler deneyebilirsiniz.

hüseyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

 1. merhabalar 2 ay önce 2004 model 1.6 focus aldım araç klima açıkken kırmızı ışıkta durduğumda stop ediyordu bazı ustalara gösterdim düzelmedi ustanın birtanesi lpg den olduğunu söyledi üzerindeki lpg nin markası ekogas diye bir markaydı bulunduğum ilçede bu marka lpg nin servisi yoktu bn de lpg yi degiştirdim şimdi araç stop etmiyor ama rolanti dalgalanması devam ediyordu ama her zaman değil aracı sürekli takip ettim ve hangi durumda dalgalanma olduğunu tespit ettim klimayı açtığımda fan motorunun 2 devresi çalışınca dalgalanma olmuyor fan motorunun tüm soket ve kabloları kontrol ettirdim hiç bir sorun yok usta fan motorunun değişmesi gerektiğini söyledi değişirsem düzelirmi ne dersiniz.

 2.bir ay önce de uzun yol yaptım yolda lpg bittmek üzere olduğu için petrole girmek için frene bastım tam vites küçültecektim boşa atınca araç stop etti bunun nedeni ne olabilir yorumlarınız 

 3. çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Rolanti dalgalanması hemen her focusta var taktılan lpg markası nedir. Mesala fan motorunun sadece 2 seviyesi demişiniz neden bütün hepsinde yok en çok elektiri 4 devre çeker neden bunda yok benim focustada sogukken var dalgalanma ısındıktan sonra motor sesinde az alıp verme var bununla amcam 4 yıl ugraştı ben ugrasmak yerine onunla yaşamanın çok güzel oldugunu düşünüyorum bu yüzden takmıyor ve masraf yapmıyorum sizede onunla yaşamayı seçmenizi tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Rolanti dalgalanması hemen her focusta var taktılan lpg markası nedir. Mesala fan motorunun sadece 2 seviyesi demişiniz neden bütün hepsinde yok en çok elektiri 4 devre çeker neden bunda yok benim focustada sogukken var dalgalanma ısındıktan sonra motor sesinde az alıp verme var bununla amcam 4 yıl ugraştı ben ugrasmak yerine onunla yaşamanın çok güzel oldugunu düşünüyorum bu yüzden takmıyor ve masraf yapmıyorum sizede onunla yaşamayı seçmenizi tavsiye ederim.

BU benim dedigim motoru soğutan fan bu da iki devreden oluşur birincisi motoru soğutur hararet yapmasın diye ikinciside klima açılınca çalışır benim fordun klimayı açınca fanın ikinci devresi geç çalışıyor o çalışınca rolanti dalgalanması olmuyor teşekkürler

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

BU benim dedigim motoru soğutan fan bu da iki devreden oluşur birincisi motoru soğutur hararet yapmasın diye ikinciside klima açılınca çalışır benim fordun klimayı açınca fanın ikinci devresi geç çalışıyor o çalışınca rolanti dalgalanması olmuyor teşekkürler

bununla yaşamayı sev derim fanlar normal çalışıyorsa sıkıntı yoksa masraf yapmaya gerek yok bence tabi sizin bileceginiz iş
Yorum bağlantısı
Rıza Acar

Focusun aküsünü araç çalışır vaziyette sökmeyi denedinizmi? Ben daha onceden bitik akuyu takmak icin denedim ve araci stop edemeden akuyu cikartamadim. Ne oluyordu peki? Aractaki kutup başlarini sokmeye calistigimda arac devir dusurup stop etke egilimine giriyordu. Yani bu sorunun aynisi. Yorumlari okuyunca acaba elektrik aksamiyla ilgili diye düşündüm. Elektrik aksaminda devrenin tamamlanmasini etkileyen bir durum olabilir. Bilginize.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Focusun aküsünü araç çalışır vaziyette sökmeyi denedinizmi? Ben daha onceden bitik akuyu takmak icin denedim ve araci stop edemeden akuyu cikartamadim. Ne oluyordu peki? Aractaki kutup başlarini sokmeye calistigimda arac devir dusurup stop etke egilimine giriyordu. Yani bu sorunun aynisi. Yorumlari okuyunca acaba elektrik aksamiyla ilgili diye düşündüm. Elektrik aksaminda devrenin tamamlanmasini etkileyen bir durum olabilir. Bilginize.

aracınız lpg ile çalışırken mi aküyü sökmeyi denediniz.

Sadece ihtimal olarak belirteyim sıralı sistemde sistem elektiri aküden aldıgı için stop etme durumu olmuş olamazmı.

Eski renoda tofaşta çok degiştirdim aküyü çalışır vaziyette hem benzindr hem lpg sıkıntı çıkartmıyordu ama onların lpg de benzin pompaları da motor üzerinde elektikle işleri olmadıgından stop etmiyor diye düşünüyorum bu araçlarda herşey elektiriksel ve elektronik oldugundan akü çıktıgında güç kaybından yaşanıyor olmasın syop durumu.

Yorum bağlantısı
Rıza Acar

Araçta lpg yok. Elektrik donanamında sorunlar bu durumu yaratiyor olabilir. Sorunu belkide ilk burada aramak lazım.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Rolanti sorunları konusu bu forumda uzun uzadıya konuşulmuştur..

Bir araç, lpg'li ve de sadece ilk çalıştırmada ve benzinle rolanti düzensizliği yapıyor, ısınınca düzeliyorsa; Sorun araçta değil lpg kalibrasyonundadır..

Fakir veya zengin karışımda çalışan lpg, aracın benzin haritasını da bozar ve sabah ilk çalıştırmada bozuk lpg haritasına göre çalışan araç düzensiz çalışır..

Test yöntemi; Araç kutup başı sökülür ve 15 dakiak beklenir tekrar takılır.. Sonra araç minimum 100 km benzin ile kullanılır.. Hiç lpg'ye geçilmeden ertesi sabah aracın çalışması gözlenir.. Sorun ortadan kalkmış ise lpg kalibrasonundaki hata düzeltilir.. Aracın soğukken benzindeki hataları da düzelmiş olur..

Araç lpg'li değil yada ukardaki test işe yaramadıysa sorun araçta aranır,

Muhtemel sebepler genelde bakım yetersizliği veya periyodik değişmesi gereken parçaların değişmemesidir..

Neler yapılmalıdır;

1- Buji ve buji kabloları kontrol edilir. Bujiler 30 bin, buji kablosu 100 bin kilometreden fazla bir ömre sahip ise yenileri ve orjinalleri ile değiştirilir..

2- Oksijen sensörü ömrü 100 binden fazla ise yenisi ve orjinali ile değiştirilir..

3- Maf sensörlü araçlarda maf temizlenir..

4- Rolanti valfi temizlenir, araç kilometresi yüksek ise yenisi ile değiştirilir..

5- Rolanti sorunu olan bir araçta mutlaka carbon clean temizliği yapılmalıdır..

6- Silindir kompresyonları yağlı ve yağsız olarak ölçülür.. Silindirlerin kompresyonları birbirinden farklı ve de düşük ise, yağlı ve yağsız ölçüm sonuçları da farksız ise, bu da carbon clean sonrası düzelmedi ise üst kapak sökülüp, subaplar gözle kontrol edilir.. Gerekiyorsa değiştirlir..

7- Üst kapak açılınca emme manifoltu komple temizlenir..

8- Gaz kelebeği sökülür kaçak kontrolü yapılır, temizlenir, kapatmıyorsa değiştirlir..

9- Tüm hortumlar ve rekorlar özellikle vakum ve hava bağlantıları hortumları kontrol edilir. Motora kontrolsüz hava girişi olup olmadığı kontrol edilir. Kaçaklar varsa düzeltilir.. Bu güne kadarki gördüğümüz en ilginç kontrolsüz hava kaçağı, vestenhaustan bulunmuştur..

10- Şu anda aklıam gelmeyen bir kaç nokta daha olabilir. Aklıma gelenler bunlar..

Ama ne olursa olsun bu sebeple araç satlmaz.. Zor bir arıza değildir.. Olması gerekenler zamanında yapılmış araçlarda bu soruna pek rastlanmaz..

merhaba abi benim 2004 1.6 focusum var klimayı açınca rolanti dalgalanıyor çok nadirde stop ediyor neden olabilir teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

merhaba abi benim 2004 1.6 focusum var klimayı açınca rolanti dalgalanıyor çok nadirde stop ediyor neden olabilir teşekkürler

 

Abdurrahman Bey, alıntıladığınız sebeplerden kaynaklanıyordur.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Abdurrahman Bey, alıntıladığınız sebeplerden kaynaklanıyordur.. 

abi şimdide bir tane usta şarj dinamosu diyor neyapcam şaşırdım vallahi

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Rolanti valfi temizliği

Boğaz temizliği

TPS temizliği

Maf temizliği

Tüm soketlerin temizliği

 

Yapıldıktan sonra

Akü başlarının ikiside sökülüp kablolar birbirine temas ettirildikten sonra 10 dk beklenip akü bağlantıları uygun duruma getirilir. Arızalı başka birşey yoksa herşey normale dönüyor.

 

Akü başlarının söküp birbirine değdirme uygulaması çok önemli. Göz ardı edilmemeli.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Rolanti valfi temizliği

Boğaz temizliği

TPS temizliği

Maf temizliği

Tüm soketlerin temizliği

 

Yapıldıktan sonra

Akü başlarının ikiside sökülüp kablolar birbirine temas ettirildikten sonra 10 dk beklenip akü bağlantıları uygun duruma getirilir. Arızalı başka birşey yoksa herşey normale dönüyor.

 

Akü başlarının söküp birbirine değdirme uygulaması çok önemli. Göz ardı edilmemeli.

bi denerim teşkkürler

Yorum bağlantısı
Murat TAŞ
(düzenlendi)

Benden de bir paylaşım olsun.diğer arkadaşlar temizlenmesi gerekli şeyleri söylemiş.temizlik işlemi tapıldıktan sonra aku kutup başları sokulerek 30 dak.civarı bekleyin.akuyu bağlayın lpg var ise lpg sigortasını sokun ve arabayı benzinde çalıltırın karma olarak 100 km civarı benzinde değişik devirlerde kullanın arabanın benzin haritası oluşsun .zaten rölantinin başka bir yerde problem yok ise kendine geldiğini göreceksiniz. Lpg var ise güzel bir lpg kalibrasyonu yaptırın ki lpg de kullanılan nozul olculeri vs.bunların da doğru değerlerde olması gerekli bu arada .biraz ince ayarla herşeyin daha güzel olacağını göreceksiniz.Reklam olarak değerlendirmeyin ama mscsi.net adlı site lpg ile ilgili herşey var. Ben fordclubtr..com ve diğer siteden çok şey oğrenerek kendim yaptım .şu anda Allah nazardan saklasın hiç bir problemim yok .Hayırlı akşamlar ve bu kadar şeyi öğrenmemde bildiklerini paylaşan butun arkadaşlarımdan Allah razı olsun

tarihinde Murat TAŞ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

abi şimdide bir tane usta şarj dinamosu diyor neyapcam şaşırdım vallahi

 

Bence değildir.. 

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

 1. merhabalar 2 ay önce 2004 model 1.6 focus aldım araç klima açıkken kırmızı ışıkta durduğumda stop ediyordu bazı ustalara gösterdim düzelmedi ustanın birtanesi lpg den olduğunu söyledi üzerindeki lpg nin markası ekogas diye bir markaydı bulunduğum ilçede bu marka lpg nin servisi yoktu bn de lpg yi degiştirdim şimdi araç stop etmiyor ama rolanti dalgalanması devam ediyordu ama her zaman değil aracı sürekli takip ettim ve hangi durumda dalgalanma olduğunu tespit ettim klimayı açtığımda fan motorunun 2 devresi çalışınca dalgalanma olmuyor fan motorunun tüm soket ve kabloları kontrol ettirdim hiç bir sorun yok usta fan motorunun değişmesi gerektiğini söyledi değişirsem düzelirmi ne dersiniz.

 2.bir ay önce de uzun yol yaptım yolda lpg bittmek üzere olduğu için petrole girmek için frene bastım tam vites küçültecektim boşa atınca araç stop etti bunun nedeni ne olabilir yorumlarınız 

 3. çok teşekkürler

Dostum merhaba bu senin sorunu 4 sene önce yaşadım %100 soket problemli ben de zamanında gezmedim usta ve klimacı kalmadı fanın 2 devresi soket ısındığı zaman temasızlık oluyor bazen ve fan çalışmazsa klima ısındığı zaman kendini korumaya alıyor ve buda dalgalanmalara neden oluyor klima devreye girip çıktığı için ister yeni soket al ister benim gibi sadece fanın 2 devresi için ayrı bir soket taktır kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Güray Taşkan

Mrb arkadaşlar. Focus 1 st aracımda bugün ortaya çıkan bi arızam var. Aracımda sabah çalışmasında devir düşüklüğü yaşıyordum ve biraz  yol gittikden sonra düzeliyordu. Forumda arkadaşlar benzin haritası olarak yazmış ve 50-100 km gidilmesi gerektiği. Bugün bunu denedim ve yaklaşık 140 km civarlarında bir aracı sollarken tam gaz yaptım ve vites atarken devrin 4000'lerde takılı kaldığını gördüm ve bu takıntı devam etti. Sağa çekip durdum kapattım çalıştırdım ve yine aynı. Gaz kelebeği kapalı konumda ama devir saati 3000-4000 lerde seyrediyor. Ne yapmam gerek bu konuda ? Bir kaç bilir arkadaş balata spreyi ile filtre girişinde ki hava akış sensörünü, sonra gaz kelebeğinin yanında bulunan soketli bir sensörü falan temizledi biraz değişim oldu gibi ama gaza bas bırak yapınca yine aynı takılı kalıyor. Acil yardım.!!

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Kurukafa

Mrb arkadaşlar. Focus 1 st aracımda bugün ortaya çıkan bi arızam var. Aracımda sabah çalışmasında devir düşüklüğü yaşıyordum ve biraz  yol gittikden sonra düzeliyordu. Forumda arkadaşlar benzin haritası olarak yazmış ve 50-100 km gidilmesi gerektiği. Bugün bunu denedim ve yaklaşık 140 km civarlarında bir aracı sollarken tam gaz yaptım ve vites atarken devrin 4000'lerde takılı kaldığını gördüm ve bu takıntı devam etti. Sağa çekip durdum kapattım çalıştırdım ve yine aynı. Gaz kelebeği kapalı konumda ama devir saati 3000-4000 lerde seyrediyor. Ne yapmam gerek bu konuda ? Bir kaç bilir arkadaş balata spreyi ile filtre girişinde ki hava akış sensörünü, sonra gaz kelebeğinin yanında bulunan soketli bir sensörü falan temizledi biraz değişim oldu gibi ama gaza bas bırak yapınca yine aynı takılı kalıyor. Acil yardım.!!

 

Dostum merhaba bu senin sorunu 4 sene önce yaşadım %100 soket problemli ben de zamanında gezmedim usta ve klimacı kalmadı fanın 2 devresi soket ısındığı zaman temasızlık oluyor bazen ve fan çalışmazsa klima ısındığı zaman kendini korumaya alıyor ve buda dalgalanmalara neden oluyor klima devreye girip çıktığı için ister yeni soket al ister benim gibi sadece fanın 2 devresi için ayrı bir soket taktır kolay gelsin.

merhaba senin aracın klima açıkken debriyaja basınca devir saati dibe vurup bazende stop ediyormuydu

Yorum bağlantısı
Fatih Yaman

Bu siteye ilk defa giriyorum. Umarım doğru yerde soru soruyorumdur. Aracım focus ghia 2000. Seyir halinde vites değiştirirken araç stop ediyor ve bunu  ne zaman yapacağı belli olmuyor. gazda da benzinde de aynı sorunu yaşıyorum. bi kaç yere gittim. gaz filtresi, bujiler, gaz müşiri değişti, kelebek, rölanti valfi temizlendi ama sorun hala devam ediyor. o kadar da para aldılar. ne yapacağımı kime güveneceğimi şaşırdım. ustaya "sorun devam ediyor" dediğimde "rolanti valfini değiştirmek gerekebilir, yine bi uğra" diyor. hiç gidesim yok. fakat yaptırmam da lazım. bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. en yakın yetkili veya özel servis de 100km uzaklıkta. yolu çekiyorum parayı ödüyorum netice elde sıfır.

Yorum bağlantısı
Serdar Taze

Bu siteye ilk defa giriyorum. Umarım doğru yerde soru soruyorumdur. Aracım focus ghia 2000. Seyir halinde vites değiştirirken araç stop ediyor ve bunu  ne zaman yapacağı belli olmuyor. gazda da benzinde de aynı sorunu yaşıyorum. bi kaç yere gittim. gaz filtresi, bujiler, gaz müşiri değişti, kelebek, rölanti valfi temizlendi ama sorun hala devam ediyor. o kadar da para aldılar. ne yapacağımı kime güveneceğimi şaşırdım. ustaya "sorun devam ediyor" dediğimde "rolanti valfini değiştirmek gerekebilir, yine bi uğra" diyor. hiç gidesim yok. fakat yaptırmam da lazım. bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. en yakın yetkili veya özel servis de 100km uzaklıkta. yolu çekiyorum parayı ödüyorum netice elde sıfır.

fatih bey sorununuz sadece düşük hızlarda seyir için trafiğinde mi oluyor. yavaşlarken debriyaja basınca. bende klima açıkken rolanti düşüyordu. stop edecek seviyeye geliyordu. bende birçok parçayı değiştirmiştim. şu an başka bir usta rolantiyi manuel olarak çok az yükseltti. yani 900 devirde çalışması gerekirken 930-940 devirde çalışıyor. sorun otomatik olarak ortadan kalktı. pratik bir çözüm oldu benimki. üstelik 5 dk.lık bir olay. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

manuel ayar yoktur, gaz kelebeği veya rölanti valfi oynayarak o an stop etmemsi sağlanan motorda daha sonra çözülemeyecek veya ağır masraf çıkarcak mekanik sorun çıkar.

rölanti valfi ilk anda değişmeli idi bence.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...