İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mustafa Ceviz

benimde araç 2004 collection yukarıda bahsedilen sorunların  aynılarını  bende yaşıyorum.geçenlerde aracın rolantini valfini söktüm biraz temizledim biraz inceledim şöyle birşey dikkatimi çekti rolanti valfinin iç kısmındaki delikler  köşeli yapıya sahip ançak rolanti valfinin monte edildiği motor kısmındaki delikler ise yuvarlak iki delikten oluşuyor. internette focus 1 e ait rolanti valfilerine bakıldığında  98-2005 arası için uyumludur diye hem köşeli hemde yuvarlak delikli rolanti valfleri var benim anlamadığım acaba benim araçtaki rolanti valfi araç için uyumsuz mu? benden önce değişme oldu da uyumsuz bir parça mı dakılmış ?

Yorum bağlantısı
Gökhan Bulgurlu

Bir gün arabayı satarsam sebebi bu rölantisinden tiksindiğim için.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Resul KOŞAR

Herkese iyi akşamlar...
yaklaşık 3.5 yıllık uğraş sonunda rolanti sorunum kökünden çözüldü.
sitelerden birçok tavsiyeler aldım.
söylenen hemen hemen her şeyi denememe rağmen sorun bazen devam ediyordu.
ama artık sorun yok devir saat gibi çalışıyor maşallah.
edindiğim bilgileri aktarmak istedim ki herkes faydalansın.
meğer rolanti elektriğin düzensizliğinden kaynaklanıyormuş.
şarj dinamosunu tamir ettirdikten sonra sorun kendiliğinden ortadan kalktı.
klima LOW konumunda farlar açıkken rolanti maşallah saat gibi.
bu sorunu yaşayanlara tavsiyem önce şarj dinamosundan başlasınlar işe.
sonra bujiler, ateşleme ve kablolar olsun.
ayrıca çekişte belirgin olarak arttı.
herkese kazasız sürüşler...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Herkese iyi akşamlar...

yaklaşık 3.5 yıllık uğraş sonunda rolanti sorunum kökünden çözüldü.

sitelerden birçok tavsiyeler aldım.

söylenen hemen hemen her şeyi denememe rağmen sorun bazen devam ediyordu.

ama artık sorun yok devir saat gibi çalışıyor maşallah.

edindiğim bilgileri aktarmak istedim ki herkes faydalansın.

meğer rolanti elektriğin düzensizliğinden kaynaklanıyormuş.

şarj dinamosunu tamir ettirdikten sonra sorun kendiliğinden ortadan kalktı.

klima LOW konumunda farlar açıkken rolanti maşallah saat gibi.

bu sorunu yaşayanlara tavsiyem önce şarj dinamosundan başlasınlar işe.

sonra bujiler, ateşleme ve kablolar olsun.

ayrıca çekişte belirgin olarak arttı.

herkese kazasız sürüşler...

 

 

Şarj dinamosu aklıma hiç gelmemiştı açıkcası, sizin araçtada rölantideyken elektrik kullanan birşey açtığınızda (far,kalorifer vb..) titremeler oluyormuydu ? bende far vs açmazsam hiçbir problem yok rölanti ip gibi ama ne zaman elektrik tüketen birşey açayım direk araba nefes alıp vermeye başlıyor, hatta geceleri farın titremesi direk belli ediyor kendini.Rölantinin de özellikle ilk durma anlarındaki stop edecekmiş gibi inip çıkmasıda en pis kısmı.Sorunlar birebir aynımıydı sizin araçtada ? Emin olmak içni soruyorum, bende aracı aldığımdan beri yapmadığım kalmadı ama bir sonuç elde edemedim.Eğer semptomlar aynı ise ustaya direteceğim şarj dinamosunu kontrol etmesi açısından.

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

Şarj dinamosu aklıma hiç gelmemiştı açıkcası, sizin araçtada rölantideyken elektrik kullanan birşey açtığınızda (far,kalorifer vb..) titremeler oluyormuydu ? bende far vs açmazsam hiçbir problem yok rölanti ip gibi ama ne zaman elektrik tüketen birşey açayım direk araba nefes alıp vermeye başlıyor, hatta geceleri farın titremesi direk belli ediyor kendini.Rölantinin de özellikle ilk durma anlarındaki stop edecekmiş gibi inip çıkmasıda en pis kısmı.Sorunlar birebir aynımıydı sizin araçtada ? Emin olmak içni soruyorum, bende aracı aldığımdan beri yapmadığım kalmadı ama bir sonuç elde edemedim.Eğer semptomlar aynı ise ustaya direteceğim şarj dinamosunu kontrol etmesi açısından.

 

Teşekkürler.

Benim araçta genellikle sürekli oluyordu.( Debriyaja basınca düzeliyordu.)

Bundan iki ay kadar önce konjektör değiştirdik.

Piyasada aracın üzerinden çıkan orijinal olanı bulamadık.(artık üretilmiyormuş.)

Elektrik ustama bir kaç git gelden sonra dinamonun şarjı sağlıklı olarak sağlayamadığını gördük.

Araba bu durumda hata kodu vermiyor bilginize.

GAGE menüsünden de voltajı takip edebilirsiniz.

Şarj dinamosu tamir edilince olay düzelmiş oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Benim araçta genellikle sürekli oluyordu.( Debriyaja basınca düzeliyordu.)

Bundan iki ay kadar önce konjektör değiştirdik.

Piyasada aracın üzerinden çıkan orijinal olanı bulamadık.(artık üretilmiyormuş.)

Elektrik ustama bir kaç git gelden sonra dinamonun şarjı sağlıklı olarak sağlayamadığını gördük.

Araba bu durumda hata kodu vermiyor bilginize.

GAGE menüsünden de voltajı takip edebilirsiniz.

Şarj dinamosu tamir edilince olay düzelmiş oldu.

 

Peki gauge menusunde volt değerinin rölantide ve hareket halinde olması gereken default değerler nelerdir ?

Sizin araçta rölanti kaç voltta oluyor ve sabitmi kalıyor ?

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan

arkadaşlar bende çok sorun yaşadım rölanti sorununu değiştirmediğim sensör kalmadı ama yinede sorun devam ediyordu.bir hafta önce kaputu aç tım altına gidim üstüne çıktım =) ve bazı kabloların ezik kırık gibi olanlarını gördüm ve kabloarı gerdirdi bazılarını düzledim bütün cakları söküp sıkıca taktım  ve kaputu kapattım marşa bastım ve inanın bir haftadır araçta tık yok ne titreme ne dalgalanma bütün sorun elektirik aksamından kaynaklanıyor hiç yoksa 1000 tl harcadım.sorun kendine ustayım diye  geçinenlerdeymiş.aracınızın motorunu yıkatmamaya çalışın ben çok yıkattım tazikli su kablolara zarar veriyor eniyisi sadece silmek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim öz

aracın km saati bozuksa rölanti etkileniyo,

aracın şarj dinamosu bozuksa rölanti etkileniyo,

aracın buji, kablo, dinamo, hava filtresi, boğaz kelebeği vs eski yıpranmış yada bozuksa rölanti etlkileniyo.

bu focuslar biraz sorunlu galiba parçalarda pek uygun olduğu söylenemez. en sevmediğim araba şahin doğandır. ama bazen focusu satıp şahin alasım geliyo.

ama binddiğimiz müddetçe gerek forum yardımıyla gerek tecrübeli arkadaşlar yardımıyla elimizden geldiğince kolay halletmeye çalışacağız. başka çare yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kablo değil de soketlerdir, philips kontak sprey ile tüm soketleri temizleyin, wd40 da suyu iter, sıkabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir iki adet focusum oldu, birçoğunda da bakımda eşlki ettim, layığı ile bakımlı olandan ve mıncıklanmadan korunanda rölanti sorunu hiç görmedim

Yorum bağlantısı
Oktay Bıçkıcı

2000 focus kullanıcısıyım. araçla kırmızı ışıkta dururken genellikle rolanti düşüyor ve stop ediyor. yakıtı da biraz fazla gelmeye basladı. 20tl lik gaz ile şehir içi 50 km gibi yapıoyor. ayar agittim benzin tüketiminin 4lt reye cıkıtıgını oksijen sen sörünün de arızalı oldugunu söylediler. bu stop etme olayı nın sebebni bir türlü bulamadılar. oksijen sensörü bunu yaparmı.? yada farklı bir yere mi baktırmam gerekiyor. yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bir iki adet focusum oldu, birçoğunda da bakımda eşlki ettim, layığı ile bakımlı olandan ve mıncıklanmadan korunanda rölanti sorunu hiç görmedim

Bende bende :)
Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

Peki gauge menusunde volt değerinin rölantide ve hareket halinde olması gereken default değerler nelerdir ?

Sizin araçta rölanti kaç voltta oluyor ve sabitmi kalıyor ?

 

Teşekkürler.

rölantide ışık, klima vs. kapalı iken 14.2 civarında olması lazım.

klimayı açarsanız 13.5 e kadar düşüyor buda normal bir değer.

benim araçta yazdığım değerlerde oluyor.

Ayrıca yazmayı unuttuğum bir husus var:

Sorunun şarj dinamosundan olup olmadığını şöyle anlayabilirsiniz;

Araba çalışırken, dinamonun üzerindeki üçlü soketi çıkartıyorsunuz.

Rolanti düzeliyorsa dinamo sorunlu demektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Necip Ünal

arkadaşlar merhaba... tekrar bir focus aldım. 2001 model ghia. ama ruhsatta focus dfw4d 1.6i yazıyor. bilgisi olan var mı? tesekkürler

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

rölantide ışık, klima vs. kapalı iken 14.2 civarında olması lazım.

klimayı açarsanız 13.5 e kadar düşüyor buda normal bir değer.

benim araçta yazdığım değerlerde oluyor.

Ayrıca yazmayı unuttuğum bir husus var:

Sorunun şarj dinamosundan olup olmadığını şöyle anlayabilirsiniz;

Araba çalışırken, dinamonun üzerindeki üçlü soketi çıkartıyorsunuz.

Rolanti düzeliyorsa dinamo sorunlu demektir.

 

Değerler ve öneri için teşekkürler,

Peki dinamonun üzerinden çekeceğimiz üçlü soket dinamoyu aradan çıkararak elektriği direk aküdenmi kullanmısını sağlıyor ? Bir sıkıntı çıkarmı çalışan araçtan söküp-takarken ? Bugün özellikle dikkat ettim, aracın farları vs.. açana kadar hiçbir sıkıntı yok, faları kaloriferi bir açıyorum araba titreye titreye bir hal oluyor.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Bugün şarj dinamosu ve akü kontrol edildi. Aracın rölantideki yüksüz volt değeri tam 14.0 sabit. Bütün elektrik aksam açıkken volt değeri 13 lere düşüyor sonra anında geri toparlıyor yani burdada bir sıkıntı yok. Hatta usta ilk önce şarj dinamosunun konjektörü arızalı fazla volt gönderiyor aküye dedi. Sonra başka sıfır akü taktık düzelir gibi oldu ama kendi aküsünü tekrar takınca aslında düzelen birşey olmadığınıda görmüş olduk. Yani benmi sorunum sanırım şarj dinamosu yada akü kaynaklıda değil.

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

aracın km saati bozuksa rölanti etkileniyo,

aracın şarj dinamosu bozuksa rölanti etkileniyo,

aracın buji, kablo, dinamo, hava filtresi, boğaz kelebeği vs eski yıpranmış yada bozuksa rölanti etlkileniyo.

bu focuslar biraz sorunlu galiba parçalarda pek uygun olduğu söylenemez. en sevmediğim araba şahin doğandır. ama bazen focusu satıp şahin alasım geliyo.

ama binddiğimiz müddetçe gerek forum yardımıyla gerek tecrübeli arkadaşlar yardımıyla elimizden geldiğince kolay halletmeye çalışacağız. başka çare yok.

valla sitem etmişinde hiç öyle degil işte 2 toros 3 yıl şahin ve 1 yıl doblo kulandım şuanda focus var satarsam ya merso yada bmv alacam deneyim toros gazın üstüne tam bas 150 yapar 100 km sonra kolları hissetmeme tüm olan biden doga sesleri aracın içinde kışın yorganla araba sürme keyfi

Şahin yazın asvalt sıca içerde gavultudan teyibin sesini duyamama 100 viraja gir yan yatma tehlikesi ve elini nere atsan elin orada kalmıyor parça elinle gelir doblo 1.9 jtd performansa diye ek yok saglam araba ama viraja gayet yavaş ve sakin girecen kışın su birikintisinden geçtinmi direksiyon boşa çıkıyor focus 180 viraja girdim tınmadı bile çünkü arka düzen var parçası aynı sekmenteki arabalara göre en uygunu focus triger seti 130 lira opel astıra trigel 250 tl bu yönden bakın aynı sekmenteki başka kiç bir araçta arka düzen yok...araştırın

Yorum bağlantısı
Serdar Taze

Herkese iyi akşamlar...

yaklaşık 3.5 yıllık uğraş sonunda rolanti sorunum kökünden çözüldü.

sitelerden birçok tavsiyeler aldım.

söylenen hemen hemen her şeyi denememe rağmen sorun bazen devam ediyordu.

ama artık sorun yok devir saat gibi çalışıyor maşallah.

edindiğim bilgileri aktarmak istedim ki herkes faydalansın.

meğer rolanti elektriğin düzensizliğinden kaynaklanıyormuş.

şarj dinamosunu tamir ettirdikten sonra sorun kendiliğinden ortadan kalktı.

klima LOW konumunda farlar açıkken rolanti maşallah saat gibi.

bu sorunu yaşayanlara tavsiyem önce şarj dinamosundan başlasınlar işe.

sonra bujiler, ateşleme ve kablolar olsun.

ayrıca çekişte belirgin olarak arttı.

herkese kazasız sürüşler...

merhabalar.. rolanti sorunu sadece klima açıkken oluyor. özellikle 2.vitesle giderken örneğin tümsekten gecmeden önce debriyaja basıp 1.vitese alma esnasında ve yine dönemeçlerden dönerken oluyor. sizde de aynı mıydı problem...  şarj dinamosunun düzenli olup olmadığını akünün voltaj değerinden mi anlamamız gerekiyor. teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

2000 model 2.0 st araçım kendi kendine gaz veriyordu 2 ayrı ustaya gösterdim gaz kelebegini temizledi ikiside sorun düzelmedi, geçen gün arkadaşın önerisi ile bi ustaya gittim kelebegin altındaki hava hortumlarını söktü ufak sibop gibi bi parça degiştirdi gez gel dedi sorun düzeldi 20 tl para verdim şimdi rolanti ve devir saat gibi performansta bile düzelme oldu. bi ara hava hortumlarınıda degiştirelim dedi. problem yaşayanlara belki faydası olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR
(düzenlendi)

Bugün şarj dinamosu ve akü kontrol edildi. Aracın rölantideki yüksüz volt değeri tam 14.0 sabit. Bütün elektrik aksam açıkken volt değeri 13 lere düşüyor sonra anında geri toparlıyor yani burdada bir sıkıntı yok. Hatta usta ilk önce şarj dinamosunun konjektörü arızalı fazla volt gönderiyor aküye dedi. Sonra başka sıfır akü taktık düzelir gibi oldu ama kendi aküsünü tekrar takınca aslında düzelen birşey olmadığınıda görmüş olduk. Yani benmi sorunum sanırım şarj dinamosu yada akü kaynaklıda değil.

Yazdıklarınızdan anladığım sizin bir elektrik probleminiz var. Öncelikle sağlam bir elektrikçi bulun derim.

Voltaj değerleri normal gözüküyor ama bunu 10-15 dk yada yeteri kadar devirli bi şekilde çalıştırıp voltajı takip edin.

Herhangi bir anormallik oluyormu.(Yani araç şarjı kesiyormu.)

2000-2500 devirlerde deneyip (farlar açık,sis,arka rezistans,teyp) kontrol edin.

Araç çalışırken soketi çıkarmanızda/takmanızda problem çıkmaz.

Ters takmayın yeter.

tarihinde Resul KOŞAR tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR
(düzenlendi)

merhabalar.. rolanti sorunu sadece klima açıkken oluyor. özellikle 2.vitesle giderken örneğin tümsekten gecmeden önce debriyaja basıp 1.vitese alma esnasında ve yine dönemeçlerden dönerken oluyor. sizde de aynı mıydı problem...  şarj dinamosunun düzenli olup olmadığını akünün voltaj değerinden mi anlamamız gerekiyor. teşekkür ederim..

Merhaba...

Sadece klima açıkken yapmış olsaydı; yazılım güncelletin derdim ama siz genede yazılımınız kontrol ettirin.

Dönüşlerde de yapıyorsa krankı sabitleyen yarım ay şeklinde parçalar var, onlar aşınmış olabilir kontrol ettirmenizde fayda var.

Aküye voltmetre bağlayarak voltajı kontrol ettirin anormal bir durum var mı bakın.

Kolay gelsin...

tarihinde Resul KOŞAR tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Yazdıklarınızdan anladığım sizin bir elektrik probleminiz var. Öncelikle sağlam bir elektrikçi bulun derim.

Voltaj değerleri normal gözüküyor ama bunu 10-15 dk yada yeteri kadar devirli bi şekilde çalıştırıp voltajı takip edin.

Herhangi bir anormallik oluyormu.(Yani araç şarjı kesiyormu.)

2000-2500 devirlerde deneyip (farlar açık,sis,arka rezistans,teyp) kontrol edin.

Araç çalışırken soketi çıkarmanızda/takmanızda problem çıkmaz.

Ters takmayın yeter.

 

Araç sadece rölantideyken problem oluyor, devirdeyken herhangi bir sıkıntı yok. Gittiğim elektrikçi aküden kaynaklı olduğu konusunda ısrarcıydı, aracın üzerinde mutlu silver akü var. Bir cihazla sağlık durumunu ölçtü ve %55 kaldığını söyledi. Bu akünün değişmesi gerektiğini söyledi. Sizce problemin kaynağı neresi olabilir ?

Yorum bağlantısı
Başar Mert

aynı sıkıntılar bende de var takip ediyorum ama nereyi yaptıracağımı hala anlamadım :) benim buji buji kablosu bobin yeni değişti yağ bakımı falan yapıldı ama o ralantiye indikten sonraki titreme illet ediyor. Benimde aynı şekilde farları açınca klimayı açınca düşmeler başlıyor daha fazla farlar titreme yapıyor aynı şekilde çok nadirde olsa hatta yolda bazen ışıklara yaklaşınca birden boşa attığımda stop ediyor :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Ceviz
(düzenlendi)

rolanti dalgalanmasıyla ilgili olarak birşey dikkatimi çekti, özellikle kapalı puslu veya yağmurlu havalarda rolanti dalagalanması  diğer günlere göre çok daha belirgin ortaya çıkıyor.Ha bu arada gece de aynı şekilde gündüzden daha belirgin Bu durumu neyle açıklayabiliriz?

tarihinde Mustafa Ceviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...