Mehmet Ayan 4 Şubat 2014 Paylaş 4 Şubat 2014 rölanti valfi temizleme çözüm değil arkadaşlar.orjinal valf taktırın ve aracınızı hemen resetleyin.sorun kökten çözülüyor,benimde aynıydı şükür artık rölanti sorunu yaşamıyrum artık Yorum bağlantısı
Gökhan Bulgurlu 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 rölanti valfi temizleme çözüm değil arkadaşlar.orjinal valf taktırın ve aracınızı hemen resetleyin.sorun kökten çözülüyor,benimde aynıydı şükür artık rölanti sorunu yaşamıyrum artık Evet dediğiniz gibi temizleme çözüm değil.Ama temizlendikten sonra bir kaç gün düzeliyor sonra yine eski halini alıyor.Sorunun tam olarak oradan olduğuna ah bi emin olabilsek gidip hemen değiştiririm.Ama ya sorun oradan değilse diye geliyor insanın aklına.Sonuçta ucuz bir malzeme değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 12 Şubat 2014 Paylaş 12 Şubat 2014 sayın Mehmet yılmaz.aracınızın kutup başlarını sökün(aökerken önce artı sonra eksiyi çıkarın..takarkende tam tersi önce eksi sonra artıyı takın.bu arada teyip kodunu biliyorsanız bu işlemi yapın)aracı en az 2 saat bekletin.bu şekilde resetlemiş olursunuz bunun aracınıza faydası olacağını düşünüyorum. Kardeş dediğini yaptım 2 gündür hiç bir rolanti sorunu yok umarım düzelmiştir. Verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 Kardeş dediğini yaptım 2 gündür hiç bir rolanti sorunu yok umarım düzelmiştir. Verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim. Çok erken konuşmuşum. Bu gün araç yine aynı şeyi yaptı.Bunun çözümü de yok sanırım:( Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 çok sevindim.umarım hiç birimiz bu sorunu yaşamayız artık Mehmet bey valfi değiştirdikten sonara bilgisayarla reset yaptırdınızmı aracı.bendede değişimi yaptık biraz turladıktan sonra tekrar dalgalanma yaptı.ustam resetleyince aracı tamamen normale döndü Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 14 Şubat 2014 Paylaş 14 Şubat 2014 Kardeşim ben walfi değiştirmedim zaman bulabilirsem ve ankarada iyi bir usta kısmetse gidip değiştirecem bakalım. Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 Araçta özellikle elektrik yükü varsa far sis vs gibi yavaşlarken boşa attığımda devir saçmalayım diplere iniyor arada stopta ediyor.yük yokkende yapıyor ama o kadar belirgin değil Örneğin dün kasise yaklaşırken yavaşladım çok yavaş geçmem gerekiyordu ayağım debriyajdayken stop etti.Benzer sorunları yaşayan illaki vardır diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 benzer değil, birebir aynı sorunu yaşıyorum ancak henüz çözümü bulunamadı. Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 Yazılım güncelleme falan yapılıyor bu durumla bir ilgisi varmıdır acaba?Böyle kullanmaya alıştım açıkcası ilk aldığımda çok sıkıntı çektim ama böyle olmamalı bu araba. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 Tamamen aynı fikir ve hissiyattayım.Tek yaptırmadığım yazılım güncelleme kaldı, onuda pek kafama yatmadığı için gitmiyorum ama yaptırıpta başarıya ulaşan olursa ayrı. Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 (düzenlendi) Birdahaki bakımda buji kablolarıınıda değiştiricem ateşlemede yenilenmeyen sadece o var birde yazılım güncellemesi yaptırırım.Olmazsada boşa para harcamak istemiyorum çünkü sonuca ulaşamıyorlar.Birde şöyle bişey söyleyeyim dün yağmur vardı araba daha çok sapıttı bugun hava güzeldi aynı yol aynı saatte aynı trafikte yağmurlu havadaki rahatszlığı yaşamadım daha azdı sorun garip bi şekilde. 26 Şubat 2014 tarihinde Oğulcan Akıncıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 (düzenlendi) Birdahaki bakımda buji kablolarıınıda değiştiricem ateşlemede yenilenmeyen sadece o var birde yazılım güncellemesi yaptırırım.Olmazsada boşa para harcamak istemiyorum çünkü sonuca ulaşamıyorlar.Birde şöyle bişey söyleyeyim dün yağmur vardı araba daha çok sapıttı bugun hava güzeldi aynı yol aynı saatte aynı trafikte yağmurlu havadaki rahatszlığı yaşamadım daha azdı sorun garip bi şekilde. Bobin değiştimi ? Bende açıkcası para harcıya harcıya gına geldiği için bıraktım uğraşmayı.Sanayiye gidiyorum bakıyorlar,bişiyler değişiyorlar sorun geçmeyince de bahane olarak lpg li araçta o kadar normal diyip sıyrılıveriyorlar.Yağmurlu havanın etkisini farketmedim ama soğuk havada daha çok yaptığı ve hatta stop ettiği oluyordu.Aralık başında Ankaradaki - 15 lere varan havalarda özellikle trafikte çok zorlandım ama sonra havalar ılık gittiğinden stop hiç etmedi, sadece rölanti problemi var sürekli. Birde şunu söyleyim, sadece bu forum üzerinde bile Ankaradaki mk1 focus collection kullananlar arasında bu problemi yaşayan birçok insan gördüm.Birgün hepimiz toplanıp bir servise gidelim olmadı, hem ufak bir buluşmada olur Ben bıktım artık olaya mizahi yönden bakıyorum. Şüphelendiğim ve yapılabilecek 3 şey kaldı; 1) Rölanti valfini orijinal sıfırıyla değiştirip denemek, 2) Yetkili serviste bir yazılım güncellemesi 3) Bobin değişimi (bobinden şüphelenme sebebim, araç soğuk çalıştırma sonrası 1.viteste düşük hızda/sabit devirde giderken ileri geri yapa yapa kesik kesik gidiyor,2.vitese attıktan sonra daha az belirgin olarak yapıyor.Isınıncada iyice azalıyor.) 26 Şubat 2014 tarihinde Bekir Burak Aydos tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tufan Bozkurt 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 (düzenlendi) Arkadaşlar stop etme problemi bendede vardı kalkışlarda sılkeleme yapıyordu rolanti valfini temizledim bobin buji ve kablolarını degişdirdim(motocarft) sonra aküyü söküp bir müddet bekledikden sonra 200 km benzinde kullandım ve stop etme problemim düzeldi çok nadir rolanti normalin altına düşdügü oluyor fakat stop etmiyor artık çekişi ve ara hızlanmalar çok güzel lpg ve benzinde performansı aynı 2 vitesle çıkdıgın yokuşları 4 vitesle çıkar oldu fakat yakıt biraz artdı gibi . 26 Şubat 2014 tarihinde Tufan Bozkurt tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 Bobin değiştimi ? Bende açıkcası para harcıya harcıya gına geldiği için bıraktım uğraşmayı.Sanayiye gidiyorum bakıyorlar,bişiyler değişiyorlar sorun geçmeyince de bahane olarak lpg li araçta o kadar normal diyip sıyrılıveriyorlar.Yağmurlu havanın etkisini farketmedim ama soğuk havada daha çok yaptığı ve hatta stop ettiği oluyordu.Aralık başında Ankaradaki - 15 lere varan havalarda özellikle trafikte çok zorlandım ama sonra havalar ılık gittiğinden stop hiç etmedi, sadece rölanti problemi var sürekli. Birde şunu söyleyim, sadece bu forum üzerinde bile Ankaradaki mk1 focus collection kullananlar arasında bu problemi yaşayan birçok insan gördüm.Birgün hepimiz toplanıp bir servise gidelim olmadı, hem ufak bir buluşmada olur Ben bıktım artık olaya mizahi yönden bakıyorum. Şüphelendiğim ve yapılabilecek 3 şey kaldı; 1) Rölanti valfini orijinal sıfırıyla değiştirip denemek, 2) Yetkili serviste bir yazılım güncellemesi 3) Bobin değişimi (bobinden şüphelenme sebebim, araç soğuk çalıştırma sonrası 1.viteste düşük hızda/sabit devirde giderken ileri geri yapa yapa kesik kesik gidiyor,2.vitese attıktan sonra daha az belirgin olarak yapıyor.Isınıncada iyice azalıyor.) Bobin değişti o kesiklik bendede var rolanti sorunuda var onu eledik yazılım güncellemesi için yetkiliye gerek yok ben yiğit otoda yaptırmayı düşünüyorum aynı cihaz onlarda da var..Rolanti valfi pahalı geldiği için hiç bulaşmadım bence düzelmez yine o şekilde lpg takmadan öncede vardı çözemiyorlar sıkıntıyı hep boşa para.Yavaşlamaya yakın biraz gaz veriyorum boşta sıkıntı olmuyor satsam yerine ne alabilirim civic falan olurmu acep 1.6 ies falan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 sadece 2003 modellerin bir kısmında yazılım ile düzelirdi, güncelleme ile orjinal kuracalanmamış ellenememiş yan sanayi ateşelem parçası olmayan focusun rölantisine zeval gelmez Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 sadece 2003 modellerin bir kısmında yazılım ile düzelirdi, güncelleme ile orjinal kuracalanmamış ellenememiş yan sanayi ateşelem parçası olmayan focusun rölantisine zeval gelmez ne yapmamız lazım abi bütün ateşleme orjinal parçalarla yenilendi sadece buji kablosu eski ve orjinal.Bobin orjinal bujiler orjinal hız sensörü etkilermi rolantiyi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2014 Paylaş 26 Şubat 2014 test cihazı ile maf ın değerlerine baktınrı önce, hata kodu değil, işleme değerleri Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 27 Şubat 2014 Paylaş 27 Şubat 2014 Bobin değişti o kesiklik bendede var rolanti sorunuda var onu eledik yazılım güncellemesi için yetkiliye gerek yok ben yiğit otoda yaptırmayı düşünüyorum aynı cihaz onlarda da var..Rolanti valfi pahalı geldiği için hiç bulaşmadım bence düzelmez yine o şekilde lpg takmadan öncede vardı çözemiyorlar sıkıntıyı hep boşa para.Yavaşlamaya yakın biraz gaz veriyorum boşta sıkıntı olmuyor satsam yerine ne alabilirim civic falan olurmu acep 1.6 ies falan Bobin değiştiyse ve kesiklik düzelmediyse bobinide eleyebiliriz.Ben bu problemler için yiğit otoyada gitmiştim zamanında, adamlar en azından dürüstçe ne yapsak düzelmez boşuna uğraşmayın,masraf yapmayına getirmişlerdi lafı.Yazılım güncellemesinden falanda hiç bahsetmedilerdi o zaman.Benim araç gayet oynanmamış, herşeyiyle orijinal ve zamanında bakımları yapılmış bir focus, buna rağmen bu tarz problemlerden kurtulamadım.Sen yiğit otoya uğrarsan şu yazılım işini ve birde ellerinde çıkma valf varsa rölanti valfini bir değiştirip denemeyi öner istersen.Ben bir kaç yere sordumda elimizde valf yok, sıfır takalım falan diyolar onu yapmak içinde enayi olmak lazım. sadece 2003 modellerin bir kısmında yazılım ile düzelirdi, güncelleme ile orjinal kuracalanmamış ellenememiş yan sanayi ateşelem parçası olmayan focusun rölantisine zeval gelmez test cihazı ile maf ın değerlerine baktınrı önce, hata kodu değil, işleme değerleri Çağlar hocam 2004 modellerdede aynı sıkıntı olabilir gibime geliyor, neden dersen bu manasız rölanti sıkıntılarını yaşayan focus 1 kullanıcılarının çoğu 2003-2004 collection 1.6 kullanıcısı.İnanın aracım oldukça orijinal ve standart.Zamanında bakımları yapılmış,temiz bir araç.MAF konusunda da, bizim makyajlı kasalarda MAF yok hava filtresi üzerinde, onun yerine manifold üzerinde başka isimde bir parça var diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 27 Şubat 2014 Paylaş 27 Şubat 2014 Aynı şekilde yiğit otoda banada hiç uğraşma bin dediler hepsi böyle boğaz kelebklerinden dolayı oluyo bir üst kasada bu sorunu düzelttiler dedi bilmiyorum ne kadar doğru ama ortada bi problem var bundan önceki 98 model opelimde bir gün bile rolanti sıkıntısı yaşamadım. Yorum bağlantısı
Mustafa Yunus AŞKIN 3 Mart 2014 Paylaş 3 Mart 2014 Selamlar Şubat ayında 2001 Model 120.000 km de 1.6 focus ghia aldım. Edindiğim izlenimlere dayanarak sormak istediğim bazı sorularım olacak. Tecrübelerinizden faylanmak isterim. 1. Kırmızı ışıklarda veya başka bir yerde araç durduğunda motor devri 2000 lere çıkıp tekrar normal seviyeye iniyor. Tıpkı gaz verir gibi bu normal midir? 2. Vites geçişlerinde debriyaja basıp gazdan ayağımı çektikten sonra ara gaz edasında motor devrinde anlık yükselme oluyor. Bu normal mi? 3. Rampalarda daha çok dikkatimi çekti özellikle 2. viteste böyle enjektör sesi gibi mi desem ufak bi zırıltı dikkati mi çekiyor. Düz yolda da duyuyorum diğer viteslerde seyrederken de var fakat daha az. Bunun nedeni ne olabilir? Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 4 Mart 2014 Paylaş 4 Mart 2014 Merhabalar, Bende uzun süre önce bakımlarını yaptırdım ve benzeri sıkıntı vardı. son zamanlarda aynı sıkıntı hatta daha da değişik bir şey olmaya başladım rölantide farları ya da fanı açtığımda rölanti düşüyor motor titreyerek kendini toparlamaya çalışıyor ve titrek bir şekilde çalışıyor ki göstergedeki km ışığı tavan lambası açıksa titriyor .Neler yapmadım rölanti valfi temizlendi ,karter havalandıra hortumu orjinaliyle değişti ,boğaz kelebeği sökülerek komple temizlendi ,hava filtresi değişti ,yağ değişti, buji ve buji kablosu motocraft olarak daha 5000km önce değişti ,maf sensörü temizlendi .Başka bir rölanti valfi takıldı 1 gün gözlendi aynı.Gauge menüden devire baktığımda 800d/d olarak seyrediyor,farları açtığımda 690 d/d civarına düşüyor .Olması gereken devir tam olarak nedir .usta devrin düşük olduğunu söyledi ,Hatta akü başı söküldü ,araba bilgisayara bağlanarak reset atıldı 100km civarı benzinle binildi.tek sıkıntım rölantide lpg yakışı yada hızlanma gaz yeme gibi hiç bir sıkıntım yok ,alt devirlerde toparlaması gayet başarılı .Birde pazar günü hava gayet iyiydi ve arabayı kullanmaktan çok zevk aldım ama dün yağmur vardı ve biraz hava sıcaklığı düştü yine aynı sorunlar baş gösterdi.Buradan başka neler yapmam gerektiği konusunda yardımcı olacak olan arkadaşım var se çok mutlu olacağım. İyi günler dileğiyle Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 4 Mart 2014 Paylaş 4 Mart 2014 Merhabalar, Bende uzun süre önce bakımlarını yaptırdım ve benzeri sıkıntı vardı. son zamanlarda aynı sıkıntı hatta daha da değişik bir şey olmaya başladım rölantide farları ya da fanı açtığımda rölanti düşüyor motor titreyerek kendini toparlamaya çalışıyor ve titrek bir şekilde çalışıyor ki göstergedeki km ışığı tavan lambası açıksa titriyor .Neler yapmadım rölanti valfi temizlendi ,karter havalandıra hortumu orjinaliyle değişti ,boğaz kelebeği sökülerek komple temizlendi ,hava filtresi değişti ,yağ değişti, buji ve buji kablosu motocraft olarak daha 5000km önce değişti ,maf sensörü temizlendi .Başka bir rölanti valfi takıldı 1 gün gözlendi aynı.Gauge menüden devire baktığımda 800d/d olarak seyrediyor,farları açtığımda 690 d/d civarına düşüyor .Olması gereken devir tam olarak nedir .usta devrin düşük olduğunu söyledi ,Hatta akü başı söküldü ,araba bilgisayara bağlanarak reset atıldı 100km civarı benzinle binildi.tek sıkıntım rölantide lpg yakışı yada hızlanma gaz yeme gibi hiç bir sıkıntım yok ,alt devirlerde toparlaması gayet başarılı .Birde pazar günü hava gayet iyiydi ve arabayı kullanmaktan çok zevk aldım ama dün yağmur vardı ve biraz hava sıcaklığı düştü yine aynı sorunlar baş gösterdi.Buradan başka neler yapmam gerektiği konusunda yardımcı olacak olan arkadaşım var se çok mutlu olacağım. İyi günler dileğiyle Aynı sorunlar var hep keşke bir çözüme ulaşabilsek. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Mart 2014 Paylaş 4 Mart 2014 4 adet fl sahibi olduk. 2001 -2002-2004-2005. Hiç rolanti derdi olmadı. Gaz kelebeğini kurcalamayın Yorum bağlantısı
Tuncay Ak 8 Mart 2014 Paylaş 8 Mart 2014 Eveeet bir rölanti sorunu da benden! 2004 focus collection ilk çalıştırmada hiçbir sorun yok 1200 civarında sabit,sonrasında ısınınca 800 e kadar düşüyor.Sorun motor ısındıktan sonra başlıyor şöyle ki ; Ani duruşlarda ışıklarda vs.. rölanti gereğinden fazla düşüyor hafif titretiyor aracı ve sonra hemen olması gereken değere ulaşıyor.Rölantide saatlerce çalışsın hiç oynama yada sapma yok ama ilk duruşlarda sorun var.Vitesi boşa alıp durursam sorun yok ama debriyaja basıp durursam titretiyor.Stop etme yok ama 200-300 e kadar düşüyor anlık olarak. Ustaelerde sağ olsun salih abi her yerine baktı.Rölanti valfi değişti,gaz kelebeği potansiyometresi değişti,boğaz kelebeği defalarca temizlendi,versiyon güncellemesi yapıldı,ateşleme sorunsuz,T hortum söküldü kontrol edildi.Bilgisayarda hersey normal hata yada uyarı yok.Lpg de çok hissediliyor,benzinde daha az ama ikisinde de var sorun.Araştırmalarıma göre bazı yerlerde hararet müşürü söylenmiş.Alakalı olabilir mi acaba,siz ne dersiniz?Yardımlarınızı bekliyorum.. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 8 Mart 2014 Paylaş 8 Mart 2014 Eveeet bir rölanti sorunu da benden! 2004 focus collection ilk çalıştırmada hiçbir sorun yok 1200 civarında sabit,sonrasında ısınınca 800 e kadar düşüyor.Sorun motor ısındıktan sonra başlıyor şöyle ki ; Ani duruşlarda ışıklarda vs.. rölanti gereğinden fazla düşüyor hafif titretiyor aracı ve sonra hemen olması gereken değere ulaşıyor.Rölantide saatlerce çalışsın hiç oynama yada sapma yok ama ilk duruşlarda sorun var.Vitesi boşa alıp durursam sorun yok ama debriyaja basıp durursam titretiyor.Stop etme yok ama 200-300 e kadar düşüyor anlık olarak. Ustaelerde sağ olsun salih abi her yerine baktı.Rölanti valfi değişti,gaz kelebeği potansiyometresi değişti,boğaz kelebeği defalarca temizlendi,versiyon güncellemesi yapıldı,ateşleme sorunsuz,T hortum söküldü kontrol edildi.Bilgisayarda hersey normal hata yada uyarı yok.Lpg de çok hissediliyor,benzinde daha az ama ikisinde de var sorun.Araştırmalarıma göre bazı yerlerde hararet müşürü söylenmiş.Alakalı olabilir mi acaba,siz ne dersiniz?Yardımlarınızı bekliyorum.. Ford focus collection 2004 hb yani birebir aynı aracım var ve tıpatıp a dan z ye aynı problemi yaşıyorum.rölanti valfi değişmeyi ve versiyon güncellemesi yaptırmayı düşünüyordum bunları duyduğum çok iyi oldu.Bende çok uğraştım çıkamadım işin içinden, eğer bir gelişme olursa lütfen ama lütfen burada paylaşırsanız ben ve benim gibi birçok focus 2004 collection kullanıcısının dualarını alırsınız. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts