Mehmet Ayan 27 Ocak 2014 Paylaş 27 Ocak 2014 arkadaşlar aracımın rölanti sorununu buldum=)bir başka aracın rölantivalfini söktüm temizledim fakat sorun aynıdı bende arkadaşımın focusundaki valfi söktüm kendi aracıma taktım.aracım olması gereken devirde bir milim kıpırdamadan şıkır şıkır çalışıyo.en kısa zamanda rölanti valfini değiştiricem. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 27 Ocak 2014 Paylaş 27 Ocak 2014 arkadaşlar aracımın rölanti sorununu buldum=)bir başka aracın rölantivalfini söktüm temizledim fakat sorun aynıdı bende arkadaşımın focusundaki valfi söktüm kendi aracıma taktım.aracım olması gereken devirde bir milim kıpırdamadan şıkır şıkır çalışıyo.en kısa zamanda rölanti valfini değiştiricem. Yani LPG de çalışırken ve tüm elektrik aksamlar açıkken denediniz ve rölanti sıkıntısı yokmu ? doğrumu anlamışım ? Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 29 Ocak 2014 Paylaş 29 Ocak 2014 Bugün tanıdığımız özel bir ford servisinde gittim, bir süre baktıktan sonra sorunun lpg cide halledilecek bir kalibrasyon sorunu olduğunu söyledi benzinde yapmadığı için.Bende tanıdık bir lpg ci vardı ona gittim bunun üzerine, anlattım işte titremeleri inip çıkmaları falan.. O da inceledi bir süre gazda,benzinde.Direksiyona oturdu, aracı benzine aldı frene pompalamaya başladı.Ne zaman freni pompalasa,direk elektrik kullanan aksamlarda açıksa araç stop edecek kadar inip çıkmaya başladı.Öyle ki, stop etmeye ramak kala toparlıyordu araba.Sorunun kalibrasyonla,LPG tesisatıyla ayarıyla vb.. hiç bir alakası olmadığını, herşeyin düzgün olduğunu söyledi.Rölanti Valfiyle ilgili bir sıkıntı olduğunu söyledi.Rölanti valfini ve boğaz kelebeğinide yeni temizletmiştim ancak hiçbir düzelme olmadı.Acaba valf değişse problem düzelirmi merak ediyorum.Gidecek adam akıllı bir ford ustasıda bulamıyorum, tüpçünün bile anladığını kimse anlamıyor yada anlamamazlıktan geliyor yardımcı olmuyor.En azından LPG ile ilgili olmadığını öğrenmiş oldum bugün.Benim diğer konumda belirttiğim gibi rölantinin vites geçişlerinde geç düşmesi sıkıntımda var, bunuda hesaba kattığımızda rölanti valfi gerçekten akıllıca bir hedef gibi duruyor.Ne düşünürsünüz ? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 29 Ocak 2014 Paylaş 29 Ocak 2014 bekir bey valf ten yapıyor.benimde vites geçişleri aynı geç geçiyor.yarın nasipse valfi değiştircem.umarım vites geçişleride esnek olur.eğer vitesde değişim olmassa aklıma vites halatında sorun olma ihtimali var.bence tamirci tamirci gezmeğin artık,valfi değiştirin sorundan kurtulun. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 30 Ocak 2014 Paylaş 30 Ocak 2014 bekir bey valf ten yapıyor.benimde vites geçişleri aynı geç geçiyor.yarın nasipse valfi değiştircem.umarım vites geçişleride esnek olur.eğer vitesde değişim olmassa aklıma vites halatında sorun olma ihtimali var.bence tamirci tamirci gezmeğin artık,valfi değiştirin sorundan kurtulun. Mehmet bey, valfi değiştirirseniz lütfen sonuçlarını paylaşın.Ona göre bende anında sanayiye uçup orj valfle değiştirticem. Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 30 Ocak 2014 Paylaş 30 Ocak 2014 bugün orijinal valf ve buji kablosu takıldı.araçla test sürüşü yaptık fakat yine dalgalanma yaptı,ustam bilgisayarla aracımı restledi.sonuç sorunsuz.vites olayınıda çözdüm,motorun allt sağ köşede kutu var kapağı çıkarın orda vides halatının uç kısmıda kavucuk var fakat zamanla bu kavucuk daılıyor,tornacı ölçüsünü aldı teflon yaptı ve yuvasına sıfıra sıfır soktu ucunuda sekmanla sabitledi,viteste hiç boşluk kalmadı şuan vites geçişleri mükemmel oldu.sizde mutlaka aynı şekilde yaptırın vites sorununuz kalmıcak.şu anda hiç dalgalanma yok rorenti mükkemmel oldu.inşallah sorun çıkarmaz Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 30 Ocak 2014 Paylaş 30 Ocak 2014 bugün orijinal valf ve buji kablosu takıldı.araçla test sürüşü yaptık fakat yine dalgalanma yaptı,ustam bilgisayarla aracımı restledi.sonuç sorunsuz.vites olayınıda çözdüm,motorun allt sağ köşede kutu var kapağı çıkarın orda vides halatının uç kısmıda kavucuk var fakat zamanla bu kavucuk daılıyor,tornacı ölçüsünü aldı teflon yaptı ve yuvasına sıfıra sıfır soktu ucunuda sekmanla sabitledi,viteste hiç boşluk kalmadı şuan vites geçişleri mükemmel oldu.sizde mutlaka aynı şekilde yaptırın vites sorununuz kalmıcak.şu anda hiç dalgalanma yok rorenti mükkemmel oldu.inşallah sorun çıkarmaz Mehmet hocam viteste boşluk kalmadı diyerek neyi kastettiğinizi anlıyamadım doğrusu.Benim araçta viteste boşluk yok, vites değiştirmek için debriyaja basıp aracı boşa alıp üst vitese takacağınız anda aracın deviri düşmesi gerektiği gibi hızlı düşmüyor, bir süre takılıpta düşüyor. Valf konusunda bende bir kaç yerde yeni valf takıldıktan sonra aracın ecu sunun bir şekilde sıfırlanması gerektiğini okumuştum.Cihazdan sıfırlanamıyorsa bile akü kutup başlarını bir süre çıkartarak bu iş yapılabiliyormuş.Daha sonra araç 100 km civarında normal,zorlamadan kullanılarak aracın silinen verileri sıfırdan yazması sağlanıyormuş. Sizin problemin düzeldiğine sevindim, darısı başımıza. Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 30 Ocak 2014 Paylaş 30 Ocak 2014 hocam zaten devir hemen düşmes debraja bastığınızda.focusların özelliği bu.sebebide vides değişimi yaparken araç sarsmasın diye.umarım sende valf değişimini yaptırıp kurtulursun sorunundan.dediğim yeri mutlaka kontrol ettirin vites kutusunu Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 150-250 lira arasında değişiyor yer yer. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 (düzenlendi) Şimdi arkadaşlar lütfen yardım... Araba benzinde ilk çalıştırma esnasında devir saati sürekli dalgalanıyor. 2 ye kadar çıkıyor sonra tekrar stop edecek kadar düşüyor sonra tekrar yükseliyor.Stop etmiyor ama edecek kadar oluyor. Gaza geçince hiç bir sıkıntı yok ve hatta ısındıktan sonra benzinde de sıkıntı yaşatmıyor. Dün devir 2 de takılı kaldı (sanırım ısıtmadan) yürüdüğüm için ve sonra normale döndü. Bunu neden yapıyor sorunu ne bu makinenin? Allah rızası için yardım edin ya:( Debriyaja basılı tuttuğumda devirde az biraz yükselme oluyor, debriyajdan çekince az biraz düşme oluyor( sanırım bu normal) Akü kutup başlarında beyazlama var onun adına ne diyorlar hatırlamıyorum bundan olacağını da sanmıyorum öyle olsa hiç çalışmaz. Bazende ilk denemem de çalışmıyor 2. de alıyor. Araba 2005 model ford focus comfortline ( Atiker tüp var üzerinde) Şimdi arkadaşlar lütfen yardım... 31 Ocak 2014 tarihinde Mehmet Yılmaz Ak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Mehmet hocam sizin araçtaki vites problemini tam anlamadım, nasıl bir bolluk vardı neye neden oluyordu biraz açıklarmısınız ? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 boşluk dediğim birici vitse atığımda öne arkaya oynattığınızda laçkalaşmıştı buda diğer geçişlerdede bazen takılmaya neden oluyordu bazende geçmesi zor oluyordu.bu boşlu yapma sebebi dedidiğim gibi halatın uç kısmından kaynaklanıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 sayın Mehmet yılmaz.aracınızın kutup başlarını sökün(aökerken önce artı sonra eksiyi çıkarın..takarkende tam tersi önce eksi sonra artıyı takın.bu arada teyip kodunu biliyorsanız bu işlemi yapın)aracı en az 2 saat bekletin.bu şekilde resetlemiş olursunuz bunun aracınıza faydası olacağını düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Bulgurlu 1 Şubat 2014 Paylaş 1 Şubat 2014 Şimdi arkadaşlar lütfen yardım... Araba benzinde ilk çalıştırma esnasında devir saati sürekli dalgalanıyor. 2 ye kadar çıkıyor sonra tekrar stop edecek kadar düşüyor sonra tekrar yükseliyor.Stop etmiyor ama edecek kadar oluyor. Gaza geçince hiç bir sıkıntı yok ve hatta ısındıktan sonra benzinde de sıkıntı yaşatmıyor. Dün devir 2 de takılı kaldı (sanırım ısıtmadan) yürüdüğüm için ve sonra normale döndü. Bunu neden yapıyor sorunu ne bu makinenin? Allah rızası için yardım edin ya:( Debriyaja basılı tuttuğumda devirde az biraz yükselme oluyor, debriyajdan çekince az biraz düşme oluyor( sanırım bu normal) Akü kutup başlarında beyazlama var onun adına ne diyorlar hatırlamıyorum bundan olacağını da sanmıyorum öyle olsa hiç çalışmaz. Bazende ilk denemem de çalışmıyor 2. de alıyor. Araba 2005 model ford focus comfortline ( Atiker tüp var üzerinde) Şimdi arkadaşlar lütfen yardım... Merhaba, aynı sorunu ben aracımda yaşıyorum.Sadece motor soğukken rölanti sorunu var.Gaza geçtikten sonra aracın rölantisinde sorun yok.Araştırdığım zamanlar bunun gaz ayarından olduğunu öğrendim.Düzgün bir gaz ayarıyla da çözüme ulaşanları okudum forumlarda. Yapılacak gaz ayarı araç yolda hareket halindeyken bilgisayar araca bağlanıp anlık kullanıma göre bir ayar.Ben Ankara'da biraz araştırdım bulamadım böyle ayar yapan bir gazcı.Denemenizi tavsiye ederim. Aracım 2004 1.6 Collection. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 1 Şubat 2014 Paylaş 1 Şubat 2014 (düzenlendi) Kardeşim iyi güzel diyorsun da araba ilk çalıştığında benzinde çalışıyor (sıralı sistem) e ısındıktan sonra benzin ya da tüpte söz konusu sıkıntıyı yaşamıyorsam tüple ilgisinin olmadığını düşünüyorum. Benim sorun ilk çalıştırma esnasında 20-30 saniye aralığında devir sürekli dalğalı(ARAÇ BENZİNDE) 30 saniyeden sonra normal rölantiye dönüyor ve hiç sıkıntı yaşamıyorum ne trafikte ne yolda nede başka bir zaman. Sorunu tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum. Normalde hiç sıkıntı yok sabah ilk çalıştırma esnasında araç benzindeyken 20-30 saniye kadar dalgalı devirde (stop edecek kadar düşüyor ve tekrar 1.5-2 ye kadar yükseliyor.Isıtmadan yürürsem de arada sırada 2000 devirde asılı kalıyor sonra düşüyor. Sorun budur ancak çözüm nedir? Araç 2005 Model Ford Focus Comf 1.6 Atiker marka tüp var. 1 Şubat 2014 tarihinde Mehmet Yılmaz Ak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 2 Şubat 2014 Paylaş 2 Şubat 2014 Arkadaşlar 2003-2005 1 kasa LPG li focus kullanıp, yazılım güncellemesiyle rölanti sorunundan kurtulmuş olan varmı aranızda ? Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 2 Şubat 2014 Paylaş 2 Şubat 2014 Kardeşim iyi güzel diyorsun da araba ilk çalıştığında benzinde çalışıyor (sıralı sistem) e ısındıktan sonra benzin ya da tüpte söz konusu sıkıntıyı yaşamıyorsam tüple ilgisinin olmadığını düşünüyorum. Benim sorun ilk çalıştırma esnasında 20-30 saniye aralığında devir sürekli dalğalı(ARAÇ BENZİNDE) 30 saniyeden sonra normal rölantiye dönüyor ve hiç sıkıntı yaşamıyorum ne trafikte ne yolda nede başka bir zaman. Sorunu tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum. Normalde hiç sıkıntı yok sabah ilk çalıştırma esnasında araç benzindeyken 20-30 saniye kadar dalgalı devirde (stop edecek kadar düşüyor ve tekrar 1.5-2 ye kadar yükseliyor.Isıtmadan yürürsem de arada sırada 2000 devirde asılı kalıyor sonra düşüyor. Sorun budur ancak çözüm nedir? Araç 2005 Model Ford Focus Comf 1.6 Atiker marka tüp var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Şubat 2014 Paylaş 2 Şubat 2014 sadece 2003 modelde belli bir seride güncel yazılım vardır, lpg takılmamışta rölanti sorunu şanssız tesadüftür, lpg kaynaklı uzun dönem yakıt bilgisini resetlemek için yazılım yeniden atılabilir sonrasında da 100-150 km sadece benzinde kullanılır, şahsen, 7-8 depo lpg ye 1 depo benzinde kullanın derim bunun için. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 sadece 2003 modelde belli bir seride güncel yazılım vardır, lpg takılmamışta rölanti sorunu şanssız tesadüftür, lpg kaynaklı uzun dönem yakıt bilgisini resetlemek için yazılım yeniden atılabilir sonrasında da 100-150 km sadece benzinde kullanılır, şahsen, 7-8 depo lpg ye 1 depo benzinde kullanın derim bunun için. Peki bu 100-150 km sonunda LPG ye geçireceğimiz zaman LPG kalibrasyonuda yapılması gerekirmi yoksa direk geçtiğimizde LPG ayarlarıda sıfırlanmış olurmu ? Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 3 Şubat 2014 Paylaş 3 Şubat 2014 Şimdi arkadaşlar lütfen yardım... Araba benzinde ilk çalıştırma esnasında devir saati sürekli dalgalanıyor. 2 ye kadar çıkıyor sonra tekrar stop edecek kadar düşüyor sonra tekrar yükseliyor.Stop etmiyor ama edecek kadar oluyor. Gaza geçince hiç bir sıkıntı yok ve hatta ısındıktan sonra benzinde de sıkıntı yaşatmıyor. Dün devir 2 de takılı kaldı (sanırım ısıtmadan) yürüdüğüm için ve sonra normale döndü. Bunu neden yapıyor sorunu ne bu makinenin? Allah rızası için yardım edin ya:( Debriyaja basılı tuttuğumda devirde az biraz yükselme oluyor, debriyajdan çekince az biraz düşme oluyor( sanırım bu normal) Akü kutup başlarında beyazlama var onun adına ne diyorlar hatırlamıyorum bundan olacağını da sanmıyorum öyle olsa hiç çalışmaz. Bazende ilk denemem de çalışmıyor 2. de alıyor. Araba 2005 model ford focus comfortline ( Atiker tüp var üzerinde) Şimdi arkadaşlar lütfen yardım... Kardeşim iyi güzel diyorsun da araba ilk çalıştığında benzinde çalışıyor (sıralı sistem) e ısındıktan sonra benzin ya da tüpte söz konusu sıkıntıyı yaşamıyorsam tüple ilgisinin olmadığını düşünüyorum. Benim sorun ilk çalıştırma esnasında 20-30 saniye aralığında devir sürekli dalğalı(ARAÇ BENZİNDE) 30 saniyeden sonra normal rölantiye dönüyor ve hiç sıkıntı yaşamıyorum ne trafikte ne yolda nede başka bir zaman. Sorunu tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum. Normalde hiç sıkıntı yok sabah ilk çalıştırma esnasında araç benzindeyken 20-30 saniye kadar dalgalı devirde (stop edecek kadar düşüyor ve tekrar 1.5-2 ye kadar yükseliyor.Isıtmadan yürürsem de arada sırada 2000 devirde asılı kalıyor sonra düşüyor. Sorun budur ancak çözüm nedir? Araç 2005 Model Ford Focus Comf 1.6 Atiker marka tüp var. Yukarıda ki sorduğum soruyu mu değersiz buluyorsunuz yoksa bana cevap veriyorsunuz da ben mi anlamıyorum çıkamadım işin içinden. Lütfen yukarıdaki sorunun cevabını bilen bir arkadaş varsa cevap versin.Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Gökhan Bulgurlu 4 Şubat 2014 Paylaş 4 Şubat 2014 Kardeşim iyi güzel diyorsun da araba ilk çalıştığında benzinde çalışıyor (sıralı sistem) e ısındıktan sonra benzin ya da tüpte söz konusu sıkıntıyı yaşamıyorsam tüple ilgisinin olmadığını düşünüyorum. Benim sorun ilk çalıştırma esnasında 20-30 saniye aralığında devir sürekli dalğalı(ARAÇ BENZİNDE) 30 saniyeden sonra normal rölantiye dönüyor ve hiç sıkıntı yaşamıyorum ne trafikte ne yolda nede başka bir zaman. Sorunu tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum. Normalde hiç sıkıntı yok sabah ilk çalıştırma esnasında araç benzindeyken 20-30 saniye kadar dalgalı devirde (stop edecek kadar düşüyor ve tekrar 1.5-2 ye kadar yükseliyor.Isıtmadan yürürsem de arada sırada 2000 devirde asılı kalıyor sonra düşüyor. Sorun budur ancak çözüm nedir? Araç 2005 Model Ford Focus Comf 1.6 Atiker marka tüp var. Dediğiniz sorunun birebir aynısını aylardır yaşıyorum,motor soğukken rölanti 0,8-2.0 arası inip çıkıyor.Isınıp gaza geçtikten sonra tık yok.Fakat herşeyi denedim çözüm yok.Sadece nasıl çözüm buldum biliyor musun 100 km civarında benzinle kullanarak.Benzinle kullandığım süre zarfı boyunca tek bir kere bile motor soğukken rölanti oynamadı.Ne zaman lpg ye aldım arabayı ertesi gün rölanti tekrar oynamaya başladı. Ankarada ki 2 adet ford servisini tan ve koç otoyu aradım.Birisi araçta lpg olduğu için bakmıyoruz deyip direk kapattı.Diğerinde ise servisten yetkili birisiyle konuştum.Yazılım güncelleme için aramıştım ne için istiyorsunuz deyince araçta rölanti sorunu olduğunu anlattım.Focusa lpg bulaştığı zaman rölanti sorunu çıkıyor.Çözümü yok aracınızı hiç boşa sanayilerde kurcalattırmayın diyerek anlattı. Aracımın rölanti motoru,boğaz kelebeği temizlendi.Bujileri değişti.Sayısını hatırlamadığım kadar gaz ayarı yapıldı,filtreleri değişti.Motor kompresyon testine kadar bir sürü şey yapıldı. Şimdi önerimi dikkate alıp almamak senin bileceğin iş,istiyorsan kendi düşüncenle devam et sorun benzindeyken diye. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 4 Şubat 2014 Paylaş 4 Şubat 2014 anladım kardeşim teşekkür ederim. şu durumda bu vaziyette binmeye devam edelim.İnşallah yaz gelince düzelir.Çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts