İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Bekir Burak Aydos

Direksiyon basınç müşüründenmi bashsediyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

Direksiyon basınç müşüründenmi bashsediyorsunuz ?

hayır direksiyon müşürü değil bahsettğim müşürü görmeniz için şoför koltuğunu iyice geriye doğru cekip kafanızı debriyajın olduğu yere sokmak lazım debriyaj pedal müşürü demek daha doğru olur galiba tam ismini bilmiyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

oğulcan bey siz yukarda bu durumdan bahsetmişsiniz bende direksiyonun alt tarafında bulunan debriyajı kapatan plastik döşemeyi söktüm ve oralara bir göz attım acıkcası elle sıkılacak hiçbir şey yok o bölümde yani usta orda neyi sıktı ki gevşeyen nedir esasen anlamadım ançak şu olabilir fren ve debriyaj pedalına bağlı olan bi sıvıç tarzı bi alet takılı debriyajdaki mavi fren pedalındaki siyah aracın motorunda bulunan sensörlere benziyor fiziksel olarak pedallere basılınca ve pedaldan ayak kaldırıldığının bilgisini veriyor sanırsam muhtemelen bu sensör yerinden çıkmış olabilir çünkü sökme ve takılması enteresan, T şeklinde bir delik var oraya sensörü sokup yarım tur attırılırsa kendini oaraya sabitliyor. ben bugün onu söküp denedim :)

Büyük ihtimalle dediğiniz debriyaj fren in switchindedir problem çıktı yada bozuldu.Çünkü usta hiç bir yeri sökmedi.Araç durduğunun farkına varamıyor ve rolanti düzensizliği yapıyor tahminimce :) O parçada bi ayarsızlık var oraya yönelin.uzun yoldan geldikten sonra yapmıyordu benim aracım.
Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz_1986

S.a arkadaslar herkese iyi aksamlar yaklasık 1 aydır bende rölanti problemi yasıyorum. Şöyle izah edeyim aracım 1.6 ford focus comfort 2004 151.000 de 3 yıldr bende 95.000 de iken almıstım aracımda Atiker lpg kiti var.

Aracım sogukken çalıstırınca devir ibresinde oynamalar oluyor ve aracımda tekleme yasıyorum.. Aracımı 1-2 gun hep benzinde kullandım bu problemi yasamadım.. Boğaz kelebeğini ve yanında rölanti ile alakalı birşeyi de temizlettim ama problemim devam ediyor.. Arac lpg ye geçince ilk ışıklarda durunca ibre hareket ediyor ve arac boguluyor gbi tekliyor bu tekleme farlardan bile hissediliyor farlar kısılıyor gibi oluyor.. Bnde tam burdan aynı sorunu yasayıpta halleden arkadaslardan tecrubelerını almadan birseyi degıstrmeyi istemiyorum.Lpg ayarlarımı kontrol ettirdim sıkıntı yok dediler 2 yıldır aynı lpg cime gidiyorum bi problem yasamamıstım.. SOGUKTA ve SADECE LPG de YASIYORUM bu sorunu..Baskı balata değişimi aslında geldi yaza değiştirmeyi düşünüyordum bunla alakalı olabilir mi

Yorum bağlantısı
Muhsin Küçüktuna

Yaklaşık 4 aydan bu yana aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum. Boğaz kelebeği temizli ve kalibrasyon ayarları (LPG' de dahil) yapıldı ancak sorun halen devam ediyor. Benzinden LPG' ye geçiş anından sonra yaklaşık 15-20 dakikalık süreç içerisinde otonun devir göstergesi gün boyu sinirimi bozmaya yetiyor. Yukarıda arkadaşların bir çok görüşleri var. ancak sorun öyle zannediyorum ki LPG ayarından başka bir şey değil. burada ki sorun bilgisayarda bu ayarı yapabilecek ustada. Çünkü benzinde veya sorunlu 15-20 dakikalık zaman sonrasında otoda hiç bir sorun kalmıyor. LPG' ciye yine gittim.Usta bu sefer LPG geçiş ısısını 35' den 30' a aldı. yarını bekleyeceğim. hayırlısı.  

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz_1986

Muhsin abi hangi şehirdesiniz..bnde yarın aksam iş cıkısı lpg ustama bırakıcam arabayı bakalım bir kac gun usta kendi gözüyle görsün.. İnş. Hallidecek .. Sizde hallederseniz sonucu burdan yazarsanız cok memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yaklaşık 4 aydan bu yana aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum. Boğaz kelebeği temizli ve kalibrasyon ayarları (LPG' de dahil) yapıldı ancak sorun halen devam ediyor. Benzinden LPG' ye geçiş anından sonra yaklaşık 15-20 dakikalık süreç içerisinde otonun devir göstergesi gün boyu sinirimi bozmaya yetiyor. Yukarıda arkadaşların bir çok görüşleri var. ancak sorun öyle zannediyorum ki LPG ayarından başka bir şey değil. burada ki sorun bilgisayarda bu ayarı yapabilecek ustada. Çünkü benzinde veya sorunlu 15-20 dakikalık zaman sonrasında otoda hiç bir sorun kalmıyor. LPG' ciye yine gittim.Usta bu sefer LPG geçiş ısısını 35' den 30' a aldı. yarını bekleyeceğim. hayırlısı.  

ustanızı değiştirin böyle bir sorun varken geçiş ısısı düşürülmez aksine yükseltilir..40 dereceye ayarlatın..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

ustanızı değiştirin böyle bir sorun varken geçiş ısısı düşürülmez aksine yükseltilir..40 dereceye ayarlatın..

+1

Yorum bağlantısı
Fatih Oturak

bu hareketi ışıklarda bekleme anında rolanti sırasında yapıyor debriyaja basılı tutarsam dalgalanma kesiliyor debriyajdan ayağımı çektiğimde tekrardan dalgalanma başlıyor

mustafa bey bendede aynı hareket  .2 ay oldu.neden nasıl oldu başladı anlayamadım.debriyaj olayıda aynı.bunun için 2-3 ustaya gösterdim ama bişey değiştirmedim.çünkü söyledikleri hep aynı şeyler.rolanti motoru boğaz kelebeği lpg vs vs  .....ustaların gözlerinde  ben ,ya ben bu arızayı biliyorum şudur diyecek bakışlar bulamadım

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz_1986

Bu sorunun kesin çözümü yok mu yani fatih bey siz o şekilde kullanmaya devam mı ediyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

herkese selam yukarıdaki sorunların çoğunu yaşadım lpg stop ediyorsa ve titreme yapıyorsa   

 

1-lpg beyni arızası  (gereğinden fazla gaz salımı ve motorun boğularak stop etmesi özellikle ışıklarda kalkarken frene bastığınızda 

 

2-enjektör tıkalı ( pistonlara yeterince gaz salımı olmadığı için tekleme sarsıntı) 

 

3-lpg beyninin ısı müşürü sorunu ohm değeri yanlış takılı olma ihtimali (lpg beynindeki ısınan suyun değerinin yanlış ölçülmesi sonucu aracın lpg erken veya geç geçmesi lpg beyni ısınmadan gaza geçtiği için soğuk gazdan dolayı pistonlarda yanmanın düzenli gerçekleşmemesi sarsıntı ve stop etme)  

    

4-iyi şekilde lpg ayarı 

 

4 farklı lpg ustasına gittim bir şey yok sorun farklı tamirciye git dediler  tamirci lpg ustasına topu attı git gel git gel 6 ay araştırdım en son bir ustaya gittim nokta atış lpg enjektörü tıkalı lpg beyni contası taş gibi olmuş değişim yapıldı  ayrıca lpg beyninin ısı müşürü yanlış ohm değerinde takılmış değişti (aracınızda eğer lpg ayarında yüksek ısı hatası varsa lpg beyninin ısı müşürü yanlış değerde takılmış) şimdi 2001 focusumla 32 litre gaz ile şehirler arasa yolda 471 km gittim masallah diyorum aracımı keyifle kullanıyorum. şimdi eski tamircim aklıma geldi abi bunun sübaplar ölmüş 1000 tl masrafı var abi boşuna uğraşıyorsun dedi an geldi . tamamen   kendi tecrübem ile anlatıyorum lpg sıkıntısı olan arkadaşlara bir öneridir sadece  :nazar:  :gazete: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bayram Duran

herkese selam yukarıdaki sorunların çoğunu yaşadım lpg stop ediyorsa ve titreme yapıyorsa

1-lpg beyni arızası (gereğinden fazla gaz salımı ve motorun boğularak stop etmesi özellikle ışıklarda kalkarken frene bastığınızda

2-enjektör tıkalı ( pistonlara yeterince gaz salımı olmadığı için tekleme sarsıntı)

3-lpg beyninin ısı müşürü sorunu ohm değeri yanlış takılı olma ihtimali (lpg beynindeki ısınan suyun değerinin yanlış ölçülmesi sonucu aracın lpg erken veya geç geçmesi lpg beyni ısınmadan gaza geçtiği için soğuk gazdan dolayı pistonlarda yanmanın düzenli gerçekleşmemesi sarsıntı ve stop etme)

4-iyi şekilde lpg ayarı

4 farklı lpg ustasına gittim bir şey yok sorun farklı tamirciye git dediler tamirci lpg ustasına topu attı git gel git gel 6 ay araştırdım en son bir ustaya gittim nokta atış lpg enjektörü tıkalı lpg beyni contası taş gibi olmuş değişim yapıldı ayrıca lpg beyninin ısı müşürü yanlış ohm değerinde takılmış değişti (aracınızda eğer lpg ayarında yüksek ısı hatası varsa lpg beyninin ısı müşürü yanlış değerde takılmış) şimdi 2001 focusumla 32 litre gaz ile şehirler arasa yolda 471 km gittim masallah diyorum aracımı keyifle kullanıyorum. şimdi eski tamircim aklıma geldi abi bunun sübaplar ölmüş 1000 tl masrafı var abi boşuna uğraşıyorsun dedi an geldi . tamamen kendi tecrübem ile anlatıyorum lpg sıkıntısı olan arkadaşlara bir öneridir sadece :nazar::gazete:

herkese selam yukarıdaki sorunların çoğunu yaşadım lpg stop ediyorsa ve titreme yapıyorsa

1-lpg beyni arızası (gereğinden fazla gaz salımı ve motorun boğularak stop etmesi özellikle ışıklarda kalkarken frene bastığınızda

2-enjektör tıkalı ( pistonlara yeterince gaz salımı olmadığı için tekleme sarsıntı)

3-lpg beyninin ısı müşürü sorunu ohm değeri yanlış takılı olma ihtimali (lpg beynindeki ısınan suyun değerinin yanlış ölçülmesi sonucu aracın lpg erken veya geç geçmesi lpg beyni ısınmadan gaza geçtiği için soğuk gazdan dolayı pistonlarda yanmanın düzenli gerçekleşmemesi sarsıntı ve stop etme)

4-iyi şekilde lpg ayarı

4 farklı lpg ustasına gittim bir şey yok sorun farklı tamirciye git dediler tamirci lpg ustasına topu attı git gel git gel 6 ay araştırdım en son bir ustaya gittim nokta atış lpg enjektörü tıkalı lpg beyni contası taş gibi olmuş değişim yapıldı ayrıca lpg beyninin ısı müşürü yanlış ohm değerinde takılmış değişti (aracınızda eğer lpg ayarında yüksek ısı hatası varsa lpg beyninin ısı müşürü yanlış değerde takılmış) şimdi 2001 focusumla 32 litre gaz ile şehirler arasa yolda 471 km gittim masallah diyorum aracımı keyifle kullanıyorum. şimdi eski tamircim aklıma geldi abi bunun sübaplar ölmüş 1000 tl masrafı var abi boşuna uğraşıyorsun dedi an geldi . tamamen kendi tecrübem ile anlatıyorum lpg sıkıntısı olan arkadaşlara bir öneridir sadece :nazar::gazete:

herkese selam yukarıdaki sorunların çoğunu yaşadım lpg stop ediyorsa ve titreme yapıyorsa

1-lpg beyni arızası (gereğinden fazla gaz salımı ve motorun boğularak stop etmesi özellikle ışıklarda kalkarken frene bastığınızda

2-enjektör tıkalı ( pistonlara yeterince gaz salımı olmadığı için tekleme sarsıntı)

3-lpg beyninin ısı müşürü sorunu ohm değeri yanlış takılı olma ihtimali (lpg beynindeki ısınan suyun değerinin yanlış ölçülmesi sonucu aracın lpg erken veya geç geçmesi lpg beyni ısınmadan gaza geçtiği için soğuk gazdan dolayı pistonlarda yanmanın düzenli gerçekleşmemesi sarsıntı ve stop etme)

4-iyi şekilde lpg ayarı

4 farklı lpg ustasına gittim bir şey yok sorun farklı tamirciye git dediler tamirci lpg ustasına topu attı git gel git gel 6 ay araştırdım en son bir ustaya gittim nokta atış lpg enjektörü tıkalı lpg beyni contası taş gibi olmuş değişim yapıldı ayrıca lpg beyninin ısı müşürü yanlış ohm değerinde takılmış değişti (aracınızda eğer lpg ayarında yüksek ısı hatası varsa lpg beyninin ısı müşürü yanlış değerde takılmış) şimdi 2001 focusumla 32 litre gaz ile şehirler arasa yolda 471 km gittim masallah diyorum aracımı keyifle kullanıyorum. şimdi eski tamircim aklıma geldi abi bunun sübaplar ölmüş 1000 tl masrafı var abi boşuna uğraşıyorsun dedi an geldi . tamamen kendi tecrübem ile anlatıyorum lpg sıkıntısı olan arkadaşlara bir öneridir sadece :nazar::gazete:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Merhaba arkadaşlar

Ben forumunuza yeni katıldım.Yaklaşık 8 ay önce 2004 1.6 lüx fusion arabamı aldım.Arabamı aldığımda lpg sistemi takılmamıştı, o dönemde rölentide hatırı sayılır derece de bir dalgalanma vardı ben ciddiye almadım lpg sistemi takıldıktan sonra hareket halinde depriyaja bastığımda stop ediyordu.Bende üye olmadan sizin yazdıklarınızı okuyarak çözmeye çalıştım ve karter havalandırma hortumunun yaklaşık 3 cm yarılmış olduğunu gördüm ancak hortumu burada bulamadığımdan dolayı izole bantla güzelce sardım ama dalgalanma ve stop etmede herhangi bir değişiklik olmadı.Sonra hortumu bir daha söktüm ve yırtık olan yerin büzüşmüş olduğunu gördüm.  Şimdi sizden ricam bu hortumu nerden bulabilirim internette araştırdım ama hiç bir yerde bulamadım.Acaba sorunum bundan kaynaklı mı... Ateşleme sisteminin tamamını değiştirdim..Bu araçlarda map sensörü varmış onuda bulmak sıkıntılı onunda soketini çıkardım ama motorun çalışmasında herhangi bir değişme olmadı sadece arıza ışığı yandı.Yani onunda arızalı olup olmadığını kimse tespit edemedi.Boğaz kelebeğini temizledim, monifold oringlerini yeniledim yine aynı yine aynı... Sizden ricam bilgisi olan arkadaşlar bana yardımcı olursa sevinirim...

Aracınız 1.6'ymış. Muhtemelen focus'un parçaları uyuyordur. Sizdeki hortumla karşılaştırıp şu ürünleri bir kontrol edin:

 

http://www.onlinefordyedekparca.com/U753,30,focus-brkarter-hava-hortumu-br-96mf-6c342-da-motor-96mf-6c342-da.htm

 

Bu mondeo'ymuş ama bazı parçalar birbirine uyabiliyor:

 

http://www.yedekparcaford.com/?urun-11332-mondeo-1-6-benzinli-125-ps-karter-hava-hortumu-2007-2013-orjinal

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz_1986

arkadaşlar herkese iyi akşamlar yukarıda bahsettiğim rölanti sorunumdan LPG ustam sayesinde kurtuldum.. 100-150 km arabamı benzinde kullandım rölanti sorunu yaşamadım ustama durumu anlattım hallederiz dedi ayarı yaptı verdi 1 haftada çok şükür sorundan kurtuldum..Yer Ankara.. sorunu sadece LPG olan arkadaşlara özelden atarım..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hami Erışık

Hayır 1.00 altında olacak. 1.00 altındaki ilk çizgide kalmalı.

+1 :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

arkadaşlar herkese iyi akşamlar yukarıda bahsettiğim rölanti sorunumdan LPG ustam sayesinde kurtuldum.. 100-150 km arabamı benzinde kullandım rölanti sorunu yaşamadım ustama durumu anlattım hallederiz dedi ayarı yaptı verdi 1 haftada çok şükür sorundan kurtuldum..Yer Ankara.. sorunu sadece LPG olan arkadaşlara özelden atarım..

 

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz_1986

Geçmiş olsun.

teşekkür ederim ayhan abi sizinde ilginiz için..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak

Arkadaşlar arabayı 3 ay önce aldım. Ancak 1 aydır araba çalışırken devir saati (ilk çalışmada) aşağı yukarı sürekli hareket halinde ve nerdeyse stop edecek hale geliyor. Bu normal bir durum olamaz diye düşünüyorum. Sıralı sistem Atiker var üzerinde ama çalışırken benzinde çalışıyor zaten tüple ne ilgisi olabilir diyorum kendimce.Araba çalıştıktan sonra hiç bir sorun yok ve bazen ilk çalıştırma esnasında çalışmıyor kontagı kapatıp tekrar denediğimde sorunsuz çalışıyor.

 

Motor ikaz lambalarını yaktı geçende usta akü kutup başlarını söktü taktı düzeldi.İçine rüzgar sesi alıyor. Bunlar normal bir durum mudur?

Lütfen bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Ateşleme sisteminizi kontrol ettirin. Buji , buji kabloları.

Motor ikaz lambası yandığı zaman bir servise gidin ki hatayı kaynağı ne öğrenin. 

Rüzgar sesi almasının nedeni ( klasik focus problemi ) cam ve kapı fitillerinin yıpranmasından kaynaklanabilir.

Yorum bağlantısı
Misafir

rölanti sensörüne bakılmalı dalgalanma için, birde boğaz kelebeği temizlenmesi c.clean uygulamasının faydası olabilir.Motor ikaz lambası yandığı zaman aracı cihaza bağlattınızmı neden dolayı yandığını görebilirsiniz büyük ihtimal lpg kaynaklıdır özellikle atikerde oluyor bu.Focus ların bir çoğu rüzgar sesini içeri alır fitilleri kontrol edin yerinden çıkma varmı , silip kurulayıp silikon spreyle bi silin, rüzgar sesi kısmen azalacaktır veya forumumuzda mevcut akvaryum hortumu geçirerek fitillerin içinden iyileştirme yapabilirsiniz  faydası olur ama tamamen o sesi kesemessiniz,

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

İlk çalıştırmada 1200 devirde  çalışır sonra 800 e düşer ancak benim araçta da vardı aynı sorun rolanti sensörü temizlendi sorun azaldı geçen gün boğaz kelebeğini temizlettim sorun kalmadı yalnız işin ehli kişliere yaptırın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

rüzgar sesi klasik sorun alışmaya çalışın

 

buji + kabloları en son ne zaman değiştirildi.

 

lpg bakımları ne zaman yaptınız?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak

Buji ve kabloları ne zaman değişti bilmiyorum.Bildiğim şey arabanın yapmadığı şeyleri artık yapıyor olması.Buji ve kablolar benim de düşündüğüm şeyler ama arabanın çekişinde problem olmaması kafamı karıştırıyor. Geçen gün canımı çok sıktı bu durum sabahta iyi soğuk vardı.Çalışmadı kapattım kontağı tekrar denedim çalıştı bende gazı kökledim. Ekzozdan mavi ve kokulu bir duman çıkardı.Bu sanırım onunla ilgili

 

Birde sağ farın altından cizzzzzzzzzzzz diye tiz bir ses sürekli var. Ford aldığıma pişman olacak gibiyim:(

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

sizin sağlam bir ustaya ihtiyacınız var sanırım.birazdan yardımcı olacak arkadaşlar gelir usta tavsiye ederler size

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

Birde sağ farın altından cizzzzzzzzzzzz diye tiz bir ses sürekli var. Ford aldığıma pişman olacak gibiyim:(  benim araçta   vardı sağdaki motor kulağı  hidrolik olan değişti sorun kalmadı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...