Semih İzgi 29 Ekim 2013 Paylaş 29 Ekim 2013 (düzenlendi) Rolanti valfinin fişini çekince stop etmesi iyiye işaret.. Soğukken sorun var mı ? Mustafa bey oksijen sensörünün temizlendiğini söylemiş, oksijen sensörü temizlebilir mi Mehmet abi? Temizlenirse nasıl temizlenir ki? (benzin? alkol? Balata spreyi? ) 29 Ekim 2013 tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gürol Kıvrak 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 Mrb arkadaşlar aracımı en son servise götürdüm ve gaz kelebek sensörü değişti ve boğaz kelebeği tekrar temizlendi. Servisteki usta subaplarda ve sentede herhangi birşey olmadığını söyledi. Kalibrasyon yapılınca düzeleceğini söyledi. Sizce düzelme ihtamili varmı ayrıca ustanın söylediği sente atlamış aracın 100 km hıza çıkamayacağı fakat forumda focusun çalıştığını belirtmişlerdi. Sente atlamış araçta böyle bi durum olurmu emin olamadım bilgi verirseniz sevinirim.. Ayrıca araçta bulunan oksijen sensörü ile hız sensörü nerede bulunmaktadır. Focus 1 için bakıyorum ama bir türlü görsellerde bulamadım tam olarak yerini Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 Mustafa bey oksijen sensörünün temizlendiğini söylemiş, oksijen sensörü temizlebilir mi Mehmet abi? Temizlenirse nasıl temizlenir ki? (benzin? alkol? Balata spreyi? ) Yok temizlenemez.. Temizledim diyenin de, normal spreylerle değil, kurum çözücülü titreşimli cihazlarla falan temizlik yapması lazım ama yine de işe yaradığını görmedim.. Ömürlü parçadır, 100 bin civarında değişmelidir.. Ayrıca araçta bulunan oksijen sensörü ile hız sensörü nerede bulunmaktadır. Focus 1 için bakıyorum ama bir türlü görsellerde bulamadım tam olarak yerini Oksijen sensörü, egzoz manifoltunda karatilitik konvertöründen önce ve iki taneyse ikincisi konvertörden sonra.. Hız sensörü şanzımanın üstünde.. 1 Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 memhet bey bende düşünüyorum oksijen sensörünü degiştirmeyi daha önce söktük temizlemek için ama sensör paslanmış öndeki sensörü mü degiştirmem gerek konvektörden sonraki mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 Sizin aracınızda bir tane olması lazım.. Belki de yanılıyorumdur.. Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 katalizörden önce bir tane soketi yeşil katalizörden sonra bir tane daha var 2001 focus ambiante internette 100 tl civarı orjinal mi bilemiyorum ama rolanti dalgalanması nı epey yol kat ederek oldukça azalttım bir o parça kaldı onuda degiştirirsem çözüm olacak gibi aracım 122245 km'de Yorum bağlantısı
Gökhan Bulgurlu 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 2004 focus collection 1.6 aracım var araca 45 binde lpg takılmış şuan araç 104 binde son bir yıldır artık aracın rolanti dalgalanmasından bıktım usandım.arabadan nefret eder hale geldim temizlemediğim yer (kelebek boğazı, rolanti valfi oksijen sensörü, binumum sensör girişleri) bakmadığım hortum ve subabı kalmadı (karter havalandırma hortumları sağlam, karter havalandırma subabı değiştirildi ) bogaz kelebeğine gelen hava elimle kesildiğinde motor stop ediyor yani anlıyorum ki motora kontrolsüz bir hava girişi yok. buji, buji kabloları ve bobin değişti ama yok arkadaş düzelmiyor rolanti devri aşağı yukarı aşağı yukarı deli gibi geziniyor. ançak bugün şöyle bişey d enedim araç rolantide çalışırken rolanti valfinin fişini cektim ve araç hemen stop etti bilmiyorum bu normal mi? bana yardım edin arkadaşlar lütfen yaa!!!! Merhaba, 2004 collection 1.6 aracım var benim de.Rölanti sorunu yüzünden arabadan soğudum.Aracın başka hiç bir yerinde tık yok fakat sabah çalıştırdığımda o rölanti dalgalanması yüzünden aracın tabiri caizse zangır zangır titremesinden bıktım ve tiksindim.Karter havalandırma hortumuna bakıldı bir kaç usta sağlam dedi.Boğaz kelebeği ve rölanti motoru temizlendi aynı anda bujiler değişti.Bir kaç gün düzeldi tekrar başladı.Daha sonra bilgisayara bağlandı ısı müşürü arızalı çıkmış usta onuda değiştirdi.Yine bir kaç gün çok güzeldi fakat yine eskisi gibi oldu.Sabah aracı çalıştırdığımda rölanti bir çıkıyor bir iniyor.İndiğinde araba stop edecek duruma kadar geliyor.Fakat motor ısındıktan sonra hiç bir sorun yok rölanti sabit.Ben daha nereye baktırabilirim ne yapabilirim.Araç 86 bin km de daha.Yaklaşık 10 bin km önce lpg takılmış. Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Herkese Merhaba, Bugün karter havalandırma hortumunun uzun olan kısmının yarıldığını farkederek değiştirdik ve karter havalandırma sibobunu balata sipreyi ile temizlettim.Karter havalandırma hortumunun üzerinde motocraft yazıyordu ve 65 tl ye aldım ,fiyat uygun mu sizce .Daha önce dediğim gibi var olan titreşim sanki birazdaha rahatladı ama rölanti müşürünü daha önce balata sipreyi ile iyice temizlemiştim. tek yapmam gereken hava filtresi yağ ve yağ filtresi değişimden sonra ecu sıfırlama işlemi ve uzun süre benzinde binerek tekrar deneyeceğim .Arabanın son zamanlarda rölantisi dalgalanmalar yapıyordu. Kafama takılan bir şey var bu karter havalandırma hortumunun fiyatı her yerde cok farklı her kerkes orijinal diyor ama 25 tl ye de var 73 tl yede .Sizce benim aldığım fiyat uygun mudur. son olarak bilgisayara bağlamak istedik değerlerine de bakalım diye bilgisayar bağlanamadı ve bana görmüyor dediler sizce neden olabilir.? İlerleyen zamanlarda yaptıklarım ve sonuçları buraya yazmaya çalışacağım ve iyi ki bu site var .Birçok konu hakkında hem fikir hem de bilgi sahibi olma konusunda süper bir yer ,siteyi kurandan ve burada bilgi paylaşımında bulunan herkes den Allah Razı Olsun. Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 (düzenlendi) otosana iat oldugu söyenen oksijen sensörü 90 tlye buldum, bu sensörü yakın zamanda alıp degişim yapan fiyat bilgisi olan varsa yorumları benim için önemli ilginize şimdiden teşekkürler 31 Ekim 2013 tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Mrb Bekir bey hem gazda hem benzinde ikisinde de aynı sıkıntı devam ediyor. ama uzun süre benzinde binmedim kutup başlarını söktüm ama birde söküp sizin dediğiniz gibi deniyeyim yanlız söylemeyi unuttum rolanti dalgalanması boşta gaza basıp çektiğinde de yapıyor Öncelikle geç cevap verdiğim için kusura bakmayın mesajınızı. şimdi gördüm Rolanti valfi+Boğaz kelebeği temizliği, T hortumu değişimi sonrası ECU resetleme ve benzinde 100km binin. Zaten ilk 20 Km de düzeliyor. OBD destekli yolda LPG ayarı yaptırın. Ben bu şekilde kendim yaptım ve kurtuldum. Sabredebilirseniz sömestır tatilinde veya yazın Konya,Kütahya'da olacağım gelebilirseniz hallederiz inş. Merhaba, 2004 collection 1.6 aracım var benim de.Rölanti sorunu yüzünden arabadan soğudum.Aracın başka hiç bir yerinde tık yok fakat sabah çalıştırdığımda o rölanti dalgalanması yüzünden aracın tabiri caizse zangır zangır titremesinden bıktım ve tiksindim.Karter havalandırma hortumuna bakıldı bir kaç usta sağlam dedi.Boğaz kelebeği ve rölanti motoru temizlendi aynı anda bujiler değişti.Bir kaç gün düzeldi tekrar başladı.Daha sonra bilgisayara bağlandı ısı müşürü arızalı çıkmış usta onuda değiştirdi.Yine bir kaç gün çok güzeldi fakat yine eskisi gibi oldu.Sabah aracı çalıştırdığımda rölanti bir çıkıyor bir iniyor.İndiğinde araba stop edecek duruma kadar geliyor.Fakat motor ısındıktan sonra hiç bir sorun yok rölanti sabit.Ben daha nereye baktırabilirim ne yapabilirim.Araç 86 bin km de daha.Yaklaşık 10 bin km önce lpg takılmış. ECU resetleme yapıp tüpe hiç geçmeden 100Km benzinde binin. Düzelme varsa LPG ayarındandır. Düzelme yoksa motor hava alıyordur. Soğukken yapması LPG ayarında sorun var gibi. ECU reset ve benzinde kullanma sonrasında OBD destekli yolda LPG ayarı yaptırın Herkese Merhaba, Bugün karter havalandırma hortumunun uzun olan kısmının yarıldığını farkederek değiştirdik ve karter havalandırma sibobunu balata sipreyi ile temizlettim.Karter havalandırma hortumunun üzerinde motocraft yazıyordu ve 65 tl ye aldım ,fiyat uygun mu sizce .Daha önce dediğim gibi var olan titreşim sanki birazdaha rahatladı ama rölanti müşürünü daha önce balata sipreyi ile iyice temizlemiştim. tek yapmam gereken hava filtresi yağ ve yağ filtresi değişimden sonra ecu sıfırlama işlemi ve uzun süre benzinde binerek tekrar deneyeceğim .Arabanın son zamanlarda rölantisi dalgalanmalar yapıyordu. Kafama takılan bir şey var bu karter havalandırma hortumunun fiyatı her yerde cok farklı her kerkes orijinal diyor ama 25 tl ye de var 73 tl yede .Sizce benim aldığım fiyat uygun mudur. son olarak bilgisayara bağlamak istedik değerlerine de bakalım diye bilgisayar bağlanamadı ve bana görmüyor dediler sizce neden olabilir.? İlerleyen zamanlarda yaptıklarım ve sonuçları buraya yazmaya çalışacağım ve iyi ki bu site var .Birçok konu hakkında hem fikir hem de bilgi sahibi olma konusunda süper bir yer ,siteyi kurandan ve burada bilgi paylaşımında bulunan herkes den Allah Razı Olsun. Ben yan sanayisini 7,5TL'ye almıştım. Orijinali fiyat ne kadar dediğimde 35 TL demişlerdi. 73TL çok fazla bence.... Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 (düzenlendi) 73 t fiyatı sitenin sponsorunda gördüm aldığım yere bir daha soracağım fiyatını bakalım ne diyecekler ama sağlam olsun istiyorum ama kazık yemekte istemem tabi 31 Ekim 2013 tarihinde Murat TAŞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Orjial hortumlar öyle.. iyisini almalısınız.. sıradan bir hortum değil o.. Basınç altında veya ısınınca büzüşmemesi gerekir.. Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 bende geçen gün sübapla birlikte degiştirdim 10 tl hortuma verdim 40 tl sübaba verdim orjinal hortum bulamayınca mecbur kaldım hortum üzerinde yağ buharı vardı hortumu söktügümüzde çatlak kırik yoktu ama hortumun uç kısmı genişlemişti sübabta içerisindeki parça şakur şukur sallanıyordu değiştirince araç daha seri oldu gibi ama hala rolantiyi tam düzeltemedim 1 Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 (düzenlendi) Teşekkürler içimi rahatlattı dedikleriniz aldığım yere sordum tekrar orjinal ürün ve ford da 75 tl liste fiyatı dedi ben sana 65 tl den verdim dedi. Aldığım borunun üzerinde motocraft yazıyor dikkatlice baktım ama sibop içindeki bilye hareket ediyordu ben basınca göre hareket eder diye mantık yürüttüm birde boru değişiminden sonra lpg geçişin de titreme oluyordu oda olmuyor artık. Ilerleyen günlerde gözlemlerimi paylasirim yine. Iyi akşamlar herkese 31 Ekim 2013 tarihinde Murat TAŞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 1 Kasım 2013 Paylaş 1 Kasım 2013 Rolanti valfinin fişini çekince stop etmesi iyiye işaret.. Soğukken sorun var mı ? mehmet bey motor soğukken ve LPG iken dalgalanma daha fazla ve bariz belirgin ançak motor ısınınca soğuk olmasına göre daha az. benzinde lpg de ki kadar belirgin değil ançak hissediliyor yinede şöyle bir durum denedim aracın boğaz kelebek pozisyon sensörünü söktüm iceride boğaz gelebeğinden gelen bir mil sensörün içine oturuyor ancak icinde minik boşluklar vardı bende o boşlukları almak için kağıt parcaları koydum ve sıkıştırarak sensörü taktım bu durumdan sonra şöyle bir durum gözlemledim araç rolantide dalgalanma yaparken salınım sayısını azalttı önceden bi dalgalanma başladımı daha uzun sürüyordu şimdi dalgalanma daha kısa sürüyor. açıkcası aracın kendi map sensörünü( araç 2004 olduğu için maf yok map var) temizlemek istiyorum ançak yeri o kadar kötü bir yerdeki amatör alet edavatla olacak gibi değil map sensörüne ulaşmak için şarj dinamosunu sökmek gerekiyor yoksa yanaşılmıyor acaba bu map sensörünü temizlesem faydası olur mu ki ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 Sanmıyorum... Kelebek pozisyon sensörüne yoğunlaşın bakalım.. Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 bekir bey bahsettiğiniz "OBD destekli yolda LPG ayarı" nedir? bunu hiç duymadım lpgcilerin normalde yaptıkları bir ayar çeşidi mi ben hiç duymadım. 1 Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 2001 focusumda roanti ile ilğili olarak epey yol aldık ama motor ilk çalıştığında motor ısınıp devir saati 900 devir civarını inerken takılarak iniyor .sebebi ne olabilir. dalgalanma çok az 1-2 mm bir oynama var devir saatinde valf , gaz kelebeği temizliği , karter hortumu ve sübabı değişti ama sorun devam ediyor oksijen sensörünü değiştirmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 ayrıca lpg enjektörü ve lpg regülatörü , filtreler değişti lpg ayarı yapıldı. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 Arkadaşlar atık arabam sabahları lpg'ye geçince stop etmiyor.lpg'ye geçmek için 15 km gitmem gerekmiyor. 3 gün önce lpg'ciye tekrar gittim problemin düzelmediğini 1 yıldır böyle gezdiğimi söyledim. Usta sağolsun arabayı aldı eline hertarafını iyice kontrol etti.lpg enjektörleri 1 numara büyükmüş onları söktü bir küçüğünü taktı, lpg sistemine matriks diye bir proğram yükledi, ince bir ayardan sonra araç düzeldi artık stop etmiyor. 3 gündür rahat geziyorum. bundan önceki aracım olan clioda lpg taktırdıktan sonra birebir aynı olayı yaşamıştım.enjektör meme ebatlarının büyük takılmasından dolayı araç fazla gaza boğuluyor ve stop ediyordu soğukken.Birçok kez ustaya gidip gelmiştim ve en sonunda problem anlaşılmıştı ve küçük boy meme takılarak sorunsuz hale gelmişti.Şu anki Focus 2004 hb atikerli aracımdada benzer problemler yaşıyorum fakat bu sefer lpg kitini ben taktırmadığım için emin olamıyorum.Şu ana kadar hiç stop etmedi ama rölanti gerçekten dalgalanıyor lpg de iken.Araç ısınıncada düzelmiyor çoğunlukla.Benzinde en ufak sorun yok, ben artık bu işlerle uğraşa uğraşa lpg kiti takabilcek düzeye geldim Büyük ihtimal lpg enjeötörlerinin ya ebadı fazla geliyor, ya enjektörler pislendi temizliğe ihtiyacı var, yada iyi bir kalibrasyona.. Boğaz kelebeğinden olsa benzinlede aynı problem olmalı diye düşünüyorum.Gerçi lpg nin daha hassas olduğundan sade lpg dede yapabilir diyorlar ama bakalım ustama gösterince anlıyacağız durumu.. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 bekir bey bahsettiğiniz "OBD destekli yolda LPG ayarı" nedir? bunu hiç duymadım lpgcilerin normalde yaptıkları bir ayar çeşidi mi ben hiç duymadım. Aracın OBD soketinden (en ucuz ELM327 ile) okunan STFT ve LTFT (Verimli yanma oranının değerleri diyelim) değerine araç yükteyken bakılarak, yani yolda iken yapılan LPG ayarıdır. Bu değerlere bakılmadan yapılan kalibrasyon, yolda dahi yapılsa(Otomatik kalibrasyondan hiç bahsetmiyorum bile) hata payı yüksek oluyor. Muş civarındaki arkadaşlara ve yarı yıl tatilinde Konya civarındaki arkadaşlara yardımcı olurum. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Araç özellikle rölantide beklerken soğukken rölanti dalgalanmaları oluyor ve paralel olarak eğer farlar açıksa bu dalgalanma farların seviyesindede hissediliyor.(atiker LPG'li) Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Aracın OBD soketinden (en ucuz ELM327 ile) okunan STFT ve LTFT (Verimli yanma oranının değerleri diyelim) değerine araç yükteyken bakılarak, yani yolda iken yapılan LPG ayarıdır. Bu değerlere bakılmadan yapılan kalibrasyon, yolda dahi yapılsa(Otomatik kalibrasyondan hiç bahsetmiyorum bile) hata payı yüksek oluyor. Muş civarındaki arkadaşlara ve yarı yıl tatilinde Konya civarındaki arkadaşlara yardımcı olurum. bekir bey teşekürler acıklamalarınız iin ançak ben şu sente ayarından şüphelenmeye başladdım izmirde sente ayarını gösterebileceğim güvenilir usta tavsiye edermisiniz arkadaşlar.... Yorum bağlantısı
Hasan Koçu 13 Kasım 2013 Paylaş 13 Kasım 2013 1 senedir özel bir srvise gidiyorum rolanti sorununu bir türlü çözemediler üst kapak bile açtılar sibopları değiştirdiler 2 milyara yakın para harcadım sağı solu derken ve halen aynı 2000-3000 devirlere çıkıyor orda duruyor sonra durdummu 800 devire düşüyor bildiğiniz bi servis yada usta varsa benimle paylaşırsanız sevinirim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Kasım 2013 Paylaş 13 Kasım 2013 1 senedir özel bir srvise gidiyorum rolanti sorununu bir türlü çözemediler üst kapak bile açtılar sibopları değiştirdiler 2 milyara yakın para harcadım sağı solu derken ve halen aynı 2000-3000 devirlere çıkıyor orda duruyor sonra durdummu 800 devire düşüyor bildiğiniz bi servis yada usta varsa benimle paylaşırsanız sevinirim Konunuzu birleştirdim. Hız sensörünüz değiştirildi mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts