İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Aracın geçmişi bilinmiyorsa.. Öncelikle karter havalandırma hortumu yumuşamış yada çatlamış ise değişilmeli. 

Rolanti valfi değişilmeli. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı

Mehmet abi bugün ustama gitmeden önce lpg ciye gittim birbirlerine pas atmasınlar diye tüpü bilgisayara bağladı biraz zengin çalışıyomuş normale döndürdü sorduğumda bu dalgalanma sübaplardan yapıyor dedi sıkı çalışıyormuş taşlanması lazım dedi sonra gittim benim ustaya karter hortumu ve emme manifoldundan bassettim ilk onlara baktım dedi kelebeklerle rolanti sensörünüde temizlemişti zaten dünde dediği gibi sorun rolanti sensöründe degişirse düzelir ama gerek yok böyle kullan bir süre sonra yine yapar bu modeller tüple pek uyumlu değil dedi sübaplardan bassettim bunlarda otomatik ayar diye bişet yok dedi ben tatmin oldum sizinle paylaşayım dedim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben rolanti sensörünü değiştirirdim.. 

Subap niye sıksın ki ?

2005 modelde lpg'ye uyum diye bir sorun yok.. Bu kısmı sallamış usta.. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile internete açık yazı ortamı.

1. focus motorunda subap taşlama

2. sıkışık subap focusta

3. tüplere uyumlu olmayan focus motoru

bunların hepsi yanlış ifadeler aklınızda olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı
(düzenlendi)

Usta uyumsuz demedi aslında ama sensörün arıza nedenini lpg ye bağladı ve değiştirsekte bir süre sonra tekrar yapacak zararı yok dedi sübap sıkılığı ve taşlanması gerektiğini lpg ci uydurdu ustada yalanladı zaten sen neden değişmesi gerektiğini düşünüyorsun abi buarada benimki 2005 ama focus 1

tarihinde Ahmet Amasyalı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Usta uyumsuz demedi aslında ama sensörün arıza nedenini lpg ye bağladı ve değiştirsekte bir süre sonra tekrar yapacak zararı yok dedi sübap sıkılığı ve taşlanması gerektiğini lpg ci uydurdu ustada yalanladı zaten sen neden değişmesi gerektiğini düşünüyorsun abi buarada benimki 2005 ama focus 1

 

Bahsettiğin rolanti valfi ise lpg ile hiç görüşmüyor o parça.. Farklı yerdeler. Yani lpg ile hiç alakası yok.. Ya yerini bilmiyor, ya da sökmeye üşeniyor.. 

Focus 1 de hiç bir uyumsuzluk yok... Sadece vtec motorlarda sorunlar yaşanabilme ihtimali var.. O da farklı konu.. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı
(düzenlendi)

Bahsettiğin rolanti valfi ise lpg ile hiç görüşmüyor o parça.. Farklı yerdeler. Yani lpg ile hiç alakası yok.. Ya yerini bilmiyor, ya da sökmeye üşeniyor..

Focus 1 de hiç bir uyumsuzluk yok... Sadece vtec motorlarda sorunlar yaşanabilme ihtimali var.. O da farklı konu..

rölanti sensörü dedigi parça motorun en önünde çok kolay yerde iki vidayla sökülüyor metal bir parça zaten çıkartıp temizlemişti hemen muhtamelen ahnı parçadan bassetmiyoruz tarihinde Ahmet Amasyalı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yerini bildiğinize göre, lpg ile ilişkili bir parça olmadığını da görmüşsünüzdür... 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile bende focus1 var, 2000 model, orjinal, motorunda ilave sistem yok, rölanti saat gibi. tüm parçaları orjinal hala

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben 14 yıldır hiç bir fordumda rolanti sorunu yaşamadım... (escort, focus, mondeo, mondeo, mondeo)

Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı

vesile ile bende focus1 var, 2000 model, orjinal, motorunda ilave sistem yok, rölanti saat gibi. tüm parçaları orjinal hala

maşallah birazda şans meselesi

Yerini bildiğinize göre, lpg ile ilişkili bir parça olmadığını da görmüşsünüzdür...

bu şekilde kullanmam bir soruna yol acarmı acaba malum azda olsa bir titreme var

Yerini bildiğinize göre, lpg ile ilişkili bir parça olmadığını da görmüşsünüzdür...

bu şekilde kullanmam bir soruna yol acarmı acaba malum azda olsa bir titreme var

Ben 14 yıldır hiç bir fordumda rolanti sorunu yaşamadım... (escort, focus, mondeo, mondeo, mondeo)

ama sorun yaşayanlarda az değil
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teknik olarak zarar vereceği bir yer yok.. 

Burada yaşanılan olay tam olarak şu: Motor stop etme eğilimine giriyor, ecu bunu fark ediyor ve gaz veriyor.. Bu sürekli tekrarlanıyor, Bunun böyle olduğunu bilmek de beni rahatsız ederdi.. 

 

Evet sorun yaşayan çok ama, hepsi de usulüne uygun, periyordik bakım yapılmaması kaynaklı.. 

Mesela rolanti valfi ve oksijen sensörünün sağlıklı ömrü 100 bin km'dir.. Ama kimse bunları 100 bin oldu diye değişmez.. 

Araçların bir çoğunda ucuz diye bişey olmaz diye yanlış bakımlar yapılmıştır.. 

Kötü yakıt, kötü parça, sürüş stili bunlara sebep olur... 

Mesela sürüş stili, az yaksın diye sürekli düşük devirde kullanan birinin aracı kurum bağlar, çekiş de düşer rolanti de bozulur, subaplar da yanar.. 

Bir çoğuna soruyorum, bujin ne marka, ne zaman değiştin.. Hatırlamıyor, bujin kablon ne, bilmiyor.. 

Ben 160 liraya, Çağlar 400 liraya buji kablosu alırken bir çoğu 40 liraya buji kablosu alıyor.. 

Ben hayatım boyunca sadece üç marka istasyondan yakıt aldım ve geçen Çağlar'a sordum... Diğer istasyonlardan kimler yakıt alıyor... 

Sağlıklı çalışan araçta rolanti valfi değiştireni duydunuz mu hiç, ya da karter havalandırma hortumunu.. Ben değiştirrim.. 

Yağ değişmeye giderken yağımı kendim götürrüm... 

Hiç benzin pompam yanmadı benim.. Çünkü bilirim ki, depodaki yakıt benim, kimse çekmiyor onu oradan, çeyrekte değil de yarımda dursun... 

Ayrıca, forumdaki bir çok arkadaşımın merakı kendi bakımını kendi yapmaya çalışmaktır ama ben hiç bir bakımı kendim yapmam.. Ha başlarında durur, neyi nasıl yaptıklarına bakar, gerekirse müdahale ederim ama, ustasına yaptırırım... 

Benim ustalarım hep 80-90 km uzakta olmuştur... Mesafenin önemi yoktur, iyi usta nerede ise ona giderim.. 

Uzaaar gider.. 

Düzgün bakım ve doğru kullanım; sağlıklı yaşamak için spor yapmak gibi doğru gıdalarla beslenmek gibi, yaptığımız bakımlarsa vücut temizliğimiz gibidir.. 

Hasta olduktan sonra uğraşmaktansa karaciğeri yağlandırmadan, damarları tıkamadan nasıl kullanırız ona odaklanmalıyız. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık
(düzenlendi)

Mehmet abi bugün ustama gitmeden önce lpg ciye gittim birbirlerine pas atmasınlar diye tüpü bilgisayara bağladı biraz zengin çalışıyomuş normale döndürdü sorduğumda bu dalgalanma sübaplardan yapıyor dedi sıkı çalışıyormuş taşlanması lazım dedi sonra gittim benim ustaya karter hortumu ve emme manifoldundan bassettim ilk onlara baktım dedi kelebeklerle rolanti sensörünüde temizlemişti zaten dünde dediği gibi sorun rolanti sensöründe degişirse düzelir ama gerek yok böyle kullan bir süre sonra yine yapar bu modeller tüple pek uyumlu değil dedi sübaplardan bassettim bunlarda otomatik ayar diye bişet yok dedi ben tatmin oldum sizinle paylaşayım dedim

 

 

Her iki ustadan da ŞİDDETLE uzak durun.

Bu gibi insanlara (sözde ustalara) kaputu dahi açtırmam.

Focuslar LPGye fıstık gibi uyumlu.

Bende benzer sıkıntılar vardı ama çok şükür halloldu.(T hortumu değişimi, rolanti valfi ve boğaz kelebeği temizliği+OBD destekli LPG kalibrasyonu)

Kaliteli bir usta bulun.

tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı

Teknik olarak zarar vereceği bir yer yok.. 

Burada yaşanılan olay tam olarak şu: Motor stop etme eğilimine giriyor, ecu bunu fark ediyor ve gaz veriyor.. Bu sürekli tekrarlanıyor, Bunun böyle olduğunu bilmek de beni rahatsız ederdi.. 

 

Evet sorun yaşayan çok ama, hepsi de usulüne uygun, periyordik bakım yapılmaması kaynaklı.. 

Mesela rolanti valfi ve oksijen sensörünün sağlıklı ömrü 100 bin km'dir.. Ama kimse bunları 100 bin oldu diye değişmez.. 

Araçların bir çoğunda ucuz diye bişey olmaz diye yanlış bakımlar yapılmıştır.. 

Kötü yakıt, kötü parça, sürüş stili bunlara sebep olur... 

Mesela sürüş stili, az yaksın diye sürekli düşük devirde kullanan birinin aracı kurum bağlar, çekiş de düşer rolanti de bozulur, subaplar da yanar.. 

Bir çoğuna soruyorum, bujin ne marka, ne zaman değiştin.. Hatırlamıyor, bujin kablon ne, bilmiyor.. 

Ben 160 liraya, Çağlar 400 liraya buji kablosu alırken bir çoğu 40 liraya buji kablosu alıyor.. 

Ben hayatım boyunca sadece üç marka istasyondan yakıt aldım ve geçen Çağlar'a sordum... Diğer istasyonlardan kimler yakıt alıyor... 

Sağlıklı çalışan araçta rolanti valfi değiştireni duydunuz mu hiç, ya da karter havalandırma hortumunu.. Ben değiştirrim.. 

Yağ değişmeye giderken yağımı kendim götürrüm... 

Hiç benzin pompam yanmadı benim.. Çünkü bilirim ki, depodaki yakıt benim, kimse çekmiyor onu oradan, çeyrekte değil de yarımda dursun... 

Ayrıca, forumdaki bir çok arkadaşımın merakı kendi bakımını kendi yapmaya çalışmaktır ama ben hiç bir bakımı kendim yapmam.. Ha başlarında durur, neyi nasıl yaptıklarına bakar, gerekirse müdahale ederim ama, ustasına yaptırırım... 

Benim ustalarım hep 80-90 km uzakta olmuştur... Mesafenin önemi yoktur, iyi usta nerede ise ona giderim.. 

Uzaaar gider.. 

Düzgün bakım ve doğru kullanım; sağlıklı yaşamak için spor yapmak gibi doğru gıdalarla beslenmek gibi, yaptığımız bakımlarsa vücut temizliğimiz gibidir.. 

Hasta olduktan sonra uğraşmaktansa karaciğeri yağlandırmadan, damarları tıkamadan nasıl kullanırız ona odaklanmalıyız. 

Mehmet abi tavsiyelerin için teşekkür ederim bazılarının bilincinde değildim ama bende titiz biriyim kullandığım şey kolay kolay eskimez iyi bakarım dört tane ustadan fikir aldım birde size danıştım yukarıda bahsettiğim usta adapazarında ford konusunda en çok tanınan ve tavsiye edilen usta içlerinde en mantıklı ve tutarlı doğru yönlendirmeyi yapanda oydu zaten koyduğu teşhis burdan aldığım bilgilerle aynı sadece lpg uyumsuzluğu konusunda yanılmış olabilir ordada hakkını yemeyim uyumsuz demedi böyle ufak tefek sorunlar yapabiliyor dedi 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bazı ustalar da müşterileri aptal yerine koyup sallama cevaplar veriyorlar.. 

Buna da sinir oluyorum.. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gürol Kıvrak

Slm mrb arkadaşlar bana yardımcı olursanız sevinirim.

 

Aracımın 10,000 KM önce triğer kayışını değiştirdim ve herşey bundan sonra başlamaya başladı. Rolanti sorunu olarak ortaya çıktı. Sanayide aynı anda gaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi. buji ve buji kabloları değişti sadece rolantideki dalgalanma geçti fakat ışıklarda dur kalk yaparken rolanti 5,000'e kadar düşüyor bazen istop ediyor bazen toparlıyor kendini bu şikayetle 15 gündür tamirci tamirci geziyorum. Biri sente atlamış diyor diğeri senteyle alakası yok diyor. Bir diğeri üst kapak açılacak diyor, manifolt temizlenecek diyor en son dün bilgisayara soktuk araçta herhangi bir arıza gözükmüyor fakat usta sesinden ve çalışmasından kaliprasyonu gelmiş dedi.

Arkadaşlar bu konuda ne yaptırmam gerekiyor bana yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden hepinize ilgilinizden dolayı teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

benzer sorunu bende yaşadım aracınız lpg li ise vede bunu lpg de yapıyorsa; 1. lpg enjektörü muhtemel tıkalı, 2. lpg regülatörünüz içindeki conta eskidiği için ayar tutmuyor.eski ustam ısrarla süboplar kaçırıyor iddiası ile üst kapak açılacak demişti ama lpg sorunu ile karşılaştım 300 tl ye sorun çözüldü öncelikle enjektörü temizletmeye çalışın cihaza takarak ayarlar yeniden yapılarak daha ucuza mal etmiş olursunuz..    

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık
(düzenlendi)

Slm mrb arkadaşlar bana yardımcı olursanız sevinirim.

 

Aracımın 10,000 KM önce triğer kayışını değiştirdim ve herşey bundan sonra başlamaya başladı. Rolanti sorunu olarak ortaya çıktı. Sanayide aynı anda gaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi. buji ve buji kabloları değişti sadece rolantideki dalgalanma geçti fakat ışıklarda dur kalk yaparken rolanti 5,000'e kadar düşüyor bazen istop ediyor bazen toparlıyor kendini bu şikayetle 15 gündür tamirci tamirci geziyorum. Biri sente atlamış diyor diğeri senteyle alakası yok diyor. Bir diğeri üst kapak açılacak diyor, manifolt temizlenecek diyor en son dün bilgisayara soktuk araçta herhangi bir arıza gözükmüyor fakat usta sesinden ve çalışmasından kaliprasyonu gelmiş dedi.

Arkadaşlar bu konuda ne yaptırmam gerekiyor bana yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden hepinize ilgilinizden dolayı teşekkür ederim.

Benzinde mi LPG'de mi yoksa her ikisinde mi yapıyor?

 

Karter havalandırma hortumunu kontrol edin hatta değiştirin.Ucuz zaten.

ECU resetleme (akü kutup başı çıkarıp 1 saat bekledikten sonra kutup başını tekrar takmak) yapıp hiç tüpe geçmeden en az 50 Km,mümkünse 150Km kadar benzinde binin.

Düzelme varsa(büyük bir ihtimal olacaktır) yolda OBD destekli LPG kalibrasyonu yaptırın.

Düzelme olmazsa hiç LPG'ye geçmeden benzinde kullanırken sorunu çözün ve sonra LPG kalibrasyonu yaptırın.

tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gürol Kıvrak

Rasim bey gaz ayarlarını kontrol ettirdik herhangi bir sorun çıkmadı. bunu kontrol etmenin bir yolu varmı, ayrıca aynı şekilde banada sübaplar dedi bir çok usta sadece bir tanesi kalibrasyon olması gerekiyor dedi ama emin olamadım bir türlü Ankaradan ustalara sordum 1000,00 TL'yi geçer masrafı falan dediler bilmiyorum ne yapacağımı

Yorum bağlantısı
Gürol Kıvrak

Mrb Bekir bey hem gazda hem benzinde ikisinde de aynı sıkıntı devam ediyor. ama uzun süre benzinde binmedim kutup başlarını söktüm ama birde söküp sizin dediğiniz gibi deniyeyim


yanlız söylemeyi unuttum rolanti dalgalanması boşta gaza basıp çektiğinde de yapıyor

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

güral bey lpg ayarını 10 defa yaptırdım biri gazı kısıyor gaz çok açık diyor, başkasına gidiyorum gaz kısık diyor gazı açıyor en son bir yerde nokta atışı yaptı lpg beynini ve enjektörleri degiştirdim şuan ne stop etme var nede aşırı derece rolanti sorunu var çok hafif bir dalgalanma mevcut, benim sorun örnegin kırmızı ışıga yaklaştım aracı boşa alıp frene bastığımda motor ya stop ediyordu yada araba acaip şekilde silkeleme yapıyordu ayrıca yakıt tüketimi halt safhaya ulaşmıştı 

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

Mrb Bekir bey hem gazda hem benzinde ikisinde de aynı sıkıntı devam ediyor. ama uzun süre benzinde binmedim kutup başlarını söktüm ama birde söküp sizin dediğiniz gibi deniyeyim

yanlız söylemeyi unuttum rolanti dalgalanması boşta gaza basıp çektiğinde de yapıyor

söylediğiniz arıza sübopları gösteriyor  bence

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

2004 focus collection 1.6 aracım var araca  45 binde lpg takılmış şuan araç 104 binde son bir yıldır artık aracın rolanti dalgalanmasından bıktım usandım.arabadan nefret eder hale geldim temizlemediğim yer  (kelebek boğazı, rolanti valfi oksijen sensörü, binumum sensör girişleri)  bakmadığım hortum ve subabı kalmadı (karter havalandırma hortumları sağlam, karter havalandırma subabı değiştirildi )  bogaz kelebeğine gelen hava elimle kesildiğinde motor stop ediyor yani anlıyorum ki motora kontrolsüz bir hava girişi yok. buji, buji kabloları ve bobin değişti ama yok arkadaş düzelmiyor rolanti devri aşağı yukarı aşağı yukarı deli gibi geziniyor. ançak bugün  şöyle bişey d enedim araç rolantide çalışırken rolanti valfinin fişini cektim ve araç hemen stop etti bilmiyorum bu normal mi? bana yardım edin arkadaşlar lütfen yaa!!!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti valfinin fişini çekince stop etmesi iyiye işaret.. 

Soğukken sorun var mı ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...