İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Bekir Yığrık

EVET BU SABAHTA MÜKEMMEL CALIŞTI HİÇBİR SORUN YOK BENZİNDE GİDİYORUM HİÇ BİR SORUN YOK BEKİR HOCAMIN DEDİĞİNİ UYGALAYACAK BİRİNİ BULMAM GEREKİYOR ÖYLE HER AYARCI YAPAMIYOR BU AYARI SORACAM YAPABİLİRİM DİYENE YAPTIRACAGIM İNŞ

Bekir kardeşim lpğ filtremi yeni değiştirdim OBD açılımı nedir birde dediğin değerler nedir anlamaz ise şunlar diye söyleyim

 

 

Çağlar abi güzel bir şekilde açıkamış :)

Ben bugün gördüm.

 

obd: on board diagnos, arıza teşhis cihazının takıldığı soketin adı

ltft ve stft ler, uzun ve kısa dönem yakıt tüketimi hafızasıdır, bu ana beyindedir, lpg li araçalrda bu zamanla yanlış algıya sebep olur, beyin yazılımı resetleince düzelir, arada sırada bir tam depo benzini kesintisi zkullanmak bu değerleri düzgün tutar

 

Güzel bir açıklama.

Çağlar Abi bence 1 depo bitirmeye gerek yok. ECU resetleme sonrası çeyrek depo yeterli diye düşünüyorum.

 

+

 

İyi bir kalibrasyonla değerlerin bozulması minimuma iniyor.

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

Öncelikle herkese merhaba...

Zaman zaman siteden rölanti sorunlarına ait yorumları takip etmekteyim.

Maalesef benim aracımda da aynı sorun mevcut.

Hem de uzun zamandır.

Değiştirmediğim tek ateşleme bobini kaldı, onun dışındaki tüm parçalar değişti.(oksijen sens.,gaz kelebeği, bujiler, buji kablosu, rölanti motoru ve filtreler)

Daha önceden karbon clear yaptırdım. sente ayarı da.

Hava kaçığının da olmadığını söyledi ustalar...

Ama rölanti yükselince fren pedalı ayağımın altında biraz eziliyor.

Fakat söyle bi durum oluyor: debriyaja basında rölanti düzeliyor...

Dalgalanma benzinde ve lpg de mevcut.(yaklaşık 1000 oluyor ve 850 civarına iniyor böyle devam ediyor)

Değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Debriyaja basınca düzelmesinin sebebi, motora binen yükün azalmasıdır..

konuda tüm tarifler yapılması gerekenler yazılmıştır.. Tekrarı çok uzun, ısrarla düzelmeyen rolanti sorunlarında subaplara kadar inilmelidir.. 

Debriyaja basınca düzelmesi, gerekli basıncın oluşmadığı, gerekli ateşlemenin yapılmadığı yada karışımın olması gerektiği gibi olmadığı şeklinde yorumlanır ve bunlara sebep onlarca parça var.. 

mekanik kontroller yapılmış ve sorun düzelmemiş ise Oksijen sensörü, maf sensörü, rolanti valfi, gibi ecuya bilgi gönderen ve ecudan aldığı emrü uygulamaya çalışan parçalara yönelin.. 

Mesela, rolanti valfini değiştirin.. 

Silindir kompresyonlarını ölçtürün.. 

Aracınız 100 bin km üstünde ise oksijen sensörünü değiştirin.. 

 

Ben her aldığım ikinci el aracın karter havalandırma hortumunu, rolanti valfi ve oksijen sensörünü değiştirdim ve her araca carbon clean yaptırdım.. Hortum sağlam olsa bile yumuşadı ise ısınınca büzüşür ve görevini yapamaz.

Bu güne kadar hiç rolanti sorunu yaşamadım.. 

Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin

Merhabalar Mehmet bey. Bahsettiğiniz sorunların aynısı benim aracımda da var. Servise gittim enjektörler tıkanmıştır ancak biz temizleyemiyoruz dediler. Bu temizliği nasıl yapıyorlar? Biraz bilgi verir misiniz? Bir de fiyatını öğrenebilir miyim? Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar...

Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin

 

Merhabalar Mehmet bey. Bahsettiğiniz sorunların aynısı benim aracımda da var. Servise gittim enjektörler tıkanmıştır ancak biz temizleyemiyoruz dediler. Bu temizliği nasıl yapıyorlar? Biraz bilgi verir misiniz? Bir de fiyatını öğrenebilir miyim? Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar...

 

 

Merhabalar, hocam benzin enjektörlerini sanayide makinaya bağlayıp kimyasal bir sıvı yardımıyla temizleyen yerler varmış,bende yeni öğrendim bunu, temizleme işi için enjeksiyon takımını makinaya takıp aynı motor çalışıyormuş gibi dört enjektörede basınçlı kimyasal bir sıvı veriyorlar ve böyle bir - iki saat enjektörler makinada kalıyormuş ve neticesinde çoğunlukla hepsi temizleniyor dediler. zamanla veya kötü benzinden dolayı yada benzin filtresinin zamanında değişmemesinden olur dediler. Temizleme işlemi için diğer dükkana 50 lira verdim. Aslında bu benzin enjektörü temizlemesini würt marka enjektör temizleyici ile de olur dediler, bir kutu enjektör temizleme sıvısını depoya döküp bir depo benzinle de arabayı kullanınca aynı etki olur diyorlar,zaten temizleyen dükkanlarda aynısı veya benzer marka bir kimyasal sıvı ile bu işlemi yapıyorlarmış. ben temizlik yaptırdıktan hemen sonra problem tam çözülmüş gibi değildi,biraz daha benzinle kullandım, şu an hiç bir sıkıntı kalmadı gibi duruyor, birde bayisinden würt enjektör temizleyici aldım 28 lira, onuda bayramda memlekete giderken kullanmayı düşünüyorum motordaki diğer kısımlar temizlensin diye, Umarım sizinde problem çözüme kavuşur. selamlar... 

Yorum bağlantısı
Ramiz Serdar Akdoğan

Merhabalar, hocam benzin enjektörlerini sanayide makinaya bağlayıp kimyasal bir sıvı yardımıyla temizleyen yerler varmış,bende yeni öğrendim bunu, temizleme işi için enjeksiyon takımını makinaya takıp aynı motor çalışıyormuş gibi dört enjektörede basınçlı kimyasal bir sıvı veriyorlar ve böyle bir - iki saat enjektörler makinada kalıyormuş ve neticesinde çoğunlukla hepsi temizleniyor dediler. zamanla veya kötü benzinden dolayı yada benzin filtresinin zamanında değişmemesinden olur dediler. Temizleme işlemi için diğer dükkana 50 lira verdim. Aslında bu benzin enjektörü temizlemesini würt marka enjektör temizleyici ile de olur dediler, bir kutu enjektör temizleme sıvısını depoya döküp bir depo benzinle de arabayı kullanınca aynı etki olur diyorlar,zaten temizleyen dükkanlarda aynısı veya benzer marka bir kimyasal sıvı ile bu işlemi yapıyorlarmış. ben temizlik yaptırdıktan hemen sonra problem tam çözülmüş gibi değildi,biraz daha benzinle kullandım, şu an hiç bir sıkıntı kalmadı gibi duruyor, birde bayisinden würt enjektör temizleyici aldım 28 lira, onuda bayramda memlekete giderken kullanmayı düşünüyorum motordaki diğer kısımlar temizlensin diye, Umarım sizinde problem çözüme kavuşur. selamlar...

Açıklama için teşekkür ederim hocam. Ben de dün temizlettim enjektörleri 120 lira ödedim. Sorunu da çözdük lpg beyni arızalıymış. Çok şükür araç kendine geldi. Zaman ayırdığınız için tekrar teşekkür ediyorum. Saygılar..
Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

Açıklama için teşekkür ederim hocam. Ben de dün temizlettim enjektörleri 120 lira ödedim. Sorunu da çözdük lpg beyni arızalıymış. Çok şükür araç kendine geldi. Zaman ayırdığınız için tekrar teşekkür ediyorum. Saygılar..

Mehmet hocam açıklamalarınız için teşekkürler...

Yazmayı unuttuğum bir kaç husus var onları da aktarayım size.

Kompresyon ölçtürdüm.(en düşük 10,5,diğerleri 11 ve iki tanesi 12)

Oksijen sensörü de değişti. Yeşil olan.

rölanti motoru da değişti.

Mehmet bey mümkünse sizinle bi telefonla görüşsek sorunları canlı canlı aktarsam nasıl olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

Kompresyon ölçtürdüm.(en düşük 10,5,diğerleri 11 ve iki tanesi 12)

 

 

Rölanti düzensizliği için yeterli bir sebeptir.. 

Önce carbon clean deneyin.. 

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

Rölanti düzensizliği için yeterli bir sebeptir.. 

Önce carbon clean deneyin.. 

Mehmet bey carbon clean yaklaşık 20 bin km önce yapıldı.

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

Mehmet bey sübap değerleri tam olarak söyle;

1.sübap 11

2.sübap 11.5

3.sübap 10.5

4.sübap 11.5

 

değerler sizce normal mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

10.5 ve 12 diyordunuz ?

10.5 11.5 aralığında ise ciddi bir sarsıntı hissetmeyebilirsiniz ama performans çok düşüktür.. 

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

10.5 ve 12 diyordunuz ?

10.5 11.5 aralığında ise ciddi bir sarsıntı hissetmeyebilirsiniz ama performans çok düşüktür.. 

hatırımda kalanları yazmıştım ama tam olarak aklımda kalmamış.

peki bunun normal değeri nedir Mehmet hocam...

yaptırmayı önerir misiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

10.5 düşük.. Bence 12'nin altına düşmemeli.. 

Ancak kim nasıl ölçtü, doğru ölçtü mü bu da önemli... 

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

10.5 düşük.. Bence 12'nin altına düşmemeli.. 

Ancak kim nasıl ölçtü, doğru ölçtü mü bu da önemli... 

Kayserideki ford servisinde ölçtürmüştüm.

birde arabayı sanayide expertize götürdüm.

orda motor gücü olarak 95 beygir tekerlere aktarılan güçte 55 beygir gözüktü.

tabi ne kadar doğru bilmem ama belki teşhis konusunda yardımcı olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

O güç ölçümlerine inanmayın.. 

Ama 10.5 düşük bu da bir gerçek.. Ben olsam ehil birine subapları söktürürdüm.. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

2004 focus coolection ve aynı sorun araç sabah çalıştırdığımda motor soğukken kendi kendine sürekli gaz veriyor rolanti aşağı yukarı inip çıkıyor. motor ısındıkca hareketi daha küçük hareketlerle yapıyor ve sonunda 10-15 dk sonra kesiliyor.. araç lpg li (lpg 45 binde takılmış şuan araç 103 binde)

Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR

O güç ölçümlerine inanmayın.. 

Ama 10.5 düşük bu da bir gerçek.. Ben olsam ehil birine subapları söktürürdüm.. 

Mehmet bey yorumlarınız için teşekkür ederim...

Nevşehir'de tavsiye edeceğiniz var mı ehil bir usta...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok malesef... 

Ben, ya kayseride oto devaya yada aksarayda gls gelişim'e giderim.. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2004 focus coolection ve aynı sorun araç sabah çalıştırdığımda motor soğukken kendi kendine sürekli gaz veriyor rolanti aşağı yukarı inip çıkıyor. motor ısındıkca hareketi daha küçük hareketlerle yapıyor ve sonunda 10-15 dk sonra kesiliyor.. araç lpg li (lpg 45 binde takılmış şuan araç 103 binde)

kartel havalandırma sübabı ve manifolta giren giren T bir hortum var onu değişin.

Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı

Merhaba foruma yeni katıldım bu ilk yazım bende 2005 1.6 comford var yaklaşık 8000 km dir kullanıyorum arabamı hiçbir problem yoktu son bir aydır rolanti 700 ila 1000 devir arasında gezmeye başladı ilk önce tüptendir dedim ama benzindede yaptı cok önemsemedim ama dün arıza ışıgını yakınca bugün tanıdık özel ford servisine götürdüm rölanti sensörüyle motor kelebeklerini temizlediler daha sonra bilgisayara bağladılar zengin karışım hatası vermiş gaza fazla yüklenince olur dediler rölanti birdaha dengesizleşirse rölanti sensörünü değiştirecez dediler ilk başta düzeldi 2-3 km sonra tekrar yapmaya başladı ve ışıklarda durduğumda rolanti anlık 500 devirlere düşüp tekrar çıktı ve arıza lambası tekrar yandı yarın aynı yere götürecem ama öncesinde sizlerden fikir almak istedim şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzin ve lpg, sıcak ve soğuk.. bir şey fark ediyor mu ?
 

Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı

İlk çalıştırmada devir 1200 lerde normal çalışıyor normal devre düşünce başlıyo oynamaya benzin lpg farketmiyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Buji ve kablolar ne zaman değişti.. ?

Karter havalandırma hortumu kontrol edildi mi ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Amasyalı

Ben aldığımdan beri değişmedi 84000 de aldım 91000 de araba şu anda sadece dedğim parçalar temizlendi başka bişeyr bakılmadı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...