Mehmet Ozyurek 15 Eylül 2013 Paylaş 15 Eylül 2013 Isı müşürü değildir bence.. Hidrolik direksiyon basınç müşürüne baktırın.. Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 15 Eylül 2013 Paylaş 15 Eylül 2013 Isı müşürünü boşa değiştirmeyin.Hidrolik direksyon müşürü veya kablolarına baktırın. Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 merhaba arkadaşlar, focus1 2003 model aracımda sabahları ilk çalıştırdığımda veya motor soğukken çalıştırdığımda benzin kokusu çok geliyor ve araç benzinle giderken titreme oluyor, bazen gaza basmama rağmen araba gaz yemiyor sonra bi anda gaz alıyor ve gidiyor,50km kadar benzinle kullandım yine sürekli benzin kokusu ve titreme ve egzosdan garip sesler geliyor,bu arada egzosu komple yeni değiştirdim. Tüple gidince sıkıntı yok lakin benzinle giderken araçta bi gariplikler var daha çözemedim,işin ilginç tarafı araç benzinle giderken sıkıntılı ama tüpe geçince rahatlıyor titreme falan kesiliyor, bu arada rölanti fazla dalgalanma yok,motor soğukken biraz dalgalanma oluyor fakat ısınca bi problem yok.Sorun benzin yakıt sistemi ile ilgili olabilir mi sizce? Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 mehmet abi sizin dediğiniz doğru çıktı dün arabayı bıraktım bügün aldım usta sorunu çözemedi. ısı müşürü sağlam rolanti motoru sağlam ve temizlendi boğaz kelebeği sağlam ve temizlendi manifoldda hava kaçağı yok daha önce bahsettiğim sorunlarda çözüm yok yani. hirolik direksiyon müşürünün görevi nedir böyle dengesizlikler yaparmı? birde bu işlemler yapıldıktan sonra eve gelirken trafikte durduğumda rolanti 500-600 lere düşüyor durunca bazen birde gösterge ekranının ışığı düzensiz gibi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 merhaba arkadaşlar, focus1 2003 model aracımda sabahları ilk çalıştırdığımda veya motor soğukken çalıştırdığımda benzin kokusu çok geliyor ve araç benzinle giderken titreme oluyor, bazen gaza basmama rağmen araba gaz yemiyor sonra bi anda gaz alıyor ve gidiyor,50km kadar benzinle kullandım yine sürekli benzin kokusu ve titreme ve egzosdan garip sesler geliyor,bu arada egzosu komple yeni değiştirdim. Tüple gidince sıkıntı yok lakin benzinle giderken araçta bi gariplikler var daha çözemedim,işin ilginç tarafı araç benzinle giderken sıkıntılı ama tüpe geçince rahatlıyor titreme falan kesiliyor, bu arada rölanti fazla dalgalanma yok,motor soğukken biraz dalgalanma oluyor fakat ısınca bi problem yok.Sorun benzin yakıt sistemi ile ilgili olabilir mi sizce? benzin kokusu benzin hortumlarına işaret ediyor gibi. LPG de normal çalışıyorsa, benzinde silkeleme varsa benzin pompası gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Serkan Bey rolanti motoru temizliğinden sonra yapabilir.İnşallah sağlam rolanti motoruna birşey olmamıştır.Pahalı bir parça. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 hirolik direksiyon müşürünün görevi nedir böyle dengesizlikler yaparmı? birde bu işlemler yapıldıktan sonra eve gelirken trafikte durduğumda rolanti 500-600 lere düşüyor durunca bazen birde gösterge ekranının ışığı düzensiz gibi Hidrolik direksiyon müşürünün görevi hidrolik basıncına göre rolantiyi ayarlamaktır.. Ecu basınç okuyamazsa, motor stop etmesin diye rolantiyi yükseltir.. Yani, yükseltmesi gerektiği zaman hakkında fikir edinemeyince, seyir halinde hep yüksek tutar.. Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Hidrolik direksiyon müşürünün görevi hidrolik basıncına göre rolantiyi ayarlamaktır.. Ecu basınç okuyamazsa, motor stop etmesin diye rolantiyi yükseltir.. Yani, yükseltmesi gerektiği zaman hakkında fikir edinemeyince, seyir halinde hep yüksek tutar.. bu duurmda şimdi benim yapmam gereken nedir hidrolik direksiyon müşürünü kontrol ettireyim ama ankara da gidebileceğim bir yer var mı önereceğiniz yada servise mi gidiyim ne önerirsiniz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Bence servise gidin, IDS'e bağlansın, Hidrolik direksiyon basınç müşürü verileri okunsun.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 merhaba arkadaşlar, focus1 2003 model aracımda sabahları ilk çalıştırdığımda veya motor soğukken çalıştırdığımda benzin kokusu çok geliyor ve araç benzinle giderken titreme oluyor, bazen gaza basmama rağmen araba gaz yemiyor sonra bi anda gaz alıyor ve gidiyor,50km kadar benzinle kullandım yine sürekli benzin kokusu ve titreme ve egzosdan garip sesler geliyor,bu arada egzosu komple yeni değiştirdim. Tüple gidince sıkıntı yok lakin benzinle giderken araçta bi gariplikler var daha çözemedim,işin ilginç tarafı araç benzinle giderken sıkıntılı ama tüpe geçince rahatlıyor titreme falan kesiliyor, bu arada rölanti fazla dalgalanma yok,motor soğukken biraz dalgalanma oluyor fakat ısınca bi problem yok.Sorun benzin yakıt sistemi ile ilgili olabilir mi sizce? motor sıcakken de benzine alın, test edin, titreme varsa, benzin pompası basıncı ölçülmeli. herşey normalse, kompresyon testi yaptırın, Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 motor sıcakken de benzine alın, test edin, titreme varsa, benzin pompası basıncı ölçülmeli. herşey normalse, kompresyon testi yaptırın, Çağlar bey benzinde iken motor sıcak olduğu zamanda titreme-silkeleme tarzı hareketler yapıyor araba dizel gibi çok gürültülü çalışıyor ve egzosdanda garip sesler geliyor,sanki yakıtı yanmadan atıyor gibi neredeyse göz yaşartıcı birde benzin kokusu oluyor, sabah sanayi yada servise gitmeyi düşünüyorum,nereye gitsem Sakarya da varmı bu işten anlayan bi yer yoksa direk servise mi gideyim arkadaşlar? Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 benzin kokusu benzin hortumlarına işaret ediyor gibi. LPG de normal çalışıyorsa, benzinde silkeleme varsa benzin pompası gibi görünüyor. Bekir bey lpg de tamamen normal benzinde iken oluyor herşey,çok garip bi durum gibi geldi bana,araç tüpte çok rahat gidiyor lakin benzinde bu sıkıntılar var. Benzin pompası bildiğim kadarıyla depoda az yakıt olmasından bozulur,fakat benim depoda çeyrek deponun altına çok nadir düştüm diyebilirim,yinede olabilir mi sizce? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 lpg ciye gidip elektrirksel olarak komple iptal edip sıcak motorda benzinle test etmeli , servis zaten lpg li araca bakmaz. Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 21 Eylül 2013 Paylaş 21 Eylül 2013 Merhabalar,Benimde bir kaç gündür fark ettiğim bir şey olmaya başladı.Araba normal devirine ulaşınca sanki biraz sarsıntı yapıyor .Nasıl desem lpg de devir 800d/d seyrediyor ama direksiyon ya da başka bir yere elimi koyduğumda titreme hissediyorum.Benzinde denedim aynı şekilde titreşim var birde gage menuden devirleri kontrol ediyorum lpg de 800-79...d/d benzinde hemen hemen 700D/D çalışıyor araba giderken gaz yemesinde falan hiçbir şey yok sadece rolantide böyle ...sizce normal mi yoksa bakmam gerekn bir yer varmı ? en son potansiyemetreyi temizledim içi simsiyahtı wd 40 sıktım kapattım birde maf sensorunu temizledim .Yağın değişeli 4800 km oldu ki ben aldığım sırada yeni değiştirmişler,değiştiren ustayla konuştum beyaz kutuda üzerinde ford yazan yağlardan koymuş. Şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 21 Eylül 2013 Paylaş 21 Eylül 2013 (düzenlendi) Bekir bey lpg de tamamen normal benzinde iken oluyor herşey,çok garip bi durum gibi geldi bana,araç tüpte çok rahat gidiyor lakin benzinde bu sıkıntılar var. Benzin pompası bildiğim kadarıyla depoda az yakıt olmasından bozulur,fakat benim depoda çeyrek deponun altına çok nadir düştüm diyebilirim,yinede olabilir mi sizce? ECU resetleyip (akü kutup başını çıkarıp 1 saat kadar bekleyip,kutup başını tekrar takmak) bir müddet (50km veya 100 km) tüpe hiç geçmeden benzinde binmeyi denediniz mi? Nasıl oluyor anlayabilmiş değilim ama LPG de var olan sıkıntı benzinde böyle sorunlara neden olabiliyor. Arakadaşın polo'sunda da benzer sorun vardı. Benzinde düşük devirlerde titreme var ama LPG'ye geçince sorun ortadan kalkıyor. ECU resetledik ve 100Km benzinde kullandı düzeldi.Benzinde hiç bir sıkıntı yoktu yani. LPG ayarı yapmadan LPG ye geçmiş benzer sorun tekrar baş göstermiş. Araç benzinde alt devirlerde sarsıntılı çalışıyor, ama LPG'de sorun yok. Sorun benzin pompasından olsa ECU resetledikten sonra da sorunun devam etmesi gerekirdi. LPG'de bir müddet kullanınca benzinde sorun ortaya çıkıyorsa LPG kalibrasyonu akla geliyor. Uğraşıyoruz şu aralar, sonucu yazarım. Not: Benzin kokusu baya fazlaysa hortumları kesinlikle kontrol edin. Arabanın önceki sahibi çeyrek deponun altında kullanmış olabilir. Ben yarım deponun altında kullanmıyorum. Çünkü çeyrek depoda dahi pompanın bir kısmı dışarıda kalıyor.Şahsen gördüm. 21 Eylül 2013 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 21 Eylül 2013 Paylaş 21 Eylül 2013 Merhabalar,Benimde bir kaç gündür fark ettiğim bir şey olmaya başladı.Araba normal devirine ulaşınca sanki biraz sarsıntı yapıyor .Nasıl desem lpg de devir 800d/d seyrediyor ama direksiyon ya da başka bir yere elimi koyduğumda titreme hissediyorum.Benzinde denedim aynı şekilde titreşim var birde gage menuden devirleri kontrol ediyorum lpg de 800-79...d/d benzinde hemen hemen 700D/D çalışıyor araba giderken gaz yemesinde falan hiçbir şey yok sadece rolantide böyle ...sizce normal mi yoksa bakmam gerekn bir yer varmı ? en son potansiyemetreyi temizledim içi simsiyahtı wd 40 sıktım kapattım birde maf sensorunu temizledim .Yağın değişeli 4800 km oldu ki ben aldığım sırada yeni değiştirmişler,değiştiren ustayla konuştum beyaz kutuda üzerinde ford yazan yağlardan koymuş. Şimdiden teşekkürler Araba bir yerden hava alıyor mu kontrol edin. Hava filtresinden gelen boru/hortumu boğaz kelebeğinden sökün, Araç rölantide iken boğaz kelebeğini avcunuzla tıkayın.Stop ediyorsa sıkıntı yok.Stop etmiyorsa bir yerlerden hava alıyor.Almaması lazım. Rölanti valfini, boğaz kelebeğini söküp temizleyin(Karbüratör temizleyicisi ile tiner de olabilir.) Karter havalandırma hortumunu kontrol edin hatta kesinlikle değiştirin,fiyatı ucuz zaten.Bir bir ay önce yan sanayi 7,5TL ye almıştım. ECU resetleme yapıp benzinde kullanın. Sorun düzelirse LPG kalibrasyonu yaptırın. Arabamdaki benzer sorunlar sayesinde usta oldum Çok şükür şimdilik bir sorun yok. Olsa da yaparız Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 21 Eylül 2013 Paylaş 21 Eylül 2013 Teşekkürler deneyeceğim en yakın zamanda sonucu buraya yazarım Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin 22 Eylül 2013 Paylaş 22 Eylül 2013 Arkadaslar benim problemi çözdük dün sanayide.focus kendine geldi cok sukur.Benzin pompasidir diye gitmistim ama degilmis. Benzin enjektorletinden iki ve uc tikanmis. Temizletmekle simdilik kurtuldum sanki. Su an benzinde sorunsuz calisiyor ama biraz benzin kokusu halen var gibi. Usta birde würt enjekjektor temizleyici kullan dedi. Bu kimsayali kullanmama gerek kaldimi acaba veya kullanan varmi fayda ederse kullanayim mi. Tum arkadaslara tesekkurler ve selamlar. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş 25 Eylül 2013 Paylaş 25 Eylül 2013 ECU resetleyip (akü kutup başını çıkarıp 1 saat kadar bekleyip,kutup başını tekrar takmak) bir müddet (50km veya 100 km) tüpe hiç geçmeden benzinde binmeyi denediniz mi? Nasıl oluyor anlayabilmiş değilim ama LPG de var olan sıkıntı benzinde böyle sorunlara neden olabiliyor. Arakadaşın polo'sunda da benzer sorun vardı. Benzinde düşük devirlerde titreme var ama LPG'ye geçince sorun ortadan kalkıyor. ECU resetledik ve 100Km benzinde kullandı düzeldi.Benzinde hiç bir sıkıntı yoktu yani. LPG ayarı yapmadan LPG ye geçmiş benzer sorun tekrar baş göstermiş. Araç benzinde alt devirlerde sarsıntılı çalışıyor, ama LPG'de sorun yok. Sorun benzin pompasından olsa ECU resetledikten sonra da sorunun devam etmesi gerekirdi. LPG'de bir müddet kullanınca benzinde sorun ortaya çıkıyorsa LPG kalibrasyonu akla geliyor. Uğraşıyoruz şu aralar, sonucu yazarım. Not: Benzin kokusu baya fazlaysa hortumları kesinlikle kontrol edin. Arabanın önceki sahibi çeyrek deponun altında kullanmış olabilir. Ben yarım deponun altında kullanmıyorum. Çünkü çeyrek depoda dahi pompanın bir kısmı dışarıda kalıyor.Şahsen gördüm. bekir kardeşim allah razı olsun senin dediğini yaptım akşamdan aküyü cıkarttık ben nakliye firmasında calışıyorum sarj cihazı vardı aküyü şarj ettik bügün öğleden sonra aküyü taktırdım aracı gaza hiç almadan benzinde calıştırdım ilk çalışmada hissettim düzeldiğini mükemmel derecede iyi çalıştı yükselme felan olmadı daha sonra dışarda işim vardı aracla 60km yol yaptım son derece mükemmel vites geçişlerindeki rolantiyi gec bırakma gitti boşa saldığımda tutukluk gitti rolantide titreme vardı oda gitti. BUNDAN SONRA NE YAPMALIYIM ACİL YARDIM ARKADAŞLAR SORUN ÇÖZÜMÜNE YAKLAŞTIM ARTIK MEHMET ABİ SENİNDE BUNDAN SONRA NE YAPMAM KONUSUNDA DENEYİMLERİNDEN FAYDALANMAM LAZIM CEVAP VERİRSEN SEVİNİRİM Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 25 Eylül 2013 Paylaş 25 Eylül 2013 (düzenlendi) bekir kardeşim allah razı olsun senin dediğini yaptım akşamdan aküyü cıkarttık ben nakliye firmasında calışıyorum sarj cihazı vardı aküyü şarj ettik bügün öğleden sonra aküyü taktırdım aracı gaza hiç almadan benzinde calıştırdım ilk çalışmada hissettim düzeldiğini mükemmel derecede iyi çalıştı yükselme felan olmadı daha sonra dışarda işim vardı aracla 60km yol yaptım son derece mükemmel vites geçişlerindeki rolantiyi gec bırakma gitti boşa saldığımda tutukluk gitti rolantide titreme vardı oda gitti. BUNDAN SONRA NE YAPMALIYIM ACİL YARDIM ARKADAŞLAR SORUN ÇÖZÜMÜNE YAKLAŞTIM ARTIK MEHMET ABİ SENİNDE BUNDAN SONRA NE YAPMAM KONUSUNDA DENEYİMLERİNDEN FAYDALANMAM LAZIM CEVAP VERİRSEN SEVİNİRİM Senin adına sevindim Hocam.Allah cümlemizden razı olsun inş. Düzgün bir serviste otomatik kalibrasyon, ve hemen sonrasında OBD destekli (LTFT ve STFT değerlerine bakılarak) LPG yol ayarı. Eğer LPG filtreniz değişeli baya olduysa 5000 Km falan (10.000Km de değişir) Kalibrasyona gitmeden önce LPG filtrenizi değiştirmenizi öneririm. Fiyatı ucuz aslında kendiniz alıp değiştirebilirsiniz. 25 Eylül 2013 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 25 Eylül 2013 Paylaş 25 Eylül 2013 (düzenlendi) Arkadaslar benim problemi çözdük dün sanayide.focus kendine geldi cok sukur.Benzin pompasidir diye gitmistim ama degilmis. Benzin enjektorletinden iki ve uc tikanmis. Temizletmekle simdilik kurtuldum sanki. Su an benzinde sorunsuz calisiyor ama biraz benzin kokusu halen var gibi. Usta birde würt enjekjektor temizleyici kullan dedi. Bu kimsayali kullanmama gerek kaldimi acaba veya kullanan varmi fayda ederse kullanayim mi. Tum arkadaslara tesekkurler ve selamlar. Alt devirlerde benzinde titreme arkadaşın polo'sunda da vardı. Dün sanayiye götürdük.Bobinler araba benzinde çalışırken teker teker anlık sökülüp-takıldı. 3.Silindirdeki bobini anlık söküp-takınca motorda hiçbir farklılık olmuyordu. Bobin değişti gene aynı. Zaten bobinde veya bujide sorun olsaydı aynı titremeyi LPG'de de yapardı. Neyse usta benzin enjektörlerini kontrol etti, ve 3.Silindirin enjektörünün elektrik soketinde temassızlık varmış. şimdi bir sorun yok çok şükür(masraf 10tl ). Yani LPG'de sorun yok ama benzinde titreme varsa,enjektörlere baktırmayı unutmayın. 25 Eylül 2013 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 25 Eylül 2013 Paylaş 25 Eylül 2013 Serkan sabahı bekle soğuk motorda bir defa daha dene sıkıntın çözülmüşse Bekir Hocamın söylediklerini uygulaman kafi.150 km kadar benzinde bin sehiriçi-şehirdışı karışık olursa iyi olur.Sonra lpg ayarı yaptır. Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş 26 Eylül 2013 Paylaş 26 Eylül 2013 EVET BU SABAHTA MÜKEMMEL CALIŞTI HİÇBİR SORUN YOK BENZİNDE GİDİYORUM HİÇ BİR SORUN YOK BEKİR HOCAMIN DEDİĞİNİ UYGALAYACAK BİRİNİ BULMAM GEREKİYOR ÖYLE HER AYARCI YAPAMIYOR BU AYARI SORACAM YAPABİLİRİM DİYENE YAPTIRACAGIM İNŞ Senin adına sevindim Hocam.Allah cümlemizden razı olsun inş. Düzgün bir serviste otomatik kalibrasyon, ve hemen sonrasında OBD destekli (LTFT ve STFT değerlerine bakılarak) LPG yol ayarı. Eğer LPG filtreniz değişeli baya olduysa 5000 Km falan (10.000Km de değişir) Kalibrasyona gitmeden önce LPG filtrenizi değiştirmenizi öneririm. Fiyatı ucuz aslında kendiniz alıp değiştirebilirsiniz. Bekir kardeşim lpğ filtremi yeni değiştirdim OBD açılımı nedir birde dediğin değerler nedir anlamaz ise şunlar diye söyleyim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Eylül 2013 Paylaş 26 Eylül 2013 obd: on board diagnos, arıza teşhis cihazının takıldığı soketin adı ltft ve stft ler, uzun ve kısa dönem yakıt tüketimi hafızasıdır, bu ana beyindedir, lpg li araçalrda bu zamanla yanlış algıya sebep olur, beyin yazılımı resetleince düzelir, arada sırada bir tam depo benzini kesintisi zkullanmak bu değerleri düzgün tutar Yorum bağlantısı
Ramiz Serdar Akdoğan 26 Eylül 2013 Paylaş 26 Eylül 2013 Arkadaslar benim problemi çözdük dün sanayide.focus kendine geldi cok sukur.Benzin pompasidir diye gitmistim ama degilmis. Benzin enjektorletinden iki ve uc tikanmis. Temizletmekle simdilik kurtuldum sanki. Su an benzinde sorunsuz calisiyor ama biraz benzin kokusu halen var gibi. Usta birde würt enjekjektor temizleyici kullan dedi. Bu kimsayali kullanmama gerek kaldimi acaba veya kullanan varmi fayda ederse kullanayim mi. Tum arkadaslara tesekkurler ve selamlar.Merhabalar Mehmet bey. Bahsettiğiniz sorunların aynısı benim aracımda da var. Servise gittim enjektörler tıkanmıştır ancak biz temizleyemiyoruz dediler. Bu temizliği nasıl yapıyorlar? Biraz bilgi verir misiniz? Bir de fiyatını öğrenebilir miyim? Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar... Yorum bağlantısı
Recommended Posts