İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Kaan Fakılı

Ben focus'u satmadan evvel, buji kablolarını değiştirince rölanti normale dönmüştü.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Metin Mankal

Bir süredir benim araçta da rölanti sorunu baş göstermşti.Öyle stop edecek kadar değil ama yinede rahatsız ediyordu.Ama yaklaşık 10 gündür filan araba düzeldi.Şu an rölanti 0,9 da sabit.Arabam beni seviyor sanırım. :) :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Rasim Bolat
(düzenlendi)

bu tatile gidişte benim focus'un regülatörün ısı müşirünü degiştirdi usta bilgisayara bağladığında 176 c derece gösterdi usta bu ne dedim Mimgas'da normal dedi. Adana'ya giderken 32 lt gazla 250 km gittim gaz bitti Adana'da ustaya baktırdığımda yanlış müşir takıp o müşirün değerlerine göre ayar yapmış; ısı müşirü deşince ısı 76 c derecede normali gösterdi  adam gibi ayarla harika oldu  şimdi 22 lt gazla 333 km yaptım artık usta oldum  :p  :p

tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Barış Çetin

Merhaba

yaklaşık bir hafta önce 2003 model Focus Ghia aldım araç 100.500 km de benzinli lpg yok birkaç gündür dikkatimi çeken bir durumu sizlerle paylaşmak istedim

 

rolentiye düştüğümde önce 1000 rpm sonrasında da 500 rpm gibi bir düşüş yapıp normal devrine geri geliyor fakat bunu her seferinde yapmıyor sebebi ne olabilir acaba daha evvel böyle bir sorun ile karşılaşan oldumu olduysa sorunu ne gibi bir müdahale ile düzeltti yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

Yorum bağlantısı
Halil Yavuz42

Bende de ilk çalıştırmalarda oluyordu. Boğaz kelebeği temizlendi ve bilgisayarda rolanti ayarlandı sorun çözüldü. Yakıt içindeki kurumdan zamanla birikmesi ile ortaya çıkabiliyor. Çok önemli bir sorun değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Merhaba

yaklaşık bir hafta önce 2003 model Focus Ghia aldım araç 100.500 km de benzinli lpg yok birkaç gündür dikkatimi çeken bir durumu sizlerle paylaşmak istedim

 

rolentiye düştüğümde önce 1000 rpm sonrasında da 500 rpm gibi bir düşüş yapıp normal devrine geri geliyor fakat bunu her seferinde yapmıyor sebebi ne olabilir acaba daha evvel böyle bir sorun ile karşılaşan oldumu olduysa sorunu ne gibi bir müdahale ile düzeltti yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

Barış Bey buradan devam edelim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Barış Çetin

Bende de ilk çalıştırmalarda oluyordu. Boğaz kelebeği temizlendi ve bilgisayarda rolanti ayarlandı sorun çözüldü. Yakıt içindeki kurumdan zamanla birikmesi ile ortaya çıkabiliyor. Çok önemli bir sorun değil.

çok teşekkür ederim en kısa sürede bu işlemleri bende yapacağım

Barış Bey buradan devam edelim.

Teşekkürler.

özür dilerim Forum'a yeni üye olduğumdan sistemin nasıl işlediğini yeni yeni çözüyorum teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

özür dilerim Forum'a yeni üye olduğumdan sistemin nasıl işlediğini yeni yeni çözüyorum teşekkür ederim

Sorun değil ;) ;)

Yorum bağlantısı
Barış Çetin

peki bu boğaz kelebeği ( throttle body ) nasıl temizlenir ? balata temizleyici ile mi yoksa farklı bir kimyasal ilemi ? şayet balata temizleyici ile temizlendiğinde düzeliyorsa yinede rolenti ayarı yaptırılmalımıdır ?

Yorum bağlantısı
Gökhan Bulgurlu

Merhaba,

benim rölanti sorunum araç hareket halinde değilken.Aracı ilk çalıştırdığım da devir saati ibresi sürekli inip inip çıkıyor.Motor ısındıkça düzeliyor.Çok şükür hareket halinde iken sorun yok fakat bu bile rahatsız ediyor o çıkan hır hır ses.Boğaz kelebeği temizlenmesiyle çözüme kavuşabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

peki bu boğaz kelebeği ( throttle body ) nasıl temizlenir ? balata temizleyici ile mi yoksa farklı bir kimyasal ilemi ? şayet balata temizleyici ile temizlendiğinde düzeliyorsa yinede rolenti ayarı yaptırılmalımıdır ?

Rolanti ayarlama diye bir olay olduğunu sanmıyorum. Rolanti rolanti motoru tarafından ayarlanır. Elle müdehale yoktur.

Kalibrasyon diye birşey yok bildiğim kadarıyla.

Merhaba,

benim rölanti sorunum araç hareket halinde değilken.Aracı ilk çalıştırdığım da devir saati ibresi sürekli inip inip çıkıyor.Motor ısındıkça düzeliyor.Çok şükür hareket halinde iken sorun yok fakat bu bile rahatsız ediyor o çıkan hır hır ses.Boğaz kelebeği temizlenmesiyle çözüme kavuşabilir miyim?

 

Denemeye değer.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Merhaba,

benim rölanti sorunum araç hareket halinde değilken.Aracı ilk çalıştırdığım da devir saati ibresi sürekli inip inip çıkıyor.Motor ısındıkça düzeliyor.Çok şükür hareket halinde iken sorun yok fakat bu bile rahatsız ediyor o çıkan hır hır ses.Boğaz kelebeği temizlenmesiyle çözüme kavuşabilir miyim?

 

Bence soğuk motorda bu tip hareketler çokta anormal değil..Sağını solunu kurcalamayın.Isınınca düzeliyorsa sorun yok.Kaş yapayım derken göz çıkartırsınız falan başınıza iş çıkartmayın :)

Yorum bağlantısı
Barış Çetin
(düzenlendi)

Merhaba

yaklaşık bir hafta önce 2003 model Focus Ghia aldım araç 100.500 km de benzinli lpg yok birkaç gündür dikkatimi çeken bir durumu sizlerle paylaşmak istedim

 

rolentiye düştüğümde önce 1000 rpm sonrasında da 500 rpm gibi bir düşüş yapıp normal devrine geri geliyor fakat bunu her seferinde yapmıyor sebebi ne olabilir acaba daha evvel böyle bir sorun ile karşılaşan oldumu olduysa sorunu ne gibi bir müdahale ile düzeltti yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

bu soru sonrası gözlemlediğim bir durumu sizler ile paylaşmak istedim

kullanım şartları aynı olmasına rağmen rolentiye düştüğümde debriyaj pedalına basılı tutarsam rolentideki dalgalanmayı yapmadığını bir kaç saniye sonra debriyaj pedalını bıraktığımda yine bir yükselme ve rolenti devrine geri düştüğünü gözlemledim öyle sanıyorum ki sorun boğaz kelebeği ( throttle body ) de değil programsal bir durum söz konusu olabilir mi acaba ?

tarihinde Barış Çetin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erol Ataberk

Arkadaşlar merhaba bende aranıza yeni katılanlardanım.1.5 yıl önce 2004 model 1.6 benzinli fusıon aldım ve lpg taktırdım.Aracı alırken deneme yaptığımda 1,2 sefer stop etti fazla önemsemedim.Fakat bu bana pahalıya mal oldu.Aracımda rölanti ve stop etme problemi var.Eskişehirde sanayide birkaç kez baktırmama rağmen problemi çözemedim.Gaz kelebeğini temizlediler, aküyü değiştirdim,bujiler,buji kabloları,bobin sorun hala çözülmüş değil.Forumlarda araştırdım bu problemi yaşayan bir çok arkadaş var.Birçok kişi de tavsiyeler yazmış.Kronik bir sorun sanırım.Çözüm bulan arkadaşlar varsa ve paylaşırsa sevinirim.Araç boşta rölantide çalışırken bir problem yok fakat 3000 devir üzerinde  boşa attığımda devir 500rpm e kadar düşüp stop ediyor. Benzinde ve gazda aynı problem var.Gitiğim ustalarda farklı yorumlar yaptılar ama çözüm bulabilen olmadı. Sizlerden yardım bekliyorum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Bekir Yığrık

Arkadaşlar merhaba bende aranıza yeni katılanlardanım.1.5 yıl önce 2004 model 1.6 benzinli fusıon aldım ve lpg taktırdım.Aracı alırken deneme yaptığımda 1,2 sefer stop etti fazla önemsemedim.Fakat bu bana pahalıya mal oldu.Aracımda rölanti ve stop etme problemi var.Eskişehirde sanayide birkaç kez baktırmama rağmen problemi çözemedim.Gaz kelebeğini temizlediler, aküyü değiştirdim,bujiler,buji kabloları,bobin sorun hala çözülmüş değil.Forumlarda araştırdım bu problemi yaşayan bir çok arkadaş var.Birçok kişi de tavsiyeler yazmış.Kronik bir sorun sanırım.Çözüm bulan arkadaşlar varsa ve paylaşırsa sevinirim.Araç boşta rölantide çalışırken bir problem yok fakat 3000 devir üzerinde  boşa attığımda devir 500rpm e kadar düşüp stop ediyor. Benzinde ve gazda aynı problem var.Gitiğim ustalarda farklı yorumlar yaptılar ama çözüm bulabilen olmadı. Sizlerden yardım bekliyorum.

Karter havalandırma borusuna bir baktırın derim.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat
(düzenlendi)

Karter havalandırma borusuna bir baktırın derim.

lpg için konuşuyorum lpg regülatörünü ve enjektörü arızalı olabilir ayrıca  regülatörde bunun ısı müşürünün ohm değeri doğrumu özellikle lpg cihaza takıldığında yüksek ısı veriyorsa ısı müşürü  arızalı yada ohm degeri faklı takılmış olabilir. lpg de stop etme sorunu yaşadım tam iki ay uğraştım lpg ustası oldum artık, karter havalandırma borusu olabilir, buji olabilir, bobin olabilir katalizör dağılmış olabilir yakıt filtreleri olabilir.kolay gelsin :good1:   

tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Öner Şane

çözdüm rölanti sorununu sonunda 2 yılı bulsa da

 sattımmmmm

Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş

ARKADAŞLAR 99 FOCUS HB VAR BENDE ROLANTİDE DALGALANMA,STOP ETME V.S PROPLEMLER YOK BENDE SADECE

BENİM ŞİKAYETİM SOĞUK MOTORDA İLK ÇALIŞTIRMADA 1500 DEVİRİN ÜZERİNE CIKIYOR VE NORMAL 900 DEVİRE DÖNMESİ 4DK ALIYOR TABİ BU SÜREDE ARAÇTA TİTREME HİSSEDİLİR DERECEDE FAZLA OLUYOR.BİRDE BÖYLEYKEN YANİ SOĞUKKEN YOLA ÇIKARSAM BAZEN KENDİLİĞİNDEN DEVİR 3000E KADAR CIKIYOR ARACI DURDURDUĞUMDA İNİYOR.YARDIMCI OLABİLİR MİSİNİZ

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Direksyon pompası sensörü veya hız sensörüne ve bunların kablo tesisatına baktırmanızda fayda olabilir.1250 üstüne soğuk motorda dahi rolanti çıkmamalı.

Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş

bende anlam veremedim hız mı lpg kaynaklı mı zengin-fakir karışım sorunu kafam karıştı iyice :)

Yorum bağlantısı
Serkan Tekeş

arkadaşlar benim sorunumu daha önce yazmıştım.ankarada güvendiğim bi ustama götürdüm arabayı bindi ve gezdik beraber rolantide sorunun büyük ihtimalle ısı müşüründen kaynaklı olduğunu söyledi.

sizce ne kadar faydalı olur

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

ARKADAŞLAR 99 FOCUS HB VAR BENDE ROLANTİDE DALGALANMA,STOP ETME V.S PROPLEMLER YOK BENDE SADECE

BENİM ŞİKAYETİM SOĞUK MOTORDA İLK ÇALIŞTIRMADA 1500 DEVİRİN ÜZERİNE CIKIYOR VE NORMAL 900 DEVİRE DÖNMESİ 4DK ALIYOR TABİ BU SÜREDE ARAÇTA TİTREME HİSSEDİLİR DERECEDE FAZLA OLUYOR.BİRDE BÖYLEYKEN YANİ SOĞUKKEN YOLA ÇIKARSAM BAZEN KENDİLİĞİNDEN DEVİR 3000E KADAR CIKIYOR ARACI DURDURDUĞUMDA İNİYOR.YARDIMCI OLABİLİR MİSİNİZ

 

 

arkadaşlar benim sorunumu daha önce yazmıştım.ankarada güvendiğim bi ustama götürdüm arabayı bindi ve gezdik beraber rolantide sorunun büyük ihtimalle ısı müşüründen kaynaklı olduğunu söyledi.

sizce ne kadar faydalı olur

 

Araçta LPG var mı yok mu?

LPG yoksa rolanti valfi temizliği(veya değişimi), boğaz kelebeği temizliği, karter havalandırma hortumu kontrolü değişimi.

Şayet LPG varsa ve sadece LPG de yapıyorsa yolda OBD destekli LPG kalibrasyonu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...