Gökhun Batur 19 Aralık 2012 Paylaş 19 Aralık 2012 Karter havalandırma hortumu, Boğaz kelebeği, Rölanti valfi, en son da oksijen sensörü kontrolü. Benim aracımda suçlu oksijen sensörü çıkmıştı... Şimdiden geçmiş olsun diyorum. Yorum bağlantısı
Gökhun Batur 19 Aralık 2012 Paylaş 19 Aralık 2012 oksijen sensöründen bahsederken eksozdaki sensörden bahsediyoruz sannedersem ustanın birisi dediki sensör sadece benzinde işe yarar gazda gecersizdir istediğin bahse varım dedi rolantiyle hiç alakası olmaz dedi hayretler içerisinde kaldım doğruluk payı varmıdır sizce ? Aracın kaput kısmından iç göğüslüğün altına doğru bir yerde idi Ustaeller'de sökülen oksijen sensörüm. Ön camın alt kısımlarında, tahminimce şanzımana doğru. Rölantiyle alakası olmaz olur mu? Merak ettim o ustayı, tanışmak isterim şahsen... Sabri ustamın da söylediği kadarıyla o parça git-gel usulü çalışan bir parça imiş. Yani yakıt çoksa oksijeni kapatıyor hortumun ağzını tıkayıp; yakıt azsa geri çekilip oksijen girişini sağlıyor motora. Kapatmadığı zaman da motorda hava alıyormuş gibi titreme, stop etme vs... Stop etme ve sonrasında 3000d/d takılı kalma şeklindeki rölanti sorunum oksijen sensörü değişimiyle çözüldü....??? Yani rölanti ile birebir temas halinde olan bir parça... Yorum bağlantısı
Selahattin Atak 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 (Ford Focus 2000 model ambiente 1.6 Araç bir aydır Rolanti tutmuyor. İlk çalışmasından yaklaşık 1-2 daki ka sonra araç stop ediyor. İki hafta önce Rolanti Valfi Motorunu değiştirdik. Araç iki hafta normal rolantide çalışırken iki hafta sonra tekrar rolantide stop etmeye başladı. Yeni Rolanti motoru taktıktan sonra 150 km. yaptım. Herhangi bir sorun olmadı şimdi yeniden rolantide stop ediyor. Benzinde veya Lpg'de denedim fark etmiyor.Başka bir aracın rolanti sensörü takıldı normal çalıştı. Arızalı diye çıkarılan Rolanti Motorunu tekrar taktığımızda şu an için normal çalışıyor. Her zaman aynı model ve tip rolanti Motoru bulamamki. Ustalar bu konuya bir anlam veremediler. Görüntü itibibariylel hortumlarda herhangi bir yırtık, kacak yok. Kimisi diyor bırak biz test edelim, kimisi yetkili servisi gidip proğram attır vs. Konudan anlayan veya öneri vb. durumlarda yardım bekliyorum. Herkese selam ve saygılarımla) AYNI MODEL ARAÇIN ROLANTİ MOTORU (HAVA AKIŞ SENSÖRÜ) İLE BİR MÜDET DAKİKA ÇALIŞANCA DÜZELİYOR. 50-100 KM SONRASI ARAÇ TEKRAR ROLANTİDE STOP EDİYOR. BENZİNDE 100 KM KULLANDIM ÇÖZÜM OLMADI. ECU (ARACIN BEYNİ )İLE İLGİSİ OLABİLİRMİ? LPG.Lİ OLMASI DOLAYISIYLA SERVİSLERDE BAKIM VE TAMİR İŞİDE AYRI BİR PROBLEM. Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 24 Aralık 2012 Paylaş 24 Aralık 2012 Problem dalgalanma halinde mi? aynen ışıkta durduğum zaman 1ooo devrn altında gidip gelme şeklinde hır hır edip duruyor belli müddet düzeliyor bazen 3-4 gün yapmıyor bazende gün boyu yapıyor? Aracın kaput kısmından iç göğüslüğün altına doğru bir yerde idi Ustaeller'de sökülen oksijen sensörüm. Ön camın alt kısımlarında, tahminimce şanzımana doğru. Rölantiyle alakası olmaz olur mu? Merak ettim o ustayı, tanışmak isterim şahsen... Sabri ustamın da söylediği kadarıyla o parça git-gel usulü çalışan bir parça imiş. Yani yakıt çoksa oksijeni kapatıyor hortumun ağzını tıkayıp; yakıt azsa geri çekilip oksijen girişini sağlıyor motora. Kapatmadığı zaman da motorda hava alıyormuş gibi titreme, stop etme vs... Stop etme ve sonrasında 3000d/d takılı kalma şeklindeki rölanti sorunum oksijen sensörü değişimiyle çözüldü....??? Yani rölanti ile birebir temas halinde olan bir parça... sizin bahsettiğiniz zannedersem debi metre hava akış sensörü benim sorduğum eksozun altında takılı olan sensör eksoz sensörü? Yorum bağlantısı
Engin Ünal 24 Aralık 2012 Paylaş 24 Aralık 2012 Bence sorun sizin LPG beyninde , arabanın kutup başını sök 15-20 dakika bekle tekrar tak , hiç lpgye geçmeden benzinde bin bakalım ne olacak.%90 lpg beyni veya lpg tesisatında problem.Benzindede yapıyor demeyin , lpg benzinde çlışmayıda etkiliyor. Siz arabanın kutup başını sökün 15-20 dakika bekleyin tekrar takın , hiç lpgye geçmeden benzinde binin. Yorum bağlantısı
Selahattin Atak 24 Aralık 2012 Paylaş 24 Aralık 2012 Kutup başlarını söküp +- bir gün bekledim, benzinde çalıştırdım. Değişen bir şey yok. Yorum bağlantısı
Selahattin Atak 29 Aralık 2012 Paylaş 29 Aralık 2012 Anlaşılan yorum yapacak kimse yok. değerli görüşleri için herkese teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Aralık 2012 Paylaş 29 Aralık 2012 Anlaşılan yorum yapacak kimse yok. değerli görüşleri için herkese teşekkürler. 4. iletiyi uyguladığınız varsayyorum, sonuç ne oldu? kompresyon kaç çıktı? o da ölçülmemişti? Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 1 Ocak 2013 Paylaş 1 Ocak 2013 Arkadaşlar benim arabamda rolanti herşey normal ancak ana yoldan tali yola döneceğim zaman yada hemzemin geçit için yavaşlamak için debriyaj ve frene basınca araba stop ediyor. Yani normal şehir içi trafikte lambalarda dururken bişey yok ancak 5. vites (100 km 3000 devir) yavaşlamak için debriyaj ve frene basınca devir 3000 den düşerek stop ediyor. Acaba problem nereden kaynaklanıyor olabilir? Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Hocam kopresyon ölçümü yapın araç sibop yakmış olabilir.Bende de aynı sorun vardı.Geçen yaz sibopları değiştirdim.Sorun halloldu. Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Siboblar la ilgili sorun farklı siboblarda problem olduğu zaman arabanın çekim gücü kalmaz araba asılmaz rolanti sorunu tamamen farklı bir olay bence Yorum bağlantısı
Tarık Şimşek 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 arkadaşlar merhaba bu focus 1 lerde genel bir sorun zannedersem maalesef benim focusda da aynı sorun var.ankarada göstermediğim usta kalmadı dersem yalan olmaz. rölant valfi boğaz kelebeği temizlettim ama fayda etmedi. atiker marka lpg kullanıyorum gaz ayarı yaptırdım yine olmadı, tekrar gaz ayarı yaptırdım bu sefer aracın rölant devrini yükselttiler gene olmadı. focusum seviyorum ama beni bezdirdi artık. ne yapacağımı bilmez oldum. Yorum bağlantısı
Mustafa B Akkaya 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 benim aracımdada rolantı 1000 devirde iken iyiydi gaz filtrelerini degiştirdim bostayken 9000 e iniyo çok küçük bir aralık ama çok az titriyor rahtsız edıyor beni rolantı ayarı düsmüş olabilirmi yada soguklardan falanmı acaba? Yorum bağlantısı
irfan Türk 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 kronik bir sorun rolanti düşmesi. artık düşünmüyorum bende. çok masraf ettim. acı tecrübe yani. Yorum bağlantısı
Tarık Şimşek 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 arkadaşlar şimdi bir arkadaşımın tavsiyesi ile gaz aldığım yeri değiştirdi.belki gaz aldığımız yerden olabilir. ben genellikle shelli n gazını kullanıyorum bu aralar ucuz diye (2,19) total gazdan alıyorum n eolduysa zaten ondan oldu.tabii bunu genellememek lazım çünkü gaz satın alınan yerin kişiliğine bağlı olarak değişiyor gazın kalitesi.deneyip görüşlerimi bildireceğim. iyi akşamlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Arkadaşlar benim arabamda rolanti herşey normal ancak ana yoldan tali yola döneceğim zaman yada hemzemin geçit için yavaşlamak için debriyaj ve frene basınca araba stop ediyor. Yani normal şehir içi trafikte lambalarda dururken bişey yok ancak 5. vites (100 km 3000 devir) yavaşlamak için debriyaj ve frene basınca devir 3000 den düşerek stop ediyor. Acaba problem nereden kaynaklanıyor olabilir? Dönerken stop ediyorsa, krank devir sensörü bozuk... Siboblar la ilgili sorun farklı siboblarda problem olduğu zaman arabanın çekim gücü kalmaz araba asılmaz rolanti sorunu tamamen farklı bir olay bence Subaplar soğukken daha çok belirti verir ve soğuk motorda çalışma sorunu rolanti sorunu gaz yememe sorunu varsa, sebep lpg kalibrasyonu hatası değil ise, subap sorunudur.. Aracı lpg'li olup, ilk marşta benzinle çalıştığında rolanti bozuk, lpg'ye geçince düzelen bir aracınız varsa % 90 lpg kalibrasyonunuz bozuk, % 10 subaplarınız bozuk demektir.. Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 Peki bu durumda subap ayarımı gerekir.Focuslarda subap ayarının bozulduğunu nasıl anlarız? Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Öncelikle herkese merhabalar.Aracımı iki yıldır kullanıyorum fakat hala rölanti sorununa çözüm bulamadım.Bu konuyla ilgili forumda ki tüm konuları,tüm önerileri okudum ve uyguladım sonuç olumsuz. Araç ışıklara geldiğim zaman rölanti geziniyordu.Klimayı açtığımda daha kötü sönmeye kadar gidiyordu araba.Daha sonra lpg ayarı yaptırdım ve bujileri değiştirdim.Sonrası tam felaket ışıklara geldiğim zaman klima açık olmamasına rağmen araç sönmeye başladı lpg ve benzinde ara ara yapıyor bunu ne yaptıysam olmadı Sizlere iki yıl boyunca yaptığım uygulamaları anlatayım; *Boğaz kelebeği temizlendi,Hortumlar kontrol edildi. *Rölanti sensörü değişti *Buji,buji kabloları,ateşleme bobini,eksoz üst sensörü değişti. Bugün tekrar servise gittim kontrol ettirmeye,bilgisayara bağlandı araç herhangi bir sıkıntı yok forumda bir arkadaşımız rölanti sorununu eksoz alt sensörünü (mavi) değiştirerek çözmüş bir ihtimal şansımı deneyim derken usta baktı benim arabada alt sensör yok, usta fabrikadan bu şekilde çıkmış dedi.2000 model ford focus ghia aracım acaba gerçekten yok mu? Daha sonra usta üst kapak sökülecek,valfler kontrol,sibop ayarı yapılacak vs kısaca rektefe diyebiliriz. Bana ortalama 750 tl masraf çıkardı şimdi benim ne yapmamı önerirsiniz.Araç sönme probleminin ,rölanti probleminin bu kadar masrafı olabilir mi? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Karter havalandırma borunuz ne alemde? Araç bi yerlerden hava alıyor belliki. 1 Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Karter havalandırma hortumu sağlam o konuda herhangi bir sıkıntı yok kontroller yapıldı motor havada almıyor bir yerden. Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Yetkili servise gitmedim hiç fakat servisim özel ford servisi onlarda yukarıda bahsettiklerimi söylüyorlar Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 (düzenlendi) akünüzün durumu nedir ölçüldümü ? şarj kontrol edildimi ? 29 Ocak 2013 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi şarz --> şarj Yorum bağlantısı
Recommended Posts