Yüksel Demir 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Yüksel bey lpg de iken rölantide arıza lambası yanıyor mu? YANIYOR Yorum bağlantısı
Kamil Can 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 arkadaslar akuyu 15 dk sokup bekledim ve 30 km benzinle gittim.bir haftadır rolanti titreme sıkıntısı çekmiyorum 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 YANIYOR Sürekli büyük harf yazmaya devam ettiğiniz için, konuyu kapatıyorum.. Yorum bağlantısı
Sedat Kuyucu 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 2003 Focus comfort lpg li aracımla bir yıldır uğraşıyordum sonunda işi çözdüm.Focusların kronik sorunu rölanti dengesizliğidir. size tavsiyelerim şunlardır 1. Yılda bir gaz kelebeği ve rölanti müşürünü temizletin. (Temizletin farkı görün) 2. Lpg li ise iyi kalibrasyon yapılmalı (Kötü Lpg ayarı aracın benzin haritasını bozuyor), Her yıl lpg bakımlarını tam yaptırın. 3. Ateşleme çok önemli Bobin-Buji kablosu ve bujiler ömrü dolmuşsa değişmeli , mümkünse üçü birden (Kötü ateşlemede silkeleme,çekişde düşüklük,rolanti dengesizliği vb. sorunlar olur) 4. Hava filtresi 10 lira mutlaka zamanında değişin. Ayrıca hortumları kontrol edin çatlak patlak falan olmasın. 5. Bunlardan sonra sorun devam ediyorsa son olarak rölanti müşürünü varsa yeni müşür ile deneyip ona göre satın alıp değişin. (Pahalı parçadır, galiba 200 filan ) 6. Serviste lpg ye uyumlu yazılım atıldığını duydum ama bana gerek kalmadı. 7. Benim bildiklerim bu kadar arkadaşlar , naçizane fikirlerim dir. katkı yapmak isteyenler lütfen cevaplasın herkese kazasız belasız günler dilerim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 lpg ye uyumlu yazılım ? serviste? üretilmeyen kasa için? sanmam yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 11 Kasım 2012 Paylaş 11 Kasım 2012 lpg ye uyumlu yazılım ? serviste? üretilmeyen kasa için? sanmam yoktur. + 40 Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 herkese iyi günler arkadaşlar ford focus 1.6 ambiante 2000 model aracımı aldım alalı rolanti sorunu yaşamaktaydım sizin forumlarınızı gödükten sonra tavsiye edilen işlemleri aşağıdaki gibi sırasıyla yaptım. 1-aracımın gaz kelebeği temizlendi 2-krank sensörleri değişti 3-gaz kelebek sensörü değişti 4-rolanti walfi değişti 5-westinghause t hortumu değişti 6-manifoldu değiştirdim 7-bujiler değişti 8-buji kabloları değişti 9-ateşleme bobini değişti 10-araca yazılım attırdım 11-tüp ayarlarını yaptırdım ama hala durduğum yerde rolantim gidip gelmekte soğukken aracım kendisi hafif gaz veriyormuş gibi gitmekte frene basıp durdurmak zorunda kalıyorum durdurduktan sonra aracın gazına bastığım zaman hızlanmıyor tanım yerinde olursa hızlı toparlamıyor Bunları geçtim rolantinin gidip gelmesi pisikolojik etkiliyor insanı Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 (düzenlendi) Yapacak son şey kompresyon testi.Benzer sorun benim arcımda da vardı.Rolanti valfine ufak bir müdahale yaparak kurtardım.Rolanti valfini orjinaliyle mi değiştirdiniz o da önemli.Sizinki eğer valften değilse subapar kaçırıyor olabilir. 22 Kasım 2012 tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 Karter havalandırma ve vakum hortumlarına bakılmamış... Silindir kompresyonları ölçülmemiş. Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 mehmet bey kompresyon ölçümleri silindir başına 150-150-150-150 çıktı iyi dedi usta vakum hortumu dediğiniz neresinde motorun? zannedersem manifolda giden 4 adet hortumu kasdediyorsanız onlarda sağlam elimle kontrol ettim hatta kova kova su döktük motora? ünal bey rolanti valfine 250.00 tl verdim orjinali dediler. servisten Yorum bağlantısı
Önder Kuru 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 Kayınçomun 99 focus'unda da aynı sorun vardı rölanti valfi ve gaz kelebeğinin olduğu parça sökülüp temizlendi o araçta da rölanti devri sorunu vardı ama daha fenaydı 3000 devirlere çıkıyordu ışıklarda ve çekiş-çalışma çok kötüydü. Yapılan temizlik bi fayda etmedi, sonra daha bilgili(ve donanımlı) bi tamirciye gittik bsayar bi hata kodu verdi. Ustadan şok yanıt: Eksantrik kayışı hatalı takılmış! Rölanti valfiyle beraber kayış(güvenemedik) da değişti ve araç roket oldu rölanti ise stabil... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 mehmet bey kompresyon ölçümleri silindir başına 150-150-150-150 çıktı iyi dedi usta vakum hortumu dediğiniz neresinde motorun? zannedersem manifolda giden 4 adet hortumu kasdediyorsanız onlarda sağlam elimle kontrol ettim hatta kova kova su döktük motora? ünal bey rolanti valfine 250.00 tl verdim orjinali dediler. servisten Su dökmekle olmaz Yumuşayan varsa ısınınca büzüşür.. Bu da rolanti dalgalanmasına sebep olur... Dalgalanmada aslında olan şey, motor stop etmeye başlaması, bunun fark eden ecunun devri yükseltip stop etme eğilimini durdurup motora bir şans daha vermesidir.. Bu süreç bu şekilde devam eder gider.. Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 mehmet bey peki sizce nerden kaynaklanıyor veya motor neden stop etme eğilimine giriyor? değiştirmediğimiz kontrol etmediğimiz yer kalmadı Yorum bağlantısı
Harun Aydın 5 Aralık 2012 Paylaş 5 Aralık 2012 Bana ait mekanım olsa, belgeli sonuç gösteremediğime, veya çekişte farkı hissedemeyene, bedel iadeli yapardım. abi benim ustam yapılmaz dedi araç 157bin kmde yapılırmı acaba ? Yorum bağlantısı
Selahattin Atak 15 Aralık 2012 Paylaş 15 Aralık 2012 Ford Focus 2000 model ambiente 1.6 Araç bir aydır Rolanti tutmuyor. İlk çalışmasından yaklaşık 1-2 daki ka sonra araç stop ediyor. İki hafta önce Rolanti Valfi Motorunu değiştirdik. Araç iki hafta normal rolantide çalışırken iki hafta sonra tekrar rolantide stop etmeye başladı. Yeni Rolanti motoru taktıktan sonra 150 km. yaptım. Herhangi bir sorun olmadı şimdi yeniden rolantide stop ediyor. Benzinde veya Lpg'de denedim fark etmiyor.Başka bir aracın rolanti sensörü takıldı normal çalıştı. Arızalı diye çıkarılan Rolanti Motorunu tekrar taktığımızda şu an için normal çalışıyor. Her zaman aynı model ve tip rolanti Motoru bulamamki. Ustalar bu konuya bir anlam veremediler. Görüntü itibibariylel hortumlarda herhangi bir yırtık, kacak yok. Kimisi diyor bırak biz test edelim, kimisi yetkili servisi gidip proğram attır vs. Konudan anlayan veya öneri vb. durumlarda yardım bekliyorum. Herkese selam ve saygılarımla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Aralık 2012 Paylaş 15 Aralık 2012 1. her zaman lpg ile mi yol alıyorsunuz 2. hiç kompresyon ölçüldü mü Yorum bağlantısı
Selahattin Atak 15 Aralık 2012 Paylaş 15 Aralık 2012 Genellikle lpg de çalıştırıyorum. Arada bir benzinlede çalışıyor. kompresyon ölçümü yapılmadı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Aralık 2012 Paylaş 15 Aralık 2012 1 tam depo benzinde ve birazda yüksek devirle kullanın, fark yarattırsa carbon clean tavsiye ederim Yorum bağlantısı
Gökhun Batur 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Büyük rölanti sorunları ben de yaşamıştım geçen aylarda. Karter havalandırma hortumu, Rölanti valfi, Gaz kelebeği, oksijen sensörü hepsinde sıkıntı olabilir. Benim sıkıntı oksijen sensörü çıkmıştı mesela..... Şimdiden geçmiş olsun diyelim. Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 oksijen sensöründen bahsederken eksozdaki sensörden bahsediyoruz sannedersem ustanın birisi dediki sensör sadece benzinde işe yarar gazda gecersizdir istediğin bahse varım dedi rolantiyle hiç alakası olmaz dedi hayretler içerisinde kaldım doğruluk payı varmıdır sizce ? Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 19 Aralık 2012 Paylaş 19 Aralık 2012 Oksijen sensörü rolantiyi etkilermi? Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 19 Aralık 2012 Paylaş 19 Aralık 2012 karter hava hortumları,rolanti valfi,krank sensörleri,gaz kelebek sensörü,bobin kablolar bujiler değişti hava akış metre temizlendi genede rolanti sorunum gitmedi size kolay gelsin derim Yorum bağlantısı
Recommended Posts