Yücel Aydoğan 22 Nisan 2012 Paylaş 22 Nisan 2012 Ford Tan oto da yigenim çalışıyor .durumu ona anllattım oda oda servis baş teknisyenini durumu anlatmış hazır olna bomba cevap geliyor.O SORUNU OTOSAN BİLE ÇÖZEMEDİ BOŞA UGRAŞMASIN O ŞEKİLDE KULLANSIN .demiş.Bende bıraktım o yüzden bazen oluyor bazen olmuyor ne yapıyım takılmıyorum artık bende . Yorum bağlantısı
Recep Mura 22 Nisan 2012 Paylaş 22 Nisan 2012 Ford Tan oto da yigenim çalışıyor .durumu ona anllattım oda oda servis baş teknisyenini durumu anlatmış hazır olna bomba cevap geliyor.O SORUNU OTOSAN BİLE ÇÖZEMEDİ BOŞA UGRAŞMASIN O ŞEKİLDE KULLANSIN .demiş.Bende bıraktım o yüzden bazen oluyor bazen olmuyor ne yapıyım takılmıyorum artık bende . Kesinlikle bende Ford Otosan'ın bu konuda ne kadar aciz olduğuna bizzat şahit oldum gittiğim yetkili servis yaşadığım sıkıntı ile ilgili bana kısa aralıklarla hiçbir işlem yapmadan gittiğim iki sefer de farklı parçaları sorumlu gösterdi ve bir öncekini de kesinlikle o parçadan değildir diye kendilerini de yalanladılar yetkili servisin bu çelişkisini ve çözüm üretemeyişini ford otosan'a şikayet ettiğimde Ford otosandaki görevli yetkili servisin müdürüyle beni aradılar ve telekonferansla beni ikna etmeye çalıştılar işin içinden çıkamayınca Ford Otosan yetkilisi yetkili servis müdürüne çözüm olarak bundan sonra LPG'li araçlara bakmayalım diye kendince olayı çözdü düşünün Türkiyenin bir numara otomobil şirketinin düştüğü duruma...Çözüm bulmak yerine çözemedikleri her durumu LPG'ye atıyorlar...Bu bir çözüm değildir acizliktir...Lpg günümüzün gerçeği bir çok otomobil firması fabrikadan lpgli araç çıkarıyor bir kısmı sonrasından bazı kitlere garanti bile veriyor bizim sağolsun Ford çözemediği her durumu lpgye atıp lpgli araçlara bakmamayı tercih ediyor...O nedenle bu duruma hiç şaşırmadım... Yorum bağlantısı
Faruk Dinç 23 Nisan 2012 Paylaş 23 Nisan 2012 evet bendede rolanti sorunu var. lpg de benzinde sıkıntı yok.aracı yeni aldım ilerleyen zamanda sıkıntı olursa baktırmak lazım. Yorum bağlantısı
Enez Güner 23 Nisan 2012 Paylaş 23 Nisan 2012 Arkadaşlar Turan Adam isimli arkadaşımızın koyduğu motor resimini görünce aklıma geldi. Aşağıda sarı ile işaretlediğim ince boru ne işe yarıyor. Kışın aşırı soğukta (-35 falandı) elimi dokunur dokunmaz kırılmıştı. sonra bir şekilde halloldu diyebilirim. Az bile hava alması falan önemli midir? Not: Resim alıntıdır. Arkadaşlar benim araçta geçen bi bakıyım dedim de işarretli yerle rolanti sensörünün arasından geçen siyah bi hortum var westinghouse gidiyor kelebek boğazının oraya giren kısmı çok sıkı değil biraz gevşek gibi ve tam ortasında bi sübap gibi yada küçük bi filtre gibi birşyler var o nedir hortumları çıkaramadım 2 tarafıda çok sertti zorlamadım Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 24 Nisan 2012 Paylaş 24 Nisan 2012 Muhtemelen sibop ve geri dönüş valfidir.Bende fark ettim dedign parçayı ama çok sıkı duruyor .O yüzden oynamadım Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 25 Nisan 2012 Paylaş 25 Nisan 2012 Arkadaşlar eski aracım focus ghia idi. Çok özlüyorum keratayı . Bu rölanti sorununa ben de çok kafa yordum fakat %100 çözemedim. Rölanti düşerken hafif silkelenme hep oldu fakat hiç stop etmedi. Böyle bir sıkıntı yoksa olduğu gibi kabullenin, kafaya takmayın derim ben. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 klimayı açınca ilk 10-15 dk , motor rolantiye düştümü , rolanti inip çıkıyor.İyice çalıştığında dengesizlik olmuyor .Yani 10-15 dk çalıştıktan sonra dengesizlik yok.Klima kapalı ikende dengesizlik yok.Gazını komple boşaltıp yeniden bastırdım Makine ile kaçak kontrolü falan yapıldı.Soğutması iyi .Fanın 1. kademesi çalışıyor.Klimacı ^usta^ dengesizliğe normal hemen hemen her araba yapar dedi. Aşağıda video var telefonla çektim biraz kalitesiz ama aşağı yukarı bir fikir verir.Hafif gaz verincede devreden çıkıp tekrar devreye giriyor.Bu sorunmu , ustanın dediği gibi normalmi ? http://www.dailymotion.com/Engin_nal_11#video=xqm2i9 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 videoda siz gaz verdiniz mi hiç? göstergeyi çekerken? kompresör devreden çıkar gaz verince. yani devri yükseltmek için baypas oluyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 her araçta yok. usta sıyırmış. ama vectramda vardı (96). gaz kelebeğini güzelce temizledim geçti. bi ihtimal kelebekten yapıyo olabilir. kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 o rolantide o kadar büyük dalgalanma olmaz. bildiğin araba gaz veriyor. birde rolanti dalgalanması daha çok devri düşürmesi lazım bunda devir düşmesin diye aşırı gaz veriyor gibi duruyor tabi siz gaz vermiyorsanız. rolanti dengesizliği yaratmak için gaza birden basıp çekin. eğer stop etmeye yeltenirse rolanti valfi arızalı ama bunu sadece lpg de yapıyorsa rolantide lpg tepkimesi geç olduğundan. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 6 Mayıs 2012 Paylaş 6 Mayıs 2012 o rolantide o kadar büyük dalgalanma olmaz. bildiğin araba gaz veriyor. birde rolanti dalgalanması daha çok devri düşürmesi lazım bunda devir düşmesin diye aşırı gaz veriyor gibi duruyor tabi siz gaz vermiyorsanız. rolanti dengesizliği yaratmak için gaza birden basıp çekin. eğer stop etmeye yeltenirse rolanti valfi arızalı ama bunu sadece lpg de yapıyorsa rolantide lpg tepkimesi geç olduğundan. 1000 devir üstüne çıktığındaki görüntülerde ben gaz veriyorum.dengesizlik yaratmak için.O sizi yanıltmasın.1000 devir altı oynamalarda dengesizlik var.Hem benzin hem lpgde yapıyor.Stop etme yok , klima bir süre çalıştıktan sonra (10-15 dk.) Klimayı tekrar kapatmadığın sürece dengesizlik yapmıyor. videonun 1.36 sn ye bakın orda bi terslik var kayışa bağlı olan kompresor kitleniyor siz gaz vermiyorsanız bi sıkıntı var inş.bir çözüm bulursunuz Ben elimle gaz veriyorum.Devir yükselince klima devreden çıkıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Mayıs 2012 Paylaş 6 Mayıs 2012 1000 dd üzerindekilerde siz gaz verdiyseniz diğer dalgalanma dediğiniz pek dalgalanma denemez. Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 Arkadaşlar merhaba.. 2004 focus coll aracımda Klimayı açtığımda rolenti dengesizleşiyor sürekli 800 devir ile 600 devir arası dalgalanıyor.Bu probleme yönelik arabaya yapılan işlemler akü değişti bujiler buji kabloları bobin boğaz kelebeği temizliği rolenti valfi temizliği fakat sorun devam ediyor ve bu durum çok canımı sıkıyor forumdada bu konuyu epey arastırdım henüz bir çözüm bulamadım hortumlarda patlak çatlak varmı diye kontrol etttim sorun yok bana bundan sonra yaptırmam gereken işlemleri söylermisiniz? bilir kişi olarak mehmet abi ve çağlar bi yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden tşkler.. Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 (düzenlendi) arkadaşlar aynı sorun bendede var 2004 focus coll var bende. Klimayı açtığımda rolenti dengesizleşiyor sürekli 800 devir ile 600 devir arası dalgalanıyor.Bu probleme yönelik arabaya yapılan işlemler akü değişti bujiler buji kabloları bobin boğaz kelebeği temizliği rolenti valfi temizliği fakat sorun devam ediyor ve bu durum çok canımı sıkıyor forumdada bu konuyu epey arastırdım bi çözüm bulamadım hortumlarda patlak çatlak varmı diye kontrol etttim sorun yok bana bundan sonra yaptırmam gereken işlemleri bilir kişilerin yardımları bekliyorum.. şimdiden tşkler.. 8 Haziran 2012 tarihinde Yavuz Selim Bilgin tarafından düzenlendi Lütfen Lütfen imla kuralları ve noktalama işaretlerine dikkat edelim! Yorum bağlantısı
Caglayan Bayram 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 Arkadaşlar merhaba.. 2004 focus coll aracımda Klimayı açtığımda rolenti dengesizleşiyor sürekli 800 devir ile 600 devir arası dalgalanıyor.Bu probleme yönelik arabaya yapılan işlemler akü değişti bujiler buji kabloları bobin boğaz kelebeği temizliği rolenti valfi temizliği fakat sorun devam ediyor ve bu durum çok canımı sıkıyor forumdada bu konuyu epey arastırdım henüz bir çözüm bulamadım hortumlarda patlak çatlak varmı diye kontrol etttim sorun yok bana bundan sonra yaptırmam gereken işlemleri söylermisiniz? bilir kişi olarak mehmet abi ve çağlar bi yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden tşkler.. İsmail bey motorla ilgili çok fazla bilgim yok bilgisi olan abilerimiz kardeşlerimiz cevaplayacaktır benim aracımda ara sıra yapıyordu aynı sorunu manifolt borularının altında 3 çıkışlı 10cm uzunluğunda bir boru var onda yırtık varmış değiştirdikten sonra sorun düzeldi. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 Arkadaşlar merhaba.. 2004 focus coll aracımda Klimayı açtığımda rolenti dengesizleşiyor sürekli 800 devir ile 600 devir arası dalgalanıyor.Bu probleme yönelik arabaya yapılan işlemler akü değişti bujiler buji kabloları bobin boğaz kelebeği temizliği rolenti valfi temizliği fakat sorun devam ediyor ve bu durum çok canımı sıkıyor forumdada bu konuyu epey arastırdım henüz bir çözüm bulamadım hortumlarda patlak çatlak varmı diye kontrol etttim sorun yok bana bundan sonra yaptırmam gereken işlemleri söylermisiniz? bilir kişi olarak mehmet abi ve çağlar bi yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden tşkler.. Mehmet abi ve Çağlar abi den cevap bekleniyor ancak ben bildiklerimi yinede yazayım Öncelikle aracınız 2004 model olduğu için ve özellikle klima açıldığında rolanti dalgalanması yaşadığınızdan dolayı aracınızın yazılımının serviste güncellenmesi lazım.Belki de hiç bir işlem yaptırmadan doğrudan bunu yaptırmış olsaydınız sorununuz çözülecekti.Diğer yandan manifolt altında bulunun karter havalandırma hortumlarını gözle değil el ile kontrol edin.T şeklinde ki hortumun arka tarafında yırtık olabilir..Büzüşme var mı yok mu bakın..Sökerek kontrol edilmeli.Birde bunun girdiği yerde subap var orasıda tıkandığı zaman benzer sıkıntı oluşuyor. Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 (düzenlendi) Mehmet abi ve Çağlar abi den cevap bekleniyor ancak ben bildiklerimi yinede yazayım Öncelikle aracınız 2004 model olduğu için ve özellikle klima açıldığında rolanti dalgalanması yaşadığınızdan dolayı aracınızın yazılımının serviste güncellenmesi lazım.Belki de hiç bir işlem yaptırmadan doğrudan bunu yaptırmış olsaydınız sorununuz çözülecekti.Diğer yandan manifolt altında bulunun karter havalandırma hortumlarını gözle değil el ile kontrol edin.T şeklinde ki hortumun arka tarafında yırtık olabilir..Büzüşme var mı yok mu bakın..Sökerek kontrol edilmeli.Birde bunun girdiği yerde subap var orasıda tıkandığı zaman benzer sıkıntı oluşuyor. Haklısın ayhan abi bilir kişi olarak seni malesef unutmusum hemen hemen her konuda sende forumda bılgilerini bizlerle paylaşıyorsun kusura bakma.. Abi dediğin t şeklindeki hortuma baktım sökmeye çalıstım fakat el girmeyen bi yer oldugu için sökemedim ama ilk fırsatta onu kontrol etiircem daha sonra yazılım güncellemesi yaptırıcam. Teşekkürler... 8 Haziran 2012 tarihinde Ahmet Kıyak tarafından düzenlendi Tşkler > Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Engin Ünal 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Her yerini değiştirmişsiniz de ecu, sigorta ve sigorta tablasına baktırdınız mı? Yeni yazılım yüklenirse sorun çözülebilir. Yeni yazılım yükleme , lpg li araçta işe yarıyormu.Sonuçta araba lpg ile çalışıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 yazılım lpg ile doğrudan alakalı değil. ecü rolantiyi ayarlarken düzgün ayarlasın diye değerleri ayarlyor. e lpg de de olsa sonuçta araca araç ecüsü hükmediyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 araç şarj sorunu yaşıyor gibi. şarj dinamosu arızalı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 bence bobin, veya buji kablosu,. devir düşüyor toparlamadığı için stop edecek kadar düşünce şarj lambası yanıyordur, yani bu bir sonuç, sbep değil Yorum bağlantısı
Engin Ünal 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Eee servis lpg li diye aracı almıyor , başka yerde yapılırmı bu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 orjinal ve gerçekse iyi parçalar Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 abi araç yolda stop etmiş sonra tekrar çalışmış bobin olsa tekler öksürür vs. bir elektrikçiye gidip akü ve şarjı ölçtürmek ile başlayın. bence fan motoru çalışınca aşırı yük biniyor şarj yetmiyor o yüzden arada şarj lambası yanıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 alan servis bulmanız lazım. başka yerde yapılması çok zor. dışarda o güncelemeyi yapacak yazılım ve makina bulunmaz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts