İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Vakum ile ilgili hortumlardan birinde, iğne ucu kadar sorun olsun, rölanti bozulur.

Yorum bağlantısı
Turan Adam

O resmi yeni gördüm de bişey anlayamadım ben ya. ?

Abi bahsettiğin resim buysa

3wy0n.jpg

karter havalandırma hortumu

yumuşamış ve yırtılmış stent attım ama yine olmadı

41xr8.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Özel ve sert bir hortumdur.. Bence değiştirin Turan Bey..

İkinci resmi görememiştim ben.. şimdi görüyorum..

Tam büküldüğü yer. stend ile olmaz bence..

Yorum bağlantısı
Turan Adam

Özel ve sert bir hortumdur.. Bence değiştirin Turan Bey..

İkinci resmi görememiştim ben.. şimdi görüyorum..

Tam büküldüğü yer. stend ile olmaz bence..

stent attığım yer oldu ama bu kez biraz geriden büzüştü çok yumuşamıştı bende doğan kalorifer hortumu ile değiştirdim bez destekli sert bir hortumdu.

klimayı açınca hiç bir sorun kalmıyor abi sebebi klima gibi görünüyor yada klima neyi değiştiriyorda rolanti eski haline geliyor.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Benim amca oglu Tan Oto da çalışıyor sorunu anlattım .Ustaya soralım dedi.Sormuş bugün beni aradı abi focuslarda kronik miş bu durum srıza degilmiş boşa para harcamasın o şekilde kullansın birşey olmaz demiş .Gene ford gene kronik bir arıza .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

klimayı açınca hiç bir sorun kalmıyor abi sebebi klima gibi görünüyor yada klima neyi değiştiriyorda rolanti eski haline geliyor.

Klima bozuyor desen anlarım da düzeltiyor dersen olaya farklı bakarım..

Motor yüke binince karışımı zenginleştiriyor ve düzgün çalışmaya başlıyor..

Klimayı kapatınca karışım normale biniyor, hava alan motor rolantiyi bozuyor..

Bence karter havalandırma hortumunun orjinalini bularak değiştirin..

Orjinal focus bulamazsanız da, benzer başka bir aracınkini kullanın ama karter havalandırma hortumu olsun...

Yorum bağlantısı
Enez Güner

İthal olanı iş görmezmi Mehmet abi fiyat sanki biraz fazla ama 40 tl gibi ford parçası satan tek otoda var gözüme çarpmıştı

Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız

ben bezli bir plastik hortumdan (benzin hortumu olabilir) uydurup taktım bağlantı yerlerini plastik kelepçe ile sıktım 2 senedir o şekilde kullanıyorum herhangi bir problem yok. Elektirkli neyi çalıştırsam çalıştırayım rolanti 0,9 da sabit dalgalanma yada stop etme gibi bir problemim yok...gerçi şuan 30tl iki sene önce 60 tl diyorlardı...

5306_buyuk.jpg

Yorum bağlantısı
Emre Sutay
(düzenlendi)

aracımda aynı sorunu bende yaşamaktayım.. araçtan sogumama sebep olmaya başlamıştı. hafta sonu daha önce f2 kullanmış bir arkadaşla kaputu açtık baktık. bu tür bir probleminin boğaz kelebeginden olduğunu söylemişti. kelebegin hortuma baglandıgı yerdeki kelepçenin sıkı olmadıgını farkettik içinde çok az bir tozlanma vardı kelebegi sökmek istesekde 4 vida ile tutturulmuş o an için sökmek zordu bu yüzden dışarıdan detaylı olmayacak şekilde temizledik.. temizleme sonrası kalkışlarda araç stop etmesin diye ugrasırken (gaza yüklenmeyince hafif meğillerde bile stop ediyordu) şimdi ki atikliğine hayran kaldım. ancak bu temizligin faydası 2 gün kadar sürdü malesef.. şuan yine aynı noktaya geldi.

komple sökülüp temizledikten ve kelepçeyi iyice saglamladıktan sonrA daha uzun süre sıkıntı çıkartmayabilir..

yücel beyin de tespit ettigi şekilde bu durum kronik diye geçiştiriliyormuş..

edit: bendeki problem gaza basınca motordan gelen pıst sesi ile arac önce devir kaybedip titreme yapıyor sonra devir yükseltiyordu. yakıt beslemesinde sorun oluyor araç boguluyor gibi... ancak anlattıgım şekilde bir miktar çözüm oldu kesin çözüme ulaştıgımda bende paylaşırım...

tarihinde Emre Sutay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Bence kronik denen bir arıza yoktur sık rastlanıyordur fakat çözemeyen ustalar vardır .Onlarında cevabı hazırdır boşa ugraşma çözemezsin diye söylerler.Baklaım ben hafta sonu ugraşından sonra bir daha yapmadı inşallah ta yapmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Umarim cözersin.. Bende musait bir zamanda iyi bir temizleme yaptirmayi dusunuyorum... Ancak sadece pazar tatili olunca ilgilenmek zor.

Ancak burdan takip ediyor olcam..

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Valla ford bu rolanti sorununu f2 lerden sonra çözdü sanırım .Çünki ben 2 adet escorta bindim onlardada rolnati sorunu vardı.Temizlernir bir süre yapmaz daha sonra gene yapar.Ama yeni araçlarında bu tip sıkıntılar yok sanırım .Mesela escort araçlarında kronik hata çoktu.tavan ve kapı kumaşı sarkması , sinyal kolu arızası , hararet ,Kalarifer geç ısıtma veya ısıtmama , koltuklar gibi gibi bu tip sorunları focus ta yok hepsini düzeltmiş.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

bu işlemden sonra araçta yag eksiltme yapıyormuş.faydalı kurumlarda gidiyor aracınız yag eksilmeye başlayacaktır.Ben size onun yerine kelebek bogazının ve rolanti sensörünün detaylı temizlenmesini öneririm

Yorum bağlantısı
Turan Adam
(düzenlendi)

manifolddan lpg ile ilgili bir yere bi hortum gdiyor abi bu hortumda az bir yırtık varmış rekorun dibinde kestim orayı hortumu geri taktım sonuç süper

kesinlikle hava alıyormuş.

benim sorun çözüldü çok az oynama oluyor ama stop edecek gibi çakılmıyor aşağı doğru. eskisi kadar iyide olmadı ama yinede titreyip toplamıyor.

tarihinde Turan Adam tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Ağan

merhabalar.. bu rolanti sorunu bende de (2004 focus comfort sedan) var ne yaptıysam kar etmedi. denemediğim yöntem kalmadı. ama hala sorun var. stop edecek kadar değil ama yinede sinir bozuyor... :angry:

Yorum bağlantısı
Recep Mura

manifolddan lpg ile ilgili bir yere bi hortum gdiyor abi bu hortumda az bir yırtık varmış rekorun dibinde kestim orayı hortumu geri taktım sonuç süper

kesinlikle hava alıyormuş.

benim sorun çözüldü çok az oynama oluyor ama stop edecek gibi çakılmıyor aşağı doğru. eskisi kadar iyide olmadı ama yinede titreyip toplamıyor.

Bende de benzer bir durum vardı acaba bahsettiğiniz hortumun resmini koyma imkanınız varmı tam olarak nerede ve nasıl birşeydir bende bir kontrol edeyim...

Yorum bağlantısı
Turan Adam
Bende de benzer bir durum vardı acaba bahsettiğiniz hortumun resmini koyma imkanınız varmı tam olarak nerede ve nasıl birşeydir bende bir kontrol edeyim...

4b1cm.jpg

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

Arkadaşlar Turan Adam isimli arkadaşımızın koyduğu motor resimini görünce aklıma geldi.

Aşağıda sarı ile işaretlediğim ince boru ne işe yarıyor.

Kışın aşırı soğukta (-35 falandı) elimi dokunur dokunmaz kırılmıştı.

sonra bir şekilde halloldu diyebilirim.

Az bile hava alması falan önemli midir?

Not: Resim alıntıdır.

4bqvw.jpg

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Resim için teşekkür ederim acaba zahmet olmazsa bahsettiğiniz hortumu işaretleyebilir misiniz hangisi olduğunu ve neresinde sıkıntı vardır yani aşınma veya yırtılma...

Resim için teşekkür ederim acaba zahmet olmazsa bahsettiğiniz hortumu işaretleyebilir misiniz hangisi olduğunu ve neresinde sıkıntı vardır yani aşınma veya yırtılma...

Pardon işareti şimdi gördüm siyah renk olunca ilk etapta dikkatimi çekmedi teşekkür ederim bende bir kontrol edeyim...

Yorum bağlantısı
Turan Adam

Resim için teşekkür ederim acaba zahmet olmazsa bahsettiğiniz hortumu işaretleyebilir misiniz hangisi olduğunu ve neresinde sıkıntı vardır yani aşınma veya yırtılma...

Pardon işareti şimdi gördüm siyah renk olunca ilk etapta dikkatimi çekmedi teşekkür ederim bende bir kontrol edeyim...

aşınma yada yırtılma her yerini kontrol et. gerekirse iki tarafıda sök bir tarafı elinle kapat içine üfle.

orda 4 tane deve boynu :) varya o plastik siyah parça emme manifoldu.

onun içine hava filresinden başka yerden hava girmemesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Acaba bu bahsettiğiniz hortumlar benim aracın neresindedir bilgisi olan varsa resimde işaretleyebilirse sevinirim...

HYTwo.jpg

Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2

Turan kardeş benim aracımın rolantisi de tam senin aracının oldugu yerde duruyor .Ama benim dikkatimi çeken şey şu veya ben emin degilim tekrar tespit etmeye çalışacagım araçta .akım çeken bir parça devreye girdigi zaman araç rolantisinde anormallikler oluyor.Mesela farlar açıkken kalorifer çalışıyorken fren basıp durmaya yakın veya durudugumda rolanti hafif düşüyor titreyerek geri toparlıyor .Ben sanayide bir elektirkçiye götürüp yük altında iken şarj dinamosunu ölçtürecem .Bence sende aynısı yap bana kalırsa araca yeterli akım gelmedigi için araç sapıtıyor .Mesela sabah işe gelirken bu sorunu hiç yaşamıyorum ama akşam iş dönüşü mutlaka yaşıyorum .bende senin gibi şarj dinamosunu ölçtürdüm normal çıktı ama bence normal degil. bunun en güzel anlamanın yolu uzun farları kaloriferi 3-4 konumuna getirip arka cam rezistansını çalıştırıp daha sonra aracın şarj akımını ölçtürmek eger araç sapıtıyorsa bilki şarj dinamoısonun kömürlerinde bir anormallik var demektir sana tavsiyem o yönde olur .Ben öyle yapacam .Ayrıca şu hortum baglantısı denilen yerleri bende kontrol ettim herhangi bir anormallik göremedim rolanti sensöründe bir anormallik oldugunu düşünmüyorum onda anormallik oldugu zaman araç sogukken direk stop ediyor .ısınıncada rolanti düşmek bilmiyor .Aynı zamanda karte sibobu ve karter hortumlarında da durum aynı şekilde bakalım bende ugraşıyorum eger sorunu çözersen bana da yazmayı unutma eger ben çözersem sana yazarım

Yücel aynı srorunlar bendede var birebir benım tespit etiiğim şeyleri yazmıssın. Dediğin gibi akım çeken bir şey çalıştırdığındada solenti hemen sapıtıyor bende aküden şüphelendim akü yü ölçtürdüm değerleri kötü çıktı inci akü taktım ama düzelmedi bu yorumları okuyunca iyice kafam karıstı bu arızasının bir çok sebebi var gibi bakalım ne olacak düzelirse mutlaka paylaşın.. Kolay gelsin:)

Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2
Engin abi anladıgım kadarı ile birçok f1 de bu durum var .Bana akü kaynaklı gibi geliyor çünkü dikkat ettim akım çeken birşey çalıştıgı zaman bunu yapıyor mesela gündüz far kullanmıyorsunuz bu sorun olmuyor ama .arka cam rezistansı çalışıyorsa veya farlar yanıyorsa bu durum oluşuyor benimde aklım aküsü eski gibi görünüyor akü geldi belli de olmaz şarj voltajına baktırmak gerek aracın akım çeken fonksiyonlaırnı çalıştırıp daha sonra ölçmek lazım eger besleme yetersiz se şarj dinamosunun kömürleri bitik demektir .şarj yetersiz demektir.araç çalışmazken aracın sadece aü valtajı 12 voltun altında ise o aküde bu sorunlara yol açar diye düşünüyorum.

Bende akü olduğunu düşünerek akü yü değiştirdim sonuç olumsuz şimdi şarj dinamosuna baktırıcam

Yorum bağlantısı
Başar Mert

buna benzer sorunlar bendede var aslında arkadaşlar, tüpte olunca çok önemsemedim ama öyle kışın soğuklarda bile çalışmada falan sıkıntı olmadı tık diye alıyor maşallah ama dediğiniz gibi farlar falan açık, frene bastığımda yada sisleri açtığımda, direksiyonu sağa sola oynattığımda rolanti düşer gibi oluyor, farlarda pırpır ediyor güçsüzleşiyor neden oluyor bende anlamadım bir türlü ya. Hatta okadar kmden sonra pazar günü ilk defa stop etti araba kavşağa girerken boşa attım, hızlı değildim zaten birden stop etti anlamadım ilk defa oldu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...