Enez Güner 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 ben değiştircem ya taktıklarımız süt sağım makinesinin silikon gıda hortumu dayanıklılar ama ısıya ne kadar gelirler bilmiom :) Yorum bağlantısı
Turan Adam 28 Mart 2012 Paylaş 28 Mart 2012 (düzenlendi) rolanti valfi arızası veya büyük bir ihtimalle karter havalandırma hortum ve müşürlerinde oluşan deformasyonların sebebidir.. tüm hortumlara baktırın, büzüşen yırtılan delinen varsa değiştirim.. westenhausa bağlanan rekoru da kontrol ettirin.. Gaz kelebeği temizlensin.. bujiniz eskiyse değiştirin.. Yazılımla ilgili değil bu.. yukardaki saydıklarımdan birinin arızası.. abi söylediğin gibi ne kadar hortum varsa kontrol ettim yırtıkları onardım. bu hortumun yenisini taktım (tofaşın su hortumu oluyormuş) değiştirdim devir dahada düştü. karter havalandırma hortumu dediğiniz bu değilmi westenhausa giden hortum rekorunu bantla sardım sanki biraz oynuyor gibiydi. bide araba çalışırkan bu hortumu çıkardım stop etti bu normal mi sanki rolanti daha da yükselmeliydi ordan hava alınca. hava akış sensörü temizledim, kelebeği sökmeden alkollü bezi parmakla sokarak temizledim, kelebek kenarları biraz kirliydi, kelebek potansiyometresi daha yeni takılmış gibi tertemizdi işlem yapmadım. rolanti valfi söktüm içine alkol doldurdum çalkaladım döktüm geri taktım hava alma testi için (hava filtresinden kelebeğe giden) hortumu söktüm söker sökmez stop ediyor daha elimle kapatmadan ben yanlış yerden mi söküyorum anlamadım. ayrıca motor bölümünden gaz telini gaza basma yönünde azcık oynayınca stop eder gibi oluyor geri topluyor. Motor çalışmıyorken akü voltajı 12.45V motor çalışıyorken 14.87V. akü 1 aylık. sorun akü değişimden sonra bi ara tüp bitti yakınlarda po olmadığından 35-40km benzinle gittim ve sorun bundan sonra başladı. aynı zamanda tek seferde çalışmama sorunuda başladı yukarda bahsettiğim temizlikleri yapınca geçti hangisi işe yaradı pek emin değilim. ilk çalışma çok iyi şu anda. klima yada farları açınca rolanti hafif düşüyor geri topluyor (aşağıdaki resimdeki yere geliyor normale dönmüyor). rolantimin son durumu bu burdan yukarı çıkmıyor gaza basmayınca. bu sorun benzinde de lpgde de aynı şekilde. forumda genelde rolanti yükselmesi çözümlari var abi bu düşme olayına başka ne yapılabilir. yardımlar için şimdiden tsk ederim. 28 Mart 2012 tarihinde Turan Adam tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 Arkadaşım zaten normal rolanti değeri 0,9 focus 1 lerde seninki hissedilmeyecek bir düşüklük gibi görünüyor.Yaptığın işlemlerin fotoğraflarını yüklersen sevinirim.Rolanti o değerdeyken aşırı bir titreme veya stop etme olmuyorsa çok kafana takma derim. Yorum bağlantısı
Turan Adam 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 Arkadaşım zaten normal rolanti değeri 0,9 focus 1 lerde seninki hissedilmeyecek bir düşüklük gibi görünüyor.Yaptığın işlemlerin fotoğraflarını yüklersen sevinirim.Rolanti o değerdeyken aşırı bir titreme veya stop etme olmuyorsa çok kafana takma derim. farları yada klimayı acınca biraz daha düşüp yükseliyo ozaman biraz titreme oluyor. fazla test yapamadım ama ışıklarda stop etme yok şimdilik ama stop edecek gibi olup geri topluyor. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/153602-ilk-alistirma-mars-sorunlari/page__st__300 burda bi tane koydum zamanım olursa öbürlerinide koyarım Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 Turan kardeş benim aracımın rolantisi de tam senin aracının oldugu yerde duruyor .Ama benim dikkatimi çeken şey şu veya ben emin degilim tekrar tespit etmeye çalışacagım araçta .akım çeken bir parça devreye girdigi zaman araç rolantisinde anormallikler oluyor.Mesela farlar açıkken kalorifer çalışıyorken fren basıp durmaya yakın veya durudugumda rolanti hafif düşüyor titreyerek geri toparlıyor .Ben sanayide bir elektirkçiye götürüp yük altında iken şarj dinamosunu ölçtürecem .Bence sende aynısı yap bana kalırsa araca yeterli akım gelmedigi için araç sapıtıyor .Mesela sabah işe gelirken bu sorunu hiç yaşamıyorum ama akşam iş dönüşü mutlaka yaşıyorum .bende senin gibi şarj dinamosunu ölçtürdüm normal çıktı ama bence normal degil. bunun en güzel anlamanın yolu uzun farları kaloriferi 3-4 konumuna getirip arka cam rezistansını çalıştırıp daha sonra aracın şarj akımını ölçtürmek eger araç sapıtıyorsa bilki şarj dinamoısonun kömürlerinde bir anormallik var demektir sana tavsiyem o yönde olur .Ben öyle yapacam .Ayrıca şu hortum baglantısı denilen yerleri bende kontrol ettim herhangi bir anormallik göremedim rolanti sensöründe bir anormallik oldugunu düşünmüyorum onda anormallik oldugu zaman araç sogukken direk stop ediyor .ısınıncada rolanti düşmek bilmiyor .Aynı zamanda karte sibobu ve karter hortumlarında da durum aynı şekilde bakalım bende ugraşıyorum eger sorunu çözersen bana da yazmayı unutma eger ben çözersem sana yazarım Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 Şarj dinamosu denso marka 80 amper. Dinamoyu bende ölçtürdüm ama kömürlerde sıkıntı yok. Sizde ölçtürün. Hatta ben yeni akü bile aldım bu dalgalanma aküdendir diye ama aynen devam ediyor. Yorum bağlantısı
Turan Adam 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 .ısınıncada rolanti düşmek bilmiyor. bende motor ısınınca resimdeki yere düşüyor yukarı çıkmıyor sadece gaza basınca çıkıyor. Motor soğukken eskisi gibi 1200lerde çalışıyor. bu rolanti valfinin sağlıklı oldunu gösteriyor zaten. hafta sonu işim çıkmazsa şarj dinamosunu söküp dağıtacam iyice inceledim bi siyahlık gördüm arkasında sanki içerde bişey yanmış gibi geldi. sende bi bak anormallik varmı. belki dediğin gibi yüke gelince düşüyordur voltaj. bulursam çözümü mutlaka yazarım. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Arkadaşlar 2001 ambiante aracımda daha önceden de belirttigim rolanti düşmesi diye tabir ettigim bir sorun var.Dün akşam etraflıca biraz test ettim .Farlar kapalı ,kalorifer açık, rezistans klima açık gibi motor soguk - sıcak gibi bütün denemeleri yaptım .Vede kesin olarak buldugum sonuç motor sogukken rolanti biraz yüksek çalışıyor sorun kendini belli etmiyor.Ama motor ısındıgı zaman araç ışıklarda veya herhangi bir sebeple durdugunuzda frene bastıgınızda vede basılı tuttugunuzda aracın rolantisi düşüp geri topluyor bu arada gösterge ışıkları ve aracın teyp ışıkları titriyor pısıyor geri toparlanıyor .Kaonın önünde aracın bütün akım çeken aksamlarını kapattım farlar- kalorifer - cam rezistansı -teyp -sadece araç rolantide çalışırken frene basıyorum bırakıyorum rolanti düşüp geri kalkıyor .veya 3-4 pompa yapıyorum gene rolanti düşüp kalkıyor 3-4 pompa yaptıgımda daha çok düşüp kalkıyor .Şimdi daha önce fren sistemindeki sibop ve hortumlardan bahsedilmişti.neye bakman gerekiyor veya baktırmam gerekiyor resimli anlatılırsa kendimde ugraşabilirim . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 freni pompalayınca rölanti oynar bu normal, anlattıklarınız: rölanti valfiniz artık ehtiyarlamış, tamamen bozuk değil ama ani değişimlere hemen cevap veremiyor, değişince düzelir Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Öncelikle rolanti valfine bakılacak sonra karter havalandırma hortumu kontrol edilecek.Burada bir subap var ona da bakmak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Abilerim rolanti valfi sorun degil kendim ESCORT tan alışkınım temizler bakımını güzelce yaparım.Karter havalandırma sibobunda sorun olsa motor sogukkende aracın rolantisinin aşırı derecede düşmesi gerekmiyor mu ?Birde 3 lü hortum var bunlardan biri zaten karter sibobuna baglı bunlar komple bakmak gerekiyor sanırım.Birde forum da okumuştum fren hortumu ve bu baglı diboptan bahsedilmiş bunlar farklı şeylermi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 fren sisteminde, westinghouse vardır, buna bağlı vakum hortumu ve sibopu vardır, normal şartlarda araba hurda olur da bu sağlam kalır Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Hafta sonu rolanti sensörünü temizleyim inşallah onla alakalıdır . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 temizlenen sensör, bazı durumlarda daha da kötü çalışabilir, bu işlemden değil, sensiörün artık kullanılamaz kıvamda olmasından kaynakllanır Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Çaglar abi araba daha 110 binde ben 480 binde focus taksi gördüm daha rolanti sensörü temizliyorlardı bu sensörde öyle arız ayapacak bir parça rolanti motoru var .O çalıştıgı sürece sensör neden arıza yapsın Yorum bağlantısı
Harun Aydın 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 belki bunlarda farklıdır ama opeldede aynı sorun vardı biraz ışıklar yanık dursun daha çoğalıyordu usta akün iyi değil ve şarj dinamosu sağlıklı şarj edemiyor ee farları acıyosun yada devamlı frene basıp fren ışıklarını yakıyosun dedi buda dolayısıyla aküyü azaltıyor akünün ömrü bitik şarj dınamosu şarj etmiyor düzgünce sonuç olarak akım enerji az geliyor bunları yapıldıktan sonra tam anlamıyla düzelmişti bundan önce rolanti ayarlayıcısı dedikleri küçük şey o rolanti valfı oluyor galiba (: oda değişti %100 çözüm almıştık ben genellikle bunun sebebinin kötü yakıt lpg olduğunu duymuştum kurum yaptığını belki benzini aldığın yeri değiştir yada ben aracı ilk aldığımda yakıt katkısı atmıştım egsozda kurup parçaları düşüyordu tavsiye würth Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 (düzenlendi) Bence, Westinghausda sürekli negatif basıncı oluşturan sistem, frene basınca dışardan hava alıyor. (Normalde almaması gerekir.) Bu ilave hava, emmeye girince ideal yakıt/hava karışım oranını bozuyor. Bu durum rölantide düşmeye sebep oluyor. Frene basılmadığı sürece, farları, klimayı,vs. güç çeken donanımları çalıştırdığında rölantide hiç oynama olmuyorsa, rölanti valfinde problem yok diyebiliriz. 30 Mart 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Görünen o ki deneme yanılma yöntemine gidecez gibi be n en iyisi ustama götüreyim de baksı bi o çözüm bulur sanırım Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Yücel,durduğun yerde gaza bastığında 3000 deviri geçince bırak gazı,yine düşme oluyor mu rolantide? Bendeki sıkıntıda 3000 devire kadar,3000 devirden sonra gaza basıp çeksemde yapmıyor Yorum bağlantısı
Recep Mura 30 Mart 2012 Paylaş 30 Mart 2012 Bende 4 aydır çözüm bulamadım en son gaz kelebeğine yoğunlaştım şuan aracı yalnızca benzinde kullanıyorum çok şükür henüz stop etmedi ama 700 seviyelerine kadar rölanti düşüyor nadiren 600 lere düştüğüde oluyor benimki de genelde frene basınca düşüyor yoksa ilk çalıştığında motor soğukken 1500 lerde başlayıp ısındıkça 1000 lere geliyor hareket halinde frene basınca 700 lere düşüyor ve durunca 750 lerde sabitleniyor...inş. en kısa sürede çözersiniz de bize de bir ışık olur.... Yorum bağlantısı
Ceyhan Yurtsever 31 Mart 2012 Paylaş 31 Mart 2012 Engin abi anladıgım kadarı ile birçok f1 de bu durum var .Bana akü kaynaklı gibi geliyor çünkü dikkat ettim akım çeken birşey çalıştıgı zaman bunu yapıyor mesela gündüz far kullanmıyorsunuz bu sorun olmuyor ama .arka cam rezistansı çalışıyorsa veya farlar yanıyorsa bu durum oluşuyor benimde aklım aküsü eski gibi görünüyor akü geldi belli de olmaz şarj voltajına baktırmak gerek aracın akım çeken fonksiyonlaırnı çalıştırıp daha sonra ölçmek lazım eger besleme yetersiz se şarj dinamosunun kömürleri bitik demektir .şarj yetersiz demektir.araç çalışmazken aracın sadece aü valtajı 12 voltun altında ise o aküde bu sorunlara yol açar diye düşünüyorum. Bende de aynı sorun vardı. 2 ay kadar önce akü sizlere ömür, değiştirmek zorunda kaldım. Üzerinde 43 Amperlik orjinal aküsü vardi, 60 Amperlik aldım 130 TL, yerine biraz zor oturdu akü koruma kapağını biraz kesmem gerekti ama oldu. Akü değiştikten sonra rolanti sorunu kalmadı ve akünün ateşleme sistemine etkisini çok fark ettim, aracın çekişi de değişti. Yorum bağlantısı
Turan Adam 31 Mart 2012 Paylaş 31 Mart 2012 Ben olsam bunu yapmazdım.Bildiğim kadarıyla yedek parçası (kümür ve voltajı aracın ihtiyacına göre ayarlayan bir devre)yok,dağıtmak ve toparlamak zahmetli ve tekrar çalışma şansı zayıf.Benim gittiğim servisteki elektirikçi bakımını yap dediğimde göze alamayacağını, hastanın masada kalma riskinin yüksek olduğunu,gittiği yere kadar devam,o seni bıraktığında sen de onu bırak demişti.Bilginize... sökmeye gerek kalmadı en ufak hata bulamadık. voltaj hertürlü şartta 13.7V-14.30V arasında bu da ateşleme ve diğer aksamlar için yeterli dediler bana dalgalanması pek mantıklı gelmedi. 35 amper çekersek 13.7 ye düşüyor hemen geri çıkıyor 14.30a. voltaj rolantiyle hareket ediyor 14.30 a kadar burdan yukarı çıkmıyor. şarj dinamosu ve konjektörmüdür kollektörmüdür sağlam. klima fazla amper çekmiyor ama rolantiyi düşürüyor. ateşleme fişini kendim çektim elektrik çarptı dışardan bile atlıyor kıvılcımlar acayip bişey. sonuc olarak motor rolantide çok cılız bi gücü var sebebi nedir. manifoldu söküp içine su mu doldursak acaba sonuç alabilir miyiz. şimdiye kadar temizlik malzemeleri filan çıkan para 40 TL. sorun çözümü için ilerleme yok. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Ben sorunu çözdüm sanırım cumartesi ( phılıps yag çözücü sprey + selulozik tine + saf alkol ) aldım pazar gün sabah .Aracımın kaputunu açtım bütün hortumları kontrol ettim.1 kaç hortum hafiften yerinde çıkar gibi olmuş sıkı sıkıya bastırdımyerlerine .Daha sonra kelebek bogazına baglı hava bogazını sötüm.Rolanti sensörünü söktüm.O arada kartere baglı 3 lü hortumlar var onlara da baktım sorun göremedim .Rolanti sensörü baya kirlenmişti.sanırım ilkl defa ben söktüm vidalarında en ufak iz dahi yoktu.İlk başta fırçayla kurumunu bir miktar temizledim.Yag çözücü sprey sıktım bir miktar kir aksada katrana dönen iç kısımlara etki etmedi.Selulozik tineri içine döktüm 2-3 dakika bekledim .Daha sonra ince fırçayla dar yerleri kalın fırçayla diger yerleri iyice temizledim bu işlemi 3-4 defa yaptım tekrar sprey sıktım en son saf alkol ile iyice yıkadım geriye tortu kalmasın diye .Temiz bir bezle iyice kuruladım hava ile kuruttum sensörün tekıldıgı yeride temizledim hava deliklerini felan .Hazır açmışken kelebek bogazınıda sildim temizledim sipreyledim .bütün herşeyi yerine taktım takmadan şakları içine wd 40 sıktım paslanma ve krozyona karşı.Akü sularımı tamamladım ve kutup başlarını temizledim .Hava filitresi kutusunu söktüm içini temizledim ufak bir sünger var orada bakımda yenisi almama ragmen ustalar takmamışlar eskiside kir pas yag içindeydi alkolle yıkatım tertemiz yaptım kurutup taktım yerine.bütün işlemler bitti ya bismillah diyip bastım marşa şık çalıştı rolanti her zamanki gibi yüksek çalışıp yavaş yavaş düştü.Dün şehir içi yaklaşık 50 km felan yol yaptım rampada çıktı düzde gittim birçok ışıkta durdum kalktım rolanti düşmesi yaşamadım.Dün akşam biladere gittim akşam farlar sisler açık kalorifer açık denedim özellikle üst üste defalarce frene bastım sarsıntılı bir düşme çıkma olmadı sadece çok minik hissedilir hissedilmez bir düşüş oda rolanti sensörü anında müdahale ediyor hemen yükseliyo .Sanırım temizlik işe yarıyor .Bakalım ileriki günlerde inaşşalh birşey çıkmaz. 1 Yorum bağlantısı
Turan Adam 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Ben sorunu çözdüm sanırım cumartesi ( phılıps yag çözücü sprey + selulozik tine + saf alkol ) aldım pazar gün sabah .Aracımın kaputunu açtım bütün hortumları kontrol ettim.1 kaç hortum hafiften yerinde çıkar gibi olmuş sıkı sıkıya bastırdımyerlerine .Daha sonra kelebek bogazına baglı hava bogazını sötüm.Rolanti sensörünü söktüm.O arada kartere baglı 3 lü hortumlar var onlara da baktım sorun göremedim .Rolanti sensörü baya kirlenmişti.sanırım ilkl defa ben söktüm vidalarında en ufak iz dahi yoktu.İlk başta fırçayla kurumunu bir miktar temizledim.Yag çözücü sprey sıktım bir miktar kir aksada katrana dönen iç kısımlara etki etmedi.Selulozik tineri içine döktüm 2-3 dakika bekledim .Daha sonra ince fırçayla dar yerleri kalın fırçayla diger yerleri iyice temizledim bu işlemi 3-4 defa yaptım tekrar sprey sıktım en son saf alkol ile iyice yıkadım geriye tortu kalmasın diye .Temiz bir bezle iyice kuruladım hava ile kuruttum sensörün tekıldıgı yeride temizledim hava deliklerini felan .Hazır açmışken kelebek bogazınıda sildim temizledim sipreyledim .bütün herşeyi yerine taktım takmadan şakları içine wd 40 sıktım paslanma ve krozyona karşı.Akü sularımı tamamladım ve kutup başlarını temizledim .Hava filitresi kutusunu söktüm içini temizledim ufak bir sünger var orada bakımda yenisi almama ragmen ustalar takmamışlar eskiside kir pas yag içindeydi alkolle yıkatım tertemiz yaptım kurutup taktım yerine.bütün işlemler bitti ya bismillah diyip bastım marşa şık çalıştı rolanti her zamanki gibi yüksek çalışıp yavaş yavaş düştü.Dün şehir içi yaklaşık 50 km felan yol yaptım rampada çıktı düzde gittim birçok ışıkta durdum kalktım rolanti düşmesi yaşamadım.Dün akşam biladere gittim akşam farlar sisler açık kalorifer açık denedim özellikle üst üste defalarce frene bastım sarsıntılı bir düşme çıkma olmadı sadece çok minik hissedilir hissedilmez bir düşüş oda rolanti sensörü anında müdahale ediyor hemen yükseliyo .Sanırım temizlik işe yarıyor .Bakalım ileriki günlerde inaşşalh birşey çıkmaz. ben en az ikişer defa yaptım sonuç alamadım. bu gün klimayı açtın mı? bugün denemelere devam ederken klimayı açtım kapatmamışım bizim rolanti eski yüksek yerinde çalışıyor. geçen hafta denediğimde klimayı açınca baya aşağı düşüyordu. frene basınca kımıldamıyor bile. yalnız selektörle uzunları açınca çok az kımıldama oluyor. klımayı kapatınca eski mal haline dönüyor ne alakası var acaba. Yorum bağlantısı
Recommended Posts