İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

o motor bence se diye geçen tipte.

ama servise gidip sorun s- se ne fark var diye. yada nerden anlarız se mi s mi diye.

buji kablonuz yan sanayi. bi kere ben olsam o kabloyu takmam.

gaz kelebeğini de bilmeyene temizlicek diye kurcalatmam. çünkü eski aracımda kelebek içinde ingilizce bir etiket vardı temizlenmesi ile alakalı. yine sağlam kelebeği temizliyecem diye bozan ustaya 1-2 kere denk geldim. hatta birin de çıkma kelebeği böyle bi derdi olana sattım.

bu arada araçtaki soğutma fanı 2 adet mi yoksa bir adet mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

o motor bence se diye geçen tipte.

ama servise gidip sorun s- se ne fark var diye. yada nerden anlarız se mi s mi diye.

buji kablonuz yan sanayi. bi kere ben olsam o kabloyu takmam.

gaz kelebeğini de bilmeyene temizlicek diye kurcalatmam. çünkü eski aracımda kelebek içinde ingilizce bir etiket vardı temizlenmesi ile alakalı. yine sağlam kelebeği temizliyecem diye bozan ustaya 1-2 kere denk geldim. hatta birin de çıkma kelebeği böyle bi derdi olana sattım.

bu arada araçtaki soğutma fanı 2 adet mi yoksa bir adet mi?

forumda bir ara okuduğum kadarıyla bu iki motor arasındaki farkı servis bile bilmiyordu...(yanlış hatırlamıyorsam)... se ve s motor arasındaki fark tam olarak nedir.. açıklayıcı bir cevap alabilmem mümkünmüdür :)

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Ustaların bir halttan anladıgı yok .Sogutma fanı 2 adet bu arada bende merak etmeye başlkadım bu ikilemi.Bu arada ustamla konuştum durumu anlattım emme manifoltu altın bir havalandırmadan bahsetti .Ben de anlayamadım ne dir bu durum

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan
(düzenlendi)

Arkadaşlar çok severek gittim Focus aldım valla soğumaya başladım nedir arkadaş ya.Arabanın farlarını açıyorsun rolantide çalışırken rolanti hafif titreyip geri toparlıyor.Uzun farları yakıyorsun rolanti titreyip toparlıyor.Yolda giderken hafiften duruyorsun rolanti titreyip toparlıyor nedir bu işin kaynağı.Ben Escortta da rolanti sorunu yaşadım ama bu denli anormallik yoktu onda rolanti sensörünü temizlersin düzelir. Araba Allahtan benzinli bir de tüplü olsa demek daha beter olacak.Valla bu arabaları millet öve öve bitiremiyor yok focus şöyle yok böyle bence fazla abartılmış gerçekten pişman oldum .Toyota dan sonra sorunlar abidesi gibi geldi.Hani forumdakilere saygım sonsuz ama gerçekten ford tam sorunsuz bir araç üretmiyor anlaşılan .

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
İmla kurallarına uyalım.
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Başlık ne alemde? Moderatörler hangi alemde? Yöneticimiz uyuyor muuuuu? :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Ben de iç parça falan mı diye konuyu okuyordum, baktım ki rolanti imiş :p

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Rolantiyle ilgili yapılması gerekenleri defalarca yazdık.Öncelikle o bahsedilen kısımları kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Bence de bu Ford'lar beş para etmez ne bu arkadaş ya yaz yaz,düzelt düzelt bitmiyor :bi: bence de siz bunu satın Toyota alın hem daha sorunsuz hem de titremiyor. :angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

aynı sorun bende de vardı farları veya kaloriferi açtığımda rolanti düzensizleşiyordu aküyü kontrol ettikden sonra şarj dinamosunu söktük ve konjektörün çalışmadığını gördük değişimi yaptık şarj dinamosunu sökmüşken aynı zamanda bilyalarını da değiştirdik rolanti deyim yerindeyse saat gibi oldu.... şarj dinamosunun kontrol edilmesinde fayda var...

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Aküm biraz eski gibi duruyor.3-4 gün hiç çalışmasın marş nazlı basıyor gibi geldi bana .Aslında benim de aklıma gelmedi degil çünkü farları veya uzun ları açtıgımda ekran göstergesindeki ışıklar sönükleşiyor.

Adnan bey siteminizi anlıyorum hak veriyorum FORD forumunda TOYOTA demek Galatasaray tiribinünde FENERBAHÇE diye bagırmaya benziyor .Ama yeni araba almışsınız heveslisiniz bir takım sıkıntılar haliyle başka arabaya alışma süreci insan zorlanıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aküm biraz eski gibi duruyor.3-4 gün hiç çalışmasın marş nazlı basıyor gibi geldi bana .Aslında benim de aklıma gelmedi degil çünkü farları veya uzun ları açtıgımda ekran göstergesindeki ışıklar sönükleşiyor.

Adnan bey siteminizi anlıyorum hak veriyorum FORD forumunda TOYOTA demek Galatasaray tiribinünde FENERBAHÇE diye bagırmaya benziyor .Ama yeni araba almışsınız heveslisiniz bir takım sıkıntılar haliyle başka arabaya alışma süreci insan zorlanıyor.

Bizde illaki Ford ayrımı yok.Elimizden geldiğince bilgimiz dahilinde her marka araç için bilgi paylaşıyoruz..

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

benimkide oynuyor ama aşırı derecede değil dedikleri gibi akü ve şarj dinamosu kontrol edilmneli benim opelin sarj dinamosu değişmişti 450 tl opellerinki :nea:

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

stop etmeye başlayana kadar (büyük ihtimalle etmez ) elleşme :) çözüm bulamazsın.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Engin abi anladıgım kadarı ile birçok f1 de bu durum var .Bana akü kaynaklı gibi geliyor çünkü dikkat ettim akım çeken birşey çalıştıgı zaman bunu yapıyor mesela gündüz far kullanmıyorsunuz bu sorun olmuyor ama .arka cam rezistansı çalışıyorsa veya farlar yanıyorsa bu durum oluşuyor benimde aklım aküsü eski gibi görünüyor akü geldi belli de olmaz şarj voltajına baktırmak gerek aracın akım çeken fonksiyonlaırnı çalıştırıp daha sonra ölçmek lazım eger besleme yetersiz se şarj dinamosunun kömürleri bitik demektir .şarj yetersiz demektir.araç çalışmazken aracın sadece aü valtajı 12 voltun altında ise o aküde bu sorunlara yol açar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Enez Güner
(düzenlendi)

arkadaşlar merhaba 2000 model benzinli aracımda son olarak yaptığım hava akışmetre sensörünün temizliğinden sonra ilkkez bugun uzun yolda deneme sansım oldu ancak farklı bir sorun daha boy gösterdi.

Olay su şekilde;Rolenti bazen kendi kendine 600-700 devire duşuyor bazen 1000 devirde kalıyor bazende kendi kafasına göre 3000 devire kadar yavaş yavaş yavaş çıkıyor orada kalıyor, gaza basıp çekiyorum hop tekrar düşüyor eski yerine 600-700 veya 1000 devire bide şunu denedim. rolenti 600-700 lerde iken ve araç durduğu yerde fren pedalını bikaç defa pompalıyorum araba bi daha kendi kafasına tekler gibi çalışıyor ama böyle bi acayip şekilde gidiyo geliyo gidiyo geliyo motorun sesi devir saaati oynamaya fırsat bulamadan düşüp düşüp yükseli freni olduğu yerde pompalayınca bunu yapıo ve motor sıcaklığı normalken yani hareret ibresi ortada sabit. benzin deposu yarım performansı yolda herzamanki gibi.

tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Rölanti sensörünü temizleyip denemeli ; olmaz ise westinghause da kaçak olabilir.. :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enez Güner

rolenti sensörünü birazdan temizleyeceğim ama elimde t10 anahtar yok alan biraz dar orda malum her anahtar dönmüo sanayide 30 km :D falan yarın ustayada gideceğim bakalım

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Enez kardeşim maf sensörünün fişini çek 5 km kullan ve öyle dene bakalım degişişklik olacak mı eger sorun düzelirse maf sensörünü tekrar sök ve daha güzel temizlemeye çalış.Ha baktın degişen birşey yok rolanti sensörünü temizleyip deneyebilirsin .Eger arıza devam ediyorsa aracı biryerlerden hava alıyor olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enez Güner

sorunu çözdük arkadaşlar bizim karter havalandırma hortumu kırılmış tam ikiye ayıran t nin dibinden onceki gun çıkarmıştım hortumlar biraz sertleşmiş takarken kırılmış olsa gerek haliyle yer biraz dar kırıldığınıda fark etmenişim o zaman.

Kırılan hortumların yerine inekleri sağarken kullandığımız makinenin vakum hortumları vardı onlardan taktık oldu :):):)::)

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Tahminim dogru çıktı sanırım araç hava alıyormuş .Çözüm yolun hoşuma gitti . :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

T şeklinde ki karter havalandırma hortumunu orjinaliyle değiştirin.Yoksa kısa süre sonra aynı sorunu yaşarsınız.Oraya takılan diğer türlü hortumlar dayanıklı olmuyor.Vakumlama esnasında ya büzüşüyorlar yada çabuk çatlıyorlar.

Yorum bağlantısı
Enez Güner

T şeklinde ki karter havalandırma hortumunu orjinaliyle değiştirin.Yoksa kısa süre sonra aynı sorunu yaşarsınız.Oraya takılan diğer türlü hortumlar dayanıklı olmuyor.Vakumlama esnasında ya büzüşüyorlar yada çabuk çatlıyorlar.

en kısa sürede :)

Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız

Ben 2 senedir benzin hortumuyla kullanıyorum. Yırtıldığında bulunduğum ilde yedek parçasını bulamamıştım sonrada değiştirmedim....Sadece ısıdan dolayı genleşip yerinden çıkıyordu onada plastik kelepçeyle çözüm buldum :)))

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...