Mustafa Tüfekçi 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 o motor bence se diye geçen tipte. ama servise gidip sorun s- se ne fark var diye. yada nerden anlarız se mi s mi diye. buji kablonuz yan sanayi. bi kere ben olsam o kabloyu takmam. gaz kelebeğini de bilmeyene temizlicek diye kurcalatmam. çünkü eski aracımda kelebek içinde ingilizce bir etiket vardı temizlenmesi ile alakalı. yine sağlam kelebeği temizliyecem diye bozan ustaya 1-2 kere denk geldim. hatta birin de çıkma kelebeği böyle bi derdi olana sattım. bu arada araçtaki soğutma fanı 2 adet mi yoksa bir adet mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 o motor bence se diye geçen tipte. ama servise gidip sorun s- se ne fark var diye. yada nerden anlarız se mi s mi diye. buji kablonuz yan sanayi. bi kere ben olsam o kabloyu takmam. gaz kelebeğini de bilmeyene temizlicek diye kurcalatmam. çünkü eski aracımda kelebek içinde ingilizce bir etiket vardı temizlenmesi ile alakalı. yine sağlam kelebeği temizliyecem diye bozan ustaya 1-2 kere denk geldim. hatta birin de çıkma kelebeği böyle bi derdi olana sattım. bu arada araçtaki soğutma fanı 2 adet mi yoksa bir adet mi? forumda bir ara okuduğum kadarıyla bu iki motor arasındaki farkı servis bile bilmiyordu...(yanlış hatırlamıyorsam)... se ve s motor arasındaki fark tam olarak nedir.. açıklayıcı bir cevap alabilmem mümkünmüdür Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 17 Mart 2012 Paylaş 17 Mart 2012 Ustaların bir halttan anladıgı yok .Sogutma fanı 2 adet bu arada bende merak etmeye başlkadım bu ikilemi.Bu arada ustamla konuştum durumu anlattım emme manifoltu altın bir havalandırmadan bahsetti .Ben de anlayamadım ne dir bu durum Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar çok severek gittim Focus aldım valla soğumaya başladım nedir arkadaş ya.Arabanın farlarını açıyorsun rolantide çalışırken rolanti hafif titreyip geri toparlıyor.Uzun farları yakıyorsun rolanti titreyip toparlıyor.Yolda giderken hafiften duruyorsun rolanti titreyip toparlıyor nedir bu işin kaynağı.Ben Escortta da rolanti sorunu yaşadım ama bu denli anormallik yoktu onda rolanti sensörünü temizlersin düzelir. Araba Allahtan benzinli bir de tüplü olsa demek daha beter olacak.Valla bu arabaları millet öve öve bitiremiyor yok focus şöyle yok böyle bence fazla abartılmış gerçekten pişman oldum .Toyota dan sonra sorunlar abidesi gibi geldi.Hani forumdakilere saygım sonsuz ama gerçekten ford tam sorunsuz bir araç üretmiyor anlaşılan . 19 Mart 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi İmla kurallarına uyalım. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 Bu iş biraz şansada bakıyor aracınız birde 2.el ise. Yorum bağlantısı
Murat Dere 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 Başlık ne alemde? Moderatörler hangi alemde? Yöneticimiz uyuyor muuuuu? 1 Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 Ben de iç parça falan mı diye konuyu okuyordum, baktım ki rolanti imiş Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 Rolantiyle ilgili yapılması gerekenleri defalarca yazdık.Öncelikle o bahsedilen kısımları kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 Bence de bu Ford'lar beş para etmez ne bu arkadaş ya yaz yaz,düzelt düzelt bitmiyor bence de siz bunu satın Toyota alın hem daha sorunsuz hem de titremiyor. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 aynı sorun bende de vardı farları veya kaloriferi açtığımda rolanti düzensizleşiyordu aküyü kontrol ettikden sonra şarj dinamosunu söktük ve konjektörün çalışmadığını gördük değişimi yaptık şarj dinamosunu sökmüşken aynı zamanda bilyalarını da değiştirdik rolanti deyim yerindeyse saat gibi oldu.... şarj dinamosunun kontrol edilmesinde fayda var... Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 Aküm biraz eski gibi duruyor.3-4 gün hiç çalışmasın marş nazlı basıyor gibi geldi bana .Aslında benim de aklıma gelmedi degil çünkü farları veya uzun ları açtıgımda ekran göstergesindeki ışıklar sönükleşiyor. Adnan bey siteminizi anlıyorum hak veriyorum FORD forumunda TOYOTA demek Galatasaray tiribinünde FENERBAHÇE diye bagırmaya benziyor .Ama yeni araba almışsınız heveslisiniz bir takım sıkıntılar haliyle başka arabaya alışma süreci insan zorlanıyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Aküm biraz eski gibi duruyor.3-4 gün hiç çalışmasın marş nazlı basıyor gibi geldi bana .Aslında benim de aklıma gelmedi degil çünkü farları veya uzun ları açtıgımda ekran göstergesindeki ışıklar sönükleşiyor. Adnan bey siteminizi anlıyorum hak veriyorum FORD forumunda TOYOTA demek Galatasaray tiribinünde FENERBAHÇE diye bagırmaya benziyor .Ama yeni araba almışsınız heveslisiniz bir takım sıkıntılar haliyle başka arabaya alışma süreci insan zorlanıyor. Bizde illaki Ford ayrımı yok.Elimizden geldiğince bilgimiz dahilinde her marka araç için bilgi paylaşıyoruz.. Yorum bağlantısı
Harun Aydın 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 benimkide oynuyor ama aşırı derecede değil dedikleri gibi akü ve şarj dinamosu kontrol edilmneli benim opelin sarj dinamosu değişmişti 450 tl opellerinki Yorum bağlantısı
Engin Ünal 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 stop etmeye başlayana kadar (büyük ihtimalle etmez ) elleşme çözüm bulamazsın. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 Engin abi anladıgım kadarı ile birçok f1 de bu durum var .Bana akü kaynaklı gibi geliyor çünkü dikkat ettim akım çeken birşey çalıştıgı zaman bunu yapıyor mesela gündüz far kullanmıyorsunuz bu sorun olmuyor ama .arka cam rezistansı çalışıyorsa veya farlar yanıyorsa bu durum oluşuyor benimde aklım aküsü eski gibi görünüyor akü geldi belli de olmaz şarj voltajına baktırmak gerek aracın akım çeken fonksiyonlaırnı çalıştırıp daha sonra ölçmek lazım eger besleme yetersiz se şarj dinamosunun kömürleri bitik demektir .şarj yetersiz demektir.araç çalışmazken aracın sadece aü valtajı 12 voltun altında ise o aküde bu sorunlara yol açar diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Enez Güner 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 (düzenlendi) arkadaşlar merhaba 2000 model benzinli aracımda son olarak yaptığım hava akışmetre sensörünün temizliğinden sonra ilkkez bugun uzun yolda deneme sansım oldu ancak farklı bir sorun daha boy gösterdi. Olay su şekilde;Rolenti bazen kendi kendine 600-700 devire duşuyor bazen 1000 devirde kalıyor bazende kendi kafasına göre 3000 devire kadar yavaş yavaş yavaş çıkıyor orada kalıyor, gaza basıp çekiyorum hop tekrar düşüyor eski yerine 600-700 veya 1000 devire bide şunu denedim. rolenti 600-700 lerde iken ve araç durduğu yerde fren pedalını bikaç defa pompalıyorum araba bi daha kendi kafasına tekler gibi çalışıyor ama böyle bi acayip şekilde gidiyo geliyo gidiyo geliyo motorun sesi devir saaati oynamaya fırsat bulamadan düşüp düşüp yükseli freni olduğu yerde pompalayınca bunu yapıo ve motor sıcaklığı normalken yani hareret ibresi ortada sabit. benzin deposu yarım performansı yolda herzamanki gibi. 22 Mart 2012 tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 Rölanti sensörünü temizleyip denemeli ; olmaz ise westinghause da kaçak olabilir.. 1 Yorum bağlantısı
Enez Güner 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 rolenti sensörünü birazdan temizleyeceğim ama elimde t10 anahtar yok alan biraz dar orda malum her anahtar dönmüo sanayide 30 km falan yarın ustayada gideceğim bakalım Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 Enez kardeşim maf sensörünün fişini çek 5 km kullan ve öyle dene bakalım degişişklik olacak mı eger sorun düzelirse maf sensörünü tekrar sök ve daha güzel temizlemeye çalış.Ha baktın degişen birşey yok rolanti sensörünü temizleyip deneyebilirsin .Eger arıza devam ediyorsa aracı biryerlerden hava alıyor olabilir 1 Yorum bağlantısı
Enez Güner 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 sorunu çözdük arkadaşlar bizim karter havalandırma hortumu kırılmış tam ikiye ayıran t nin dibinden onceki gun çıkarmıştım hortumlar biraz sertleşmiş takarken kırılmış olsa gerek haliyle yer biraz dar kırıldığınıda fark etmenişim o zaman. Kırılan hortumların yerine inekleri sağarken kullandığımız makinenin vakum hortumları vardı onlardan taktık oldu :)::) Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 Tahminim dogru çıktı sanırım araç hava alıyormuş .Çözüm yolun hoşuma gitti . :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 T şeklinde ki karter havalandırma hortumunu orjinaliyle değiştirin.Yoksa kısa süre sonra aynı sorunu yaşarsınız.Oraya takılan diğer türlü hortumlar dayanıklı olmuyor.Vakumlama esnasında ya büzüşüyorlar yada çabuk çatlıyorlar. Yorum bağlantısı
Enez Güner 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 T şeklinde ki karter havalandırma hortumunu orjinaliyle değiştirin.Yoksa kısa süre sonra aynı sorunu yaşarsınız.Oraya takılan diğer türlü hortumlar dayanıklı olmuyor.Vakumlama esnasında ya büzüşüyorlar yada çabuk çatlıyorlar. en kısa sürede Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 Ben 2 senedir benzin hortumuyla kullanıyorum. Yırtıldığında bulunduğum ilde yedek parçasını bulamamıştım sonrada değiştirmedim....Sadece ısıdan dolayı genleşip yerinden çıkıyordu onada plastik kelepçeyle çözüm buldum )) Yorum bağlantısı
Recommended Posts