Taner ANDAÇ 9 Şubat 2012 Paylaş 9 Şubat 2012 Merhaba arkadaşlar 2001 model focus sedanım var.Son 2 aydır rölanti sorunum var.(Arabam 63 binde ve lpg yi geçen hafta taktırdım.) Boğaz kelebeği ve rölanti sensörünü temizlettim, ama sorun hala aynı şekilde devam ediyor.(Debraja basınca sorun kayboluyor.)56400de triger seti değişiminde Krank boşluğunun fazla olduğunu söylediler.Bugün krank gezi yatağını da değiştirdiler.Yatak ve krankta hasar oluşmuş.Tam zamanında müdahele edildiğini söylediler.Fakat rölanti sorunu düzelmedi. sonuç olarak rölantinin düzelmesi için ne yapılmalı yardımcı olabilir misiniz. Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar aynı problembenim araçtada var.Yıllardır bir türlü çözemedim.Ocak sonunda Hatay Ford servisine gittim.Usta lpg nin zamanla araç ecusunun kodlarını bozduğunu söyledi.Yeni programla düzeleceğini ancak zaman içerisinde tekrarlayacağını söyledi.Bende yaptırmadım. Acaba bu sorun f 2 lerde var mı?Bilgisi olan lütfen ? 18 Şubat 2012 tarihinde Ali Temizsoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Arkadaşlar aynı problembenim araçtada var.Yıllardır bir türlü çözemedim.Ocak sonunda Hatay Ford servisine gittim.Usta lpg nin zamanla araç ecusunun kodlarını bozduğunu söyledi.Yeni programla düzeleceğini ancak zaman içerisinde tekrarlayacağını söyledi.Bende yaptırmadım. Acaba bu sorun f 2 lerde var mı?Bilgisi olan lütfen ? Ali Bey Bir yıl önce de benim aracımda aynı sorun oldu. Lpg servisine her gidişimde beni aracın şurası arızalı burası arızalı diyerek servislere yolladı. Triger değişti olmadı, akü değişti olmadı, hatırlamadığım parçalar değişti olmadı. Kırmızı ışıkta duruncada stop ediyordu. Klimayı acınca stop ediyordu. Brc servisi sorunu hep araçta aradı. brc servisine artık bıktığımı ve sorunu lpg sisteminde olduğunu bende anladım ama siz anlayamadınız diyerek lpg sistemini kontrol etmelerini istedim. Usta direk ecu yu kontrol etti söktü başkasını taktı inanırmısınız o günden bu güne arabam saat gibi çalışmaya başladı. araçtan sökülenide İstanbula gönderelim gelince dğiştirelim diye. Arabada o takılan ecu duruyor. Kendi ecumu hala taktırmadım. Bence bu tür sorunların kaynağının çoğunluğu lpg sisteminde. Önce onların kontrolü gerekli Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Arkadaşlar Allah İçin şu problemi çözen var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Arkadaşlar Allah İçin şu problemi çözen var mı? Servisde yazılım yüklemesi yaptılar 1 aydır dalgalanma yapmadı... Merakla yapacağı günü bekliyorum Yorum bağlantısı
Enez Güner 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 (düzenlendi) merhabalar gidermiş olduğumu düşündüğüm rolenti sorunum geri geldi. araç seyir halinde boşa atarsam %50 stop ediyor etmesede devir saati 200e inip geri çıkıyor daha once rolenti senrörünü temizlettiğimde düzelir gibi oluodu ama Sorun orda deil anladım.Araç durdugu yerde defalarca gaz verip bırak ver bırak kesinlike Stop etmiyor sadece seyir halinde sanki hızın etkisiyle gelen havayı hesaplayamıyor gibi sanki şimdi ben nereler yapmam gerek sırasıyla araç Benzinli lpg hiç takılmamış ve yukarıdaki resimle aynı motor Ateşlemeyle ilgili sıkıntı yok buji kablolarını falan değiştim orjinalleriyle benzin sürekli aynı yerden alıyorum 18 Şubat 2012 tarihinde Enez Güner tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Harun Aydın 19 Şubat 2012 Paylaş 19 Şubat 2012 (düzenlendi) benim opelde de vardı böyle sorun enjeksyon ordan hava alıyormuş araç çok uğraştırdı çok usta gezdirdim ama tek bi usta 5 dk da çözmüştü olayı... araç aynen giderken yokda vitesi boşa attığımda devir çok iniyordu öyleki direksyonu çevirdiğimde her araçta olduğu gibi oralanti azda olsa düşer benimki stop ediyordu ama araç durdugu yerde hiç bir sorun yoktu bir ark şaşmazda bir ustanın telefonunu verdi aradım usta dediki çalıştır arabayı telefonu motora tut bakim 1 dk dedi çalıştırırkende duyim dedi yaptık dediklerini yanında su varmı vidon dedi var dedim enjeksyonun dedi arka tarafına motorun dedi oraya bi dök tut telefonu dedi döktüm tuttum rolanti çoğaltı sonra pat sabitledi devir satini dedi arabayı alda gel şaşmaza gittim enjeksyonnun ordan küçük küçük contaları değiştirdi düzelmişti.. iyi bi usta her işi çözebilir... 19 Şubat 2012 tarihinde Harun Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Toprak 19 Şubat 2012 Paylaş 19 Şubat 2012 merhabalar gidermiş olduğumu düşündüğüm rolenti sorunum geri geldi. araç seyir halinde boşa atarsam %50 stop ediyor etmesede devir saati 200e inip geri çıkıyor daha once rolenti senrörünü temizlettiğimde düzelir gibi oluodu ama Sorun orda deil anladım.Araç durdugu yerde defalarca gaz verip bırak ver bırak kesinlike Stop etmiyor sadece seyir halinde sanki hızın etkisiyle gelen havayı hesaplayamıyor gibi sanki şimdi ben nereler yapmam gerek sırasıyla araç Benzinli lpg hiç takılmamış ve yukarıdaki resimle aynı motor Ateşlemeyle ilgili sıkıntı yok buji kablolarını falan değiştim orjinalleriyle benzin sürekli aynı yerden alıyorum Enez bey frene basınca aynı dalgalanmayı yapıyor mu? Düz yolda giderken vitesi boşa attığınızda mı stop ediyor yoksa frene de basıyor musunuz?freni pompalayıp bıraktığınızda dalgalanma oluyormu yoksa bir an dalgalanıp rolanti sabitleniyor mu? Yorum bağlantısı
Enez Güner 19 Şubat 2012 Paylaş 19 Şubat 2012 (düzenlendi) Ali bey frene basınca yada direksiyonu çevirince öyle farkedilecek kadar bi oynama olmuyor. Nasıl diyeyim seyir halinde yada yine seyir halinde duracagım zaman boşa atınca devir saaati yerine gelirya o ilk etapta stop edio etmezse hiç sorun yok bidaha kesinliikle. Teşekürler tekrardan 19 Şubat 2012 tarihinde Enez Güner tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Deniz Bunğ 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 Maalesef bu sorun bende de bar.Demek ki focus ların kronik sorunu Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 (düzenlendi) Ben gaz taktırmadan önce yaşamıştım bu problemi, motor hava alma hortumu delinmiş onu değiştirince düzeldi.....Şua aracım lpgli yaklaşık lpg de 18.000 km yaptım rolanti problemim yok çok şükür.... 14 Mart 2012 tarihinde Cafer Akyıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 T şeklinde ki bu hortum ilk etapta mutlaka değiştirilmeli. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 Arkadaşlar aracı aldıgımdan beri dikkatimi çeken bir husus var .Aracım ilk çalımada rolantisi yüksek çalışıyor hava şartları dolayısıyla bu normal bir durum motor ısındıktan sonra düşüyor.8 çizgisinin hemen altında duruyor.İyi güzel ama bazen araç bir yerden hava mı alıyor yoksa kirli birşeyler mi var anlamadım.böyle hafiften titriyor Mesela dur kalk trafikte ilerliyorsunuz yavaşladınız aracı boşa aldınız araç durmaya yakın veya durduktan sonra haffiten titriyor heme geri topluyor .Ben bakımdan önce yapıyordu bakımla alakalıdır diye dokunmadım fakat .şimdi ne kadar filitre varsa degişti.Bujiler degişti.ama genede yapıyor .Hani çok rahatsız edici bir durum degil ama olmasa daha iyi olur bir ana insana acaba stop mu edecek hissi uyandırıyor .Araç benzinli Lpg li olsa onla alakalı diye düşünecem ama öyle birşeyde yok.Bunla ilgili bakılması gereken yerler nereler .Şimdi rolanti sensörünü söküp temizleyecem ama onla alakalı degilse boştan yere sökmüş oluruz.Bu arada motor sıcak soguk fark etmeksizin yapıyor bunu Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 (düzenlendi) işte zetec-s olsa öyle sıkıntı olmazdı. 16 Mart 2012 tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 Arkadaşlar ne demek istediginizi anlamadım .Motorun üst kapagında kocaman ZETEC-S yazıyor zaten .F1 focuslarda zaten başka motor seçenegi mi var .Maksatınız kafa bulmaksa o ayrı birşey diyemem ama amaç yardım etmekse yorum sa daha mantıklı cevaplar beklerdim . Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 1-servise zetec-s ve zetec-se farkını sorun. 2-sizde maf yok demediniz mi? 3-araçta çift hego yok mu? 4- araç egsoz salınım normunuz ne? servise gidin aracın yazılımını güncelleyin. çokta alıngan olmayın, o mesajda kafa bulacak ne gördünüz anlamadım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 rolanti valfi arızası veya büyük bir ihtimalle karter havalandırma hortum ve müşürlerinde oluşan deformasyonların sebebidir.. tüm hortumlara baktırın, büzüşen yırtılan delinen varsa değiştirim.. westenhausa bağlanan rekoru da kontrol ettirin.. Gaz kelebeği temizlensin.. bujiniz eskiyse değiştirin.. Yazılımla ilgili değil bu.. yukardaki saydıklarımdan birinin arızası.. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 gaz kelebeğini sökerekmi temizlemek gerekiyor.Üzerinde temizlemenin faydayı olmazmı. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 Mustafa kardeşim mesajına dikkatli bak " işte zetec-s olsa öyle sıkıntı olmazdı " bu yazıdan sen ne anlarsan bende onu anladım.İkinci cevapta yazdıklarını ilk mesajında yazsaydın bende alınganlık etmezdim.Neyse kardeşim genede sagolasın varolasın. Mehmet abi geçen gün bakıma gittigimde ustam hortumlara baktı ama sorun olmadıgını söylemişti karter havalandırma sübabı nerde ben kendim söküp temizleme şanzım varmı.Escortlarınkini yeri kolay halledebiliyorsum bunukinin nerede oldugunu bilmiyorum biraz tarif edersen sanırım yaparum tabi aracın altında degilse .Rolanti sensörünü yeri kolay eger ondan kaynaklıysa sorun degil kendim temizlerim takarım yerine .Escort tan sonra ford araçların problemlerini az çok kendim çözmeyi ögrendim.Motorun sensörlerini yerlerini şimdilik tam bilemiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 sizin araba zetec-se sıkıntı için serviste yazılım güncellemesini yaptırın. belli miktar düzelir. bu rolanti dalgalanmasının kaynağı eğer hortum vs sağlam ise map sensörünün fren merkezinin yaptığı vakuma tepkisi. ama servise gidip zetec-s ve zetec-se farkını sorun bakalım ne dicekler. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 Bahsi geçen sorun zetec-se olan makyajlı kasada da olan kronik bir sorun.Birçok kişide, bende de mevcut. Çözümünü bulan olmadı şimdiye kadar. Bu konuda açılmış her başlığı takip ettim. Hortum yırtıklarında rölanti düşmesi değilde yükselmesi sorunu oluyor daha çok.Benim karter havalandırma hortumu yırtıldığında araç rölantisi yüksek kalıyordu. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 serviste yazılım güncellemesi yapıp sonuç olan üyelerimiz var. ama sağlık motor da bu sorunu yaşayan kişiler onlar. kartelide havalandırma sıkıntısı olanlarda rolantide dengesizlik yada aracın kafasına göre gaz vermesi zetec-s / se ayrımı olmaksızın olabilecek bir sıkıntı. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 Sorunu çözenlerin yaptığı herşeyi yaptım, yazılım güncellemesi v.s. Hatta elekriksel kaynaklı olabilir diye aküyü değiştirdim, dinamoyu kontrol ettirdim. Sorun aynen devam.. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 (düzenlendi) Anladım da benim şimdi motor zetec-SE mi S mi hangisinden bakın resmini ekliyorum .Aslında çok sorun edecek bir durum degil benim ki ama insanı gıcık ediyor yazılımla düzelen birşeyse tabiki yazılımı güncelletirim ama yazılımdan sonra ne gibi sorunlar çıkabili bazı arkadaşlar yakıt artıyor felan demişler bakalım yarın ustama bir götüreyim ne diyecek oda temizlikten felan bahsetti bakalım ben çok sorun etmiyorum ama sanki biryerlerden hava alma veya rolanti sensörü veya kelebek bogazını kirlenmesinden kaynaklı gibi .Birde bujiabloları yan sanayi onlardan kaynaklı olabilir diye düşünüyorum .Hakkaten benim motor ne şimdi onu merak ettim MAF yok MAP var oksijen sensörü 2 tane var .Birde hangi motor tipi yeni s mi se mi.Bu arada resim örnektir bende lpg yok Anladım da benim şimdi motor zetec-SE mi S mi hangisinden bakın resmini ekliyorum .Aslında çok sorun edecek bir durum degil benim ki ama insanı gıcık ediyor yazılımla düzelen birşeyse tabiki yazılımı güncelletirim ama yazılımdan sonra ne gibi sorunlar çıkabili bazı arkadaşlar yakıt artıyor felan demişler bakalım yarın ustama bir götüreyim ne diyecek oda temizlikten felan bahsetti bakalım ben çok sorun etmiyorum ama sanki biryerlerden hava alma veya rolanti sensörü veya kelebek bogazını kirlenmesinden kaynaklı gibi .Birde bujiabloları yan sanayi onlardan kaynaklı olabilir diye düşünüyorum .Hakkaten benim motor ne şimdi onu merak ettim MAF yok MAP var oksijen sensörü 2 tane var .Birde hangi motor tipi yeni s mi se mi.Bu arada resim örnektir bende lpg yok 16 Mart 2012 tarihinde Yücel Aydoğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts