İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Savaş Değişli

Rolantisi dengesizliği yaşayan focuscular arasına hoşbuldum :lol2:))

Cuma günü Bingölden Amasya ya gittim,750 km durmadan sıkıştırdım arabayı sonra amasya ya vardım evin önüne durdum bir baktım rolanti 600 e iniyor araba biraz titriyor sonra kendi 1000 devire çıkıp 800 de sabitliyor.Gaz verdim bir kaç kez yine aynı inip çıkıyor neyse dedim focusun kronik sorunu zaten.Ertesi sabah çalıştırdım sorun yok düzelmiş,100 km bir yere gittim geldim yine aynı sorun,dün sabah yıkamaya gideyim diye çalıştırdım yine sorun yok.Isınınca veya yol yapınca böyle bir sorun yapıyor benimkide :lol2:

Yorum bağlantısı
Fatih Afşar

SELAM...benim aracımın aniden 3000 devire kadar çıktı sonra rolanti valfini temizlettim ama hafif düzeldi ancak hızla giderken boşa alınca 2000-3000 devirde takılı kalıyordu.rölanti valfini değiştirmek zorunda kaldım ve değiştirdik.şimdide rolanti normal ama ani duruşlarda frenlerde stop ışığı yanıyor tekliyor ve bazende stop ediyor sorun nedir bi türlü anlamadım ustaya gösteriyorum bişeyi yok ki diyo :D bariz tekliyo araba hatta aracı life kaldırdığımdada aynısı oldu ama icraat sıfır...ne yapmam lazım ne olabilir.yardımcı olabilirseniz sevinirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Çelen

Arkadaşlar merhaba,

Benimde lpg de dalgalanma sorunum var.İlk gaza geçişte sıkıntı yok stopta etmiyor.İlk lpg'ye geçtikten 2-3 dakika sonra rolanti neredeyse sıfıra kadar inip çıkıyor,Tam stop edecekken birden zıplıyor.Taki araç iyice ısınıncaya kadar.Hararet göstergesi ortaya gelince normale dönüyor.Lpg ustasına götürüyorum Rolanti kontrol valfini temizlet diyor.Oysa daha önce Rolanti kontrol valfini değiştirmiştim.Değişen birşey olmadı.Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Özcan Asa

merhaba abiler, daha önce benzer konu açmıştım ama doğru bir şekilde tarif edemediğimden anlaşılmadı. aşağıdaki arıza yaz ayından beri vardı ama lpg li olduğu için pek sorun olmuyordu . havalar biraz soğuyunca lpg ye daha geç geçtiği için sıkıntı olmaya başladı bir ustaya göstereceğim ama ön bilgim olması adına sizlerden yardım talep ediyorum bilen abimiz varsa paylaşırsa sevinirim.

-kontağı ilk çevirdiğimde 2 konumdayken pompadan ses geliyor bir sorun yok

-ilk çalıştırmada herhangi bir sorun yok rölantide normal bir şekilde çalışırken yaklaşık 30-40 saniye sonra benzindeyken rölanti önce dalgalı bir şekilde aniden düşerek stop ediyor.

-bir kere daha çalıştırdığımda yine rölanti düşerken gaza yükleniyorum gaz yemiyor, gaza nerdeyse sonuna kadar yüklendiğimde kaputun olduğu yerden pat pat diye ses geliyor

-araç lpg ye geçince bir anda herşey normale dönüyor

sizce arıza nerden kaynaklanıyordur :D

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Benzin pompası gibi gözüküyor :D

Akü kutup başlarını söküp beyini resetleyin ; ve ardından sadece benzinde kullanın bir süre bakalım aynı sorunlar devam edecekmi; devam etmez ise kalibrasyon hatası; devam ederse yakıt pompası gibi gözüküyor ..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg kalibrasyonu veya subaplar sorunlu..

Lpg testi için Ersen'in dediği yapılmalı.. Subap için Araç akşamdan tamircide bırakılmalı, sabah soğukken silindir kompresyonu ölçülmeli..

Yorum bağlantısı
Özcan Asa
Lpg kalibrasyonu veya subaplar sorunlu..

Lpg testi için Ersen'in dediği yapılmalı.. Subap için Araç akşamdan tamircide bırakılmalı, sabah soğukken silindir kompresyonu ölçülmeli..

mehmet abi, kutup başını söküp bir süre benzinde gittim ama çözülmedi

lpg de hiç bir problem yok ki kalibrasyonda niye arıza oluşsun bunu anlayamadım

birde subaplar sorunlu ise lpgde de aynı sorun olmaz mıydı ?

Benzin pompasından yana benim de oyum. :)

pompa fiyatı ne kadardır tahminen ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mehmet abi, kutup başını söküp bir süre benzinde gittim ama çözülmedi

lpg de hiç bir problem yok ki kalibrasyonda niye arıza oluşsun bunu anlayamadım

birde subaplar sorunlu ise lpgde de aynı sorun olmaz mıydı ?

Lpg kalibrasyonu bozuksa, benzin haritası da bozuluyor..

Subaplar bozuk ise, genelde soğukken belirti verirler ve genelde sizin tarif ettiğiniz gibi yaparlar..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Çetin
(düzenlendi)

Merhaba,2001 sporttrend sahibiyim,araç rölantide ağlıyor ve yakıt arttı,çekişde düştü,ilk önce rölanti sensörü dediler,değiştirdik ama düzelmedi,boğaz kelebeği dediler,komple aldık denedik,bir fark olmadı,en son motor biryerden hava alıyor dediler,hortumlara baktık bulamadık,daha önceden aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa,yardımlarınızı bekliyorum :(

tarihinde Onur Berktaş tarafından düzenlendi
MESAJLARINIZI BÜYÜK HARFLERLE YAZMAYINIZ...
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Benzer sorunlar ateşleme kaynaklı oluyor genelde, bujiler,kabloları ve bobin ne durumda? Başka bir focus'un bobini ile bir deneme yapılsa fena olmaz. Birazdan konu ile ilgili tecrübeli ve bilgili üyelerimiz yorum yapacakdır.

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Aracın guage menüsüne bak orada yanıp yanıp sönen bir kod varsa önce ona bak derim. Ben bu şekilde 2000 tl maliyetle denilen işlemi 280 TL ile çözdüm. benzin pompası bozulmuştu. Bana üst kapak indirteceklerdi.

Yorum bağlantısı
Ali Çetin

yani rölanti 900 ile 1000 devir arasında dalgalanıyor

onlarıda kontrol ettik sayılır ama tabi başka bi parça takıp denemedik bu gidişle ne var neyok degiştircez heralde

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kelebek temizliği vs yapıldı mı? yada gaz kelebeğine bir müdahale felan.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kelebek tam kapanıyor mu onu öğrenin araç düzensiz hava alıyor olabilir kelebekten. Bir kişinin daha başına gelmişti. kelebeği temizleyecem diye bozmuşlar. Bendeki çıkma kelebeği yolladım ( hiç temizlenmemişti :D ) sorunu hallolmuş

Yorum bağlantısı
Ali Çetin

arkadaşlar sorunu çözdüm sorun distribütöre baglanan fişin içinde üç kablo var bitanesi dibinden kopmuş ondanmış çekişin düşüklgü bazen degiyor bazen degmiyor rölentinin bozuk olması yakış fazlalıgı hepsi çözüldü herkese teşekkürler :biggrin:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

arkadaşlar sorunu çözdüm sorun distribütöre baglanan fişin içinde üç kablo var bitanesi dibinden kopmuş ondanmış çekişin düşüklgü bazen degiyor bazen degmiyor rölentinin bozuk olması yakış fazlalıgı hepsi çözüldü herkese teşekkürler :biggrin:

Geçmiş olsun, araçlar yaşlandıkça kablo donanımlarıda artık sukoyvermeye başlıyor :(

Yorum bağlantısı
Ali Çetin

teşekkürler sagalun bu arızayı inanın kendim buldum sanayide bizim ustalarımız hemen parça degiştirmek istiyorlar, tabi bu formun etkisi büyük burda yazılanları okumadan tartışmadan sanayiye gitmeyin derim.

Yorum bağlantısı
Aytaç Bulgay

Geçmiş olsun darısı başıma diyeyim. Aynı sorun bende de var nerdeymiş bu distribütor girişindeki fiş bi tarif eden olurmu ben de bakayım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...