Emre Aytan 28 Mart 2011 Paylaş 28 Mart 2011 Aklıma birde şu geldi. Acaba motor bir yerden hava alıyor olabilir mi? BEnzinde de yapıyor ama lpg'de çok daha belirgin. Nette forumları gezerken bir yerde okumuştum. Lpg'de çalışırken manifold montaj yerlerine su döktüm, motorda tekleme falan da yapmadı. Nereye göstereceğimi bilemedim. aynı zamanda benimde enjektörler turuncu. NOT: Almanyada'dan FK automotiv'den sipariş ettiğim kutu içi performans filtrelerimde geldi. İkisini 36 tl'ye yakın bir fiyata aldım. Hatta nette incelemelerimde Türkiye'de KN markadan da pahalı. İş yerinde unuttuğum için bu gün deneyemedim. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 29 Mart 2011 Paylaş 29 Mart 2011 Kutu içi performans filtresini araca montajladım ve test ettim. Şunu söyleyebilirim ki, yani bu tamamı ile kendi kanaatim; Türkiye'den 100 kusur TL'ye alınıp takılacak kadar aman aman birşey değil gibi. Hadi ben gerçekten uygun fiyata aldım, tanesi 18 TL'ye yakın bir fiyata geldi. Bu nedenle içim acımıyor. En azından bu da neymiş deme şansım oldu. 7500 km'de bir 8-10 TL'ye yeni kağıt filtre de kullanıloabilir, bence. Bu arada rolanti sorunum hal Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Mart 2011 Paylaş 29 Mart 2011 Bende çokça demiştim 5 binde bir 10 liralık filitre değişse açık filitreden kutu içinden daha verimli olur zaten o dedikleri geçirgnlik motor için hiç sağlıklı değil. geçirgenlik arttıkça tozlanmada artıyor. diğerinde hiç olmazsa tıkandığını anlıyorsunuz bu da benim düşüncem. ha o filitrelerin amacı da bence performans araçları için pistte vs işe yarar. onların motoruda öyle 50-100bin görmez arkadaşın teki tps sensörünü sökmüş rolanti sorunu geçti diyor önermem ama tps ile ilgili bişi mi diye kontrol edilir belki Yorum bağlantısı
Emre Aytan 29 Mart 2011 Paylaş 29 Mart 2011 Scangauge'dan tps'yi kontrol ediyorum. Mesela araç dim dik rampa aşağı 2nci viteste serbest salınım 90 km/s ile inerken %19 açıklık var. Heralde bu konum onun çalışırkenki default aralığı. Daha sonra basmaya göre veriler değişiyor. Şu saatten sonra diyorum ki, yaptıklarımdan sonra 3 ihtimal var. 1- Araç bi yerden hava alıyor 2- Düşük bir ihtimal olarak MAF 3- Yine düşük bir ihtimal olarak sente. Düşük ihtimal diyorum çünkü, benzinde yukarı üst devirlerde araçta anormal birşey yok. Ama gözden kaçan birşey muhakkak olabilir... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Mart 2011 Paylaş 29 Mart 2011 gaz kelebeği tam kapanıyor mu sanki daha öncede sordum ama cc takarken gaz kelebeğine zarar vermiş olmasınlar. bu arada tekrara düşüyor gibi sözlerim bana öyle geliyor. yine benzin enjseksiyonuna giden bir hortumcuk vardı manifolttan bir vakum alıyor yazdyımdım benim o kırılmıştı ve vakum olduğu için parça sabit duruyordu lakin elim deydi ve rolanti dengesizleşti motor titremeye başladı vs vs. Ciddi ciddi merak ediyorum sorununz ne diye. gaz kelebeği değişmiş zaten şimdi tekrar okudum Yorum bağlantısı
Emre Aytan 29 Mart 2011 Paylaş 29 Mart 2011 Yok Mustafa cc ile ilgili değil. CC'nin üzerinden heralde 25k km gibi bi yol geçti. BEnim şanssızlıkların miladı ağır bakım sonrası 2-3 bin km sonra başladı gibi. Cumartesi günü yetkili servise gittiğimde de karter havalandırma hortumu vardı, kesin ondan deyip değiştirdiler ama değilmiş... Devam ediyor. Gerçi değiştiğide iyi oldu, kauçuk hortum vakum yapmış baya bi yamulmuş. O da ilerde sıkıntı yaşatırdı. Bu arada gaz kelebeği değişmedi. Sadece temizlendi. Gözünü sevdiğimin japonları. Adamlar yaptı mı yapıyor valla... Ford külfetten başka birşey değil. Yol tutuşu da olmasa, çekilecek kahır değilmiş. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Mart 2011 Paylaş 29 Mart 2011 vvt-i toyotolarda 100kmde araç aşırı bağırıyor ve titriyor. 110 da bir şey yapmıyor. servisin demesi vvt-i çaşışma prensibi sorununuz çözülecek hiç ummadığınız bir yerden gaz kelebeğinde temizlemeyin gibi bir yazı vardı. ya bir maddeyle temizlemeyin idi ya hiç temizlemeyin ah kafam kelebek elimdeyken etiketi çekmedim. hava almadan şüpheleniyorsanız ilk süpheli zaten kelebek. tam kapanmıyor ise sorun yapacaktır.siz şu senteden emin olun diyecem elimden başka bir şey gelmiyor. ama maftan olacağını sanmam. çünkü gaz kelebeği kapalıyken maf pek işlevsel değil. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 Son olarakta rolati valfini çıkma ile değiştirdik. Önceden sağa ve sola dönüşlerde direksiyonu çevirince devir yükselmiyordu, rolati düşüklüğü ile dalgalanma yapıyordu. Ama bugün sıkışık istanbul trafiğinde ne olur araba stop etmesin dediğim bir çok kez oldu. Düz yolda korkunç sıkışık trafikte gaz vermeden kendi halinde giderken 5-10 kez 400 rpm'ye kadar devir düşmeleri ile karşı karşı karşıya kaldım. Yetkili servislere gidiyorum, ağız birliği etmişcesine LPG'li arabalarda yapar bu... Şöyle bağıra çağıra sövesim geliyor... Kardeşim!!! LPG yüzü görmemiş bir arkadaşımın babasının aracında da aynı sorun var diyorum... Papağana bağlamış gibi aynı tekrar. Şu focuslar cidden kolay kolay yolda bırakmıyor. Ama ki, ne ama... Arızası da cidden arıza hani! Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 7 Nisan 2011 Paylaş 7 Nisan 2011 Son olarakta rolati valfini çıkma ile değiştirdik. Önceden sağa ve sola dönüşlerde direksiyonu çevirince devir yükselmiyordu, rolati düşüklüğü ile dalgalanma yapıyordu.Ama bugün sıkışık istanbul trafiğinde ne olur araba stop etmesin dediğim bir çok kez oldu. Düz yolda korkunç sıkışık trafikte gaz vermeden kendi halinde giderken 5-10 kez 400 rpm'ye kadar devir düşmeleri ile karşı karşı karşıya kaldım. Yetkili servislere gidiyorum, ağız birliği etmişcesine LPG'li arabalarda yapar bu... Şöyle bağıra çağıra sövesim geliyor... Kardeşim!!! LPG yüzü görmemiş bir arkadaşımın babasının aracında da aynı sorun var diyorum... Papağana bağlamış gibi aynı tekrar. Şu focuslar cidden kolay kolay yolda bırakmıyor. Ama ki, ne ama... Arızası da cidden arıza hani! Yorumlarinizi okudugum kadariyla su kaniya vardim. 1-Arac rolantide calisirken gaz kelbegini bisekilde kapatip hava almamasini saglayin. Eger stop etmiyorsa, gaz kelebeginden hava almamasina ragmen motor can cekisir gibi calisiyorsa biyerden kontrolsuz hava giriyor motora. (He budurumda rolantinin yukselmesi lazim diyebilirsiniz ama bazen rolanti dususunede sebep olur tecrube ile sabit) Eger yukaridaki testi yaptiniz ve stop ediyorsa; 2- LPG regülatoru. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 7 Nisan 2011 Paylaş 7 Nisan 2011 Yorumlarinizi okudugum kadariyla su kaniya vardim. 1-Arac rolantide calisirken gaz kelbegini bisekilde kapatip hava almamasini saglayin. Eger stop etmiyorsa, gaz kelebeginden hava almamasina ragmen motor can cekisir gibi calisiyorsa biyerden kontrolsuz hava giriyor motora. (He budurumda rolantinin yukselmesi lazim diyebilirsiniz ama bazen rolanti dususunede sebep olur tecrube ile sabit) Eger yukaridaki testi yaptiniz ve stop ediyorsa; 2- LPG regülatoru. Bu akşam bu testi bir uygulayayım. Ama aynı sorunu benzinde de yapıyor, tek farkı lpg'de daha belirgin yok artık dedirtecek mertebede yapması. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 Arkadaşlar yaptırdığım kompresyon testinde şöyle bir durum açığa çıktı. Önce kuru yapıldı ve 3ncü silindirde resimde görülen mavi yuvarlak içindeki yere kadar bir basınç değeri yakalandı. Daha sonra o silindirde yağlı teste geçildi ve kompresyonda yükselme meydana geldi. Şimdi bizim focuslarda sıkıştırma 11:1 olduğu için alt ölü noktayı 1 bar kabul edersek, çıkması gerekn max. basınç teoride 11 bar olması gerek. Ama görünüyor ki 3ncü silindirde bariz bir kayıp varken yağlı yapılan testte ancak diğerlerini yakalıyor. Sizce bu olay benim rolantide hareket halindeyken rolantide ki dalgalanmaya ve stop etmeye neden olabilir mi? Ayrıca olaya polyana vari yaklaşıp birde senteye baktırayım diye avuntu yapıp masrafa girmeye değer mi? Bence benim sente mente kuruntum ap açık tatsız bir avuntu ama birde sizden duymak istiyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 Sıkıştırma oranı ile burdaki değerlerin alakası yok, şöyleki.. Benim arabanın sıkıştırma oranı da 1:10 falandır ama silindir kompresyonları 14'ün üstünde.. Sizin test sonucunuza bakınca ve anlattığınıza, şu yorumu yapabilirim.. Bu motor bu durumda tekleyebilir.. Ayrıca yağlı testte değerin yükselmesi de hayra alamet değildir.. Sekmanların kaçırdığına delalettir.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 birimini çözememkle beraber sıfır motorda 170 psi yada 17 bar mı dersiniz öyle bir değer onun karşılığındada 13kg/cm2 miydi ne olması lazım. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 Yani burada lpg'nin araç üzerindeki etkisi bariz şekilde görülüyor da diyebiliriz. Ki ben bu araca lpg'yi taktıran ilk kişiyim ve de aman subaplar yanmasın aman aracın ısıl yükselmeden etkilenmesin conta yakmasın diyerek o kadarda dikkatli kullandım. Aradaki farkı bizzat yaşadıktan sonra kimse ve de hiç bir lpg firması çıkıpta bana lpg'nin araca zararı yok demesin. Bundan böyle yeni aracım benzinli de olsa gider hidrojen sistemi bağlatırım, lpg bağlatmam. Çok fena soğudum. 1 bar = 14,5 PSI 1 bar = 1,0193 kg/cm2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 lpg segman kırmaz silindir eritir en fazla. ha silindirde ovalleşme başlamışsa o ayrı Yorum bağlantısı
Özcan Asa 18 Nisan 2011 Paylaş 18 Nisan 2011 merhaba abilerim, aracım 2002 model focus hb lpgli . 2 gündür sabah arabayı çalıştırınca biraz çalışıp rölanti aniden düşüp stop ediyor sonra yine park halindeyken çalıştırıp gaz verip lpgye geçmesini sağlayınca gazdayken normal hale dönüyor sizce neden olabilir ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan 2011 Paylaş 18 Nisan 2011 buji / rölanti kontrol valfi yaşlanıyor / veya kurumlar çoğaldı. Yorum bağlantısı
Özcan Asa 18 Nisan 2011 Paylaş 18 Nisan 2011 buji / rölanti kontrol valfi yaşlanıyor / veya kurumlar çoğaldı. çağlar abi, bujiler ve buji kabloları yeni değişti. ayrıca lpgde niye normale dönüyor onu anlamadım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan 2011 Paylaş 18 Nisan 2011 Lpg ye geçene kadar motor ısınmış oluyor da ondan olabilir, kompresyon testi yapılır, sonuç basitçe alınır. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 19 Nisan 2011 Paylaş 19 Nisan 2011 Evet değerli forum okurları, O denilen güzel ve de özlü söz bugün hakkını vermiş bulunmaktadır. "NERDE TRAK ORDA BIRAK " Aracım küçük bir gezinti sonrası para sesi gibi şıkır şıkır sesle bana rezital yapatıktan sonra kontak kapatıp tekrar marşa basmak istediğimde marş almadı. Marş motoru çalışıyordu ama araba çalışmıyordu. Artık nasip buraya kadarmış. Ama hiç olmadı bir arıza lambası yaksaydı da arızayı kendi söyleyiverseydi. Her ne kadar ağzı olup dili olmasa da nazlı focus'umun içimden gelen ses subaplarla pek bir haşır neşir olacağımı söylüyor. Sayın üstadlar, konu hakkında önerileriniz nelerdir? Aracın subaplarını vede yataklarını kaliteli olanlarıyla değiştirip hatırı sayılır bir masrafla yine LPG ile binmeye devam mı edeyim? Sizce ayar dümen tutar mı? Yoksa idare edeni yapıp fatoşu gelin mi edelim? 600-700 TL gibi bir masrafı olur deniyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Nisan 2011 Paylaş 19 Nisan 2011 Abi deme ya tırak sesini duydun yani. kapak açmadan söylenen fiyatlar biraz havada kalıyor. ama sorunun kaynağını neymiş bari onu öğrenebilydik. ama sente kaçıkmış bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Nisan 2011 Paylaş 19 Nisan 2011 şimdilik marşa basmayın da.. tamirci bi görsün hele.. Gördü de kapağı açalım dediyse.. Açsın bakalım neler çıkacak.. Bence konuşmak için erken.. Yorum bağlantısı
Sedat Can 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 (düzenlendi) Focus 1 sahibi olup da rolanti sorunu çekmeyen yoktur herhalde. Benzinde herhangi bir sıkıntı olmamasına rağmen, lpg'de özellikle döner kavşaklarda yarım tur direksiyonda beklerken stop edecek gibi kısa aralıklarla, devir saatinin ikinci çizgisi ile üçüncü çizgisi arasında rolanti dalgalanması ile titreme oluyor. Daha önce deneyen arkadaş var mı bilmiyorum ama F1'lerde gaz kelebeğinin 1000-1100 devirde kalacak şekilde açık kalmasını sağlayacak, gaz telinin bulunduğu yere pul, parça vs. ile sabitlenmesinden herhangi bir sorun çıkar mı? Ya da bu bir çözüm olur mu? 22 Nisan 2011 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Daha önce deneyen arkadaş var mı bilmiyorum ama F1'lerde gaz kelebeğinin 1000-1100 devirde kalacak şekilde açık kalmasını sağlayacak pul, parça vs. ile sabitlenmesinden herhangi bir sorun çıkar mı? Ya da bu bir çözüm olur mu? Bu bir çözüm değildir... Rolanti valfi bozuk ise değiştirilmelidir.. Yorum bağlantısı
Sedat Can 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 (düzenlendi) Bu bir çözüm değildir... Rolanti valfi bozuk ise değiştirilmelidir.. Mehmet abi, rolanti valfi bozuk olsa benzinde de aynısını yapması gerekmez mi, benzinde hiçbir rolanti sorunum yok. Hatta araç rolantide iken klima dahi açsam devir saati sabit kalıyor. Ancak Lpg'de ek elektrik gerektiren direksiyon çevirmeleri, ışıklar, kalorifer fanını dahi açsam rolanti saçmalamaya başlıyor, sanki araç hava alamıyor da stop edecek gibi oluyor. 22 Nisan 2011 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts