Mustafa Tüfekçi 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 peki sadece frene basınca mı yapıyor? Misal ısınmış motorda araç P konumunda ikende hırlama oluyor mu yada rolanitide dalagalnma? Emre bey bakıma giderken haber vereyim gelin diyecem karşılaştırmalı sorun ararız Yorum bağlantısı
Emre Aytan 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 İstanbul da olsaydınız tavsiye edebileceğim özel ford servisi vardı.Trigeri değişirken aracın başındamıydınız? Usta göz kararı mı değiştirdi? Yoksa sabitleme aparatları kullandı mı? Aslında yetkili servise de gidebilirsiniz. Sadece sentesi kontrol edilecek, varsa bir problem düzeltilecek diyip önceden fiyat alırsanız sıkıntı olmaz... Yok hayır başında değildim. Babamın nazilli sanayinde servisi var. Arabayı ona bıraktım. oda ford araçlardan anlayan yetkili servisten ayrılma bir arkadaşa yaptırtmış. Para yönünden mi düşündü, güvendiği için mi düşündü bilmiyorum. Ama cepten malzeme harici işçilik en fazla 150 tl gitti diye biliyorum. yetkili servislerden çok fazla soğudum. Tamam iş temiz oluyor ama herşeye para alınıyor ve çok fazlaya mal oluyor. Yorum bağlantısı
Faik Sidar 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 (düzenlendi) Öncelikle geçmiş olsun Emre bey.Boğaz kelebeği temizliği yapılmış mı aracınıza?Ustanızdan bi bunu öğrenin.Eğere yapıldıysa bazen çok acımasız davranabiliyorlar.Ki başıma geldi tecrübeyle sabit.Kelebeği kanırtarak temizledikleri için (ustacıklarımız) rolantide ve ayanızı gazdan çektiğinizde motora gitmesi gereken hava fazla olacağından da bu tarz bir arıza başınıza gelmiş olabilir.Malesef boğaz kelebeği adaptasyonu bilgisayarlada mümkün değil aracınızda.Boğaz kelebeğinin yanında alyan vidalı bir yer var manuel adaptasyon yapılabilir buradan.Birde kelebek ömrünü tamamladıysa onuda hava girişini komple söküldükten sonra yan tarafındaki gaz telinin bağlı olduğu parçayı çevirin kelebek hangi yöne hareket ediyorsa görün,bırakın kelebek kapalı konumda iken ters tarafa bastırın hafifçe eğer tersine doğru azda olsa boşluk varsa ömrünü tamamlamıştır. Düzenleme:Bu arada bu söylediklerinize "Benim aracın ritmi değişti. Hani yatan kediler vardır. Böyle gırtlaktan HIIRRRLL, HIIRRRLL ses çıkartır. Aracın çalışmasından anlaşılıyor bi terslik olduğu." cümlesi yukarıdaki arızayı dşündürüyor. 15 Şubat 2011 tarihinde Faik Sidar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Aytan 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 peki sadece frene basınca mı yapıyor? Misal ısınmış motorda araç P konumunda ikende hırlama oluyor mu yada rolanitide dalagalnma?Emre bey bakıma giderken haber vereyim gelin diyecem karşılaştırmalı sorun ararız Evet maalesef sıcakken de oluyor. Ama sadece rolantide fark ediliyor. motor kendi başına kaldığı zamanda... Zaten önceden trink diye marş alan aracın şimdiki marş almasını kıyaslarsam fark belli oluyor. Siz bakıma nereye görütüyorsunuz arabayı? Bir dahaki bakım nezaman? Yorum bağlantısı
Misafir 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 peki sadece frene basınca mı yapıyor? Misal ısınmış motorda araç P konumunda ikende hırlama oluyor mu yada rolanitide dalagalnma?Emre bey bakıma giderken haber vereyim gelin diyecem karşılaştırmalı sorun ararız Benim mondide oluyordu. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 Ufak bakımlar için izmit sanayisinde esnaflığını sevdiğim Kral oto var. arada da istanbulda Osman ustanın yanına gidiyorum. Liderler ford servisi. Yağ kartına baktım 2000 km felan var gözüküyor. birde bir ses ve titreme var o biraz daha belirginleşince İstanbula gidecem. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 (düzenlendi) Siz Ustanıza sorun geneli sente demiş. eğer sanayi işi çizgi ile fealn işaret koyduysa belki sente kaçırmış olabilir. ama motoru kilitleyip de trigier değiştiyse senteden olacağını sanmam. 15 Şubat 2011 tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Aytan 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 Öncelikle geçmiş olsun Emre bey.Boğaz kelebeği temizliği yapılmış mı aracınıza?Ustanızdan bi bunu öğrenin.Eğere yapıldıysa bazen çok acımasız davranabiliyorlar.Ki başıma geldi tecrübeyle sabit.Kelebeği kanırtarak temizledikleri için (ustacıklarımız) rolantide ve ayanızı gazdan çektiğinizde motora gitmesi gereken hava fazla olacağından da bu tarz bir arıza başınıza gelmiş olabilir.Malesef boğaz kelebeği adaptasyonu bilgisayarlada mümkün değil aracınızda.Boğaz kelebeğinin yanında alyan vidalı bir yer var manuel adaptasyon yapılabilir buradan.Birde kelebek ömrünü tamamladıysa onuda hava girişini komple söküldükten sonra yan tarafındaki gaz telinin bağlı olduğu parçayı çevirin kelebek hangi yöne hareket ediyorsa görün,bırakın kelebek kapalı konumda iken ters tarafa bastırın hafifçe eğer tersine doğru azda olsa boşluk varsa ömrünü tamamlamıştır.Düzenleme:Bu arada bu söylediklerinize "Benim aracın ritmi değişti. Hani yatan kediler vardır. Böyle gırtlaktan HIIRRRLL, HIIRRRLL ses çıkartır. Aracın çalışmasından anlaşılıyor bi terslik olduğu." cümlesi yukarıdaki arızayı dşündürüyor. Faik Bey, öneriniz ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Ama boğaz kelebeği ile ilgili birşey yaptıklarını sanmıyorum.. Yani en azından ben öyle sanıyorum. Artık nasıl olur bilmiyorum da en temizi öncelikle sente kontrolü, o da olmadı ateşleme sistemine baktırıcam sanırım. Başkası söylemedikçe bir şey anlayamıyor. Ama ben öncesini ve sonrasını bildiğim için olan değişiklik direkt dikkatimi çekiyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 Emiş hortumları vardı T şeklinde emme manifoltunnun altında yine kartel havalandırma. vs yani gaza basmaz iken motorun emmesini etkileyen yerleri kontrol edin yırtık çıkma vs var mı? Yorum bağlantısı
Emre Aytan 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 Mustafa Bey, dediğiniz gibi ustaya bi sormak lazım nasıl yaptı bende merak ettim şimdi. Usta da taaa Nazilli'de. Akşam olsun babamı devreye sokayım, nasıl yapmışlar sorsun anlasın. 300-500 fazla masraftan kaçıp böyle şeyler başına gelince insanın canı sıkılıyor işte. Kaldıki ben daha uygun fiyatlı olan yere aynı işi sorunsuz yapacağını varsayarak gidiyorum. Gerçi babam da benden habersiz bi güzellik yapayım demiş ama... o da nerden bilsin. Siz Liderler oto sanayi yi referans veriyorsanız bende bi araştırayım olmazsa Yorum bağlantısı
Emre Aytan 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 Osman Dumanlı üyemiz orada usta. Teşekkür ederim Mustafa Bey, Osman Bey'i dikkate alıcam, hiç olmadı uygun bir zamanda çayını içmeye giderim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Hayırlı sürüşler dilerim. Bu arada aracınız çok güzel olmuş, hayırlı olsun. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 Dün akşam aracımın ağır bakımı yapan ustayı aradım. Kendisinin kilitleme aparatları ile işlemi yaptığını ve sente olayı üzerinde titiz davrandığını söyledi. Ayrıca bunun ya rolanti konum sensörü yada gaz kelebeğinden kaynaklanabileceğini söyledi. Bunların yanı sıra da duymayı hiç sevmediğim hatta nefret ettiğim ifadeyi de yanına ekledi. " LPG'li arabalarda yapar bu" Bu sözü babam da söylese güvenim gider. Elimde değil, duyunca soğuyorum. Bakalım altından neler çıkıcak... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 Rolanti valfinden olabilir. ama rolanti konum sensörü diye bir parça var mı duymadım konum sensörü dediği gaz kelebeğindeki bir sensör TPS diye geçiyor. yine sorun sadece lpg de olsa lpgli arabalarda yapar lafına da tamam denebilir. eğer sensör sorunu ise araç bilgisayarı bağlanıp sensör verilerine bakılabiliyordu sanırım. Eğer imkan varsa lpgsiz bir miktar sürmek lazım aracı. önce aracın ecusu resetlenir bir süre benzinle gezilir. Arıza tekrarlamazsa lpgcinin başına ekşinir Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 FOCUS'UN VARSA ARAÇTA BU NOKTALARI AVCUNUN İÇİ GİBİ BİLECEKSİN. BEN Ö Yorum bağlantısı
Cüneyt Topçu 17 Şubat 2011 Paylaş 17 Şubat 2011 benim sorunumda aynı ilk çalıştırmada rölanti normal motor ısınınca rölanti 800 düşüyor ve stop artı olarak motor souken çekişi iyi ama hararret orta seviyeye gelince çekiş düşüyor hele yokuşlarda 1.vitese kadar düşüyorum araba sanki boğuluyor benzindede aynı gazdada yokuş çıkamaz oldum araç 2001 focus hb ambiante g.p. 168.000 de buji ve kablolar değişti gaz kelebeği temizlendi oksijen sensörü temizlendi egzoz muayenesi yeni yapıldı normal usta gaz kelebeği arızalı diyor.başka hiçbirşeyden değil nereye baktırayım şaşırdım arabadan bıktım gaz kelebeği arızalıysa niye sadece motor sıcakken ve yokuş çıkarken çekişten düşüyor lütfen yardım neresine baktırayım daha bilgisayarda hiç bir hata vermiyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Şubat 2011 Paylaş 17 Şubat 2011 benim sorunumda aynı ilk çalıştırmada rölanti normal motor ısınınca rölanti 800 düşüyor ve stop artı olarak motor souken çekişi iyi ama hararret orta seviyeye gelince çekiş düşüyor hele yokuşlarda 1.vitese kadar düşüyorum araba sanki boğuluyor benzindede aynı gazdada yokuş çıkamaz oldum araç 2001 focus hb ambiante g.p. 168.000 de buji ve kablolar değişti gaz kelebeği temizlendi oksijen sensörü temizlendi egzoz muayenesi yeni yapıldı normal usta gaz kelebeği arızalı diyor.başka hiçbirşeyden değil nereye baktırayım şaşırdım arabadan bıktım gaz kelebeği arızalıysa niye sadece motor sıcakken ve yokuş çıkarken çekişten düşüyor lütfen yardım neresine baktırayım daha bilgisayarda hiç bir hata vermiyor. Oksijen sensörü temizlenemez,değiştirilir. Yorum bağlantısı
Cüneyt Topçu 17 Şubat 2011 Paylaş 17 Şubat 2011 peki benim saydığım sorunları oksijen sensörü yaparmı stop etme çekişte zayıflık Yorum bağlantısı
Emre Aytan 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 Değerli forum kullanıcıları, Biraz önce sorunumdan kurtulmuş bulunuyorum. Önce rolati valfi ve gaz kelebeği temizliği yapıldı ve bujiler bosch lpg bujileri yerine orjinal motorcraft olarak değişti. Ama sorunum çözülmedi. Daha sonra hava filtresi değişti ve sonrası gelen maf sensörü fişi çekildi ve dalgalanmanın gittiği gözlendi. Ama malum motor hava yakıt karışımını düzenleyemediği için devirlenme sorunu oluyordu. Buradan anladık ki sorun maf sensöründe. Sonra orjinaline baktık otosan ürünü 680 tl. Tabii ki bizde yan sanayiye yöneldik ve 200 tl ye yeni yan sanayi parça aldık. Teste çıktığımda sorunumun düzeldiğini gözlemledim. Otosanın parçası gibi birden toparlanma yok ama öncekine haline göre bariz düzelme var. Heralde bu da yan sanayi toleransı olarak gözlenebilir. Hava filtresine giden hortumu çakarınca arıza verdi. Onu sildik ve herşeyi yerine taktık ve test sonucu hiç bir arıza da vermedi. Bu arada orjinal maf sendörü temizlendiği halde yine hata devam etti. Sorun buymuş arkadaşlar. Akşamada randevu alıp carbon clean tarzı bir uygulama yaptırıcam. Gördüğüm üzere carbon master mı neydi galiba uygulama makinasının adı. BERNER isimli enjektör temizleyicisi bir katkıyla yapılıyor. 60 tl fiyat verdiler. Sormak istediğim diğer bir soru Bununla beraber 106.450 km'de ki aracımın buji kablolarını ve ateşleme bobinini keyfi olarak değiştirmeme gerek var mıdır? Şu an bir sorun yok gibi. Motorcraft bobin 80 tl. Buji kablosu Motorcraft 140 tl. Birde alternatif ürün olarak yedek parçacının özellikle önerdiği amerikan malı Autoline marka 50 tl'ye buji kablosu seti var. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür eder, hayırlı sürüşler dilerim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 Öncelikle geçmiş olsun.Ben kısaca şunu söylemek isterim ki ne olursa olsun buji+buji kablosu ve bobini mutlaka orjinal olarak değişin. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 keyfi bir değişim olacaksa orjinal alınmalı mutlaka parçalar. yoksa keyfiniz kaçabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mart 2011 Paylaş 5 Mart 2011 Sormak istediğim diğer bir soruBununla beraber 106.450 km'de ki aracımın buji kablolarını ve ateşleme bobinini keyfi olarak değiştirmeme gerek var mıdır? Şu an bir sorun yok gibi. Buji kablolarını orjinali ile değiştirin. Uyuyan beygirler uyansın... Gaza basarken bunu hissedeceksiniz.. Yorum bağlantısı
Özdemir Yasin 10 Mart 2011 Paylaş 10 Mart 2011 arkadaşlar bende rolantiden muzdarip durumdayım. sübaptan dediler hakikaten varmış, ölçtürdüm sübap kaçırıyor... komple subap değiştirdik 300 malzeme 300 işçilik 600 lira gitti. bu sorun çözüldü fakat rolanti sorunu çözülmedi. şimdide birtaraftan 0340 camşaft "A" pozisyon sensörü hatası veriyor , birtaraftan da araba hem gazda özellikle benzinde dururken rolantide rolanti çizgisinin altına çok fazla düşerek stop edecek dereceye geliyor toparlıyor bazende stop ediyor. kelebek boğazını temizlettim, rolanti motorunu temizlettim fakat halen sorun çözülmedi. sorunun lpg den olmadığına eminim. çünkü hem lpg de hemde benzinde yapıyor. ne yapmam lazım? rolanti motorunu değiştirmek aklımdan geçiyor. şu 0340 hatasını nasıl gidereceğimi bilmiyorum. bir arkadaş sensörü değiştirmiş. nerededir bu sensör ne kadardır nerede değiştirilir? bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim Yorum bağlantısı
Recommended Posts