İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Seddar Zorbey
Debriyaja basınca devirin yükselmesi normaldir..

Ancak, debriyaj bırakıldığında rolantinin dalgalanması normal değildir..

Rolanti dalgalanması demek; aracın, stop etme eğilimine girdiği an ecu tarafından devrin artırılması demektir..

Maf kontrol edilmeli, gaz kelebeği temizlenmeli, hortumlar rekorlar patlak çatlak varmı bakılmalıdır..

Soğuk bir motorda rolanti düzgün ise, rolanti valfi düzgündür diyebiliriz.. Bu sebeple şimdilik ona dokunmayın..

Aynı şekilde araç stopa doğru gidiyor sarsılıyor birden toparlayıp devir yükseliyor tekrar aynı şeyler oluyor. Baştada belirttiğim gibi debriyaja basılı tutunca dalgalanma yok. Ayrıca yolda giderken vitesi boşa aldığımda devir normal yerine gelip yapışıyor dalgalanma yok... Bir türlü bağlantı kuramıyorum..

celal bey 190kr şehir içi mi? hangi lpg kiti kullanıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
2001'de maf vardır.. 2002 ve sonrasında yoktur...

Farları açınca rolanti bozuluyorsa, akü yada alternatör sorunuz vardır..

mutlu marka akü abi 1.5 yıllık daha ama kaç amper bilmiyorum alternatör nedir mehmet abi birde kutup başını söksem bir süre lpg kalibrasyonunu bozar mı araç acaba

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Aynı şekilde araç stopa doğru gidiyor sarsılıyor birden toparlayıp devir yükseliyor tekrar aynı şeyler oluyor. Baştada belirttiğim gibi debriyaja basılı tutunca dalgalanma yok. Ayrıca yolda giderken vitesi boşa aldığımda devir normal yerine gelip yapışıyor dalgalanma yok... Bir türlü bağlantı kuramıyorum..

celal bey 190kr şehir içi mi? hangi lpg kiti kullanıyorsunuz?

atiker takılı araçta muğlada yaşıyorum şehir içi sayılmaz pek şehirler arasıda.. ama sorunumuz kesinlikle aynı :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mutlu marka akü abi 1.5 yıllık daha ama kaç amper bilmiyorum alternatör nedir mehmet abi birde kutup başını söksem bir süre lpg kalibrasyonunu bozar mı araç acaba

Yani şarj dinamosu...

Ama önce diğer söylediklerime bir bakın siz..

Kutup başını sökmekle, lpg kalibrasyonu bozulmaz.. Ancak işe yarayacağını sanmıyorum..

Kalibrasyon sorununa bağlı bir log hatası olsa, bunu motor soğukken daha çok hissetmeniz gerekirdi..

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Yani şarj dinamosu...

Ama önce diğer söylediklerime bir bakın siz..

Kutup başını sökmekle, lpg kalibrasyonu bozulmaz.. Ancak işe yarayacağını sanmıyorum..

Kalibrasyon sorununa bağlı bir log hatası olsa, bunu motor soğukken daha çok hissetmeniz gerekirdi..

anladım abicim bana da şarj dinamosu gibi geliyor çünkü farlar açıkken bazen dalgalanma oluyor şarj dinamosuna öçüm mü yaptırmamız gerekir acaba

Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey

kıyas olur mu bilmiyorum ama... farları açınca rölanti sorunu hatta stop etme benim doğan slxte başıma gelmişti... şarj dinamosundan cıkmıştı sorun.. ayrıca bu sorun akünün de ömrünü yemişti. akü ve şarj dinamosu ile hallolmuştu.. tabi doğan ve focusun sorun kaynakları benzermidir?

bunu da emmim bilir.

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
kıyas olur mu bilmiyorum ama... farları açınca rölanti sorunu hatta stop etme benim doğan slxte başıma gelmişti... şarj dinamosundan cıkmıştı sorun.. ayrıca bu sorun akünün de ömrünü yemişti. akü ve şarj dinamosu ile hallolmuştu.. tabi doğan ve focusun sorun kaynakları benzermidir?

bunu da emmim bilir.

haftaya sanayiye uğrayaıp sarj diamosuna baktırayım o zaman ben serdar bey sonucuda yazarım sizlerede, sizin sorun da farları açınca mı

Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey

Şu an yaşadığım sorun farlardan bağımsız... normal durduk yerde rolanti inip kalkıyor.. bu arada atikerden memnunmusunuz? bendede atiker var daha yeni..

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Şu an yaşadığım sorun farlardan bağımsız... normal durduk yerde rolanti inip kalkıyor.. bu arada atikerden memnunmusunuz? bendede atiker var daha yeni..
takan ustaya bağlı birazda ama çok şükr performans ve yakıtta üzmedi beni sadece geçen sene soğuk havalarda benzinden lpg ye geçince stop ediyordu forumda araştırdım biraz ve sorunun lpg enjektörlerinden kaynaklandığının sonucuna vardık ve garantiden değiştirmiştim. rolantinin birçok nedeni oluyor zaten araştırma yaptıysanız anlamışsınızdır. bende aylarca uğraşmıştım dedim ya sonra akü kutup başını bir süre söktüm ve sonra 6 ay sorun yaşamadım hiç geçenlerde bizim arkadaşın aracında sorun vardı araç ilk çalıştırmada 4000dd çalışıyordu inmiyordu aşşağıya benimkini söktük ona taktık değişmedi sonrada onun sensör çalışıyor mu diye benim araca taktık sonrada kendi sensörlerimizi taktık işte ondan sonra başladı. ama arkadaşın aracınında kutup başını söktük düzelmişti :nazar:
Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Arkadaşlar benimde 2 yıl sonunda bir rolanti sorunum oldu. :p;)

Ancak bendeki sorun pek rolanti dalgalanması gibi değil. Araba rolantide çalışırken "patırtar" gibi ses çıkarıyor. Bunu bazen sık, bazen seyrek; bazen hissedilmeyecek kadar az, bazen de arabayı hafiften sarsacak kadar çok yapıyor. Yani belirli bir düzeni yok. Bu patırdama sırasında rolanti ibresi sabit sayılabilir; diyelim ki 700-800 rpm arasında titriyor. Patırdamadan kastım, sanki motor hava alamıyormuş ya da havayı tahliye edemiyormuş da boğuluyormuş gibi oluyor.

Sorunu bakımlarını yaptırdığım ustaya gösterdim ve supapların kurum bağladığını, üst kapağın açılıp temizlenmesi ve duruma göre belki supapların değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak böyle bir masrafa girmeme de gerek olmadığını, böyle devam edebileceğimi söyledi. Başka ustaya da göstereceğim durumu, pek tatmin olmadım yani... Bir de sizlere de sorayım dedim. Hareket halindeyken herhangi bir sorun yok, ya da motor soğukken cikleli çalışırken de bir sorun yok.

Carbon clean soruna çözüm olur mu bilmiyorum ama araç 100.000 kmdeyken yaptırmıştım ve hafiften yağ eksiltmesi artmıştı sanki, onun için cesaret de edemiyorum...

Ayrıca, araba şu an 140.000 kmde ve yaklaşık 45.000 kmdir lpg takılı. Sorun hem benzinde hem de lpgde mevcut...

Ateşleme sorunu olabilir. bujiler-buji kablosu-bobin. bu zamana kdar değişti mi? (buji değişmişir bakınlarda da enson ne zman ;) )
Aziz, fomoco b uji taktıysan ömrü dolmuştur..

Onu değiştir..

Sonra silindir kompresyonlarını ölçtür ve değerleri al..

Bakalım neymiş..

Benim sorun bujilerdenmiş arkadaşlar... Cumartesi sabah bujileri değiştirdim, 2 gündür nazar değmesin saat gibi çalışıyor.. :crazy::angry:

Çok teşekkürler tavsiyeniz için.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Sn. forum okurları,

2001 model ambiente focus aracımı 4000 km önce ağır bakım yaptırmıştım. Triger, rulman, gergi, devir daim vs. gerekli şeyler değişti.

Fakat aracı teslim aldığımda alışık olmadığım birşey vardı. Hadi dedim parçalar yeni olduğundan alışma devresidir belki.

Yanısıra araçla şehir içinde giderken frene bastım diyelim durmaya yakın devir 300'e kadar düşüyor ve sto edecek derken normale dönüyor. Ama 2 kere toparlayamayıp stop etmişliğide var.

Ve de ağır bakım öncesi marşa ilk bastığımda tık diye alan canavar gibi aracım şimdi 2 saniye zama geliyor 3 saniye marşla çalışır hale geçiyor. Hani kimisi normal desede aracın öncesini ve sonrasını bildiğim için bu normal birşey değil. Hani yıpranma payıyla zamanla oluşan bir olgu dahi olsa bir bakım sonrası böyle birden negatif yönde değişim normal olamaz.

Benim aklıma gelen durum şu. Aracı teslim ettiklerinde isterseniz kaputu bi açın bakın, motoruda tertemiz yaptık dediklerinde benim içimde mutluluktan öte eyvah ünlemleri belirmişti.

Motora su tutulmuş olma ihtimaliyle ateşleme sistemi ekipmanları su almış olabilir mi?

Şu an aksiyon planlarım arasında buji kabloları ve ateşleme bobinini değiştirmek geliyor.

Siz değerli üyelerinde tecrübe ve yorumları için şimdiden teşekkür eder, hatasız kazasız sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Fren anındaki devir düşmesi rölanti valfinden ama diğerleri için usta kullanıcılarımız şimdi yetişirler.

Yorum bağlantısı

Üstadım sadece tahminim bu.Triger kısmına tekrar baktırın derim.Sente derdi var sanırım.Ağır bakım sonrası triger değişiminden sonra genelde bu tip yorumları okuyorum. :good1:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bunları benzin de mi yapıyor gaz da mı? Yoksa ikisinde mi?

Yorum bağlantısı

Bence sentede sorun var. Sente bir diş kaçık oalbilir. Triger değişimden sonra aynı problem bende de oldu, ne kadar basarsam basayım araba bağırıyor ama gitmiyordu ve rölanti dalgalanıyordur. Sonrasında sente 1 diş kaçık çıktı ayar düzeltildi ve bir sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Sente olayı mıdır acaba diye bende düşündüm. Ama araç seri çalışması gereken yüksek hız ve devirlerde bir sorun çıkarmıyor.

Ayrıca da acaba dedim Lpg kalibrasyon hatası mı? yok hayır, benzinde de yapıyor.

Ayrıca düzgün araba çalışırken bilirsiniz ritmik bir sesi vardır, şıkır şıkır saat gibi çalışır. Sekme yapmaz.

Benim aracın ritmi değişti. Hani yatan kediler vardır. Böyle gırtlaktan HIIRRRLL, HIIRRRLL ses çıkartır. Aracın çalışmasından anlaşılıyor bi terslik olduğu. Nasıl gripli insanın sesinden anlarsınız. Bu da bariz ben hastayım diyor. Kimisi olsa anlamaz bile kulak lazım, his lazım. Ama bir terslik var işte, hissettiriyor.

Benim aklıma ilk yanma geliyor...

Aracın hızlanmasında sorun yok şükürler olsun

sente hataları sonucu yaşananlara bakıyorumda, öyle bağırma gibi sorunu yok...

Verdim mi gazı alıyor, bastım mı gaza gidiyor.

Peki hadi diyelim ben kaşındım. Gittim 2001 model arabanın buji kablosunu ateşleme bobinini yeniledim.

Bu parçalar 10 yaşındaki arabaya göre ömrü bitmeye yakın parçalar mıdır? Parayı boşa harcamış olur muyuz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Ateşleme değil bence. hava emişi. Motora giren hava düzgün girmiyor. Boştada yapıyor mu bunu? Yoksa viteste mi?

Ateşlemeyi yenilemekten zarar gelmez. Ama beklediğniz kadar da fark görmeyebilirsiniz :good1:

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Sente hatasında aracın hızlanmasında falan çok sorun görülmüyor.Mesala Ayhan Onaran üstadım uzun süre kullanmış bu şekilde.Ben benim mondidede aynı sente hatasından şüphelenmeye başladım.Aynı tarz sorunları bende ağır bakımdan sonra yaşamaya başladım.Bir sürü parça değiştim hala çalışma aynı.

Buji kablosu ve bobin değişimi tıkanık damarın açılması gibidir diye düşünüyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

aracınız otomatik diye kalmış aklımda. eğer bu hırlamayı ayak frende iken duyuyorsanız benzer bir hırlamayı bende hissediyorum. Ama Boşa alıp frene basmazsam yada frene boşta basarsam kesiliyor gibi geliyor?

Ama benzinde yapmıyor giib geliyor bana bir ara deneyeyim bakalyım :good1:

Yorum bağlantısı
Emre Aytan
Sente hatasında aracın hızlanmasında falan çok sorun görülmüyor.Mesala Ayhan Onaran üstadım uzun süre kullanmış bu şekilde.Ben benim mondidede aynı sente hatasından şüphelenmeye başladım.Aynı tarz sorunları bende ağır bakımdan sonra yaşamaya başladım.Bir sürü parça değiştim hala çalışma aynı.

Buji kablosu ve bobin değişimi tıkanık damarın açılması gibidir diye düşünüyorum.

Hızlanmada o kadar sorun gözükmüyorsa bende o konu üzerine düşsem iyi olur. Bir de buralarda bilmediğimiz yerlerde usta arıyacağız.

Bakınca anlaşılan birşeymidir sente hatası?

aracınız otomatik diye kalmış aklımda. eğer bu hırlamayı ayak frende iken duyuyorsanız benzer bir hırlamayı bende hissediyorum. Ama Boşa alıp frene basmazsam yada frene boşta basarsam kesiliyor gibi geliyor?

Ama benzinde yapmıyor giib geliyor bana bir ara deneyeyim bakalyım :good1:

Evet doğru hatırlıyorsunuz. benim araç da otomatik. Boşta hiç dikkat etmemişim bak, hatırlayamıyorum. Ama Park modundayken yapıyor.

Dolayısıylada N boştaykende yapıyordur tahminimce.

yetkili servise göstereyim desem insan yanaşmaya korkuyor, nereye gitsem diye kara kara düşünüyorum...

Yorum bağlantısı

İstanbul uzağınızda değil bence servise fazlasıyla vereceğiniz parayı yol parası yapın içinize sinsin.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

İstanbul da olsaydınız tavsiye edebileceğim özel ford servisi vardı.

Trigeri değişirken aracın başındamıydınız? Usta göz kararı mı değiştirdi? Yoksa sabitleme aparatları kullandı mı?

Aslında yetkili servise de gidebilirsiniz. Sadece sentesi kontrol edilecek, varsa bir problem düzeltilecek diyip önceden fiyat alırsanız sıkıntı olmaz...

yetkili servise göstereyim desem insan yanaşmaya korkuyor, nereye gitsem diye kara kara düşünüyorum...
tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Çok sağolun arkadaşlar. Sizlerin değerli yorumlarına bakılırsa, oy birliğiyle senteden şüphelenicez gibi... İlgileriniz ve de yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Evet evet, benimde aklıma ilk gelen istanbul oluyor. Başka alternatif gelmiyor. Otomatik şanzımanı burada yaptıralım dedim, 2000 TL'ye kazığın hasını yediğim işi,

İstanbul'da 175 tl'ye bitirdim.

Bundan böyle sakarya'da ustayım diyene itibar etmem.

Forumda yer alıp teknik servis desteği veren abilerimizden birinin çayını içicez artık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...