İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Taner Dağlıgil

Birkaç gündür dikkat ediyorum, fan sıcak konumda 1 konumunda çalışırken, kırmızı ışıkta beklerken hafif bir titreme oluşuyor motorda. 700 lere inip 1000 devire çıkıp tekrar 800 devire dönmeye çalışıyor motor yavaş yavaş. düğmeyi 0(sıfır) konumuna alınca nerdeyse hiç devirde dalgalanma yaşamıyorum.

Bana elektrik aksamında bir sorun var gibi geliyor ama, okuduğum yorumlar yazılımla ilgilide olabileceğinide söylüyor :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

akü ve şarj ile ilgili bir sorun olabilir. farlar açıkken kısılma düzelem oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil
akü ve şarj ile ilgili bir sorun olabilir. farlar açıkken kısılma düzelem oluyor mu?

Farlarda çok az bi kısılma oluyor uzun süredir ama önemsemiyorum. O kısılmayıda karanlıkta araç sabit durduğu zaman anlayabiliyorum. Akünün durumuda iyi gibi, 3 ay önce ölçtürmüştüm en son.

Bakalım varsa bi problem çıkar zaten :popcorm1:

Klima gazının eksilmeside rolanti düşmesine sebep oalbiliyor.

Ama klima kapalıyken oluyor bunlar.

Yorum bağlantısı
Melih Yurt

Dediğiniz şeylerin nerdeyse hepsini bende yaptım.

Daha sonra bir yazılım güncellemesiyle problemim çözüldü çok mutlu oldum.

İnşallah sizin probleminizde böyle birşeydir.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Ama klima kapalıyken oluyor bunlar.

Evet sorunda o zaten,klima açıkken yapmıyor,kapalı ise yapıyor bazı araçlarda.

Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil

Anladım. Klimanın performansıda çok iyi halbuki.

Yolum düştüğünde, yazılıma ve klima gazına baktıracağım :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hakan Erdoğan 3

Arkadaşlar aracımda lavato marka tüp vardı. ve sürekli motor ışıgı arızası veriyordu. ve bana lpgyi deiştirsem bunun düzelecegini söylediler. Bende deiştirdim. Bugun japon markası bir tüp taktırdım. ve motor ışıgı söndü. Ama aracım benzinde iken rolantisi normal. Kavşaklara gelip de durdugumda ilk durusumda araba stop edecek gibi rolantisi düşüyor. ama stop etmiyor. gaz ayarını yaptırdım rolantisini ayarlattım 5 km gittim ve gene aynısı oldu. Ve gazı taktırdıgım yerden bana oksijen bişeyinden olabilir dediler onu deiştirelim dediler.. Ondanmıdır bir yardımcı olursanız sevinirim.........

Yorum bağlantısı
İrfan Yıldız
(düzenlendi)

düne kadar, forumlarda vs yorumları okuduğumda lovatoyu övüyorlardı. dünde taktırdım. 50km de gittim hiçte problem olmadı arabamda, (motor arıza ışığı, rolantide sorun, performans hepside süper sonuç aldım). sabah foruma bir girdim ki herkes lovatodan şikayetçi (rolanti problemi oldu, çok yakıo gibi konularda) bir anda afalladım:)) ama ben şimdilik memnunum takan adama tavsiye üzerine gittim. inşallahta yaşamam sorun...

ben araba mekaniğinden anlamam ama bu arızaların sonradan çıkma sebepleri, arabaya düzenli bakım yaptırmamaktan oluyor gibi geliyor. tabi bakıma gidince arıza olmayacak die bişey yokta adamlar 10binde bir gelin die bizi uğarıyor. gitsek 50-100liraya temiz bir bakımla çıakrız ama biz bozulana kadar uğramıyoruz adamların yanına sonrada daha büyük zararlara uğruyoruz...

tabi lpg'yi kötü takan ustaların işçiliğinden müzdarip olanların, sansılığını saymıyorum bu yazdıklarımda:)

tarihinde ?rfan Y?ld?z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu kit uyumludur, bu kit kötüdür gibi yorumlara pek takılmayın...

Öncelikle iyi ustayı bulun.. İyi ustayı bulduysanız sorun yaşamazsınız..

Yorum bağlantısı
Hakan Erdoğan 3
Şu kit uyumludur, bu kit kötüdür gibi yorumlara pek takılmayın...

Öncelikle iyi ustayı bulun.. İyi ustayı bulduysanız sorun yaşamazsınız..

mehmet abicim rolanti valfinede baktırdım.. bugun servise götürdüm serviste hiçbir yerinde hiç bir arıza cıkmıyor.. arabam benzinde harika lpg ye gelince yeni tüp dmd markası.. yeni cıkan bir tüpmüş. inceledim tüp güzel gibi.. ama işte rolantiye gelince tüpte tutmuyor bu rolanti. arıza ışıgıda sürekli yanıyor onlar söndürüyor ben yakıyorum anlamadım gitti adamlar yapıyor tamam diyor ben 50 km gitmeden yanıyo arıza lambası.. çorumda yaşıyorum çorumda bütün ustalara gittim ve yapamadılar.. napsam söktürsemmi ben o tüpü anlamadım ki

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Alperen Gül

Arkadaşlar aranıza yeni katıldım...20 günlük fordcuyum.arabam 2002 model ford focus chia zavoli tüp takılı...Rolanti ibresi 2.3 cm sürekli oynuyor..sebebi nedir...

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

motordan çıkıp hava filtresine giren hortummuydu o yaşar ustam..

Yorum bağlantısı
Tufan Bitir

1- kelebek boğazını ve rolanti valfini iyice bir temizlettirin

2- Emme manifoltunun alt tarafında motorda hava akısını sağlayan ? T ? şeklinde bir hortum var. Zamanla yırtılıyor ve havayı dışarıya atıyor.Onu kontrol ettir.

3- maf sensörü (rölanti) temizlettirin

lambda sensörü (oksijen) sensörü temizlettirin

4- Enjektör torik lastiğinden hava alıyor olabilir

5- Rolanti müşürünü kontrol ettirin

6- hava alan bir yer yada zayıf çalışan bir silindir olabilir

NEREDEN Mİ BİLİYORUM. ÇÜNKÜ BEN DE FOCUS KULLANICISIYIM :-)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
ben temizlettirdim fakat düzelmedi

araç rölanatide iken klimayı açtığınızda bir değişiklik oluyor mu ?

Yorum bağlantısı
Burak Çamak

Bende de aynı şekilde rölantide dalgalanma oluyordu, bujiler, buji kablosu ve bobin değişince düzeldi.

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen

Arkadaşlar benimde 2 yıl sonunda bir rolanti sorunum oldu. :D:)

Ancak bendeki sorun pek rolanti dalgalanması gibi değil. Araba rolantide çalışırken "patırtar" gibi ses çıkarıyor. Bunu bazen sık, bazen seyrek; bazen hissedilmeyecek kadar az, bazen de arabayı hafiften sarsacak kadar çok yapıyor. Yani belirli bir düzeni yok. Bu patırdama sırasında rolanti ibresi sabit sayılabilir; diyelim ki 700-800 rpm arasında titriyor. Patırdamadan kastım, sanki motor hava alamıyormuş ya da havayı tahliye edemiyormuş da boğuluyormuş gibi oluyor.

Sorunu bakımlarını yaptırdığım ustaya gösterdim ve supapların kurum bağladığını, üst kapağın açılıp temizlenmesi ve duruma göre belki supapların değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak böyle bir masrafa girmeme de gerek olmadığını, böyle devam edebileceğimi söyledi. Başka ustaya da göstereceğim durumu, pek tatmin olmadım yani... Bir de sizlere de sorayım dedim. Hareket halindeyken herhangi bir sorun yok, ya da motor soğukken cikleli çalışırken de bir sorun yok.

Carbon clean soruna çözüm olur mu bilmiyorum ama araç 100.000 kmdeyken yaptırmıştım ve hafiften yağ eksiltmesi artmıştı sanki, onun için cesaret de edemiyorum...

Ayrıca, araba şu an 140.000 kmde ve yaklaşık 45.000 kmdir lpg takılı. Sorun hem benzinde hem de lpgde mevcut...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ateşleme sorunu olabilir. bujiler-buji kablosu-bobin. bu zamana kdar değişti mi? (buji değişmişir bakınlarda da enson ne zman :D )

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Ateşleme sorunu olabilir. bujiler-buji kablosu-bobin. bu zamana kdar değişti mi? (buji değişmişir bakınlarda da enson ne zman :) )

O da aklıma geldi Mustafa ama 3ünü de değiştirmiştim, orjinal yedek parçalarla. Tam emin değilim ama 10-20 bin arası olmuştur herhalde... Bir de sorun ateşlemede olsa hareket halinde de sıkıntı olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ateşleme sorunu başlangıcı da olabilir başka bir şey de. yani daha tam belli etmiyor kendini. kurum temizliği yaptıracam dersen varbon clean yaptır. sübabları temizliyor zaten. ama sübaba sorunu ise yararlı kurum denilen bir olay var. kaçakları önleyen kurumlar. onları temizlersin bu sefer arıza dahada belirginleşebilir.

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
ateşleme sorunu başlangıcı da olabilir başka bir şey de. yani daha tam belli etmiyor kendini. kurum temizliği yaptıracam dersen varbon clean yaptır. sübabları temizliyor zaten. ama sübaba sorunu ise yararlı kurum denilen bir olay var. kaçakları önleyen kurumlar. onları temizlersin bu sefer arıza dahada belirginleşebilir.

Evet işte ben de o konudan tırstığım için direk gidip carbon clean yaptırmadım... :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...