İçeriğe Yönlendir

Mk3 Mondeoda Yapmamız/Yapmamamız Gerekenler


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Mehmet bey

Yanılmıyorsam aracımda ki buji motorcraft bujisi orjinal bujisi ile fiesta bujisi arasında bir fiziksel farklılık varmı?Mehmet bey her ikisinide kullanmış iseniz aralarında performans farkı varmı?

Bariz performans farkı var diyemem.

Orjinal ile Fiesta Arasında fiziksel fark yok ancak mutlaka Ateşleme zamanlama farkı olabileceği söylenmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Yiğit Kara
@Mehmet Kaya; Hocam, forum üyelik başvurum 3.denememde kabul edildi maalesef. Zümre olduğumuzu farkedip bilgisayarbilişim üzerinden sizinle irtibata geçmeyi denedim artık neredeyse okulunuzu arayacaktım :)

 

2004 Ford Mondeo 2.0 Trend MT aracımı 2 gün önce 135.000 km 'de satın aldım (LPG hiç takılmamış) . Aracı ilk alırken arkadaşımın farkettiği bir durum söz konusu, "aracı devirlendirip gazı kestiğimizde sizin 5.maddede bahsettiğiniz bir şırıltı sesi geliyor." Araçta herhangi bir devirden düşme durumu söz konusu değil. Expertiz firması yetkilisi önemli bir şey olmadığını, kayışlardan birisinin gevşemiş olabileceğini söyledi ve aracı aldık.

 

Sizin 5.maddede parça kodunu belirttiğiniz parçanın resmi şuan görüntülenemiyor. Sanıyorum ki emme manifoldu kelebeği. İlgili mesajınızın altında 34 TL gibi bir fiyata bir şekilde temin etmişsiniz (diğer arkadaşlar), ben bu parçayı nereden temin edebilirim, mevcut haliyle kullanmam durumunda araca ne gibi zararları olabilir?

 

Yeni almış olduğum bu araca bakım kapsamında neler yaptırmalıyım. Memleket Kastamonu olduğu için usta ve servis sorunum oldukça fazla olacaktır, önerileriniz nelerdir?

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

 

@Mehmet Kaya; Hocam, forum üyelik başvurum 3.denememde kabul edildi maalesef. Zümre olduğumuzu farkedip bilgisayarbilişim üzerinden sizinle irtibata geçmeyi denedim artık neredeyse okulunuzu arayacaktım :)
 
2004 Ford Mondeo 2.0 Trend MT aracımı 2 gün önce 135.000 km 'de satın aldım (LPG hiç takılmamış) . Aracı ilk alırken arkadaşımın farkettiği bir durum söz konusu, "aracı devirlendirip gazı kestiğimizde sizin 5.maddede bahsettiğiniz bir şırıltı sesi geliyor." Araçta herhangi bir devirden düşme durumu söz konusu değil. Expertiz firması yetkilisi önemli bir şey olmadığını, kayışlardan birisinin gevşemiş olabileceğini söyledi ve aracı aldık.
 
Sizin 5.maddede parça kodunu belirttiğiniz parçanın resmi şuan görüntülenemiyor. Sanıyorum ki emme manifoldu kelebeği. İlgili mesajınızın altında 34 TL gibi bir fiyata bir şekilde temin etmişsiniz (diğer arkadaşlar), ben bu parçayı nereden temin edebilirim, mevcut haliyle kullanmam durumunda araca ne gibi zararları olabilir?
 
Yeni almış olduğum bu araca bakım kapsamında neler yaptırmalıyım. Memleket Kastamonu olduğu için usta ve servis sorunum oldukça fazla olacaktır, önerileriniz nelerdir?

 

Hocam hoş geldiniz foruma. Aracınız hayırlı olsun.

Bahsettiğiniz sesin klaper sesi olup olmadığına emin olmak için emme manifoltuna giren bir hortum var o hortumu söküp öyle test etmeniz gerekmektedir. Benzer ses subaplardan da şarj dinamosundan da v kayış bilyasından da triger zincirinden de geliyor olabilri.

Fiyat olarak tanesi 34 tl o zaman şimdi fiyatını bilmiyorum. En son takım halinde 200 tl bulmuştum bir arkadaşa. Değişim yaparken contalarınıda değiştirmek gerekiyor.

Araç otomatikse şanzuman yağını kontrol ettirin. Hatta direk değiştirin. Fiyat olarak normal yağ gibi bir fiyatı çıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ayhan Ata

Emeğinize sağlık çok güzel bir paylaşım , Engin tecrübelerinizden faydalandık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ergun Mutlu
(düzenlendi)

:nazar:

tdci al rahat et :D

ben aldim usta 8 senedir kullaniyorum 2001 tdci 115 pc sorunsuz gunu olmadi daha 1 kez debryaj seti 3 kez volant 3 kez dinamo simdide bulamadigimiz sorun motor isininca cekis gucu dusuyor sanki turbo devre disi kaliyor.. 8 senede 60.000 yaptim aldigimda 115,000 deydi suan 180.000 de cok da kullanmiyorum sayilir..

turbo hortumlarini kac kez degisti hatirlamiyorum  ....

tarihinde ergun mutlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Özkan

ben aldim usta 8 senedir kullaniyorum 2001 tdci 115 pc sorunsuz gunu olmadi daha 1 kez debryaj seti 3 kez volant 3 kez dinamo simdide bulamadigimiz sorun motor isininca cekis gucu dusuyor sanki turbo devre disi kaliyor.. 8 senede 60.000 yaptim aldigimda 115,000 deydi suan 180.000 de cok da kullanmiyorum sayilir..

turbo hortumlarini kac kez degisti hatirlamiyorum  ....

Hocam siz sorunlu arac almis olabilirmisiniz acaba? Ben 11 yasindaki aracimda klasik bakimlar ile yag ve filtrelerin periyodik degisimi harici, gecen yil orjinal amortisorlerini ve el freninin takili kalmasi sonucu bozulan sag arka fren merkezini bu yil ise kirilan sol on suspansiyonu degistirdim. Onun haricinde ne motor, ne turbo hotumu veya kendisi degismedi. Baski balata da halen orjinal aracim 182 000 km'de.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Pınar

Artık bende bu başlık altında çooook dolaşırım.

Mehmet hocam ellerine sağlık güzel konu olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Artık bende bu başlık altında çooook dolaşırım.

Mehmet hocam ellerine sağlık güzel konu olmuş.

Hayırlı olsun kardeşim. Güle güle kullan. Allah kaza bela vermesin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Pınar

Bu bahsettiğim ses motor kulağından geliyormuş, Tuncay ustada değiştirdik, ses kalmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...