Misafir 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 nerede gerek var? 150 km benzinde kullanılmayacaksa. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 150 km benzinde kullanılmayacaksa. Tek başına haritayı sıfırladık diyelim kutup başını sökerek... Lpg kalibrayonu yapılacakken o benzin haritasının düzgününe ihtiyaç olacak! O zamanda kullanım gerektirecek... zaten iş böyle olsa LPG ci söker kutup başını yeniden kalibrasyon yapar verir aracı sorun olmaz.!!! 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 (düzenlendi) ha birde ayrıc; LPG haritası benzin haritası olmadan (yani benzinde aracın tepkilerinin araç motor beyninden okunmadan) bir işe yaramaz zaten LPG ecusune araç motor beynindeki bilgiler yazılıp LPG ecusu araç motor beynini hala benzinde ve benzin enjektöründe çalışıyor gibi kandırıyor mesele bu. Aracı kullanmadan sadece kutup başı sökülerek o motor beyni ne öğreniyor benzinde aracın kullanımı ile ilgili? Sadece factory default! E ne anladım ondan yapılacak kalibrasyondan? Yukarıda Mehmet Özyürek yazmış diyorki "lpg haritası benzin haritasını bozabilir" e bu harita düzelmesi için reset = akü kutup başı sökülmesi. Doğru verileri ölçebilmek için = benzinde kullanım. Sonrasında bu verilerin LPG eküsüne kopyalanması = LPG kalibrasyonu Bu nedenle kutup başı böyle işte sökülmez cümlelerinize katılmıyorum. 14 Ocak 2013 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 ha birde ayrıc; LPG haritası benzin haritası olmadan (yani benzinde aracın tepkilerinin araç motor beyninden okunmadan) bir işe yaramaz zaten LPG ecusune araç motor beynindeki bilgiler yazılıp LPG ecusu araç motor beynini hala benzinde ve benzin enjektöründe çalışıyor gibi kandırıyor mesele bu. Aracı kullanmadan sadece kutup başı sökülerek o motor beyni ne öğreniyor benzinde aracın kullanımı ile ilgili? Sadece factory default! E ne anladım ondan yapılacak kalibrasyondan? Yukarıda Mehmet Özyürek yazmış diyorki "lpg haritası benzin haritasını bozabilir" e bu harita düzelmesi için reset = akü kutup başı sökülmesi. Doğru verileri ölçebilmek için = benzinde kullanım. Sonrasında bu verilerin LPG eküsüne kopyalanması = LPG kalibrasyonu Bu nedenle kutup başı böyle işte sökülmez cümlelerinize katılmıyorum. Doğru verileri ölçebilmek için = benzinde kullanım. Bu işlem yapıldığında zaten eski harita silinir. Bu yüzden kutup başı sökülmesine gerek yoktur. Yani benzinde kullanarak yeni harita oluştururken eskisini de silersiniz. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 (düzenlendi) Ben eski arabamda kalibrasyon sorunu yaşıyordum. Lpg ilk takıldığında çekiş benzinden farkı yoktu. 500 km sonra lpg de arabanın hiç tadı kalmadı. İşin kötüsü ilk başlarda benzine aldığımda iyileşmeyi seziyordum ama sonrasında o da kalmadı. Yani araç benzinde de aynı tepkileri vermeye başladı. Gaz yememe, tam gaz olmasına rağmen yeterli ivmelenmeme vb. Balıkesir'de motor ustam sorunu dinledi ve bana çay söyledi Beynin sigortasını söküp 5 dakika bekledi daha sonra taktı ve tur at gel ama lpg ye alma dedi. O araba gitti başka bir araba geldi. Sonra dooğru lpg kalibrasyonuna. Sigortayı yada kutup başını söküp beyni sıfırladıktan sonra çok az bi kullanım haritayı yerine getiriyor. Zaten standart ayarlara geliyor araç. Benim gözlediğim ilk çalıştırmada rolanti 10-15 sn de oturuyordu yerine ve ilk 1 km kullanımda arabanın çekişi zayıf oluyor. Sonrasında direk değişiyor zaten. Tek başına haritayı sıfırladık diyelim kutup başını sökerek... Lpg kalibrayonu yapılacakken o benzin haritasının düzgününe ihtiyaç olacak! O zamanda kullanım gerektirecek... zaten iş böyle olsa LPG ci söker kutup başını yeniden kalibrasyon yapar verir aracı sorun olmaz.!!! Ben böyle yaptım düzeldi diyeyim o zaman Taner bey. Siz beynin elektriğini kestiğinizde log daki hatalı harita silinir. Yeniden elektrik geldiğinde fabrikanın yüklemiş olduğu standart harita gelir default olarak. Sonrasında motorun sağlıksızdır haritayı yeniden değiştirir onu bilemem. Hani demişsiniz ya "zaten iş böyle olsa LPG ci söker kutup başını yeniden kalibrasyon yapar verir aracı sorun olmaz.!!!" eğer 150 km kullanacak olunsa illaki fabrika sizin mantığınıza göre ilk aracı verdiğinde 150 kilometre usturuklu kullanın da benzin haritanız yazılsın derdi. Yine yazayım bahsettiğim olayı ben uyguladım ve yararını gördüm. Ama siz uygularsınız diyelim hego sensörünüz bozuktur 2 dakikada yine allak bullak olabilir benzin haritanız. 14 Ocak 2013 tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 Ben eski arabamda kalibrasyon sorunu yaşıyordum. Lpg ilk takıldığında çekiş benzinden farkı yoktu. 500 km sonra lpg de arabanın hiç tadı kalmadı. İşin kötüsü ilk başlarda benzine aldığımda iyileşmeyi seziyordum ama sonrasında o da kalmadı. Yani araç benzinde de aynı tepkileri vermeye başladı. Gaz yememe, tam gaz olmasına rağmen yeterli ivmelenmeme vb. Balıkesir'de motor ustam sorunu dinledi ve bana çay söyledi Beynin sigortasını söküp 5 dakika bekledi daha sonra taktı ve tur at gel ama lpg ye alma dedi. O araba gitti başka bir araba geldi. Sonra dooğru lpg kalibrasyonuna. Sigortayı yada kutup başını söküp beyni sıfırladıktan sonra çok az bi kullanım haritayı yerine getiriyor. Zaten standart ayarlara geliyor araç. Benim gözlediğim ilk çalıştırmada rolanti 10-15 sn de oturuyordu yerine ve ilk 1 km kullanımda arabanın çekişi zayıf oluyor. Sonrasında direk değişiyor zaten. Kutup başı sökme işini sadece tespitte kullanırım. Yani kutup başı söküldüğünde araç normale dönüyorsa sorun kalibrasyondur. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 Ne karışmış ne karışmış....Arabanın beynimi.... 3 Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 Kutup başı sökme işini sadece tespitte kullanırım. Yani kutup başı söküldüğünde araç normale dönüyorsa sorun kalibrasyondur. +1 Bende bu şekilde bulduk ve hata püskürtme zamanına uymayan ve fazla yakıt veren lpg enjektöründe çıktı. Bu şekilde kullanıldığında benzin haritası da bozuluyor. Çünkü araba sen ne yakarsan yak benzin yaktığı mantığı üzerine çalışıyor. 150 km benzinde kullanırsan bozuk olan lpg enjektörü devre dışı olduğu için harita bir süre sonra kendiliğinden düzeliyor. Olay bundan ibaret. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 Ben eski arabamda kalibrasyon sorunu yaşıyordum. Lpg ilk takıldığında çekiş benzinden farkı yoktu. 500 km sonra lpg de arabanın hiç tadı kalmadı. İşin kötüsü ilk başlarda benzine aldığımda iyileşmeyi seziyordum ama sonrasında o da kalmadı. Yani araç benzinde de aynı tepkileri vermeye başladı. Gaz yememe, tam gaz olmasına rağmen yeterli ivmelenmeme vb. Balıkesir'de motor ustam sorunu dinledi ve bana çay söyledi Beynin sigortasını söküp 5 dakika bekledi daha sonra taktı ve tur at gel ama lpg ye alma dedi. O araba gitti başka bir araba geldi. Sonra dooğru lpg kalibrasyonuna. Sigortayı yada kutup başını söküp beyni sıfırladıktan sonra çok az bi kullanım haritayı yerine getiriyor. Zaten standart ayarlara geliyor araç. Benim gözlediğim ilk çalıştırmada rolanti 10-15 sn de oturuyordu yerine ve ilk 1 km kullanımda arabanın çekişi zayıf oluyor. Sonrasında direk değişiyor zaten. Ben böyle yaptım düzeldi diyeyim o zaman Taner bey. Siz beynin elektriğini kestiğinizde log daki hatalı harita silinir. Yeniden elektrik geldiğinde fabrikanın yüklemiş olduğu standart harita gelir default olarak. Sonrasında motorun sağlıksızdır haritayı yeniden değiştirir onu bilemem. Hani demişsiniz ya "zaten iş böyle olsa LPG ci söker kutup başını yeniden kalibrasyon yapar verir aracı sorun olmaz.!!!" eğer 150 km kullanacak olunsa illaki fabrika sizin mantığınıza göre ilk aracı verdiğinde 150 kilometre usturuklu kullanın da benzin haritanız yazılsın derdi. Yine yazayım bahsettiğim olayı ben uyguladım ve yararını gördüm. Ama siz uygularsınız diyelim hego sensörünüz bozuktur 2 dakikada yine allak bullak olabilir benzin haritanız. zaten öyle kullanılmış olan logu yazıyor olabilir mi? Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 zaten öyle kullanılmış olan logu yazıyor olabilir mi? O zaman sıfırladıktan sonra ne gerek 150 km ye? Ben zaten ben kullanmadım sıfırladım geçtim diyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 zaten öyle kullanılmış olan logu yazıyor olabilir mi? Taner bey şimdi böyle yazmışsınız da aşağıda neden tam tersini savunuyordunuz? Tek başına haritayı sıfırladık diyelim kutup başını sökerek... Lpg kalibrayonu yapılacakken o benzin haritasının düzgününe ihtiyaç olacak! O zamanda kullanım gerektirecek... zaten iş böyle olsa LPG ci söker kutup başını yeniden kalibrasyon yapar verir aracı sorun olmaz.!!! Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 O zaman sıfırladıktan sonra ne gerek 150 km ye? Ben zaten ben kullanmadım sıfırladım geçtim diyorum. Tamam bende şöyle sorayım; o zaman motor beyninin log tutması ne işe yarıyor log tutmasına gerek yoktu tek veriyi işlerdi öğrenmesi gerekmezdi sürekli bozulmazdı olurdu biterdi? Ama olmuyor çünkü yakıt farklılıkları ve emisyon farklılıkları var sıfır km ile 250bin km de olan bir araçta aşınmadan doğan bir çok fark var. Uygun rolanti, emisyon ve yakıt için ortalama bir km dir 150 yoksa fabrikanın böyle bir talebi yok. Hatta servisleri lpg li araçlara bile bakmıyor Taner bey şimdi böyle yazmışsınız da aşağıda neden tam tersini savunuyordunuz? sizin yazdığınıza cevap verdim fabrika 150 km kullan demiyor dediniz bende ne biliyorsunuz 150 km kullanılmış işlenmiş bir log yazmadığını diye sordum kendimle çelişmedim size sordum Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 Tamam bende şöyle sorayım; o zaman motor beyninin log tutması ne işe yarıyor log tutmasına gerek yoktu tek veriyi işlerdi öğrenmesi gerekmezdi sürekli bozulmazdı olurdu biterdi? Ama olmuyor çünkü yakıt farklılıkları ve emisyon farklılıkları var sıfır km ile 250bin km de olan bir araçta aşınmadan doğan bir çok fark var. Uygun rolanti, emisyon ve yakıt için ortalama bir km dir 150 yoksa fabrikanın böyle bir talebi yok. Hatta servisleri lpg li araçlara bile bakmıyor Ecunun log tutması aşağıda yazdıklarınızdan dolayı oluyor zaten. Sağlıklı motorda da aşağıdakiler olmuyor zaten Yukarıda da yazdığım gibi beyin sıfırlama logu siliyor varsayılan standart ayarlara çeviriyor. Yani sağlıklı motor ayarlarına. Yazmıştım motorunuz (Örnek hego sensörü) sağlıksız ise en kısa zamanda yeni harita yazılacak. Bozuk olana göre harita. Sağlıklı olsa default harita zaten mübah olan... Konuyu dağıtmayayım benim son yazacağım bu. Motorun sağlıklıysa reset sonrası haritayı kullanırsın. Lpg ayarı yaptırırsın. Lpg sisteminde arıza varsa benzin haritasını yeniden bozar. Yani arıza bulunmalı. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 14 Ocak 2013 Paylaş 14 Ocak 2013 (düzenlendi) neyse haklısın burada kalsın konuyu dağıtmayalım, bende anlatmak istediğimi oldukça detaylı yazdım zaten 14 Ocak 2013 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Aydın_02 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 çok yararlı ve aydınlatıcı bilgiler herkese katkılarından dolayı teşekkürler Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 24 Aralık 2016 Paylaş 24 Aralık 2016 konu eski ama benzer bir durum başıma geldiği için paylaşayım, kutup başı sökülmeden de benzinde kullanılırsa harita sıfırlanır denilmiş bazı mesajlarda, en azından bu vw motorlu araçlar için doğru değil ayrıca lpg kalibrasyon hatası araçta alakasız birçok arıza kodunu da verebiliyor, 1.6 vw motorlu aracımda gaz pedalı, egr valfi, eksantrik mili konum sensörü ve boğaz kelebeği hataları verdi, araç benzine alınıp çalışsa bile bozuk haritayı kısa sürede düzeltemediğinden sürekli yolda bıraktı, ancak aracın beynine kendi haritası tekrar yüklenince düzeldi daha sonra kendim elle bir lpg haritası girdim ve kısa süre o şekilde çalıştırdım, ondan sonra 130 km benzinle gitmeme rağmen hala o haritayı düzeltemedi araç Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 28 Aralık 2016 Paylaş 28 Aralık 2016 Buji - buji kabloları ve bobin kontrol. Kurtarmazsa rölanti valfi kontrol. En olmadı rölanti kelebeği kontrol. Ama beyni karışmamış olan ehil bir ustaya İşte en güzel cevap...... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2016 Paylaş 28 Aralık 2016 konu eski ama benzer bir durum başıma geldiği için paylaşayım, kutup başı sökülmeden de benzinde kullanılırsa harita sıfırlanır denilmiş bazı mesajlarda, en azından bu vw motorlu araçlar için doğru değil ayrıca lpg kalibrasyon hatası araçta alakasız birçok arıza kodunu da verebiliyor, 1.6 vw motorlu aracımda gaz pedalı, egr valfi, eksantrik mili konum sensörü ve boğaz kelebeği hataları verdi, araç benzine alınıp çalışsa bile bozuk haritayı kısa sürede düzeltemediğinden sürekli yolda bıraktı, ancak aracın beynine kendi haritası tekrar yüklenince düzeldi daha sonra kendim elle bir lpg haritası girdim ve kısa süre o şekilde çalıştırdım, ondan sonra 130 km benzinle gitmeme rağmen hala o haritayı düzeltemedi araç ilave bilgi yazalım: ford beyni kendi ltft verisini düzenler. vw nin tasarımı gereği kendisi düzenlemez. özelile boğaz kelebeği kalibrasyonu çok önemli vw beyni için. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts