Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 (düzenlendi) Hareket halinde, geri ve park konumuna almazki araç Müsade etmez yani Ancak 3 4km bi hızda alabilir... 10 km civarlarıydı geçti. Ama ayak dediğim gibi fren üzerinde hafif basılıyken. Şıkşıkşık ses geldi bu şekil biraz daha yürüdükten sonra kilitlendi ön tekerlekler. Belki bu sürede dediğin gibi 4 km hıza düşmüştür araç frenlemede olduğu için. 7 Ocak 2013 tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 10 km civarlarıydı geçti. Ama ayak dediğim gibi fren üzerinde hafif basılıyken. Şıkşıkşık ses geldi bu şekil biraz daha yürüdükten sonra kilitlendi ön tekerlekler. Belki bu sürede dediğin gibi 4 km hıza düşmüştür araç frenlemede olduğu için. Büyük ihtimal dediğin gibi oldu o zaman ilkay. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Yokuş varsa park yerinde... El frenini çekilir... El freni çekilmezse Şanzımana zarardır durduğu her dakika... Takoz şart. Hareket halinde, geri ve park konumuna almazki araç Müsade etmez yani Ancak 3 4km bi hızda alabilir... Deniyelimmi Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Takoz şart. Deniyelimmi Ben denedim test arabasında Geçmiyor Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Deniyelimmi Teybi iyice açıp deneyin çok kötü sesler geliyor Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Yokuş varsa park yerinde... El frenini çekilir... El freni çekilmezse Şanzımana zarardır durduğu her dakika... Ben kaldırım ya da takoz olacak bir engele tekeri yaslamayı tercih ederim. 1 Yorum bağlantısı
Emre Yaşar 24 Mart 2013 Paylaş 24 Mart 2013 konuyu hortlatacağım ama ben hep dururken vitesi boşa alırım. (ışıklarda v.s.) çok bekleyeceksem ayağım frende p ye alırım. ayrıca dururken bendeki hastalık şu: bilmiyorum herkes önce el freni sonra p derken bunu mu kastediyor, ben şöyle yapıyorum. aracı ayağım frende önce n ye alıyorum. sonra el frenini çekip, freni bırakıp aracın ağırlığının öne yığılmasını bekliyorum. daha sonra tekrar frene basarak p ye alıyorum. bu şekilde yapmadan asla p ye almıyorum. hatta durduğum yer dümdüz olsa bile... birde bu duruma o kadar çok alıştıum ki, o kadar hızlı yapıyorum ki ... bugüne kadar 3 tane oto. şanzıman aracımız oldu. mercedes 115 kasa 74 modeldi, eminim hala şanzımanı tıkır tıkır çalışıyordur. bu aracın şanzımanı 3 vitesti ve 170 e kadar basmıştım.. sadece geri vitese takınca aracın arkası bi 10-15 cm. havaya kalkardı ve neredeyse aracın freni geri viteste durdurmaya, tutmaya yetmezdi ki 74 model mercedesin 4 tekerde disk frendir. neyse ikinci araç 190 e mercedes. hala duruyor bu araba. araç 232.000 de. 205.000 de yağı filtresi 200.000 de değişmişken şanzımanın geri vitesi arızalanmıştı. 800 tl.ye; geri vites ve komple bakımı yapıldı. şu anda sıkıntı yok. mondeomdada vites geçişleri maşallah hissedilmeyecek derecede güzel.. umarım kimse oto.şanzımandan sıkıntı yaşamaz... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Mart 2013 Paylaş 24 Mart 2013 Ben hep dururken vitesi boşa alırım. (ışıklarda v.s.) çok bekleyeceksem ayağım frende p ye alırım. ayrıca dururken bendeki hastalık şu: bilmiyorum herkes önce el freni sonra p derken bunu mu kastediyor, ben şöyle yapıyorum. aracı ayağım frende önce n ye alıyorum. sonra el frenini çekip, freni bırakıp aracın ağırlığının öne yığılmasını bekliyorum. daha sonra tekrar frene basarak p ye alıyorum. bu şekilde yapmadan asla p ye almıyorum. hatta durduğum yer dümdüz olsa bile. Hiç şekli bozmadan devam 1 Yorum bağlantısı
Cemal Kesik 23 Ocak 2016 Paylaş 23 Ocak 2016 Bazen konumunda el frenini çekip stop ettikten sonra p ye alıyorum aracımı. Bunun bir zararı olur mu acaba? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 23 Ocak 2016 Paylaş 23 Ocak 2016 Önce P konumuna alınacak sonra el freni çekilecek. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Ocak 2016 Paylaş 24 Ocak 2016 Yaşar hocam Emre bey doğrusunu yapıyor. Önce N, sonra el freni, en son P. Böylece araç askıda kalmıyor. Önce P sonra el freni olursa araç askıda kalıyor.Hele Ki araç rampada ise daha sonra P konumundan d konuma almak ciddi zor oluyor. Yorum bağlantısı
Cemal Kesik 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Arkadaşlar sorumu eksik sormuşum. Bazen vites kolunu N konumuna alıp el frenini çekip stop ettikten sonra P ye alıyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba? Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Arkadaşlar sorumu eksik sormuşum. Bazen vites kolunu N konumuna alıp el frenini çekip stop ettikten sonra P ye alıyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba?Doğru olanı bu zaten. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Arkadaşlar sorumu eksik sormuşum. Bazen vites kolunu N konumuna alıp el frenini çekip stop ettikten sonra P ye alıyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba? Hayır , aksine faydası olur . Aracınızı durdurun , vitesi n konumuna alının el firenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin . P konumuna alın , bu şekilde yaparsanız aracınızın yükünü şanzımana bindirmiş olmaz sınız . Şanzıman ömrü uzamış olur ... 2 Yorum bağlantısı
Cemal Kesik 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Aslında merak ettiğim motoru arabayı boşa alıp el frenini çektikten sonra stop edip P konumuna almanın zararı olup olmadığı. Çünkü forumlarda n konumunda el frenini çekip P konumuna aldıktan sonra stop edilmesi gerektiği yazıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Aslında merak ettiğim motoru arabayı boşa alıp el frenini çektikten sonra stop edip P konumuna almanın zararı olup olmadığı. Çünkü forumlarda n konumunda el frenini çekip P konumuna aldıktan sonra stop edilmesi gerektiği yazıyor. Doğrusu bu. Çünkü P konumunda sistem aracın stop edecekmiş gibi gerekli işlemleri yapıyordur bence Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Turk milleti olarak yine koskoca sirketlerin milyarlar harcayip yaptiklari vites kutularini yeterli bulmayip kendimize gore "modifiye" etmisik. Yorum bağlantısı
Recommended Posts