Mehmet Kaya 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Ancak ben bu küçük ayrıntı yerine, kavrama yapmadan hareket etmemeye, araç tam durmadan vites geçirmemeye, özellikle şanzıman soğukken çok devirli gitmemeye, ilk kalkışlarda dip gazdan uzak durmaya çalışarak ömrünü koruduğuma inanıyorum. Saygılarımla. üstadsınız. Bende bu şekilde kullanıyorum ne de olsa üstadtan öğrendiklerimiz. Yakıtı takmıyorum Yorum bağlantısı
Ersin Bahar 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Peki ben bişey sormak istiyorum, aracı tamamen durdurduk ve kontağı kapatacağız. Önce N ye alıp el freni çekip öylemi P ye almalı yoksa direk P ye almakta bir sakınca yokmu? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Ben el freni çekiyorum sonra P konumuna alıyorum sonra kontağı kapatıyorum. Ama kesinlikle el frenini çekmeden P konumuna almayın. Aşırı derecede yük biniyor şanzumana. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Aracı viteste stop etmeyin... Jatco şanzımanın bi özelliğini daha söyleyeyim...Adamlar belki ilerde sıkıntı oluru düşünmüş ve şanzıman P den çıkmazsa diye üst kısma araç anahtarının girip kolu P den çıkmasını sağlayacak delik açmışlar... 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 2004 vw otomatik şanzımanın da uzun süre d konumun da ayağımız fren de bekler isek araç konum d olsa bile N ye geçiyor bunu hissedebiliyoruz 1999 model E39 da fren çift kademeli yada frenin altında bir buton var da diyebilirim. Araç dururken frene sert basınca vites D'de duruyor ama şanzıman boşa çıkıyor tekrar ufak frene dokunmada veya gaza basmada araç vitesi D'ye alıyor ve devam ediyor. Tabi bu arada vites kolunda herhangi bir oynama yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Aracı viteste stop etmeyin... Jatco şanzımanın bi özelliğini daha söyleyeyim...Adamlar belki ilerde sıkıntı oluru düşünmüş ve şanzıman P den çıkmazsa diye üst kısma araç anahtarının girip kolu P den çıkmasını sağlayacak delik açmışlar... Aynısı bizde de var Bizde de sağ tarafda bir delik var anahtarı sokup ittirince kilit falan kalmıyor 1 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 1999 model E39 da fren çift kademeli yada frenin altında bir buton var da diyebilirim. Araç dururken frene sert basınca vites D'de duruyor ama şanzıman boşa çıkıyor tekrar ufak frene dokunmada veya gaza basmada araç vitesi D'ye alıyor ve devam ediyor. Tabi bu arada vites kolunda herhangi bir oynama yok. Bunu büyük ihtimal yakıt tasarrufu için yapmışlardır. Aracı viteste stop etmeyin... Jatco şanzımanın bi özelliğini daha söyleyeyim...Adamlar belki ilerde sıkıntı oluru düşünmüş ve şanzıman P den çıkmazsa diye üst kısma araç anahtarının girip kolu P den çıkmasını sağlayacak delik açmışlar... Otomatiklerin hemen hepsinde var. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Aynen yakıt tasarrufu için çünkü D'deyken araç ilerlemeye meyilli , ama N'de Nötr konumunda olduğu için motora yük binmiyor. Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Ben el freni çekiyorum sonra P konumuna alıyorum sonra kontağı kapatıyorum. Ama kesinlikle el frenini çekmeden P konumuna almayın. Aşırı derecede yük biniyor şanzumana. Bunu şu ana kadar hiç uygulamadım.Her zaman P'ye alır, şanzıman kitlenince de el frenini çekerim..Alışmak zor olacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Bunu şu ana kadar hiç uygulamadım.Her zaman P'ye alır, şanzıman kitlenince de el frenini çekerim..Alışmak zor olacak. Peki sonra P konumundan D konumuna alırken (Özellikle araç rampadaysa) zorlanmıyormusunuz. Bu şekilde şanzumana ciddi zararlar veririsiniz. Hiç el freni kullanmayan bir arkadaş 2 defa şanzuman revizyonu yapmış. Oğlan öğrenmiş annesinin başının etini yiyor önce el freni sonra P ye al diyor (5 yaşında) sizde birinden yardım alın bu şekilde Kesinlikle tavsiyemdir El freni -P konumu. çünkü araç P konumundayken mümkün olduğunca hareket etmemeli. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Aklı başında şanzuman, türbin basıncını takip edip, motor devrini azaltır- çoğaltır ( fren pedalı basılı kaldığı sürece ) 5 Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Peki sonra P konumundan D konumuna alırken (Özellikle araç rampadaysa) zorlanmıyormusunuz. Bu şekilde şanzumana ciddi zararlar veririsiniz. Hiç el freni kullanmayan bir arkadaş 2 defa şanzuman revizyonu yapmış. Oğlan öğrenmiş annesinin başının etini yiyor önce el freni sonra P ye al diyor (5 yaşında) sizde birinden yardım alın bu şekilde Kesinlikle tavsiyemdir El freni -P konumu. çünkü araç P konumundayken mümkün olduğunca hareket etmemeli. Kalkarken araç çalıştıktan sonra önce el frenini çekip sonra D'ye alıp kalkıyorum.. Stop ederken önce P'ye alıp sonra el freni çekiyorum..O çocuk bana da kurs vermeye gelsin Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Yani sonuç olarak şanzımanı yormamak için araç P'de ve motor çalışır vaziyette olduğu sürece mutlaka el freni çekili mi olmalı? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Rölanti devrinde, şanzuman ve motorun keyfi yerindedir, hiç birşey olmaz. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Yani sonuç olarak şanzımanı yormamak için araç P'de ve motor çalışır vaziyette olduğu sürece mutlaka el freni çekili mi olmalı? Durmak için önce el freni sonra P Yürümek için önde D sonra el freni.. Pek anlamam da otomatikçiler böyle söylüyor.. 4 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 Ben el freni çekiyorum sonra P konumuna alıyorum sonra kontağı kapatıyorum. Ama kesinlikle el frenini çekmeden P konumuna almayın. Aşırı derecede yük biniyor şanzumana. Benzinli otomatik Peugeot 308 kullanmıştım bir zamanlar. El frenini çekmeden P konumuna alıp stop etmişsem, daha sonra vitesi P konumundan çıkarırken çıkan ses hala kulaklarımda. Şanzıman dağılacak sanmıştım ilkinde 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 Kalkarken araç çalıştıktan sonra önce el frenini çekip sonra D'ye alıp kalkıyorum.. Stop ederken önce P'ye alıp sonra el freni çekiyorum..O çocuk bana da kurs vermeye gelsin Yani sonuç olarak şanzımanı yormamak için araç P'de ve motor çalışır vaziyette olduğu sürece mutlaka el freni çekili mi olmalı? Benzinli otomatik Peugeot 308 kullanmıştım bir zamanlar. El frenini çekmeden P konumuna alıp stop etmişsem, daha sonra vitesi P konumundan çıkarırken çıkan ses hala kulaklarımda. Şanzıman dağılacak sanmıştım ilkinde Durmak için önce el freni sonra P Yürümek için önde D sonra el freni.. Pek anlamam da otomatikçiler böyle söylüyor.. Mehmet Abimin dediği gibi. Tamamen yapılması gereken bu. Yoksa Yurdaer Beyin dediği gibi oluyor. P ye alıp arası stop ettikten sonra el frenini çekince ve P ye aldığınızda araç hafif öne veya arkaya gitmişse aracı çalıştırdıktan sonra P konumundan D konumuna getirirken ciddi anlamda zorlama oluyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 Peki ben bişey sormak istiyorum, aracı tamamen durdurduk ve kontağı kapatacağız. Önce N ye alıp el freni çekip öylemi P ye almalı yoksa direk P ye almakta bir sakınca yokmu? Şanzımana yük binmesini önlemek için öne N sonra el freni..Daha sonra P ye alıp kontağı çıkartın. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 Aslında ayağınızı frenden çekmeden önce el frenini çekmek önemli olan. 4 Yorum bağlantısı
Fırat Şenol 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma 1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner 2. düz yolda N ye düşer 3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı) 4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla) 5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır 6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer vs.vs.vs. otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin... Aynılarını benim Dsg'de yapıyor... Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 Bu arada bu gece aracı soğuk havada park ederken aklıma geldi. Don ihtimali olan havalarda el freni çekilmez donabilir. Aklınızda olsun. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Bu arada bu gece aracı soğuk havada park ederken aklıma geldi. Don ihtimali olan havalarda el freni çekilmez donabilir. Aklınızda olsun. Eğer öncesinde kampana yada diskler ıslanmışsa evet donabilir..Ama ortam kuruysa el freni çekilmişse donma olmuyor. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Yokuş varsa park yerinde... El frenini çekilir... El freni çekilmezse Şanzımana zarardır durduğu her dakika... Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Hareket ederken de p ye alınmaz yoksa arkada oturanlar öne gelir Araç toyota corolla model 2005. 10-15 km hızla durmaya hazırlanıyor ayak frende vitesin mandalına basmış d de ilerliyor. Arkadan bir el "höyt şaka" vites bir anda p de. Şıkşıkşık bi ses ve kilitlenen ön tekerler. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Hareket halinde, geri ve park konumuna almazki araç Müsade etmez yani Ancak 3 4km bi hızda alabilir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts