İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Ve Duraklarken 'N'' Konumuna Almak


Onur Çankaya

Recommended Posts

Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Bu kısmı anlayamadım.Benim araçta böyle bir durum yok.Bozuk sanırım :)

Ayhan bey siz onu hissedemezsiniz zira o anda frene bastığınız için devir sabit kalır bıraktığınız anda aracın yürümesinin sebebide budur zaten, normalde aracınız rölanti devriyle yürümez illa gaz vermeniz lazım araç vitesdeykende bu devirlerde türbini döndürüyor ancak frene basılı olduğu için araç gitmiyor aksi halde araç stop eder yani rölanti devri türbinleri doldurmaya yetmez ...

Hangi otomatik vitesli araç d'de dururken 1500-2000 devirde çalışıyor?

Ayhan beye yazdığım cevapda var sorunuzun cevabı...

Otomatik vites araç,Duruken 1500 2000devirde çalışıyorsa o araçta sorun var.

Doğrudur hocam...

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Zararı olacaksa da olsun, masraf açacaksa da açsın. 3 günlük dünya. Ne diye vitesle uğraşıp durayım. :king:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Adil Güzel

D' de anlık tüketim 1.2 , N'de ise 0.8 görünüyor bende. Kayda değer bir fark olmayabilir ama N'ye alındığında aracın rahatladığını hissettiğim için uzun beklemelerde N'ye alma alışkanlığı oluştu bende. Bazen bunu yaptığımın farkına bile varamıyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

2 aracım otomatik, dizeli kışın kısa mesafelerde manuel kullanıyorum,ısınınca hop otomatiğe, trafikte falan uğraşılmaz. Otomatikse işini yapsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adil Güzel

Otomatiklerde start stop olmuyor mu?

Start-Stop her modelde yok.

Yorum bağlantısı
Misafir

Start-Stop her modelde yok.

Opsiyonel olduğunu biliyorum da otomatik araçta da olabiliyor mu merak etmiştim.

Yorum bağlantısı
Adil Güzel

Opsiyonel olduğunu biliyorum da otomatik araçta da olabiliyor mu merak etmiştim.

Otomatik viteslerde de start-stop özelliği olabiliyor İlkay bey.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

9 yıl boyunca kullanmış olduğum 2004 Mondeo otomatik aracımda 15 sn'den uzun her beklemede N konumuna aldım. 210 bin km'de satıncaya kadar sadece 2 problem yaşamıştım. Problemler için açılan şanzımanlarda N konumuna almam adına bir bulgu söz konusu olmadı. Aksine en sorunsuz ve kararma olmayan yeni gibi tanımlamaları yapılmıştı. Problem detayları aşağıda.

İlki 40 bin km'de. ikincisi 200 bin km.de.

1- 40 bin km yaşadığım problemin kaynağı; çalıştırdıktan 20 metre sonra otoyola katılmam nedeniyle ısınmayan şanzıman yağı ile aracı zorlamam. Ki şanzıman kararmıştı.Sıfırlandı. Sonrasında kışları 10 dk kadar D'de çalıştırarak kullanmaya başlamıştım.

2- ikincisinde neden kesinleşmemekle birlikte dişlilerden biri basınçlı sıvı altında sızdırma yaptığı belirlendi. Sızdırma yaşanan nokta daha önce hiç gözlemlenmemiş ve ilk olduğu ifade edilmişti. Şanzımanın durumu yeni gibi olduğunu gözlemlediklerinde şaşırdıkları da ifade edilmişti. Erken ve sık şanzıman yağı değiştirmemin faydası olduğu düşünülmüştü.

Yakıta faydası çok ölçülebilir olmasa da, katkısı olmuştur diye düşünüyorum. :)

Şu an otomatik (jatco) Galaxy ve (steptronik) 3.16 aracımızda da benzer şekilde kullanıyorum. Sadece Galaxy de daha uzun sürelerde N konumuna geçiyorum. Bunun tek nedeni vites topuzunun daha sert geçişler gerektirmesi. :)

tarihinde Hasan Aksüt tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı

ben aracın n ye alınmasını yararlı görüyorum şöyle ki , yokuş yukarı iki araç düşünün bir otmatik biri manuel , 40 sn ye iki araç ta beklemek zorunda manuel olanın kavramada beklemesi ne ise bence otomatik olanın d de beklemesi aynı şey. baskı balatanın ömrü açısından düşünürsek.

not : Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak uyglama kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bakın hala aynı şeyi söylüyorsunuz araç tabi'ki çalıştığı müddetçe yakıt tüketir ancak bahsettiğiniz her unsur yakıt tüketimini arttırır, 800 devirde çalışan motorla 2000 devirde çalışan motor aynı yakıtı'mı tüketir, otm. vitesli araçlar vitesde durduğu müddetçe 1500 - 2000 devirde çalışır, hatta kışın aşırı yakıt tüketiminin sebebide motorun ısınana kadar zengin karışım yani çok yakıt az hava şeklinde çalışmasıdır...

Benim araç D konumunda da N konumunda da aynı devirde. Benim araçta sorun mu var ?

Yorum bağlantısı
Misafir

Benim araç D konumunda da N konumunda da aynı devirde. Benim araçta sorun mu var ?

Evet siboplar yanık :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet siboplar yanık :p

Onunla ilgili konuda açıklama yaptım :D Subaplarda pek birşey yokmuş :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Onunla ilgili konuda açıklama yaptım :D Subaplarda pek birşey yokmuş :D

Şaka tabi Allah korusun. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Şaka tabi Allah korusun. :)

İlkay başıma gelenleri bir bilsen o subaplar yüzünden :) Tam bir usta oldum.

Yorum bağlantısı
Misafir

Benim araç D konumunda da N konumunda da aynı devirde. Benim araçta sorun mu var ?

Yok.

1500 2000de duranda sorun var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yok.

1500 2000de duranda sorun var.

Bir de kafayı takmıyayım ona :)

Yorum bağlantısı
Misafir

Bir de kafayı takmıyayım ona :)

Ama anlık tüketimde gösteriyor rahtlıkla aradaki farkı.

D'de 1,1 1,4 N'de 0,9 1,1

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
Abi 3.20d al bırak boşa almayı otomatik olmasına rağmen stop bile ediyor kırmızı ışıkta :) Start-stopun yakıta etkisi yok demeyin, ben bindiğim arabalarda olduğunu görüyorum... Abi o değil iddia ediyorum 3.20d'ye binsen ya alırsın ya da indiğine çok üzülürsün. Ford'un hitap ettiği bir adama BMW daha da hitap ediyor sürüş dinamikleri olarak :)

Yol tutuşu süper! Sürüş dinamikleri performans odaklı ama bana çok sert ve konfordan uzak geliyor. Başka bir bakış açısı ile yaşlanmış olabilirim.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

hazır yeri iken bende bir soru sorayım, jatco başka marka ve modelde kullanılıyormu ?

Jatco değil,fakat Peugeot 407 nin vites karakteri Jatco'nun hemen hemen aynısı(benzinlininki)

Dizelde nasıl kullanmadım.

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Benim araç D konumunda da N konumunda da aynı devirde. Benim araçta sorun mu var ?

CEVAP HAKKI DOĞDUĞU İÇİN YAZIYORUM....bir daha yazayım belki gözünüzden kaçmıştır, frene bastığınız için araç rölanti devrinde duruyor bu da otomatik şanzıman sayesinde oluyor araba gidiyormuş gibi şanzımanı döndürüyor ve 1500 - 2000 devirde'ki gibi yakıt tüketiyor ve ayağınızı frenden çeker çekmez aracın yürümesinin sebebide budur yoksa araç stop eder tıpkı manuel araçlarda vitese takıp gaza basmadığınızda aracın stop etmesi gibi yani sonuçda fren pedalı hem debriyaj hemde fren pedalı oluyor araç D'de iken frene bastığınızda aracın ilerlemesini engelleyip şanzımanın kendi içinde dönmesine devam etmesini sağlıyor bu dönüş içinde motor fazla yakıt harcıyor zira siz o anda frenbe basıyorsunuz, eğer boşa alırsanız şanzımanın dönmesi duruyor ve araç rölanti devrine düşüyor, size bir örnek vereyim bir kibrit kutusunu itmeye çalışırken üsttende bastırın üstten bastırma kuvvetiniz yani frenleme kuvveti ittirme kuvvetini geçerse kibrit sizin itmenize rağmen gitmez ama siz itmeye devam etmek için güç harcarsınız üzerindeki baskıyı kaldırdığınızda kibrit kutusu ilerler durdurmak için tekrar üstten baskı yaparsanız tekrar durur ama siz itmeye devam ettiğiniz için güç harcarsınız ama durdurmak için baskı uyguladığınızda itmeyi bırakırsanız yani Vitesi N'ye alırsanız itmek için güç yani yakıt harcamazsınız böylece enerji tüketmemiş olursunuz buda yakıt tasarrufu olarak size geri döner ama çok ama az sonuçda bi enerji tasarrufu sağlar...

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ayağımı frenden de çeksem araç ilerlemeye başladığında bile rolanti devriyle aynı devirde. Değişen birşey yok. N konumunda da P konumunda da D konumundayken frende de ayağımı çektiğimde ilerlerken de rolanti her koşulda aynı. değişen birşey yok. D konumunda doğal olarak yakıt N konumundan fazladır bu inkar edilemez. Ancak Kısa durmalar için D-N N-D konum değişimlerinde şanzumana yük bindiği için şanzumanın kısa durmalarda D konumunda kalmasında sakınca olmayacağını düşünüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

D konumunda doğal olarak yakıt N konumundan fazladır bu inkar edilemez. Ancak Kısa durmalar için D-N N-D konum değişimlerinde şanzumana yük bindiği için şanzumanın kısa durmalarda D konumunda kalmasında sakınca olmayacağını düşünüyorum.

D konumunda doğal olarak yakıt N konumundan fazladır bu inkar edilemez... anlatmaya çalıştığım buydu yani araç vitesde iken 1500 - 2000'deki gibi yakıt tüketir ama rölanti devri aynı kalır zira motor tamircilerin deyimiyle "şanzımanı doldurup" her an hazırda olmasını sağlar dolayısıyla 1500 - 2000 deymiş gibi yakıt tüketir.....

kısa durmalarda D konumunda kalmasında sakınca olmayacağını düşünüyorum...daha öncede yazdım 3 - 4 sn'lik durmalarda boşa almaya gerek yok diye zira o kadar zaman için şanzımanı soğutmaya değmez zira boşa aldığınızda şanzımanın çalışması durur ve "şanzıman yağı soğur" buda şanzıman için iyi bişi değildir yağın çok kısa sürede soğuyup ısınması yağı çabuk bozar aynı dizel motorlarda devamlı kontak kapatıp açmaya benzer ve sakıncalı olabilir, en az yarım dakkalık durmalarda boşa alırsanız azda olsa yakıt tüketimine faydası olur ve şanzıman zarar görmez...

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Coşkun bey biz foruma, tepkilere kızan çok üye gördük bir çoğu kendini sildirdi.Siz farklı bir yol seçip konu açtınız bir daha yazmayacağınızı söyleyip tepkinizi dile getirdiniz.Şimdi ise yazmaya devam ediyorsunuz.Yazmayın demiyorum ama niye konu açtınız onu merak ediyorum?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Otomatik şanzıma kullanmanın belli başlı kuralları vardır. Bu kurallar sayesinde şanzıman ömrü korunur ve revizyon ötelenir. Ancak vitesi 30sn'den fazla beklemelerde boşa alarak korumak gibi bir kural olmaz. Varsa da bilimsel bir ispatı olmalıdır. Yoksa bu satırları okuyan herkes ben mi yanlış yapıyorum sorusuyla şanzımanları boşa alır ve bu nedenle şanzımanlarına gereksiz yere boştan vitese alarak yük bindirmek suretiyle zarar verirlerse kim üstlenecek bu durumu?

Kişisel tasarruf olarak görüş bildirilebilir normaldir ancak ispat etmek için diğer görüşü yanlış göstermeye çalışmak olmaz.

25.000km'dir benim şanzımanda nerdeyse hiç boşa alınmadı diyebilirm. Çok şükür sorun yok. Ancak ben bu küçük ayrıntı yerine, kavrama yapmadan hareket etmemeye, araç tam durmadan vites geçirmemeye, özellikle şanzıman soğukken çok devirli gitmemeye, ilk kalkışlarda dip gazdan uzak durmaya çalışarak ömrünü koruduğuma inanıyorum.

Bence bu aşamadan sonra ustalarımıza kulak vermek en iyisi. Forumumuz bu konuda zengin. Kullanıcılar görüşlerimi belirtiler ve Onlar da bu görüşleri okudular ve artık karara bağlamalılar, yoksa bu konu netleşmeden geri plana düşecektir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...