İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Ve Duraklarken 'N'' Konumuna Almak


Onur Çankaya

Recommended Posts

Onur Çankaya

Forumda tartışılmamış bir konu.İnternette çok araştırdım , bilenlere sordum insanlar ikiye bölünmüş durumda..

Kırmızı ışıkta beklerken aracı N pozisyonuna almalı mıyız almamalı mıyız?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hangi şanzıman tipinde? maserati ise zorunlu olarak N ye alınmalı, ford da gerek yok, premiyum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Bunu bende merak ediyorum işte. Hadi bakalım buyrun. Ben uzun süreli beklemelerde N ye alıyorum. Birde otomatikte seyir halinde iken N ye atabilirmiyiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

asm veya easytronic denen itplerde de N ye alınmalı

Bunu bende merak ediyorum işte. Hadi bakalım buyrun. Ben uzun süreli beklemelerde N ye alıyorum. Birde otomatikte seyir halinde iken N ye atabilirmiyiz.

D : seyir halindeki tek vitesin, N ye alıp napcan, hidrolik basıncını düşürücen?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

asm veya easytronic denen itplerde de N ye alınmalı

D : seyir halindeki tek vitesin, N ye alıp napcan, hidrolik basıncını düşürücen?

Peki üstün jatco'da N ye almayı engelleyen nedir uzun beklemelerde?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

2004 vw otomatik şanzımanın da uzun süre d konumun da ayağımız fren de bekler isek araç konum d olsa bile N ye geçiyor bunu hissedebiliyoruz ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Çankaya

Çağlar abi.Gerek yok derken ...Yani almasak da alsak da aynı mı? Yoksa almayalım mı?

Almamızın zararı olduğunu söyleyen var..Şanzıman yağlanmadığından zarar görüyomuş..Bana mantıklı gelmedi..Ona takılmış haldeyim..Ben çok kısa beklerken bile elim alıştı N'ye atıyorum.Mandala basmaya da gerek yok N ve D arasında..

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

asm veya easytronic denen itplerde de N ye alınmalı

D : seyir halindeki tek vitesin, N ye alıp napcan, hidrolik basıncını düşürücen?

Anladım abi... :blush:

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

frene basınca duran gaza basınca giden bir sistemde N neymiş ki :) Rahatlık olmadıktan sonra neyleyim otomatiği :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Peki üstün jatco'da N ye almayı engelleyen nedir uzun beklemelerde?

jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma

1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner

2. düz yolda N ye düşer

3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı)

4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla)

5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır

6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer

vs.vs.vs.

otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin...

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Misafir

Eğer N'ye alma alışkanlığı yoksa bu alışkanlığı oluşturmaya çalışırken şanzımana daha çok eziyet ediliyor. Kırmızı ışıkta vitesi kaç kere boşa aldıysam, kalkarken d'ye almayı hep unuttum. Gaz verip aracın kalkmadığını anlayınca bu sefer arkadakileri bekletmemek için, acele edip araç rolantiye düşmeden D'ye alıp devam etmek zorunda kalınca, aracı 25 - 30 sn. rahatlatmanın hiçbir anlamı olmuyor.

Klasik bir otomatik şanzıman zaten freni serbest bırakırken hareket etmeye meyilli olduğundan, boşa atmak burada da otomatiğin pratikliğini azaltıyor. Ben otomatik kullanırken, boş vitesi kullanmayanlar grubundanım. Aracı ısıtıyorsam ya da hava soğuk ve çalışır durumda beklemem gerekiyorsa; boş kullanıyorum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çağlar abi.Gerek yok derken ...Yani almasak da alsak da aynı mı? Yoksa almayalım mı?

Almamızın zararı olduğunu söyleyen var..Şanzıman yağlanmadığından zarar görüyomuş..Bana mantıklı gelmedi..Ona takılmış haldeyim..Ben çok kısa beklerken bile elim alıştı N'ye atıyorum.Mandala basmaya da gerek yok N ve D arasında..

N ye almanın zararı yok almak da gerekli değil, keyfinize nasıl uyarsa, yokuş aşağı sıkışık trafiktir, N ye alınır mesela

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Çankaya

Boşuna vites koluyla oynamayalım o zaman..Hem kendi koluma yazık hem vitese..

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Durunca N'ye alıyorum,hiçbir otomatik şanzımanda da şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım.

Hareket halinde N'ye almıyorum,almamda...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma

1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner

2. düz yolda N ye düşer

3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı)

4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla)

5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır

6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer

vs.vs.vs.

otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin...

Olmadı ki jatco'muz :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Ben uzun beklemede N ye aliyorum. OBD ile kontrol ettim. D de bekletde %16, N de iken %10 motor yükü görünüyor.

hareket halinde kesinlikle N ye atmam. Rampa aşağı N ye atarsaniz D ye göre daha fazla tüketirsiniz. D de tüketiö 0 oluyor rampa aşağı..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Çankaya

Ben uzun beklemede N ye aliyorum. OBD ile kontrol ettim. D de bekletde %16, N de iken %10 motor yükü görünüyor.

hareket halinde kesinlikle N ye atmam. Rampa aşağı N ye atarsaniz D ye göre daha fazla tüketirsiniz. D de tüketiö 0 oluyor rampa aşağı..

Evet.Yokuş inerken D de anlık yakıt tüketimi sıfır oluyo.

Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma

1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner

2. düz yolda N ye düşer

3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı)

4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla)

5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır

6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer

vs.vs.vs.

otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin...

Bu jatco nasıl bir dünya imiş böyle.valla kıskandım şimdi. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

jatco fenadır, 2.0 tdci ile buluşunca da :f1:

bize gösterilen verilerde, VOlvo nun ürettiği yazardı, açılmışını görmek hiç nasip olmadı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

jatco fenadır, 2.0 tdci ile buluşunca da :f1:

bize gösterilen verilerde, VOlvo nun ürettiği yazardı, açılmışını görmek hiç nasip olmadı

24.5 vereyim 2.0 tdci lısına :D

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Jatco candır... :) Çağlar Abinin dediği gibi...kendini manuel zanneden otomatik şanzıman. :)

Sabahları araç soğuk ve hızınız 60 km ye ulaşmadan asla 4 e almaz.Ama motor sıcaksa 40 -50 km de 4 e alır...Bayır aşağı motor freni yapar...

Anlatılmaz yaşanır... :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Ben her zaman boşa alırım dikkat ederseniz ayağınızı frenden çektiğiniz anda araç ileri hareket ediyor yani yakıt tüketiyor, siz frene basarak gitmesini engelliyorsunuz bu durumda araç gereksiz yere yakıt tüketiyor aynı zamanda boşa aldığınızda aracın rahatladığını anlıyacaksınız yani rölanti devrine düşüyor tabi bu üç beş saniyelik bi bekleme için geçerli değil zira bu süre içinde şanzımanın soğuyup ısınmasına deymezen en az yarım dakikalık beklemeler için geçerli benim dediğim...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Araç çalıştığı sürece yakıt tüketir...ayağın frende olması yada olmaması hiç bir şeyi değiştirmez...

Ha derseniz ki şanzıman rahatlasın onu anlarım...özellikle MM şanzımanlar (toyota daki gibi) boşa almakta fayda var ama yakıt tasarrufu için değil...

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Bende son birkaç haftadır uzun beklemelerde Nkonumuna alıyorum.Yakıt olarak farkedermi bilmiyorum.N konumuna alınca rölantideki düşüş bariz belli oluyor.Mesela ışıklarda 50 saniye üstü olur ise N konumuna alıyorum.Diğer türlü D konumu dışında kullanmadım.

Yorum bağlantısı
Onur Çankaya

Zaten yakıta olumlu etkisi varsa bile hesap etmeye değmeyecek kadardır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...