Onur Çankaya 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Forumda tartışılmamış bir konu.İnternette çok araştırdım , bilenlere sordum insanlar ikiye bölünmüş durumda.. Kırmızı ışıkta beklerken aracı N pozisyonuna almalı mıyız almamalı mıyız? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Hangi şanzıman tipinde? maserati ise zorunlu olarak N ye alınmalı, ford da gerek yok, premiyum. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Bunu bende merak ediyorum işte. Hadi bakalım buyrun. Ben uzun süreli beklemelerde N ye alıyorum. Birde otomatikte seyir halinde iken N ye atabilirmiyiz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 asm veya easytronic denen itplerde de N ye alınmalı Bunu bende merak ediyorum işte. Hadi bakalım buyrun. Ben uzun süreli beklemelerde N ye alıyorum. Birde otomatikte seyir halinde iken N ye atabilirmiyiz. D : seyir halindeki tek vitesin, N ye alıp napcan, hidrolik basıncını düşürücen? 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 asm veya easytronic denen itplerde de N ye alınmalı D : seyir halindeki tek vitesin, N ye alıp napcan, hidrolik basıncını düşürücen? Peki üstün jatco'da N ye almayı engelleyen nedir uzun beklemelerde? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 2004 vw otomatik şanzımanın da uzun süre d konumun da ayağımız fren de bekler isek araç konum d olsa bile N ye geçiyor bunu hissedebiliyoruz 2 Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 3 Ocak 2013 Yazar Paylaş 3 Ocak 2013 Çağlar abi.Gerek yok derken ...Yani almasak da alsak da aynı mı? Yoksa almayalım mı? Almamızın zararı olduğunu söyleyen var..Şanzıman yağlanmadığından zarar görüyomuş..Bana mantıklı gelmedi..Ona takılmış haldeyim..Ben çok kısa beklerken bile elim alıştı N'ye atıyorum.Mandala basmaya da gerek yok N ve D arasında.. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 asm veya easytronic denen itplerde de N ye alınmalı D : seyir halindeki tek vitesin, N ye alıp napcan, hidrolik basıncını düşürücen? Anladım abi... Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 frene basınca duran gaza basınca giden bir sistemde N neymiş ki Rahatlık olmadıktan sonra neyleyim otomatiği Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Peki üstün jatco'da N ye almayı engelleyen nedir uzun beklemelerde? jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma 1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner 2. düz yolda N ye düşer 3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı) 4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla) 5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır 6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer vs.vs.vs. otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin... 9 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Eğer N'ye alma alışkanlığı yoksa bu alışkanlığı oluşturmaya çalışırken şanzımana daha çok eziyet ediliyor. Kırmızı ışıkta vitesi kaç kere boşa aldıysam, kalkarken d'ye almayı hep unuttum. Gaz verip aracın kalkmadığını anlayınca bu sefer arkadakileri bekletmemek için, acele edip araç rolantiye düşmeden D'ye alıp devam etmek zorunda kalınca, aracı 25 - 30 sn. rahatlatmanın hiçbir anlamı olmuyor. Klasik bir otomatik şanzıman zaten freni serbest bırakırken hareket etmeye meyilli olduğundan, boşa atmak burada da otomatiğin pratikliğini azaltıyor. Ben otomatik kullanırken, boş vitesi kullanmayanlar grubundanım. Aracı ısıtıyorsam ya da hava soğuk ve çalışır durumda beklemem gerekiyorsa; boş kullanıyorum. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Çağlar abi.Gerek yok derken ...Yani almasak da alsak da aynı mı? Yoksa almayalım mı? Almamızın zararı olduğunu söyleyen var..Şanzıman yağlanmadığından zarar görüyomuş..Bana mantıklı gelmedi..Ona takılmış haldeyim..Ben çok kısa beklerken bile elim alıştı N'ye atıyorum.Mandala basmaya da gerek yok N ve D arasında.. N ye almanın zararı yok almak da gerekli değil, keyfinize nasıl uyarsa, yokuş aşağı sıkışık trafiktir, N ye alınır mesela 1 Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 3 Ocak 2013 Yazar Paylaş 3 Ocak 2013 Boşuna vites koluyla oynamayalım o zaman..Hem kendi koluma yazık hem vitese.. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Durunca N'ye alıyorum,hiçbir otomatik şanzımanda da şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım. Hareket halinde N'ye almıyorum,almamda... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma 1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner 2. düz yolda N ye düşer 3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı) 4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla) 5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır 6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer vs.vs.vs. otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin... Olmadı ki jatco'muz Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Ben uzun beklemede N ye aliyorum. OBD ile kontrol ettim. D de bekletde %16, N de iken %10 motor yükü görünüyor. hareket halinde kesinlikle N ye atmam. Rampa aşağı N ye atarsaniz D ye göre daha fazla tüketirsiniz. D de tüketiö 0 oluyor rampa aşağı.. 2 Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 3 Ocak 2013 Yazar Paylaş 3 Ocak 2013 Ben uzun beklemede N ye aliyorum. OBD ile kontrol ettim. D de bekletde %16, N de iken %10 motor yükü görünüyor. hareket halinde kesinlikle N ye atmam. Rampa aşağı N ye atarsaniz D ye göre daha fazla tüketirsiniz. D de tüketiö 0 oluyor rampa aşağı.. Evet.Yokuş inerken D de anlık yakıt tüketimi sıfır oluyo. Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 jatco ayrı dünya, karıştırma, adamın ağzının suyunu akıtma 1. yokuş inerken manuel gibi kompresyona biner 2. düz yolda N ye düşer 3. ışıkta beklerken bypass açar N gibi bekler ama ilk kavraması bronz balata gibidir (tarifi zor yaşamalı) 4. hava çok soğuksa cvt gibi devri sabit tutar (100-150 d/d aralıkla) 5. uzun süre tepe tırmandı isen bunu öğrenir, inişte kompresyona düşmeyi çoğaltır 6. uzun süre düz yol gitmişsen bunu öğrenir kompresyon yerine N ye düşer vs.vs.vs. otomobilden bahsedince böyle oluyor işte. şaseden de sağlamdır jatco, sapla gitsin... Bu jatco nasıl bir dünya imiş böyle.valla kıskandım şimdi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 jatco fenadır, 2.0 tdci ile buluşunca da bize gösterilen verilerde, VOlvo nun ürettiği yazardı, açılmışını görmek hiç nasip olmadı 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 jatco fenadır, 2.0 tdci ile buluşunca da bize gösterilen verilerde, VOlvo nun ürettiği yazardı, açılmışını görmek hiç nasip olmadı 24.5 vereyim 2.0 tdci lısına Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Jatco candır... Çağlar Abinin dediği gibi...kendini manuel zanneden otomatik şanzıman. Sabahları araç soğuk ve hızınız 60 km ye ulaşmadan asla 4 e almaz.Ama motor sıcaksa 40 -50 km de 4 e alır...Bayır aşağı motor freni yapar... Anlatılmaz yaşanır... 1 Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Ben her zaman boşa alırım dikkat ederseniz ayağınızı frenden çektiğiniz anda araç ileri hareket ediyor yani yakıt tüketiyor, siz frene basarak gitmesini engelliyorsunuz bu durumda araç gereksiz yere yakıt tüketiyor aynı zamanda boşa aldığınızda aracın rahatladığını anlıyacaksınız yani rölanti devrine düşüyor tabi bu üç beş saniyelik bi bekleme için geçerli değil zira bu süre içinde şanzımanın soğuyup ısınmasına deymezen en az yarım dakikalık beklemeler için geçerli benim dediğim... Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Araç çalıştığı sürece yakıt tüketir...ayağın frende olması yada olmaması hiç bir şeyi değiştirmez... Ha derseniz ki şanzıman rahatlasın onu anlarım...özellikle MM şanzımanlar (toyota daki gibi) boşa almakta fayda var ama yakıt tasarrufu için değil... Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 3 Ocak 2013 Paylaş 3 Ocak 2013 Bende son birkaç haftadır uzun beklemelerde Nkonumuna alıyorum.Yakıt olarak farkedermi bilmiyorum.N konumuna alınca rölantideki düşüş bariz belli oluyor.Mesela ışıklarda 50 saniye üstü olur ise N konumuna alıyorum.Diğer türlü D konumu dışında kullanmadım. Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 3 Ocak 2013 Yazar Paylaş 3 Ocak 2013 Zaten yakıta olumlu etkisi varsa bile hesap etmeye değmeyecek kadardır diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts