İçeriğe Yönlendir

Marştan Sonra Gelen Subap Sesi


Mehmet Fidan
Çözüme git Özer Kürkdiken tarafından,

Recommended Posts

Mehmet Fidan
(düzenlendi)

Merhaba,

Arabamda sıcak motoru stop ettirdikten 15 dakika sonra motoru çalıştırdığımda 1-2 saniye kadar sürüp daha sonra kesilen ve hiçbir devir aralığında bir daha duyulmayan subap şıkırtı sesi olduğunu düşündüğümüz bir vuruntu var. Ses dizel motor sesine benziyor. Motor soğukken ilk çalıştırmada bu ses duyulmuyor.

İlk ihtimal olması gerekenden katı yağ konulmuş olma ihtimali idi. Henüz 2000 km önce aracı aldığım gün değiştirdiğim yağın değişim kartında 5w30 tam sentetik işaretli olmasına rağmen, ustaların daha katı yağ koymuş olma ihtimaline karşı yağı tekrar değiştirdim. Değiştirmeden önce de yağa 250 ml lik motor temizleme katkısı döktürüp 15-20 dakika rolentide beklettim. Ancak aynı ses devam ediyor. Benden önceki sahibi sıfır araç aldığı için ihmalkar davranmış ve 7000 km önce değişmesi gereken yağı değiştirmemişti.

Burası küçük bir yer ve kalifiye usta bulmak zor. Yetkili servisin faturayı extradan kabartmasından korktuğum için henüz gitmedim ancak görüştüğüm ustalardan aldığım fikirler şunlar.

1-Bir müddet böyle bin birşey olmaz,

2-Yağı tekrar değiştir, bu sefer yağı boşalttıktan sonra bujilerin elektrik bağlantısını da keserek birkaç sefer marş vurup yağın iyice süzülmesini bekle.

3- Subap iticilerin değişmesi gerek.

Not : Aracı almadan önce termostat çalışmıyordu. Eski sahibine termostatı yaptırttım, bu sebeple V kayışı değişti ve ustalar bunu takarken bayağı zorlandılar. Hatta bir ara aracın başından ayrılmak durumunda kaldım daha büyük bir kayış takmış olmalarından korkuyorum, ancak herhangi bir kayış veya ıslık sesi yok. Şıkırtı sesinin bu kayışla bir ilgisi olma ihtimali var mıdır?

tarihinde Tahir İlter tarafından düzenlendi
Font ayarlarında oynama yapmıyoruz.
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Hidrolik iticilerin "soğuk havalarda" bunu yapması normaldir zira yağ henüz koyu kıvamdadır iticilere ulaşması bi kaç saniye sürebilir sıkıntı yok...

Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan

Hidrolik iticilerin "soğuk havalarda" bunu yapması normaldir zira yağ henüz koyu kıvamdadır iticilere ulaşması bi kaç saniye sürebilir sıkıntı yok...

O konuda haklısınız, ancak benim aracım enteresan biçimde soğukken değil motor sıcakken stop ettikten 10-15 dakika sonra çalıştırıldığında bu sesi yapıyor, yani motor sıcaklığı takriben 75-85 derece aralığında olmalı bu sürede. Sabah ilk çalıştırmada bu ses duyulmuyor.

2. şık çok zararlı değil mi?

Ben de ilk defa duydum böyle birşeyi ama ustanın dediği mantığa göre yağ devridaimi çalışınca motorda kalan bir miktar yağ daha boşalıyormuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Hidrolik iticilerin "soğuk havalarda" bunu yapması normaldir zira yağ henüz koyu kıvamdadır iticilere ulaşması bi kaç saniye sürebilir sıkıntı yok...

Normal değildir.Çünkü araç soğukken değil ısındıktan sonra ki ilk marşta sesli çalışmaktadır..Yağlama ile alakalı değil.

O konuda haklısınız, ancak benim aracım enteresan biçimde soğukken değil motor sıcakken stop ettikten 10-15 dakika sonra çalıştırıldığında bu sesi yapıyor, yani motor sıcaklığı takriben 75-85 derece aralığında olmalı bu sürede. Sabah ilk çalıştırmada bu ses duyulmuyor.

Arkadaşta 2001 focus varken bu sorun başımıza gelmişti.Ses ilk önceleri azken daha sonra daha fazla ses gelmeye başlamıştı.Araç sıcakken İstisnasız her marşta gelir olmuştu.Öncelikle LPG enjektörlerinden şüphelenmiştik ancak o ses farklı.

Usta motorun elden geçmesi gerektiğini şakırtının sesinin subaplardan geldiğini söylemişti.Araç yaptırılmadan satılmıştı.Yağ yakma olayı yoktu.Çekiş biraz düşüktü.Yakıt fazlaydı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Normal değildir.Çünkü araç soğukken değil ısındıktan sonra ki ilk marşta sesli çalışmaktadır..Yağlama ile alakalı değil.

Hidrolik iticilerin "soğuk havalarda" bunu yapması normaldir zira yağ henüz koyu kıvamdadır iticilere ulaşması bi kaç saniye sürebilir sıkıntı yok...

Yazdığım mesajda normal olmayan ne...ben soğukken yapar yazdım

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Hidrolik iticilerin "soğuk havalarda" bunu yapması normaldir zira yağ henüz koyu kıvamdadır iticilere ulaşması bi kaç saniye sürebilir sıkıntı yok...

Yazdığım mesajda normal olmayan ne...ben soğukken yapar yazdım

İyi de soru bu değil..Soğukken motorun sesli çalışıyor olması normaldir.İlk yağlamadan sonra ses kaybolur.Ancak bahsedilen buradaki sorun motor soğukken ses çıkarmazken ısındıktan sonra ki ilk marşta şakırdama dediğimiz sesi yapması..LPG enjektör sesine benzer bir sestir bu..

Yani sizin soğukken yapar demenizin bir anlamı yok çünkü yapmıyor :)

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

İyi de soru bu değil..Soğukken motorun sesli çalışıyor olması normaldir.İlk yağlamadan sonra ses kaybolur.Ancak bahsedilen buradaki sorun motor soğukken ses çıkarmazken ısındıktan sonra ki ilk marşta şakırdama dediğimiz sesi yapması..LPG enjektör sesine benzer bir sestir bu..

Yani sizin soğukken yapar demenizin bir anlamı yok çünkü yapmıyor :)

İyi de soru bu değil..Soğukken motorun sesli çalışıyor olması normaldir.İlk yağlamadan sonra ses kaybolur.Ancak bahsedilen buradaki sorun motor soğukken ses çıkarmazken ısındıktan sonra ki ilk marşta şakırdama dediğimiz sesi yapması..LPG enjektör sesine benzer bir sestir bu..

Yani sizin soğukken yapar demenizin bir anlamı yok çünkü yapmıyor :)

Sorunun cevabı olmayabilir "soğuk havada" şeklinde yanlış anlamışım ancak yazdığım mesaja "normal değil" demeniz garibime gitti çünkü herhangi bir yanlışl anlamaya meydan vermemek için özellikle "soğuk havalarda" diye belirtmişim...neyse sıkıntı yok diyelim...:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan

Sorun devam ediyor, görüşleri alabilirim, haftaya servise gösterecem sanırım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.no lu şıkkın herhangi bir gerçekliği yok, bujileri söküp akü bitene kadar da marşa basabilrsiniz, katalitiğin ömründen yersiniz o kadar :seytan:

soğukken bunu yapmayıp sadece sıcak motorda marşta yapması çok ilginç, bu sesin kaynağını, motoru dağıtmadan bulmak için ikinci bir beliriti daha lazım maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan

2.no lu şıkkın herhangi bir gerçekliği yok, bujileri söküp akü bitene kadar da marşa basabilrsiniz, katalitiğin ömründen yersiniz o kadar :seytan:

soğukken bunu yapmayıp sadece sıcak motorda marşta yapması çok ilginç, bu sesin kaynağını, motoru dağıtmadan bulmak için ikinci bir beliriti daha lazım maalesef.

Evet, bana da çok garip geliyor, defalarca test ettim motor yaklaşık 70 derecenin altında iken bu ses yok. Masrafını geçtim motorun açılması bile benim için yeterince can sıkıcı olur.

Acaba carbon clean mi yaptırsam önce, sizce bi etkisi olur mu bu soruna?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Carbon clean sonrası daha da kötü olabilir.Bunu da gözönüne almanızı tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan

Carbon clean sonrası daha da kötü olabilir.Bunu da gözönüne almanızı tavsiye ederim.

Teşekkürler Ayhan bey.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Özer Kürkdiken
(düzenlendi)

Aracınız eger 115hp olan versiyonsa bu sesin sebebi BNC kafalardan kaynaklanıyor. diyeceksiniz ki o da ney. aracın triger selinin takıldığı yerde 2 adet dişli bu dişliler egzantirik milini hareketini sağlıyor ve sübapların açıklık ayarını yapıyor. 102 hp araçlarda bu durum yoktur yanlız 115hp araçlarda dereceli egzantirik denilen bir bir sistem kullanılmış ve bu dişli sayesinde egzantirik mili hareketlendirilerek sübapların açıklık zamanı değimesi sağlanmış ve araç 90 ile 115hp arasında ihtiyaca göre ekonomi ve performası aynı anda sunması sağlanmıştır.

Bu dişlilerin keçeleri zamanla aşınıyor, içerisindeki yağ basıncını kaybediyor ve bu sese sebep oluyor. 1-2 saniye dişlilerin içerisine tekrar yağ dolana kadar diesel motor sesine benzer bir ses çıkartıyor daha sonra düzeliyor. aracınıza ve çalışma aksamına zararı yok ama araçta çekiş kaybına yol açıyor.

Birsüre sonra aracınız A ve B yağ basıncı okuyucularından ağrıza ışıgı yakacaktır.Bu arızanın sonucunda bu arıza ikazı yanar tamirciye gidersiniz okuyucuyu değiştirir 300tl ama sorunun kaynağı bu olmadığından boşa para harcamış olursunuz.

ortalama maliyeti 1000tl civarında tutar.

aracınız 115hp değil ise yazdıklarımı dikkate almayın diğer modellerde bu tür bir sorun yoktur. Ağrızanın sebabi başka birşeydendir.

Bu arızanın oluşumunda aracınıza kullandığınız yağ çok önemlidir.

mobil 1 yada shell yağı kullanmanızı öneririm. birde BOR tercihen kullanırsanız ses bir miktar azalacaktır. ama kesin çözüm için bu dişlilerin değişmesi gerekmektedir.

tarihinde Özer Kürkdiken tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan

Özer bey, aracım 115 hp ghia. Arkadaşımda 2001 100 Hp focus var, onun aracının çekişinin benimkinden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Sadece motor sıcakken marştan sonra ve 1-2 saniye sürmesi ustaların subap demesine rağmen aklıma bir türlü yatmıyordu ve motoru açtırmak istemiyordum. Bahsettiğiniz şey çok mantıklı geldi. Tekrar teşekkürler. Eğer sorunu halledersem neticeden forumu bilgilendirecem inşallah.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Mehmet Fidan

Sorun yetkili serviste çözüldü.

Yaz tatilinin başlaması ile el atayım dedim bu can sıkıcı probleme. Aynı problemi yaşayanlar olur belki ilerde, araca yapılanları aktarayım.

 

Öncelikle eksantrik zamanlayıcı emme ve eksoz taraflarındaki elektronik parçalar olduğu söylendi ve parçalar istendi. Parçaların otosan tam adı : Solenoid Komple, Zetec -  1.6 PFI VCT (115). Ancak sorunun bu parçalardan olmadığı anlaşıldı ve eskileri geri takıldı. İkinci olarak yine emme ve eksoz eksantrik kasnakları değişti ve problem düzeldi. Yaklaşık maliyeti işçilik dahil 500 TL kadar.

Yorum bağlantısı
Musa Özondel

aynı durum bende de var. aracım 2006 c max ghia. aynen yazdıklarınız gibi değişik fikirler öne sürdüler ustalar. bu arada motor arıza lambası da yandı ama ustalar ne olduğunu çözemediler. yarın servise götüreceğim bakalım ne olacak. umarım çözülür sorunum

Yorum bağlantısı
Musa Özondel

Basınç Sensörü(Yanlış Bilmiyorsam)  diye bir konu açmıştım orda resimlerde gösterdiğim parçanın değişmesi lazım dedi bugün gittiğim servis(yetkili servis)

ustama durumu anlattım o parçanın 325 tl olduğunu ve gerçektende sorunun ordan kaynaklananma ihtimalinin yüksek olduğunu söyledi. pazartesi takılacak parça bakalım. sonucu yazarım inşallah buraya

Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan
(düzenlendi)

aynı durum bende de var. aracım 2006 c max ghia. aynen yazdıklarınız gibi değişik fikirler öne sürdüler ustalar. bu arada motor arıza lambası da yandı ama ustalar ne olduğunu çözemediler. yarın servise götüreceğim bakalım ne olacak. umarım çözülür sorunum

Eğer aracınız 115 hp ise muhtemelen benim arızayla aynıdır, Yukarıda Özer Kürkdiken'in iletisinde bahsettiği gibi, eğer arıza uzun süre tamir edilmezse basınç sensörlerinin hata vereceğini söylemişti, benim aracımda herhangi bir arıza kodu yoktu.

 

Bir de şunu belirteyim, konuyu açtığımda kıştı, ve sabah ilk marşta hiç ses vermezdi. Hatta stop ettikten 10 dakika sonraya kadar marş vurduğumda yine ses vermezdi. Ancak 6 ay içinde ses neredeyse her marşta gelmeye başladı, her sabah ve her stop ettikten 2-3 dakika sonra bile marşta sinir bozucu sesi kısa da olsa duyuyordum.

tarihinde Mehmet Fidan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Musa Özondel

bugün bahsettiğim parçanın yenisi takıldı ve arıza lambası söndü. ustam da sadece parça parasını aldı yani 325 tl. şu an için sorun yok. marşa bastığımda gelen şıkırtı sesi de kesildi.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Musa Özondel

Arkadaşlar 325 tl ye parçayı değiştirdik. arıza lambası söndü fakatt araba 60-70 km yapınca motor sıcakken tekrar arıza lambası yandı. ve tekrar ustaya gittim. o da bana eksantrik dişlisinin daha doğrusu dişlilerinin değişmesi gerektiğini söyledi. 2 adet çünkü. malzemeyi sipariş ettik geldi takıldı. eskisinin sökülüp yenisinin takılması uzun sürüyor biraz.

bu işlemlerden sonra hiç bir durumda ses gelmedi ve lamba da yanmadı. arabanın sesi düzeldi.

forum içinde bir arkadaşımız okuyucu parça yerine eksantrik dişlileri değiştirin demişti haklıymış. bunu da görmüş oldum:(

toplam maliyet: 2 adet eksantrik dişlisi   250+250= 500       işçilik=70     toplam 570 lira arkadaşlar.

tabi 325 liralık okuyucu parçayı saymadım


köksal bey anormal gelen sesin hiç biri es geçilmemeli bence. ilerde daha büyük seslere yol açabilir Allah korusun

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun.okuyucu parçayı geri iade etme şansınız yok mu..Keşke alırken bu şartlarda alsaydınız.

Yorum bağlantısı
Musa Özondel

valla zaten istanbuldan sipariş  edildi. hayırlısı olsun bakalım. araba düzeldi ya değer buna. böyle avunmak lazım napalım:)

Yorum bağlantısı
Özer Kürkdiken
(düzenlendi)

Arkadaşlar 325 tl ye parçayı değiştirdik. arıza lambası söndü fakatt araba 60-70 km yapınca motor sıcakken tekrar arıza lambası yandı. ve tekrar ustaya gittim. o da bana eksantrik dişlisinin daha doğrusu dişlilerinin değişmesi gerektiğini söyledi. 2 adet çünkü. malzemeyi sipariş ettik geldi takıldı. eskisinin sökülüp yenisinin takılması uzun sürüyor biraz.

bu işlemlerden sonra hiç bir durumda ses gelmedi ve lamba da yanmadı. arabanın sesi düzeldi.

forum içinde bir arkadaşımız okuyucu parça yerine eksantrik dişlileri değiştirin demişti haklıymış. bunu da görmüş oldum:(

toplam maliyet: 2 adet eksantrik dişlisi   250+250= 500       işçilik=70     toplam 570 lira arkadaşlar.

tabi 325 liralık okuyucu parçayı saymadım

köksal bey anormal gelen sesin hiç biri es geçilmemeli bence. ilerde daha büyük seslere yol açabilir Allah korusun

Öncelikle arızanızın düzelmiş olmasına sevindim. f2 115liklerin klasik sorunudur bu durum, maalesef ustalarımız çok fazla araştırmacı olmuyorlar ve deneme yanılma yöntemi ile arıza tespiti yapıyorlar, bu durumda tabi ki zarar bizlerin kesesine oluyor.

Bu ses bende bazen oluyor bazen olmuyor, ford özel servisi arkadaşım var ona gösterdim, bu ses normal diyor yağlama ile ilgili bir şeyden bahsetti. o ses gelecek kafana takma devam dedi .... 

Bu durumu ihmal etmemenizi öneririm, zira bahsi geçen dişliler egzantirik miline hareketi veren dişlidir dağılması durumunda aracınız sübap kesecektir ve yarım motor yaptırmanız gerekecektir. Bunu size söyleyen ustaya aracınızı bir daha götürmeyin.

tarihinde Özer Kürkdiken tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Fidan

valla zaten istanbuldan sipariş  edildi. hayırlısı olsun bakalım. araba düzeldi ya değer buna. böyle avunmak lazım napalım:)

Her marşta o iğrenç sesi duymak bir süre sonra işkenceye dönüşüyor, hele sessiz bir yerde marş vuruyorsanız. Kurtulunca yüzümde güller açmıştı, hatta servise bıraktığım 200 tl kaporayı bile unutup ertesi günü almaya gitmiştim. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...