Misafir 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Merhabalar, 3 haftadır ben de 98 model mondeo kullanıcısıyım. Mondeo sayfalarını okurken bu konuya rastlamış yapılacaklar listesine eklemiştim. Araştırırken bu parçaların temizliğinin sakıncalı olduğunu öğrendim. Gerekçesi de şu; Özellikle boğaz kelebeğiyle ilgili olarak belli km leri devirmiş arabalarda gerek motor içinde gerek boğaz kelebeğinde aşınma gerçekleşiyor ve aşınan yüzeyler carbonla doluyor zamanla. Eğer biz bunları temizlersek aşınan yüzey ortaya çıkıyor ve boşluk oluşuyor bu da hava-yakıt-basınç kaçaklarına sebep oluyor. Arabama bakım yaptırırken bu konuyu merak edip Sabri Ustamıza danıştım, yüksek km deki arabalarda temizliğin aşınmaları ortaya çıkaracağından dolayı riskli olduğunu ayrıntılı bir şekilde anlattı. Bu durumda temizlikten vazgeçtim bende, bir çoğumuzun yapmak istediği bir şey olduğu için paylaşmak istedim. Garip! Motorda ve boğaz kelebeğinde önce metali aşındıracak bir işlem oluyor ve duruyor peşinden aşınan yerlere karbon doluyor. Ancak metali aşındıran işlem karbonu aşındırmıyor. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Teknik olarak açıklayacak kadar bilgim yok ancak şu örnekten ötürü mantıklı geldi(örneği kendim uydurdum). Tam sentetik yağlar motor için daha verimli, sessiz olduğunu biliyoruz. Yorulmuş, hafiften yağ eksiltme belirtileri gösteren bir motora tam sentetik ince yağ yerine normal kalınlıkta yağ konulmaya devam ediliyor, yağ eksiltmenin önüne geçmek ya da minimuma indirmek için. Tam sentetik yağ konursa yağ eksiltme barizleşiyor, örnek ne derece doğrudur bilmiyorum. Boğaz kelebeğini söküp ışığa doğru tutup baktığımızda hiç ışık sızdırmayacak şekilde olmalı, temizlediğimiz zaman aşınmaları ortaya çıkardığımızdan ötürü hava ve basınç düzensizliği oluşuyor ?? Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 5 Kasım 2014 Paylaş 5 Kasım 2014 Bugün merakıma yenik düşüp boğaz kelebeğini temizledim , temizlenmesi lazımmış kirliymiş epey. Servet Usta kendi arabasınınkini temizledikten sonra kalibreye ihtiyaç duydu diye bilgilendirmişti ama sökmüşken devam ettim. Arabayı çalıştırdım düzensizlik görmedim ama benzinden lpg ye geçtikten sonra rölanti 900 devirde sabitleniyordu temizlikten sonra önce 1100 sonra 1000 de kaldı test sürüşü yapmadım henüz, eğer düzensizlik başgösterirse lpg ayarı ve kalibre isteyecek sanırım. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 Elinize sağlık Teşekkürler, yapılanların hepsi bakımlı ve verimli bir arabaya sahip olmak bunun sonucunda yakıt ekonomisi sağlamak. Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 1 Ocak 2015 Paylaş 1 Ocak 2015 Focus 2 de egr sokumude boyle mi?birde yeri neresi aceba? Yorum bağlantısı
Sami Başkaya 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Elinize sağlık Tuncay bey devir sorunu düzeldimi. Birde bu fordlarda boğaz kelebeği adaptasyonu yok diyorlar siz ne diyorsunuz bu konuda acaba. Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Teşekkürler Sami Bey. Boğaz temizliği yaptıktan sonra adaptasyon sıkıntısı olmadı, rölanti devri yükseldi biraz. 40-50 km sonra 7500 devirde sabitlendi ta ki düne kadar. Hiç sıkıntısı olmayan arabama lpg sarfiyatını azaltabilir miyim diye ayar yaptırdım rölanti tekrar bozuldu sanırım lpg ayarı epey önemli. Yorum bağlantısı
Sami Başkaya 7 Ocak 2015 Paylaş 7 Ocak 2015 (düzenlendi) Bu lpg ustaları benide illallah ettirdi.Araç lpg de gitmiyor diye gittim ayar yaptılar ve araba lpg de hiç gitmemeye başladı. İnanırmısınız bisikletli bile beni geçiyordu diye bilirim ama benzine geçtiğimde araba uçuyordu.Sonunda internetten ayar kaplosunu görüp aldım şimdi lpg ayarını kendim yapıyorum baktım olmdı biraz açıyor veya kısıyorum kafama göre, çok güzelde oldu yani sizede öneririm.... 7 Ocak 2015 tarihinde Sami Başkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 7 Ocak 2015 Paylaş 7 Ocak 2015 Bu lpg ustaları benide illallah ettirdi.Araç lpg de gitmiyor diye gittim ayar yaptılar ve araba lpg de hiç gitmemeye başladı. İnanırmısınız bisikletli bile beni geçiyordu diye bilirim ama benzine geçtiğimde araba uçuyordu.Sonunda internetten ayar kaplosunu görüp aldım şimdi lpg ayarını kendim yapıyorum baktım olmdı biraz açıyor veya kısıyorum kafama göre, çok güzelde oldu yani sizede öneririm.... Nerden aldiniz bu ürünü? Programı nasil temin ettiniz? Birde LPG kiti markasi ne? Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 7 Ocak 2015 Paylaş 7 Ocak 2015 Nerden aldiniz bu ürünü? Programı nasil temin ettiniz? Birde LPG kiti markasi ne? Sami Bey, bu soruların aynısını ben de soruyorum Ben msci diye bir sitede gördüm ordan alıcam sanırım. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Ocak 2015 Paylaş 15 Ocak 2015 işlem MK2 Zetec - e motorda soğuk bir havada uygulanmıştır. Öncelikle "Alet işler El Övünür" atasözünden hareketle bu işlem için alet çantanızda 8-10 lokma (uzun kısa), bükülebilir uzatma aparatı ve ve 22 açık ağız anahtar (kısa sap) olması işinizi rahatlatacak. Motorumuzun genel resmi bu (resmi net ten indirip üzerinde iaşretleme yaptım. Genel motorun resmini çekmeyi unutmuşum ) 1. Hava filitre kutusu çıkışındaki MAF sensörü söketini ve klipsleri söküyoruz 2. boğaz üzerindeki, 3 adet civata ile sabitlenmiş bu plastik kısmı yerinden alıyoruz. (burda somunlardan birsini çıkarmanı için uzun lokma kullanmanız gerekecek) daha sonra palstik aksamı hortum ile birlikte çıkarıyoruz ve 3 numara ile işaretlenmiş olan EGR valfinin sökümüne başlıyoruz. Plastik aksamın alınmış hali ve boğaz ın resmi Boğazın temizliğini (çok da kirli değildi işin açığı) üzerinden yaptım. Soğuk olduğu ve hava erken karardığı için bir sonraki açışıma bıraktım işi. Onu da detaylı olarak resmetmeyi düşnüyorum. Temiz bir bez ile kenarda köşede biriken kurumları aldım, tellerin bağlı olduğu kısımdaki yaya wd40 sıktım (nedense aklıma tahir geldi ) 3. EGR valfi sökümü; Burda ilk yapılması gereken altta bulunan metal boru üzerindeki yeşil daire içindeki rekoru açmak (açmak için açık ağız kısa sap 22 anahtar lazım) daha sonra kırmızı daire içine alınmış olan, EGR valfinin her iki tarafındaki civataları çıkarıyoruz (bükülebilir uzamta aparatını burda kullanıyoruz çünkü çalışma yeri birazcık sıkıntılı) EGR valfi üzerineki plastik hortumu da çıukardıktan sonra EGR valfi yerinden ayrılıyor zaten. Daha sonra rölanti valfinin sökümne başlıyoruz. en sıkıntılı iş bu valfi üst kısımdan sökmek. burda yine bükülebilir lokma bağlantı aparatını kullanıyoruz rölanti valfinin iki kulağında bulunan vidaları aldıktan sonra soketi çıkarıp kenara alıyoruz. aşağıda kırmızı dair eiçine alınmış yerler bu valfin vidalarının girdiği yerler. işte yavrular Bunları bir güzel temizleyip rölanti valfi içindeki yaylı kısma wd40 sıktıktan sonra söktüğümüz sıranın tersinden geri takıyoruz. Arada bir, frene bastığımda rölantinin çok düşmesi ve aracı durduracak kıvama gelmesi problemimiz ortadan kalktı. Eline sağlık çok güzel olmuş, bu tür tamirlirde daha fazla resim veya video olursa güzel olur. Saygılar Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 Eline sağlık çok güzel olmuş, bu tür tamirlirde daha fazla resim veya video olursa güzel olur. Saygılar Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 (düzenlendi) Ibrahim eline sağlik aracin duruyorsa 2012/12/27 bu tarihten sonra aracta bir sıkıntı yaşadinmi.yapilan bakim ne kadar km yapiyor sıkıntısiz. ben de yenI temizledim ikisinide rölanti valfi tam bir sıkınti soldaki vidasini açip kapamakta zor oluyor sonuç guzel. Egr valfi kesinlikle temizlenmeli aracin soguk calişmasinin ana sebeplerinden birisi bunun kirliliği tam açmamasi aracin soguk calişarak çok yakit yakmasina sebep oluyor.ayrica araç soguk çalişinca kaloriferde açamiyorsunuz ve aracin içindede soguktan rahatsiz oluyorsun. Rolanti sorunlari olanlar kesinlikle sensorunu temizletsin. Çok slmlr iyi sağlikli sūrūşler. 21 Ocak 2015 tarihinde Rifat Lüleci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Ibrahim eline sağlik aracin duruyorsa 2012/12/27 bu tarihten sonra aracta bir sıkıntı yaşadinmi.yapilan bakim ne kadar km yapiyor sıkıntısiz. ben de yenI temizledim ikisinide rölanti valfi tam bir sıkınti soldaki vidasini açip kapamakta zor oluyor sonuç guzel. Egr valfi kesinlikle temizlenmeli aracin soguk calişmasinin ana sebeplerinden birisi bunun kirliliği tam açmamasi aracin soguk calişarak çok yakit yakmasina sebep oluyor.ayrica araç soguk çalişinca kaloriferde açamiyorsunuz ve aracin içindede soguktan rahatsiz oluyorsun. Rolanti sorunlari olanlar kesinlikle sensorunu temizletsin. Çok slmlr iyi sağlikli sūrūşler. Rıfat bey yukarıdaki "Mk2 Egr, Rölanti Valfi Ve Boğaz Temizliği Resimli anlatım"ı ben paylaşmadım, Ertan ÇABUK bey paylaşmıştır. Selamlar. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 1 Mart 2016 Yazar Paylaş 1 Mart 2016 Resimler silinmiş arkadaşlar. Eldeki arşivi taradım ancak malesef resimleri bulamadım. Yorum bağlantısı
Cengiz_Kılıç 28 Nisan 2016 Paylaş 28 Nisan 2016 Resimler silinmiş arkadaşlar. Eldeki arşivi taradım ancak malesef resimleri bulamadım. Ertan Hocam öncelikle ellerinize sağlık. Güzel bir paylaşım olmuş. Benimde rolantiyle alakalı sıkıntılarım var. Işıklara felan geldiğim de stop etme derecesinde rolanti düşüyor ayrıca klimayı açtığımda, farları açtığımda ve direksiyonu çevirme işlemlerinde rolantim stop etme derecesinde düşüyor. Benzinde biraz daha toparlıyor ama klimayı, farları ve direksiyonu çevirdiğimde rolantide yine düşme meydana geliyor. Lpg'de rolanti sorunu biraz daha artıyor. Bu sorunlar bahsettiğiniz temizlik işlemini yapınca çözülecek birşey mi? 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 28 Nisan 2016 Yazar Paylaş 28 Nisan 2016 Temizlikten zarar gelmez rölanti valfini temizleyin. Bujilerinize baktırmanızda fayda var... Ertan Hocam öncelikle ellerinize sağlık. Güzel bir paylaşım olmuş. Benimde rolantiyle alakalı sıkıntılarım var. Işıklara felan geldiğim de stop etme derecesinde rolanti düşüyor ayrıca klimayı açtığımda, farları açtığımda ve direksiyonu çevirme işlemlerinde rolantim stop etme derecesinde düşüyor. Benzinde biraz daha toparlıyor ama klimayı, farları ve direksiyonu çevirdiğimde rolantide yine düşme meydana geliyor. Lpg'de rolanti sorunu biraz daha artıyor. Bu sorunlar bahsettiğiniz temizlik işlemini yapınca çözülecek birşey mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts