Ertan Çabuk 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 (düzenlendi) işlem MK2 Zetec - e motorda soğuk bir havada uygulanmıştır. Öncelikle "Alet işler El Övünür" atasözünden hareketle bu işlem için alet çantanızda 8-10 lokma (uzun kısa), bükülebilir uzatma aparatı ve ve 22 açık ağız anahtar (kısa sap) olması işinizi rahatlatacak. Motorumuzun genel resmi bu (resmi net ten indirip üzerinde iaşretleme yaptım. Genel motorun resmini çekmeyi unutmuşum ) 1. Hava filitre kutusu çıkışındaki MAF sensörü söketini ve klipsleri söküyoruz 2. boğaz üzerindeki, 3 adet civata ile sabitlenmiş bu plastik kısmı yerinden alıyoruz. (burda somunlardan birsini çıkarmanı için uzun lokma kullanmanız gerekecek) daha sonra palstik aksamı hortum ile birlikte çıkarıyoruz ve 3 numara ile işaretlenmiş olan EGR valfinin sökümüne başlıyoruz. Plastik aksamın alınmış hali ve boğaz ın resmi Boğazın temizliğini (çok da kirli değildi işin açığı) üzerinden yaptım. Soğuk olduğu ve hava erken karardığı için bir sonraki açışıma bıraktım işi. Onu da detaylı olarak resmetmeyi düşnüyorum. Temiz bir bez ile kenarda köşede biriken kurumları aldım, tellerin bağlı olduğu kısımdaki yaya wd40 sıktım (nedense aklıma tahir geldi ) 3. EGR valfi sökümü; Burda ilk yapılması gereken altta bulunan metal boru üzerindeki yeşil daire içindeki rekoru açmak (açmak için açık ağız kısa sap 22 anahtar lazım) daha sonra kırmızı daire içine alınmış olan, EGR valfinin her iki tarafındaki civataları çıkarıyoruz (bükülebilir uzamta aparatını burda kullanıyoruz çünkü çalışma yeri birazcık sıkıntılı) EGR valfi üzerineki plastik hortumu da çıukardıktan sonra EGR valfi yerinden ayrılıyor zaten. Daha sonra rölanti valfinin sökümne başlıyoruz. en sıkıntılı iş bu valfi üst kısımdan sökmek. burda yine bükülebilir lokma bağlantı aparatını kullanıyoruz rölanti valfinin iki kulağında bulunan vidaları aldıktan sonra soketi çıkarıp kenara alıyoruz. aşağıda kırmızı dair eiçine alınmış yerler bu valfin vidalarının girdiği yerler. işte yavrular Bunları bir güzel temizleyip rölanti valfi içindeki yaylı kısma wd40 sıktıktan sonra söktüğümüz sıranın tersinden geri takıyoruz. Arada bir, frene bastığımda rölantinin çok düşmesi ve aracı durduracak kıvama gelmesi problemimiz ortadan kalktı. 30 Aralık 2012 tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı
Selim Karanca 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 çok güzel faydalı bir çalışma olmuş ellerinize sağlık, bide hız sensörü temizliği de eklenseymiş iyi olurmuş sanki 1 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 ilk resmi görünce nekadar temiz bir motor demiştim senin değilmiş ama :biggrin: çalışma güzel olmuş ellerine sağlık abi 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Benim de zevk alarak yaptığım işlerden birisidir,arabanın sağını solunu söküp temizleyip takmak.Tebrik ediyorum seni. 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Güzel olmuştur kesin, eline sağlık 1 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Eline sağlık abicim faydalı ve güzel bir çalışma 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Eline sağlık Ertan abi. Çekiş nasıl oldu şimdi? Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 Eline sağlık Ertan abi. Çekiş nasıl oldu şimdi? Psikolojik mi bilmem ancak gaza asıldığımda geriye doğru yaslandırıyor şimdi Yorum bağlantısı
Nuri Tanır 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 elinize sağlık, bir dönem bende çok keyif alırdım bu tip aksiyonlardan ama artık çok zaman ve heves bulamaz oldum yaşlanıyormuyum ne :( 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Hani resim yok.... Semih'in difüzör işine benzemesin. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Hani resim yok.... Semih'in difüzör işine benzemesin. Bence iyi bak Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Hani resim yok.... Semih'in difüzör işine benzemesin. :hahahoho: 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 Hani resim yok.... Semih'in difüzör işine benzemesin. rejim sana yaramadı Ahmetim kirişim 52 bedenim gözünün feri getmiş la :hahahoho: Gül sen seni de görecez. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Bize kirli halini niye resimliyosun ki?Bu hali herkesin araçta mevcut zaten.Sayın Kiriş bunu kastediyor bence temizlenmiş resimleri nerde?Yok dersen şaşırmam. :D Araba sanki uzaktada komple motor kısmını çekmedin yani. 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 Bize kirli halini niye resimliyosun ki?Bu hali herkesin araçta mevcut zaten.Sayın Kiriş bunu kastediyor bence temizlenmiş resimleri nerde?Yok dersen şaşırmam. :D Araba sanki uzaktada komple motor kısmını çekmedin yani. Kiriş kaç kere görmüş kirli halini 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 (düzenlendi) Adamın içi temiz, yani öyle demeye getiriyor. Aylak yahudi yumurta tartarmış, sen de iş bulamadın nereleri temizliyon. Önce bi motoru temizlesene. Motorun pisliğinden forum kirlendi. 27 Aralık 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 27 Aralık 2012 Yazar Paylaş 27 Aralık 2012 Çok şekilcisiniz bende dedim mükremin abi neye kızmış da sonra yazacakmış. Bütün gün bekledim bu çıktı çıka çıka Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 rejim sana yaramadı Ahmetim kirişim 52 bedenim gözünün feri getmiş la Gül sen seni de görecez. Ciddi resimleri görüntüleyemiyorum. Evdeki pc'den bakayım akşam. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Ciddi resimleri görüntüleyemiyorum. Evdeki pc'den bakayım akşam. Bakma, sakın bakma, bu resimler adamı arabadan soğutur. Bir pis, bir pis anlatamam. Bildiğin tozu toprağı kaputun altına basmış. Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 27 Aralık 2012 Paylaş 27 Aralık 2012 Eline sağlık Ertan abi.... O '''sivas''' soğuğun'da büyük cesaret senin yaptığın Parmak uçlarını hissetmez oldunmu? 2 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 28 Aralık 2012 Yazar Paylaş 28 Aralık 2012 Ciddi resimleri görüntüleyemiyorum. Evdeki pc'den bakayım akşam. Baştan böyle yazsana filintam Ahmedim. Adamlar hemen yorumun üstünden kurban kestiler bak Eline sağlık Ertan abi.... O '''sivas''' soğuğun'da büyük cesaret senin yaptığın Parmak uçlarını hissetmez oldunmu? Yok hele o kadar bastırmadı soğuklar. Yılbaşından sonrayı bekliyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Küçük 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 işlem MK2 Zetec - e motorda soğuk bir havada uygulanmıştır. Öncelikle "Alet işler El Övünür" atasözünden hareketle bu işlem için alet çantanızda 8-10 lokma (uzun kısa), bükülebilir uzatma aparatı ve ve 22 açık ağız anahtar (kısa sap) olması işinizi rahatlatacak.Motorumuzun genel resmi bu (resmi net ten indirip üzerinde iaşretleme yaptım. Genel motorun resmini çekmeyi unutmuşum )1. Hava filitre kutusu çıkışındaki MAF sensörü söketini ve klipsleri söküyoruz2. boğaz üzerindeki, 3 adet civata ile sabitlenmiş bu plastik kısmı yerinden alıyoruz. (burda somunlardan birsini çıkarmanı için uzun lokma kullanmanız gerekecek)daha sonra palstik aksamı hortum ile birlikte çıkarıyoruz ve 3 numara ile işaretlenmiş olan EGR valfinin sökümüne başlıyoruz.Plastik aksamın alınmış hali ve boğaz ın resmiBoğazın temizliğini (çok da kirli değildi işin açığı) üzerinden yaptım. Soğuk olduğu ve hava erken karardığı için bir sonraki açışıma bıraktım işi. Onu da detaylı olarak resmetmeyi düşnüyorum. Temiz bir bez ile kenarda köşede biriken kurumları aldım, tellerin bağlı olduğu kısımdaki yaya wd40 sıktım (nedense aklıma tahir geldi )3. EGR valfi sökümü;Burda ilk yapılması gereken altta bulunan metal boru üzerindeki yeşil daire içindeki rekoru açmak (açmak için açık ağız kısa sap 22 anahtar lazım)daha sonra kırmızı daire içine alınmış olan, EGR valfinin her iki tarafındaki civataları çıkarıyoruz (bükülebilir uzamta aparatını burda kullanıyoruz çünkü çalışma yeri birazcık sıkıntılı)EGR valfi üzerineki plastik hortumu da çıukardıktan sonra EGR valfi yerinden ayrılıyor zaten.Daha sonra rölanti valfinin sökümne başlıyoruz.en sıkıntılı iş bu valfi üst kısımdan sökmek. burda yine bükülebilir lokma bağlantı aparatını kullanıyoruzrölanti valfinin iki kulağında bulunan vidaları aldıktan sonra soketi çıkarıp kenara alıyoruz. aşağıda kırmızı dair eiçine alınmış yerler bu valfin vidalarının girdiği yerler.işte yavrular Bunları bir güzel temizleyip rölanti valfi içindeki yaylı kısma wd40 sıktıktan sonra söktüğümüz sıranın tersinden geri takıyoruz.Arada bir, frene bastığımda rölantinin çok düşmesi ve aracı durduracak kıvama gelmesi problemimiz ortadan kalktı. selam rolanti valfini vd 40 la temizlemek mantıklı mı sizce daha yag içirmeyen mesela balata spryi ve ya daha başka bişeyler daha manrıklı degilmi aynı sorun benim başımda var o yüzden takıldım bu konuya benimki sadece bir fikir lütfen yanlış anlamayın Yorum bağlantısı
Recommended Posts