Mahmut Şahin 30 Aralık 2013 Paylaş 30 Aralık 2013 kendim için bir hesap yaptım. benzinle şehir içi 11 litre benzin yaksam; (11lt.x5TL.) / 100 km. = 0,55 TL. benzinle şehri içi %10 fazla LPG kullansam; (12,1lt. x 3 TL.) / 100 km. = 0,36 TL. her bir km. de şehir içi kullanım farkı = 0,55 - 0,36 = 0,19 TL. bir yılda şehir içi 10.000 km. araç kullansam (aşıyorum bile ) 10.000 km. x 0,19 TL. = 1.900 TL. ekonomi demek. prins gibi iyi bir kit kullanarak ta sorunsuz bir montaj yakalarsam arabaya daha rahat bindiğimi kar sayarım. şahsi kanaatim hükümetin LPG ile benzin ve mazot arasındaki fiyat farkını bu yakıtlardan her hangi biri lehine olacak şekilde bozmayacağı yönünde olduğundan ikinci el araba kullanan benim gibi bir tüketici için LPG halen en mantıklı yakıt seçimi gibi görünmekte. 3 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Şu an lpgli c-max'ım var, trend 2006 model. Ne gibi sorunlar yaşadınız? Önder Bey; Öncelikle biraz geç yazıyorum kusura bakmayın, farketmemişim. İlk olarak Ordu da ayarlayamadılar. Devir saatinde ibre gaza basınca önce düşüyor, sonra yükseliyordu. Ankara da bir usta sağ olsun bu sorunu halletti. C-Max ımla gayet mutlu ve mesuttum. Ekonomi yapıyordum. 52.000 civarı LPG li olmuştum. 65-70 bin civarı arıza ışığı yakmaya başladı, Söner yanar oldu(söndürdükten sonra 2-3 bin km yaptığımda tekrar yanıyordu). Ankara da da bir sürü ustaya gittim(Tavsiye ile) arıza ışığı konusunda sonuca ulaşamadım. Hatta bu forumdaydı galiba bir arkadaş şöyle yazmıştı "Her Lpg li ford arıza ışığını tadacaktır" . Sonrasında araç 80-85 bin civarında rolanti ara ara titremeye başladı.Sadece Ordu da değil Samsun ve Ankara da da ustalar gördü. Kimisi bobin dedi,değiştim olmadı, kimisi buji dedi, değiştim olmadı, kimisi buji kabloları dedi, değiştim olmadı, kimisi boğaz kelebeği dedi, temizlettim olmadı, potansiyometre falan dediler yok yok yok olmadııııı. Hatta yakın bir arkadaşım (Üst kapağı söktü falan) sibopların yandığını gördü, ki ustalığına güvenirim . 2 yıl önce 1650 TL ye bir nevi motor yaptırdım. Çok ucuza gelmiş derseniz sanayii tayfasında eş dost sağ olsun nazım geçiyor biraz(Parçaları ucuza kapatıp, işçilik vermedim). Ne yaptım, ne ettim aracın rolantide ara sıra yaptığı hafif titremeyi yok edemedim. Bu titreme zamanla artar oldu. Resmen araçtan soğudum. Bu arada LPG Kitim OMVL idi(Çift diyaframlı). Ben de yeter artık dedim ve 112 000 de yeni sahibine gerekli açıklamaları yaparak aracı sattım. Lpg nin bana pek faydası olmadı desem yeridir. Artık adını siz koyun. Şanssızlık mı dersiniz? Kader mi dersiniz? Aklıma gelen bunlar. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Önder Bey; Öncelikle biraz geç yazıyorum kusura bakmayın, farketmemişim. İlk olarak Ordu da ayarlayamadılar. Devir saatinde ibre gaza basınca önce düşüyor, sonra yükseliyordu. Ankara da bir usta sağ olsun bu sorunu halletti. C-Max ımla gayet mutlu ve mesuttum. Ekonomi yapıyordum. 52.000 civarı LPG li olmuştum. 65-70 bin civarı arıza ışığı yakmaya başladı, Söner yanar oldu(söndürdükten sonra 2-3 bin km yaptığımda tekrar yanıyordu). Ankara da da bir sürü ustaya gittim(Tavsiye ile) arıza ışığı konusunda sonuca ulaşamadım. Hatta bu forumdaydı galiba bir arkadaş şöyle yazmıştı "Her Lpg li ford arıza ışığını tadacaktır" . Sonrasında araç 80-85 bin civarında rolanti ara ara titremeye başladı.Sadece Ordu da değil Samsun ve Ankara da da ustalar gördü. Kimisi bobin dedi,değiştim olmadı, kimisi buji dedi, değiştim olmadı, kimisi buji kabloları dedi, değiştim olmadı, kimisi boğaz kelebeği dedi, temizlettim olmadı, potansiyometre falan dediler yok yok yok olmadııııı. Hatta yakın bir arkadaşım (Üst kapağı söktü falan) sibopların yandığını gördü, ki ustalığına güvenirim . 2 yıl önce 1650 TL ye bir nevi motor yaptırdım. Çok ucuza gelmiş derseniz sanayii tayfasında eş dost sağ olsun nazım geçiyor biraz(Parçaları ucuza kapatıp, işçilik vermedim). Ne yaptım, ne ettim aracın rolantide ara sıra yaptığı hafif titremeyi yok edemedim. Bu titreme zamanla artar oldu. Resmen araçtan soğudum. Bu arada LPG Kitim OMVL idi(Çift diyaframlı). Ben de yeter artık dedim ve 112 000 de yeni sahibine gerekli açıklamaları yaparak aracı sattım. Lpg nin bana pek faydası olmadı desem yeridir. Artık adını siz koyun. Şanssızlık mı dersiniz? Kader mi dersiniz? Aklıma gelen bunlar. Lpg dizel yada benzinli farketmez araç ne olursa olsun ne hikmetse aynı model aynı donanım hatta hemen hemen aynı şartlarda kullanılsın aracın biri 300 bin km sıkıntı yaşamazken diğeri illallah dedirtebiliyor. Bende de tipo vardı 3. sahibiydim. Ilk sahibi çok titiz bi abimiz 2.si de çok samimi bir arkadaşımdı. Araç 110bin km kadar hiçbir sorun çıkartmazken 35000 km içinde 4 kez conta 4 kez termostat, 3 kez baskı balata, 2 kez ön diskler, 2 kez lpg regülatör değişti, ama ne titremesi ne fazla yakıtı ne harareti düzeldi. Olmadı mı olmuyor. Ki karbüratörlü sıradan bi motor. Dolayısıyla yaşadığımız sorunlar yüzünden bir markaya bir sisteme ön yargılı olmamalıyız. Ben olmamaya gayret ediyorum çünkü dediğim gibi ben milyonlarca kullanıcıdan sadece biriyim. Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Olay dönüp dolaşıp "lpg vs dizel" merkezine oturuyor. Ben şu açıdan bakıyorum; üreticiler motorları ne zaman lpg'ye göre geliştirir de aracı orjinal lpg tankı ile extra bir işleme ihtiyaç duymadan satmaya başlarsa o zaman lpg cazip olur. Bir motor piyasaya sürülmeden önce bir çok testten geçiyor ve ben hiç birinde motorun lpg ile çalıştırıldığını düşünmüyorum. Alakasız belki ama, sadece ekmek ve suyla da ucuza hayatımızı idame ettirebiliriz ama er geç bir yerde sorun çıkar. 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Olay dönüp dolaşıp "lpg vs dizel" merkezine oturuyor. Ben şu açıdan bakıyorum; üreticiler motorları ne zaman lpg'ye göre geliştirir de aracı orjinal lpg tankı ile extra bir işleme ihtiyaç duymadan satmaya başlarsa o zaman lpg cazip olur. Bir motor piyasaya sürülmeden önce bir çok testten geçiyor ve ben hiç birinde motorun lpg ile çalıştırıldığını düşünmüyorum. Alakasız belki ama, sadece ekmek ve suyla da ucuza hayatımızı idame ettirebiliriz ama er geç bir yerde sorun çıkar. Ben LPG li araç kullanıyorum ve size katılıyorum. LPG tamamen işkence, yok koku yaptı yok, gaz yemedi, yok benzine geçti, sigortası attı, enjektörü bozuldu, benzine geç geçti, gazda tekledi, başı ağrıdı, midesi bulandı vs. vs. Uzun yolda artık LPG kullanmıyorum, LPG nin fiyatına benzine biraz yaklaştırsalar da söküp atıp tamamen kurtulsam. 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Hangisi sorun yaratıyorsa ondan kaçıyoruz. Dizelin de turbosuydu, ısıtma bujisiydi, egrsiydi, siyah dumanıydı vs. Bizde yakıt o kadar pahalı ki tasarruftan araçların keyfini çıkaramıyoruz, ayrıca avrupada lpgli(benzinle çalışıp lpgye geçen) çıkan, göstergede benzin ibresiyle lpg seviyesini gösteren focuslar, vs. zaten üretiliyor ama tasarruftan değil çevre kirliliği yüzünden... Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Hangisi sorun yaratıyorsa ondan kaçıyoruz. Dizelin de turbosuydu, ısıtma bujisiydi, egrsiydi, siyah dumanıydı vs. Bizde yakıt o kadar pahalı ki tasarruftan araçların keyfini çıkaramıyoruz, ayrıca avrupada lpgli(benzinle çalışıp lpgye geçen) çıkan, göstergede benzin ibresiyle lpg seviyesini gösteren focuslar, vs. zaten üretiliyor ama tasarruftan değil çevre kirliliği yüzünden... En sorunsuzlar genelde atmosferik sadece benzinle çalışanlar mı acaba? Yorum bağlantısı
Önder Kuru 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 En sorunsuzlar genelde atmosferik sadece benzinle çalışanlar mı acaba?Ben bu sonucu çıkarttım... Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Performans, ekonomi, sorunsuzluk. Bu üç kriterden ikisini veren dizel ve benzinli motor gibi duruyor, Bunların arasında da ekonomi mi, sorunsuzluk mu derseniz ben ekonomi derim. Bilinçli bir dizel kullanıcısıysanız ne ala dizelde şehir içi dahi 6 litreyi geçemiyorum, şu dönemde yıllık 10 bin km üzeri düzelin artıları hep daha fazla çıkar. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Performans, ekonomi, sorunsuzluk. Bu üç kriterden ikisini veren dizel ve benzinli motor gibi duruyor, Bunların arasında da ekonomi mi, sorunsuzluk mu derseniz ben ekonomi derim. Bilinçli bir dizel kullanıcısıysanız ne ala dizelde şehir içi dahi 6 litreyi geçemiyorum, şu dönemde yıllık 10 bin km üzeri düzelin artıları hep daha fazla çıkar. Bu da bütçeye bağlı. Artık 20-25 bin TL'ye aile arabası diyebileceğimiz temiz bakımlı dizel araç bulmak neredeyse imkansız(linea, symbol falan belki). O yüzden düşük bütçe için bence en az masraflı ekonomik araçlar hala Lpg dönüşümlü atmosferik benzinliler... Yorum bağlantısı
Misafir 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Bu benzin-dizel-lpg sorunsalını insanlar kendi kendilerine yapıyor. Sıfır araç alınıp daha ilk günlerden araç arızalarıyla boğuşan insanlar var. Biliyoruz. LPG dönüşümü de biraz bu şekilde. Şans faktörü de var. Ama referansı bol, titiz bir ustaya bilgili şekilde gidilip, şunu şöyle yaptın mı, teste hareket halinde çıkalım, kalibrasyonda ne nedir, kaç derecede lpg ye geçiriyorsun gibi sorular sorarsak, yukarıda belirttiğim şansın payı azaldıkça azalıyor. Araştırıp bilmediğimiz için hiçbirşeyden anlamadan, "cahil" şekilde gidersek, insiyatifimizi tamamen ustaya devretmiş oluyoruz. İnanın durum aynen böyle. LPG dönüşümü için 2.000-2.500 tl cebimizden çıkıyor, hiç umursamıyoruz. Olmaz. Temel sorunumuz, lpg ve dönüşümü konusunda vatandaşlarımız bilgisiz, araştırmamış, usta ne derse he diyor. Olmaz. Ustayı sen yönlendireceksin bir yere kadar. LPG ye geçeyim mi, geçmeyeyim mi sorununda temel soru "dönüşüm yaptıktan sonra, daha ne kadar bu arabayı kullanacağım" dır. Hatta bu sayede amortizasyon süresi de uzun tutulabilir, daha kaliteli marka ve ustalara yönelinebilir. Yorum bağlantısı
Bülent Candan 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Aşağıdaki linkteki tablo ile hesablamalar yapabilirsiniz. Güncel otomobil fiyatlarını, akaryakıt fiyatlarını, tahmini yıllık faiz/zam ve enflasyon değerlerini, mtv ve diğer giderleri değiştirerek yollara göre alternatif maliyet hesaplamaları yapabilirsiniz. Formulasyonu değiştirmeyiniz. Formülde değişiklik yapmak isterseniz tablonun hemen altına yeni bir tablo oluşturunuz. WebExcel ile çıkışta tablo kaydediliyor sanırım, bu yüzden tablo yapısını bozmamaya dikkat ediniz. http://sdrv.ms/19WN2eT Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.. Ben bahara elektrikli bisiklet alacağım.. Elktrikde de sarfiyat var, en iyisi pedallı düz bisiklet al... Yorum bağlantısı
Önder Kuru 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Elktrikde de sarfiyat var, en iyisi pedallı düz bisiklet al... Abi pedal çevireceksin, terleyeceksin, susayacaksın, acıkacaksın, yorulacaksın... Sonuç: Terledin= Duş = su tüketimi Susadın= Su +meşubat+çay vs. tüketimi Acıktın=yemek tüketimi Yoruldun: Dinleneceksin=zaman sarfiyatı. :D 1 Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Bu da bütçeye bağlı. Artık 20-25 bin TL'ye aile arabası diyebileceğimiz temiz bakımlı dizel araç bulmak neredeyse imkansız(linea, symbol falan belki). O yüzden düşük bütçe için bence en az masraflı ekonomik araçlar hala Lpg dönüşümlü atmosferik benzinliler... Bana biraz da konfordan ödün vermeme inadı gibi geliyor. 2006 dizel fiesta yerine aynı fiyatlarda makyajlı focus 1 alsa mıydım diye çok düşünüyorum. Araba ararken etrafımdakiler tüpün derdi bitmez alacaksan benzinli al, çok binecem diyorsan biraz ufak olsun ama sorunsuz olsun diye beni b segmentine ittiler. (Aslında hayalim ilk görüşte çarpıldığım 99 civic 1.6'ydı. Ama o zamanlar benzin bu kadar pahalı değildi, arkadaş arabayı kaçırırdı, herkes cebinden bir şeyler koyar akşama kadar gezerdik. ) Çoğu kullanıcı benim gibi değil, aracın konfor ve genişliğini düşünerek alışveriş yapıyor. (15 yaşına gelmiş arabalar bu yüzden 20 binli fiyatlardan alıcı buluyor.) Lpg ile yaşadıkları sorunları da paylaşmıyor, hiç sorun yok diyorlar. Arada denk geliyor, arabalarına biniyorum. Benimki gibi takır tukur ve gürültülü değil, akıp gidiyor ama arıza lambası yanık, vites aralarında motora bir titreme geliyor. "Hocam senin düldül üşümüş titriyor eki eki" diyorum, hem beni hem titremeyi duymazdan geliyor. Sanırım ben gelemezdim. Bu arada vatandşı dizelden korkutan kişi kimse işini süper yapmış. Arabalarla hiç alakası olmayan adam bile bana "dizel alınır mı be, bakımı ne biçim paalı" diye çemkiriyor. Hepsine tek tek "2 bakımda bir mazot filtresi, o da 80 lira" diye diye bitiremedim, her gün yenisi geliyor. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Bana biraz da konfordan ödün vermeme inadı gibi geliyor. 2006 dizel fiesta yerine aynı fiyatlarda makyajlı focus 1 alsa mıydım diye çok düşünüyorum. Araba ararken etrafımdakiler tüpün derdi bitmez alacaksan benzinli al, çok binecem diyorsan biraz ufak olsun ama sorunsuz olsun diye beni b segmentine ittiler. (Aslında hayalim ilk görüşte çarpıldığım 99 civic 1.6'ydı. Ama o zamanlar benzin bu kadar pahalı değildi, arkadaş arabayı kaçırırdı, herkes cebinden bir şeyler koyar akşama kadar gezerdik. ) Çoğu kullanıcı benim gibi değil, aracın konfor ve genişliğini düşünerek alışveriş yapıyor. (15 yaşına gelmiş arabalar bu yüzden 20 binli fiyatlardan alıcı buluyor.) Lpg ile yaşadıkları sorunları da paylaşmıyor, hiç sorun yok diyorlar. Arada denk geliyor, arabalarına biniyorum. Benimki gibi takır tukur ve gürültülü değil, akıp gidiyor ama arıza lambası yanık, vites aralarında motora bir titreme geliyor. "Hocam senin düldül üşümüş titriyor eki eki" diyorum, hem beni hem titremeyi duymazdan geliyor. Sanırım ben gelemezdim. Bu arada vatandşı dizelden korkutan kişi kimse işini süper yapmış. Arabalarla hiç alakası olmayan adam bile bana "dizel alınır mı be, bakımı ne biçim paalı" diye çemkiriyor. Hepsine tek tek "2 bakımda bir mazot filtresi, o da 80 lira" diye diye bitiremedim, her gün yenisi geliyor. Dizelin bakımı değil arıza yaptığında çıkaracağı fatura beni korkutur(atmosferik benzinliye göre) hep. Enjektörü, turbosu vs. Bazı araçların yaşına rağmen yüksek fiyat verilmesi gizli borsanın bir ürünü. Yani focus, civic, megane bunlar yüksek fiyattan giderken bunlardan 2 gömlek üstün daha konforlu daha geniş mondeo, accord, laguna 2. elde daha yavaş ve ucuz. Piyasa fiyatı başka bir mevzu yani. 4 yıl karbüratörlü, 1,5 yıldır sıralı sistem lpgli araç kullanıyorum lpg yüzünden bir arıza yaşamadım. Lpg'nin bu kadar ayaklar altına alınası bir alternatif olmasının sebebi tamamen bilinçsiz kullanıcı ve bilgisiz montajcılardır(usta demiyorum). Dolayısıyla dizeli tercih edebilmem için(yada edilebilmesi için) "0" dizellerin 8-10 bin tl gibi uçuk fiyat farklarının ortadan kalkması ve servislerin 3 kuruşluk şeylere matah bir şeymiş gibi davranmaması gerekir... 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 Son iki depodur Opet ten yakıt alıyorum. Birisini Eskişehir yolu Mehmetçik Vakfı Opetten 30.5 litre LPG aldım performansının arttığını hissettim psikolojiktir dedim 270km de Samsun Yolu Opetten doldurdum sadece 24.5 litre yakıt aldı. Ortalama hızımda 30 küsürdü. Tekrar denedim yine performansı eskiden aldığım Shell gaza göre daha iyiydi ve menzil yüksek çıktı. Bir daha deniycem eğer yine aynı şeyleri hissedersem elveda shell. Yorum bağlantısı
Murat TAŞ 25 Mart 2014 Paylaş 25 Mart 2014 (düzenlendi) Shell derim,geçen gün milangazdan aldım ama pek hoşuma gitmedi hem menzil hemde performans olarak tatmin etmedi ,Shell aldığımda araba sanki farlı çalışıyor ,milangazda hırıltılı çalıştığını fark ettim 25 Mart 2014 tarihinde Murat TAŞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Köker 30 Nisan 2014 Paylaş 30 Nisan 2014 shell,opet,aytemiz,bp ; 4 ünü de test ettim; EN UZUN menzili kesinlikle aytemizin ki yaptırıyor(yaklaşık 20-30 km farkediyor)fakat araba gitmiyor hantallaşıyor! EN KISA mesafeyi opet yaptırıyor performans olarak benzinle aynı gibi geliyor bana ama en tez biten de opet bp 2 kere test etme imkanım oldu ,test etmez olaydım ;ilk kaşkışlarda araba gaz yemiyor sarsılıyor titriyor;menzil olarak opetle hemen hemen aynı gidiyor;muhtemelen aynı istasyondan aldığım için sıkıntı oluyor tüm bp ler aynıdır diyemem çünkü farklı istasyondan hiç almadım shell hem performans hem de menzil olarak bana en tatmin edicisi geldi;opetten yaklaşık 20-30 km fazla götürüyor;performans olarak da aralarında hiçbir fark görmedim şuana kadar hep opet aygaz kullanmış biri olarak artık(5aydır) shell kullanıyorum;benim focus shell i sevdi uzun yola gidersem de tabiki opet;nedeni mi?lavaboları mükemmel derecede temiz:) Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 3 Mayıs 2014 Paylaş 3 Mayıs 2014 Ucuzmus total orda. Sarikaya da (totalde) 2.88 bu kadar fark olmamali... Yorum bağlantısı
Hüseyin Kuvvet 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 Ankara'da "HASKÖY, SİTELER" civarında gazı iyi dediğiniz yer var mı ?Gaz yerine hava mı basıyorlar anlamıyoruz. Gaz dayanmıyor.. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 Ankara'da "HASKÖY, SİTELER" civarında gazı iyi dediğiniz yer var mı ? Gaz yerine hava mı basıyorlar anlamıyoruz. Gaz dayanmıyor.. Gülverenden sitelere gelirken o cadde üzerindeki ucuzcu gazcılardan alıyorsanız sakın bir daha gitmeyin. Sitelerin içindeki, samsun yolu kenarı, Opet iyidir. Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 Bilkent shellden alıyorum 2.53 ten yakıtı güzel.personel saygılı.menzil ve performans iyi. Yorum bağlantısı
Fikri Toper 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Tüm arkadaşlara selam Forumda yeniyim ve 2 aya yakındır focus kullanıyorum. Önceden kullandığım araçlar mazotluydu fakat bu aracım benzin - lpg li. Sizce en iyi gaz hangisidir hangi gazı kullanmamı tavsiye edersiniz? İyi günler... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ağustos 2014 Paylaş 8 Ağustos 2014 Tüm arkadaşlara selam Forumda yeniyim ve 2 aya yakındır focus kullanıyorum. Önceden kullandığım araçlar mazotluydu fakat bu aracım benzin - lpg li. Sizce en iyi gaz hangisidir hangi gazı kullanmamı tavsiye edersiniz? İyi günler... Konunuz birleştirilmiştir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts