Fatih Mehmet Uslu 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Arkadaşlar aracım 1,5 gün otoparkta çalışmadan durduktan sonra araca binip aracımı çalıştırdım. Marş biraz nazlı dönse de araç çalıştı. Bende o arada buz tutan camları temizlemek için aracı çalışır halde bıraktım. 2 dk sonra araca bindim göstergeler sönmüştü ve motor titremeye başladı. Stop etmek üzereyken gaza bastım ve motor tekleyerek devirlendi, Devir 2500 civarına gelince akü yeniden şarj olmaya başladı ve aracın göstergeleri yeniden hareketlendi. Ben ertesi gün ne olur ne olmaz diye aküyü değiştirdim ama rolantide çalışan motorun şarj olmaması beni şaşırttı. Sizce bu durum normal midir? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Olur ama çok geç olur ve bitmeye yakın olan aküye pek bir faydası olmaz.Rölantide bekletmek yerine 5 dakika tur atsanız daha sağlıklı olur. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 Rolantideyken farlar vs. kapalıydı, elektrik çekecek hiçbir şey yoktu motor dışında. Buna rağmen çalıştıktan sonra akünün boşalması çok ilginç geldi. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Motor yükteyken akü daha iyi şarj olur..Buna rağmen şarj tutmuyorsa akü bitik demektir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Araç çalışırken voltajı ölçüp bakmak kesin cevabı verir.. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Araçlar rölantide çalışırken bile akümülatörü şarj edebilecek şekilde tasarlanmıştır. Ancak akünün de şarj tutabilecek gibi olması gerekir. Demekki sizin akü'nün ömrü bitmiş. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 aslında 1 gün şarj tutuyordu ama 1 günden fazla durunca ilk marşta bezgin bekir gibi dönüyordu. 125 tl ye 60 amperlik mutlu akü aldım, şimdi basıyorum çok canlı dönüyor. Birde şu var eski aküde de yenisinde de ilk çalıştıktan sonra farları açıyorum cansız yanıyor ama gaza basınca canlanıyor. Bunun aküyle bir ilgisi varmıdır. Yeni aküde düzelir diye bekliyordum ama olmadı. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 (düzenlendi) ooooooo, önemli bir teşhiste bulunuyorsunuz. Aracınızın şarj değerini mutlaka ölçtürün. Sanki eksik şarj ediyor gibi. Aslında yeni aküyü takmadan önce ölçmeleri gerekirdi, ama akü satmayı garantiye almak için yapmamışlar demekki. 17 Aralık 2012 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 Yeni aküyü taktıktan sonra ölçüm yaptılar ama ben daha ölçüm cihazına bakamadan iyi tamam dediler çektiler cihazı. Akü yeni olduğu için pek önemsemedim ama sanki iyi şarj etmiyor olabilir gibi geliyor bana. Hepinizin aracında farlar gaza basınca canlanmıyor mu yani? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Ölçmeden takmazlar ; kendi başlarına dert olur ilerleyen günlerde Garantiye girmez biterse Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 Ersen Tapan yazdı: Ölçmeden takmazlar ; kendi başlarına dert olur ilerleyen günlerde Garantiye girmez biterse o zaman benim açımdan bir sıkıntı yok. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 Fatih Mehmet Uslu yazdı: o zaman benim açımdan bir sıkıntı yok. Sıkıntı var, Biz ölçüp taktık araç sonradan bozulmuş derler. Aracı uzun aralıklarla kullanmamışsınız,ondan bitmiş derler. Aracınızda biz taktıktan sonra kaçak oluşmuş aküyü bitirmiş derler. Yani kardeşim niyet kötü olduktan sonra her şeyi derler. Sen iyi olduğuna inandığın bir oto elektrikçisine git ve aracının şarjını ölçtür. Rölantide ve elektrik donanımı tamamen açıkken bile 13.8 V.dan düşük olmayacak. Her şey kapalı fakat devir yüksek olduğunda ise 14,5 V.un üzerine asla çıkmayacak. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 Mükremin Kocataşkın yazdı: Sıkıntı var, Biz ölçüp taktık araç sonradan bozulmuş derler. Aracı uzun aralıklarla kullanmamışsınız,ondan bitmiş derler. Aracınızda biz taktıktan sonra kaçak oluşmuş aküyü bitirmiş derler. Yani kardeşim niyet kötü olduktan sonra her şeyi derler. Sen iyi olduğuna inandığın bir oto elektrikçisine git ve aracının şarjını ölçtür. Rölantide ve elektrik donanımı tamamen açıkken bile 13.8 V.dan düşük olmayacak. Her şey kapalı fakat devir yüksek olduğunda ise 14,5 V.un üzerine asla çıkmayacak. Teşekkür ederim, bunu öğrendiğim iyi oldu, ölçtüreyim bakalım ne çıkacak. Yorumlar için herkese teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts