Çağlar Bayur 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Karbüratörlü araçta, zor çalışna problemini çözemeyen usatalara bir daha gitmeyin. Araç çalıştıktan sonra başka sorun gözlenmiyorsa, jikle sisteminin bakımını yaptıracağınız yerde soğuk - sıcak çalıştırma şeklini iyice öğrenin. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2008 Yazar Paylaş 19 Kasım 2008 :lol2: Otomotivde, Amatör ve profesyonel çalışma hayatımda, bir sürü komik-esprili ifade, cevap gördüm ama bu listenin başına yerleşir. Soğuk çalıştırmada, jikle önemsiz diyen ustacıkın dükkanına, adres sormaya bile bir daha gitmeyin, hatta sokağının yanından bile geçmeyin. Eminim ki bu ustacık, jantların da gereksiz olduğu kanaatinde olarak, lastikleri araca seloteyple yapıştırmanın yolunu yıllardır arıyordur. Doğru dürüst bir karbüratörcü bulun ve arızadan kurtulun. Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 (düzenlendi) olur mu abi; otomatık jıkle ıptalı soz konusu olunca araclar %25 az yakar :alkis: :alkis: :lol2: cengız bey, ıyı bır usta sart size, ama yurt dısından forma katıldıgınız için yardımcı olamıyoruz,hoş almanya ıse murat kuden abi sıze yol gosterırdı ama, onu da bılmıyoruz 19 Kasım 2008 tarihinde Bayram Bekman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2008 Yazar Paylaş 19 Kasım 2008 15 beygirde kazanmıştır, en sütçüsünden Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 20 Kasım 2008 Paylaş 20 Kasım 2008 otomatık jıklenın calısıp calısmadıgını bılmıyorsanız; araca bının,kontagı acın,1 kere gaza sonuna kadar basın-bırakın,sonra kontagı cevırın. arac calısıyor ve devır normal rolentı devrınden fazla donuyorsa otomatık jıklenız calısıyordur. arac suyu bıraz ısınınca devreden otomatık olarak cıkar,yada bır kere yarım gaz verıp bırakın normal rolentıye doner... tum bunlar normal işleyen otomatık jıklenın duzgun calıstıgını gosterır! yok olmuyorsa problemın kaynagı baskadır,arastırılır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Kasım 2008 Paylaş 20 Kasım 2008 aslında turkiyedeyim ve kucuk bir ilcedeyim. En azından o küçük ilçenin bağlı olduğu ili yazın profilinize... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 20 Kasım 2008 Paylaş 20 Kasım 2008 eski aracım 504 peugeotta bulunan otomatik jigle ayarını sonunda ben yapmıştım ,karburatörcüler için sabır ve zaman gerektiren bu ayar ,bir kaç kez motorun tamamen soğuması gerektiği anlarda yapılır. bildiğim kadarıyla 2 tip otomatik jigle mevcut,birincisi motor suyunun ısınması sonucu termostat ile yapılan jigle sistemi ,2ncisi ısınan metal'in uzayıp kısalması ile yapılan jigle sistemi. 2side zor ve zahmetli ayar gerekitirir. karburatörcüler bayılırlar her ayarı oynamaya Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Kasım 2008 Yazar Paylaş 25 Kasım 2008 1500d/d lık bir rölanti devri normal değildir. Motor ısınınca düşmüyor mu? Yorum bağlantısı
Ercan Yücel 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 96 Model CLX i - 1,6 Escortum var. LPG li lpg sıralı sistem değil. Araç klimalı. Kayseri de yaşıyorum. Malüm havalar soğudu. Sabahları aracım rahat çalışıyor. sabah arabaya biniyorum. aracı çalıştırıyorum. tık diye alıyor. ancak ayağımı gazdan çekince rolantide durmuyor ve istop ediyor. Taki motor iyice ısınana kadar. diğer araçlara bakıyorum adamlar aracı çalıytırıyor. sonra iniyor araç rolantide çalışıyor. kendileri aracı temizliyor. Bense araç ısınana kadar gaza istop etmemesi için basıyorum. Aracı hareket ettirirsem bu sefer de gaz yemiyor boğuluyor. Araç istop ediyor. sonrada çalışmada sıkıntı çıkarıyor. hır hır hır zor alıyor. İllaki her sabah araca binerken en az 5-10 dk hiç hareket ettirmeden gaza basarak istop ettirmeden ısıtmam gerekiyor. Bu işlem sadece sabahları değil araç 3-4 saat durduğunda da oluyor. Ama sıcak havalarda yani yazın bunu yapmıyor. Ustalarımızdan uzmanlarımızdan yardım istiyorum. İlginize teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 benzer bir sorunu olan bu forumdan escort alan arkadaş (sıralı idi ama) uzun araştırmalar ustalar mustalar sonucunda arabayı susturmadan önce yeniden benzine alarak benzer bir sorunu kökten çözmüştü. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 İlk etapta rolanti sensörü ve maf sensörü temizliği ile başlayın derim ben. Birde hava alan bir yerleri var mı baktırın. Lpg sıralı olsa aracınız için daha iyi olur bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 İlk etapta rolanti sensörü ve maf sensörü temizliği ile başlayın derim ben. Birde hava alan bir yerleri var mı baktırın. Lpg sıralı olsa aracınız için daha iyi olur bence. benim lpg li aracım olmadı ama sıralı işini manuel olarak gaza benzine alarak yapmak mümkün değil midir? Jikle misali. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 Bildiğim kadarı ile normal mikserli sistemlerde manifolta gaz girişi direk yapılıyor. Sıralı sistemde ise enjektörler ecu vasıtasıyla püskürterek yapıyor dolayısıyla patlamalarında önüne geçilmiş oluyor. Manuel olarak yapmanız çok bir şey değiştirmeyecektir. Sonuçta her şey ecu vasıtasıyla yapılmaktadır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 Araç escort ise, kuvvetle muhtemel subap sorunudur, Sabah soğukken kompresyon testi yapılmalı... Yorum bağlantısı
Ercan Yücel 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 hocam cevaplar için tşkrler kompresyon nedir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2011 Yazar Paylaş 13 Kasım 2011 http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/224930-kompresyon-degeri-nedirdusukse-ne-yapilir/page__hl__kompresyon__fromsearch__1 Yorum bağlantısı
Sait Ertürk 6 Aralık 2012 Paylaş 6 Aralık 2012 merhabalar. Öncelikle erindiğim için bu konu varmı diye aramadım kusura bakmayın . sizlere danışmak istediğim bir konu var. Aracım yeni aldım sayılır, 97 model 1.6 clx efi motorlu escort sahibiyim. Araç motor soğukken ve benzindeyken rolantide ve otomatik jikleli bir şekilde sıkıntısız çalışıyor ancak motorun ısınmasını beklemeden hareket etmek istediğimde araba gaz yemiyor gaz pedalının sonuna kadar basıyorum ancak o zaman arada sırada gaz yiyor..yaklaşık 1 km gittikten sonra düzeliyor. ve motor ısındıktan sonra bir daha yapmıyor. işin garibi araç lpg' li olduğu için soğuk motoru direk lpg ile çalıştırdım ve yukarıda yazdığım sorun olmadı. sizce bunun nedeni ne olabilir.. yazım hataları için kusura bakmayın saat 00:29 normaldir.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Aralık 2012 Paylaş 7 Aralık 2012 işin garibi araç lpg' li olduğu için soğuk motoru direk lpg ile çalıştırdım ve yukarıda yazdığım sorun olmadı. sizce bunun nedeni ne olabilir.. Lpg kiti sıralı sistem ise, lpg kalibrasyonu bozuktur... Aracı bir kaç gün sadece benzinde kullanıp test etmelisiniz.. Muhtemelen aracınız düzelecektir.. Bu durum lpg kalibrasyonunun bozuk olduğunu, lpg'li kullanıma başladığınızda yine aynı şeylerin olacağını gösterir.. Yorum bağlantısı
Sait Ertürk 7 Aralık 2012 Paylaş 7 Aralık 2012 Aracınızın bakımları ne alemde? sahibi bakımlarını yeni yaptırdım demişti. emme manifoldu plastik mi? bayur abi bunu nereden anlayacağım bir resim varmıdır? ilginize teşekkürler Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Aralık 2012 Paylaş 7 Aralık 2012 sahibi bakımlarını yeni yaptırdım demişti. Yeni alınan her araba mutlaka bakımdan geçmelidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Aralık 2012 Paylaş 7 Aralık 2012 97 Clx'lerin hepsi Efi bildiğim kadarıyla.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2012 Yazar Paylaş 7 Aralık 2012 motora bkınca arka üstte üstünde EFI yazan aluminyum varsa , alu emme manifoldudur, yoksa plastiktir, EFI oalrak hepsi efi de, manifold şekli değişir Yorum bağlantısı
Recommended Posts