Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Konularımdanda bilindiği üzere 2 ay önce 2010 Model Focus 1.6 tdci aldım.Satmış olduğum 2007 model aracımın performansını bu araçta ne yazıkki bulamadım.Aracın turbosu geç devreye giriyor.Yokuş kalkışlarında araç bayılır gibi oluyor.Bulunduğum yerdeki bir kaç ustaya götürdüm baskı balatadan olabilir dediler ama bana pek inandırıcı gelmedi.Konu ile ilgili bilgi sahibi arkadaşların yardımını bekliyorum... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Turbo -emme manifoldu arası borularda çatlak kaçak vs. var mı? hava filtresi temiz mi ? 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 turbo devreye devir kaçtayken giriyor Buğrak. 1750 ler de girmesi lazım... Sadık abi 2500 gibi giriyor.Normalde birden atması lazım ama geç şahlanıyor araba... Turbo -emme manifoldu arası borularda çatlak kaçak vs. var mı? hava filtresi temiz mi ? Borular sağlam.Bakımı geçen hafta yaptırdım acaba değişirmi diye ama kalkışlarda ve hızlanmalarda sorun var. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Bu durum bakımdan önce de var mıydı? Araç sabit iken gaza basıldığında anormal bir ses var mı (hava kaçırması, turboda ötme gibi) Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Bu durum bakımdan önce de var mıydı? Araç sabit iken gaza basıldığında anormal bir ses var mı (hava kaçırması, turboda ötme gibi) Bakımdan öncede vardı.Turboda garip bir ses yok ama aracı yüksek devire çıkardığımda motordan hırlama geliyor.Arac hareket ederken özellikle ani kalkışlarda sanki biri arkadan tutuyor ve birden bırakırmış gibi gecikmeli şahlanıyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Bu arada araç yüksek sürate çıkabiliyor ama kalkışlarda hissedilir bir çekiş düşüklüğü var.. Abi bakım önceside vardı... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Turbonun devirli dönmesi için daha çok yanma yani egsoz gazına ihtiyaç var.Gaza yüklenildiği ilk anda turbo buna aynı hızla cevap veremez.Ben 2 ay evvel benim aracımın 2011 modelini kullanınca kağnı gibi gelmişti bana..Aynı model bir araç ile kıyaslayın öncelikle derim..eski aracınızla aynı gaz tepkileri olmayabilir.. Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Burda bir arkadaşta aynı model araç var denedik onun araç daha seri ne yazıkki... Baskı balata ihtimali nedir peki... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Aracı IDS e bağlatıp hata mesajı var mı baktırın derim..Dizel araçta çekiş kaybı ile ilgili sebepler silsilesi uzundur....Maf sensörü temizliğini deneyin..Yakıt kaynaklı olabilir depoyu bitirip başka bir yerden yakıt alıp bakın..Enjektör,egr,kızdırma bujisi, yakıt filtresi,turbo selenoid valf,turbo wastegate(vnt) gibi birçok etken dizelde çekiş ile alakalı olabilir..En basitten başlamak gerektiği için turbo borularından emin olun dedim.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 aracınızın atları küçük olmasın kaç beygir aracınız. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Aracı IDS e bağlatıp hata mesajı var mı baktırın derim..Dizel araçta çekiş kaybı ile ilgili sebepler silsilesi uzundur....Maf sensörü temizliğini deneyin..Yakıt kaynaklı olabilir depoyu bitirip başka bir yerden yakıt alıp bakın..Enjektör,egr,kızdırma bujisi, yakıt filtresi,turbo selenoid valf,turbo wastegate(vnt) gibi birçok etken dizelde çekiş ile alakalı olabilir..En basitten başlamak gerektiği için turbo borularından emin olun dedim.. Artık yaza kadar böyle binecez gibi.Malum burada imkanlar kısıtlı.Yazın Mersine geldiğimde baktıracaz detaylı olarak.Carbon clean ile ilgili olabilirmi peki... aracınızın atları küçük olmasın kaç beygir aracınız. Önceki 2007 ninde atları küçüktü 90 lıktı.Buda 90 lık ... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Araç kaç km de, günlük kullanım ne kadar, kullanım şekli devirsiz mi? Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 95000 de araç.Günlük en az 10 km yapıyor.İşe git gel.2000 / 2500 devirde vites değişimi... Aracı bilgisayara bağlatıp bir de öyle bakayım.... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Günlük mesafe kısa .5 km de motor normal ısısına bile gelmez ve kurum fazla oluşur.C.clean iyi olur diye düşünüyorum..Dizel araç arada devirli uzun yol ister..Karbon clean hiç yaptırmadım ama wurth enjektör katkısı ile ara sıra uzun yol yaparım ara ara devirli şekilde..174 binden gidiyor km saati 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Yarın bir baktırayım bilgisayar bakalım arıza kodu verecekmi.. Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Abi öyle yapacaz artık.Buralarda çözüm zor... Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 Benim 2007 tdci 109 luk focusda 2100 devir gibi turbo hissettiriyordu devreye girdiğini. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 Selçuk abi araç birden hızlanma göstermiyor.... Gaz pedalına iyice yüklenince devreye giriyor... Oda gecikmeli olarak... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 (düzenlendi) turbo her zaman devrededir ancak, belli bir devirden önce basınç yetersiz olduğu için kendini hissettiremez. benim araçta tam 1500 devirden itibaren belirgin şekilde hissediliyor. aşağıdaki tablo sanırım demek istediğimi daha net anlatır. dikkat ederseniz 1750 devirden 1500 e düşünce 20 Nm tork kaybederken, 1500 devirden 1250 ye düşünce 45 Nm kaybediyor. yani 1500 devirdeki turbo basıncı hayli yüksek, max. torkdan sadece 20 Nm eksik...ben yıllarca max. torku 170 olan tdci ye bindim. benzinlilerin ise max. torku 150-160 civarında...turbo hortumları kontrol-maf sensörü temizlik-carbon clean-enjektör yada manifoldun mekanik temizliği... 30 Kasım 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Komutanım enjektörlere de baktırın diyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 3 Aralık 2012 Yazar Paylaş 3 Aralık 2012 Salı sabah ford servisinde bilgisayara bağlatacam ... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 çekişi düşükse, ids ile bir yerlere ulaşma ihtimali %5, tecrübe + ids ile %99 1 Yorum bağlantısı
Adem Çavuş 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Selçuk abi araç birden hızlanma göstermiyor.... Gaz pedalına iyice yüklenince devreye giriyor... Oda gecikmeli olarak... Benim araçta bu gibi sanki 1. vites hemen hız almıyor fakat 3-4 sn dip gaz yaptığımda birden mükemmel atak olmakta. Turbo hortumunun çıkışında eklenti yerinin birinde contalı bir yer vardı yağlanma gördüm geçenlerde acaba dedim... sorunmu var. Daha ustaya gösterecem. Birde 2008 tdci arkadaşın aracı anlık verileri benimkinden düşük bir anormallik varmı bir türlü analayamadım. Aracı alalı 1 ay oldu ve başka ford kullanmadığım için bilgim yetersiz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 daha önceki arabanız benzinli miydi? Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 4 Aralık 2012 Yazar Paylaş 4 Aralık 2012 Çağlar abi daha önceki aracımda dizeldi.Bugün Ford servisine gittim bilgisayara bağladılar.Gariptirki arıza göstermedi araç... Yorum bağlantısı
Recommended Posts