İçeriğe Yönlendir

Jetta Alınır Mı ?


Süleyman Can Şahin

Recommended Posts

Mehmet Emin Taşdelen

Şu dizelin bakım maliyeti ve masraf çıkartması olayına bilen birileri açıklık getirse iyi olacak artık bence. Eskinin karbüratörlü benzin motoru ile turbo dizel enjeksiyonlu motorları zamanından kalma bir kıyaslama olduğunu düşünüyorum. Artık benzinli motorlarda da enjektör var, turbo var, yüksek basınç var. Şartların eşit olduğu kanaatindeyim. Bakımlı motor ise dizel veya benzinli sağlıklıdır, bakımsız ise sorun çıkartması ve masraf miktarı çok farklı olmayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Deniz

1.6 SR motorlu Passat la LPG ile gayet yeterli bir performansa sahibim. Aracın konforu yeter. Şanzuman motora özel kısa oranlı 1.6 nın ağırlığını tolere ediyor. Ben tavsiye ederim, LPG ile uyumu güzel, kendini kanıtlamış sağlam bir motor ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu dizelin bakım maliyeti ve masraf çıkartması olayına bilen birileri açıklık getirse iyi olacak artık bence. Eskinin karbüratörlü benzin motoru ile turbo dizel enjeksiyonlu motorları zamanından kalma bir kıyaslama olduğunu düşünüyorum. Artık benzinli motorlarda da enjektör var, turbo var, yüksek basınç var. Şartların eşit olduğu kanaatindeyim. Bakımlı motor ise dizel veya benzinli sağlıklıdır, bakımsız ise sorun çıkartması ve masraf miktarı çok farklı olmayacaktır.

Forumda bu karşılaştırmayı rakamlarla yapmışlardı. Dizel 10bin km ve sonrasında her türlü avantajlı çıkıyordu.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Şu dizelin bakım maliyeti ve masraf çıkartması olayına bilen birileri açıklık getirse iyi olacak artık bence. Eskinin karbüratörlü benzin motoru ile turbo dizel enjeksiyonlu motorları zamanından kalma bir kıyaslama olduğunu düşünüyorum. Artık benzinli motorlarda da enjektör var, turbo var, yüksek basınç var. Şartların eşit olduğu kanaatindeyim. Bakımlı motor ise dizel veya benzinli sağlıklıdır, bakımsız ise sorun çıkartması ve masraf miktarı çok farklı olmayacaktır.

Hocam etrafımda gördüğüm bir kaç örnek var özelliklede clio megane araçlarda çok sıkıntı yaşıyorlar.

fordcuyum diye demiyorum, benzinli focus alınır derim o bütçe ile

Abi focus iyi güzelde benim için bitmiştir :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hocam etrafımda gördüğüm bir kaç örnek var özelliklede clio megane araçlarda çok sıkıntı yaşıyorlar.

Abi focus iyi güzelde benim için bitmiştir :)

Ne gibi mesela?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bakımsızına denk gelince, Ve saç baş yoldurur diyeyim de ben.

Bakımları düzgün oldukça, normal durumlardan bahsediyoruz :D

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Ne gibi mesela?

Geçen sene dayım clio aldı 2006 model. Ne kadar clio baktıysam dizel tabi hepsinin kmsi aşşağı çekilmiş yada 100bin kmden sonra motor yapılmış. Bir tanıdığımda daha vardı 2004 clio dizel tam hatırlamıyorum ama enjektörler değişti heralde 5bin tl masraf yaptı. Diğer bir arkadaşımda megane 2 vardı motor bitti elinden zar zor çıkardı. Dayımda bir clio buldu motoru arızalı 100den sonra gaz kesiyor en hafif masraf çıkaran usta 2binden açıyor kapıyı. Daha ne olsun abi :) Ben focusu aldığımda bile bunu 100bine gelmeden sat sıkıntı yaşarşın diyorlardı.

bakımsızına denk gelince, Ve saç baş yoldurur diyeyim de ben.

Abi ilandaki araç nasıl .

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçen sene dayım clio aldı 2006 model. Ne kadar clio baktıysam dizel tabi hepsinin kmsi aşşağı çekilmiş yada 100bin kmden sonra motor yapılmış. Bir tanıdığımda daha vardı 2004 clio dizel tam hatırlamıyorum ama enjektörler değişti heralde 5bin tl masraf yaptı. Diğer bir arkadaşımda megane 2 vardı motor bitti elinden zar zor çıkardı. Dayımda bir clio buldu motoru arızalı 100den sonra gaz kesiyor en hafif masraf çıkaran usta 2binden açıyor kapıyı. Daha ne olsun abi :) Ben focusu aldığımda bile bunu 100bine gelmeden sat sıkıntı yaşarşın diyorlardı.

100bin de 1 araç değiştireceksek, ohooo :)

Aldığınız araçlar bakımsızdı muhtemelen. İstanbul'da 450bin'de taksiler mevcut, motora daha anahtar değmemiş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Şu dizelin bakım maliyeti ve masraf çıkartması olayına bilen birileri açıklık getirse iyi olacak artık bence. Eskinin karbüratörlü benzin motoru ile turbo dizel enjeksiyonlu motorları zamanından kalma bir kıyaslama olduğunu düşünüyorum. Artık benzinli motorlarda da enjektör var, turbo var, yüksek basınç var. Şartların eşit olduğu kanaatindeyim. Bakımlı motor ise dizel veya benzinli sağlıklıdır, bakımsız ise sorun çıkartması ve masraf miktarı çok farklı olmayacaktır.

Hocam sizin araçtaki motorla (passat.golf jetta bora octavia ) bu araçların motorları aynımı

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

Hocam sizin araçtaki motorla (passat.golf jetta bora octavia ) bu araçların motorları aynımı

105 hp görünüyor Jetta'nın motoru. PD motor diye geçiyorsa aynı tip motor. 1.9 TDI PD motorlar 100, 105, 115 ve 131 hp olarak üretilmiş. Pumpe Duse (pompa enjektör) diye geçiyor. Bu motorlar CR (common rail) gibi bir hat üzerinden basınçlı besleme yapmıyor, eksantrik mili üzerinden tahrik olan pompaların bulunduğu enjektörleri kullanıyor, böylece daha yüksek bir enjeksiyon basıncı üretiliyor. Tabi biraz sesli çalışması da bu yüzden. Artık üretilmiyor diye biliyorum. Yani aynı motor olması kuvvetle muhtemel. Silindir hacmi de tutuyor zaten.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

105 hp görünüyor Jetta'nın motoru. PD motor diye geçiyorsa aynı tip motor. 1.9 TDI PD motorlar 100, 105, 115 ve 131 hp olarak üretilmiş. Pumpe Duse (pompa enjektör) diye geçiyor. Bu motorlar CR (common rail) gibi bir hat üzerinden basınçlı besleme yapmıyor, eksantrik mili üzerinden tahrik olan pompaların bulunduğu enjektörleri kullanıyor, böylece daha yüksek bir enjeksiyon basıncı üretiliyor. Tabi biraz sesli çalışması da bu yüzden. Artık üretilmiyor diye biliyorum. Yani aynı motor olması kuvvetle muhtemel. Silindir hacmi de tutuyor zaten.

Hocam bu motorlarla ilgili baya bilgilisiniz . Performans yakıt olarak nasıldır bakım aralıkları maliyeti ne kadar olur. Kronik problemleri varmı kaç binde olanini almak makbuldür yada bi ömrü var mı km olarak.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin
Jetta'da üç tip dizel motor kullanıldı.

1.9 PD TDI 105 HP -> Genelde primeline donanım şirket araçlarında var.

2.0 PD TDI 140 HP -> Canavar gibi motor. Sadece comfortline ile geldi, 2008'e kadar. Klasik vw motoru, passat'ta vs. kullanılan.

1.6 CR TDI 105 HP -> 2009'daki makyajla geldi. Şu anda da halen kullanılan motor. common rail.

PD'ler sesli çalışır ama performans olarak daha iyiler CR'lerden. Egzozu yere doğru eğik tdi yazan passat görürseniz musallat olmayın. 2.0 PD TDI 170 hp. :)

Bana göre en iyisi 1.9 gibi sizin görüşünüz nedir. Birde sizde de jetta varmış iç hacim bagaj yol tutuş gibi durumları nasıldır. Birde focuslarda ki gibi içeri yol sesi alma durumu varmı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

Hocam bu motorlarla ilgili baya bilgilisiniz . Performans yakıt olarak nasıldır bakım aralıkları maliyeti ne kadar olur. Kronik problemleri varmı kaç binde olanini almak makbuldür yada bi ömrü var mı km olarak.

Son bir kaç hafta içerisinde araç alma sürecim oldu, bu dönem zarfında edindiğim ufak tefek bilgiler, onun dışında çok bilgim yok. Babalarının kullandığı araçların arka koltuğunda seyahat eden veletlerin veya hayallerindeki araçları hiç binmeden kıyaslayan ergenlerin oluşturduğu forum sitelerindeki bilgi kirliliğine kapılmadan internetten siz de bu kadar bilgiyi rahatlıkla bulabilirsiniz.

Bazı yerlerde PD motorun CR'ye göre daha çok yazdığı yazar; mantıken yanlış, teknik veri olarak da ortada zaten. PD daha iyi püskürtme yapar, daha iyi yakar. CR motorlarda artık DPF (dizel partikül filtresi) kullanıldığı için ve Euro5 emisyon normları yüzünden aynı hacimde bile olsa benzin veya dizel motorları yakıt ekonomisi olarak kıyaslamak pek mantıklı olmuyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

En ekonomik olanı 1.6 olan. Hem de cr olduğu için masraf çıkarma ihtimali daha düşük. PD çok güzel bir teknoloji ancak enjektör vs. fiyatları yüksek.

Performans isteniyorsa da 2.0 alınabilir, temizini bulmak zor ama çok başarılı bir motor. Forumda Halis hoca kullanıyor.

1.9 benim jettada tercih edeceğim bir motor değil şahsen.

Yol tutuş focus kadar iyideğil ama ben bugüne kadar sorun yaşamadım. Onun dışındaki konularda focus'tan bir gömlek yukarıda. Focustan değil mk3 mondeodan da daha sessiz.

Diğer markalar 2000 yılında cr'ye geçerken vw'nin 2009'a kadar pd'de ısrar etmesinin sebebi pd'nin bu başarısı zaten. Ancak masraf çıkarma potansiyeli yüksek. Çok yüksek basınçla püskürten enjektörleri pahalı. Kullanılmaz mı kullanılır tabi ki, ama iyi araştırıp almak lazım. O yıllarda Türkiye'nin mazot kalitesi ve milletin dizel kullanım bilinci ortada zira.

En ekonomik olanı 1.6 olan. Hem de cr olduğu için masraf çıkarma ihtimali daha düşük. PD çok güzel bir teknoloji ancak enjektör vs. fiyatları yüksek.

Performans isteniyorsa da 2.0 alınabilir, temizini bulmak zor ama çok başarılı bir motor. Forumda Halis hoca kullanıyor.

1.9 benim jettada tercih edeceğim bir motor değil şahsen.

Yol tutuş focus kadar iyideğil ama ben bugüne kadar sorun yaşamadım. Onun dışındaki konularda focus'tan bir gömlek yukarıda. Focustan değil mk3 mondeodan da daha sessiz.

Diğer markalar 2000 yılında cr'ye geçerken vw'nin 2009'a kadar pd'de ısrar etmesinin sebebi pd'nin bu başarısı zaten. Ancak masraf çıkarma potansiyeli yüksek. Çok yüksek basınçla püskürten enjektörleri pahalı. Kullanılmaz mı kullanılır tabi ki, ama iyi araştırıp almak lazım. O yıllarda Türkiye'nin mazot kalitesi ve milletin dizel kullanım bilinci ortada zira.

Abi baktımda 1.6 dizeller yüksek modellerde var onlarda fiyat olarak beni aşıyor . En mantıklısı yine 1.6 sr motor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Son bir kaç hafta içerisinde araç alma sürecim oldu, bu dönem zarfında edindiğim ufak tefek bilgiler, onun dışında çok bilgim yok. Babalarının kullandığı araçların arka koltuğunda seyahat eden veletlerin veya hayallerindeki araçları hiç binmeden kıyaslayan ergenlerin oluşturduğu forum sitelerindeki bilgi kirliliğine kapılmadan internetten siz de bu kadar bilgiyi rahatlıkla bulabilirsiniz.

Bazı yerlerde PD motorun CR'ye göre daha çok yazdığı yazar; mantıken yanlış, teknik veri olarak da ortada zaten. PD daha iyi püskürtme yapar, daha iyi yakar. CR motorlarda artık DPF (dizel partikül filtresi) kullanıldığı için ve Euro5 emisyon normları yüzünden aynı hacimde bile olsa benzin veya dizel motorları yakıt ekonomisi olarak kıyaslamak pek mantıklı olmuyor.

Hocam dizelde de işte bu şekilde sıkıntılar oluyor. Eski sistem olan tdi motorlar ancak benim bütçeme uygun ama ondan alsamda bana hiç bir faydası yok şuanki akaryakıt fiyatlarıyla jettayı ele alırsak 1.9tdi motor 1.6 srden lpgde az yakıyor demesi mümkün değil . 1.6tdi e gelirsek tamam yeni sistem arızası daha az olabilir ama fiyatları 42binden başlıyor. Yakıtıda fabrika verisi 4.1 litre yazmış bu 5.5 a kadar çıkar . Lpgde 1.6 sr motor 9 litre yaksa birisi dizel olan 240 krş yakıyor tüplü olan 243 kuruş yakıyor ben gidipte neden dizel alayım . Benmi yanlış hesap yapıyorum anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

jettanın sahip olmayı isteyeceğim kombinasyonu bi önceki kasanın son serisinde gelen 1.6 tdci comfortline yada çok az sayıda gelmiş olan 1.6 sr motor siyah renk bi xenon-sunroof golf gt jantlı versiyonu.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2009-jetta-1.6-102-hp-hatasiz-boyasiz-sunroflu-s.lpg-li-100076433/detay

benzerini 32 liradan gördüydüm :p

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

jettanın sahip olmayı isteyeceğim kombinasyonu bi önceki kasanın son serisinde gelen 1.6 tdci comfortline yada çok az sayıda gelmiş olan 1.6 sr motor siyah renk bi xenon-sunroof golf gt jantlı versiyonu.

Valla bana temiz birşeyi denk gelsin yeter . :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...