Celalettin Süğürtin 17 Eylül 2014 Yazar Paylaş 17 Eylül 2014 Bu gün jatkonun yağını boşalttım, içine mis gibi, taptaze, ayrıca üzerinde jatco automatic transmission yazan JASO 1A onayına sahip castrol atf doldurdum. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 17 Eylül 2014 Paylaş 17 Eylül 2014 Hocam iyi ki değişmiş yağ sayesinde konu hortladı da gördüm Maşallah hem en güzel kasa hem dizel hem jatco rengi de çok hoş Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 18 Eylül 2014 Paylaş 18 Eylül 2014 (düzenlendi) Masallah masallah allah kaza bela vermesin abicim 18 Eylül 2014 tarihinde Cengiz Koşak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 18 Eylül 2014 Paylaş 18 Eylül 2014 Celalettin abinin aracını yakından görmüş biri olarak süper bir mondi Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2 18 Eylül 2014 Paylaş 18 Eylül 2014 Maaşallah, Allah kaza bela vermesin. Arabanız çok güzel. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Eylül 2014 Paylaş 19 Eylül 2014 Yağların tanesini ne kadara aldınız ? Hayırlı olsun. Vites geçişleri rahatladı mı ?. Ayrıca bu yağ, Benzinli 4 ileri 2009 Model Focus Otomatik aracıma olur mu ? Yorum bağlantısı
Murat Gök 19 Eylül 2014 Paylaş 19 Eylül 2014 Degerli hocam elinize saglik. Kac lt yag cikti,kac lt kondu? Yag durumu nasildi? Ben de degismeyi dusunuyorum. Yagi siparis ettim.İlla cikan yag kadar mi koyacagiz,yoksa ornegin 2.5 lt de ciksa,4lt mi koyacagiz acaba?Kazasiz belasiz insallah. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 21 Eylül 2014 Yazar Paylaş 21 Eylül 2014 Yağların tanesini ne kadara aldınız ? Hayırlı olsun. Vites geçişleri rahatladı mı ?. Ayrıca bu yağ, Benzinli 4 ileri 2009 Model Focus Otomatik aracıma olur mu ?Aracınızın şanzımanı uzakdoğu imalatı değilse bunu kullanmanız gerekmez. Bizdeki japon (jatko) olduğu için bunu kullanmamız gerekiyormuş. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 21 Eylül 2014 Yazar Paylaş 21 Eylül 2014 (düzenlendi) Degerli hocam elinize saglik. Kac lt yag cikti,kac lt kondu? Yag durumu nasildi? Ben de degismeyi dusunuyorum. Yagi siparis ettim.İlla cikan yag kadar mi koyacagiz,yoksa ornegin 2.5 lt de ciksa,4lt mi koyacagiz acaba?Kazasiz belasiz insallah.Yağ seviyesinin kontrol edildiği bir tapa var. O açılır, yağ gelinceye kadar dolum yerinden doldurulur. Bazılarında da seviye kontrol çubuğu. Sizin aracınızda hangisi var, bilmiyorum. Benim şanzımanın içine daha önce usta 6 litre doldurduğu için ben de o kadar doldurdum. Bir ara tamirci arkadaşın yanında kontrol tapasını açıp gerçek seviyeyi kontrol ederim. Eksik ise tamamlarım, fazla ise biraz akıtırım. Ama yüzde doksan tam olduğu inancındayım.Ben yağı bir ay önce değiştirmiştim aslında. Bu nedenle yağ temizdi. Yeniden yağ koymamın sebebi önceki konulan yağın bu şanzıman için uygunluğu tescilli değildi. Yani JASO 1A onayına sahip değildi. 21 Eylül 2014 tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 21 Eylül 2014 Yazar Paylaş 21 Eylül 2014 Yağların tanesini ne kadara aldınız ? Hayırlı olsun. Vites geçişleri rahatladı mı ?. Ayrıca bu yağ, Benzinli 4 ileri 2009 Model Focus Otomatik aracıma olur mu ?Aracınızın kullanıcı el kitabı varsa sıvılar başlığı altında hangi yağı kullanacağınızı bulabilirsiniz. Şayet bir kullanıcı el kitanınız yoksa www.Ford.com.tr adresinden PDF olarak indirip android telefonunuzda kullanabilirsiniz.Diğer sorunuzu unutuyordum az kalsın. Yağların litresini 28 liraya internetten aldım. Sizinki jatco değilse diğer yağlar daha uygun. 20-23 cıvarında alınabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 Bu seviye işi canımı sıkıyor benim.Zaten anlayan yok ben zorla degistirtmistim yağı bile.benden 2.5 litre kadar yağ çıktı ben 4 litre koydum.iki farklı tip mi seviye ölçümü yapılıyor anlamadım.Yada bizdeki hangisi nasıl anlayacağız ki Yorum bağlantısı
Serkan Toker 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 Celalettin abi Ankara' ya tekrar geldiğinde mutlaka görüşelim... 1 Yorum bağlantısı
Murat Gök 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 Bu seviye işi canımı sıkıyor benim.Zaten anlayan yok ben zorla degistirtmistim yağı bile.benden 2.5 litre kadar yağ çıktı ben 4 litre koydum.iki farklı tip mi seviye ölçümü yapılıyor anlamadım.Yada bizdeki hangisi nasıl anlayacağız kiAkan abi,ben de degismeyi dusunuyorum. 4 lt koydugunuz icin bi sikinti oldu mu? Degismek rahatlatmis miydi gecisleri? Mobil atf320 aldim ben de. İsini bilen biryere ihtiyacim var. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 21 Eylül 2014 Yazar Paylaş 21 Eylül 2014 Bu seviye işi canımı sıkıyor benim.Zaten anlayan yok ben zorla degistirtmistim yağı bile.benden 2.5 litre kadar yağ çıktı ben 4 litre koydum.iki farklı tip mi seviye ölçümü yapılıyor anlamadım.Yada bizdeki hangisi nasıl anlayacağız ki Akan bey bizim araçlarda seviye ölçümü kontrol tapasından yapılıyor. Aracın karşısından baktığımızda şanzıman yağ boşaltma tapasının sağ tarafında tümsek bir yer var. O parça sökülünce altında dikey konumlu bir tapa görünmesi lazım. Şahinlerin diferansiyel tapası gibi. O tapa sökülür, araba çalıştırılır, vites p konumunda iken yağ akıp kesilmesi gerekir. Yağ akmadıysa akıncaya kadar doldurulur. Yağ doldurma yeri de (arabanın karşısından bakınca) akünün solunda kalan bir bölgede bir cm çapında siyah bir lastik tıpanın takılı olduğu yerdir. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 Akan abi,ben de degismeyi dusunuyorum. 4 lt koydugunuz icin bi sikinti oldu mu? Degismek rahatlatmis miydi gecisleri? Mobil atf320 aldim ben de. İsini bilen biryere ihtiyacim var. Samsun da Özgür usta... Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 21 Eylül 2014 Yazar Paylaş 21 Eylül 2014 Akan abi,ben de degismeyi dusunuyorum. 4 lt koydugunuz icin bi sikinti oldu mu? Degismek rahatlatmis miydi gecisleri? Mobil atf320 aldim ben de. İsini bilen biryere ihtiyacim var. İlle de mobil kullanacaksanız Lt 71141 olanını kulanın. 71141 Ford M2C924 onayına sahiptir. Mobil Atf 320 de onay yok. Yorum bağlantısı
Murat Gök 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 Samsun da Özgür usta...Hasan hocam nasilsiniz?Nerdedir hocam bu ustamiz,haftaici degisim yapabilirim. Cok zaman almiyor sanirim. Atf320 sikinti olmaz umarim. Tam adres alayim,selaminizi da ileteyim sayin hocam..İlle de mobil kullanacaksanız Lt 71141 olanını kulanın. 71141 Ford M2C924 onayına sahiptir. Mobil Atf 320 de onay yok.Yanlis mi aldim yani simdi abi? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 (düzenlendi) Lt 71141 saridir...M2C 924 A nin tam karsiligi mobil 3309 dur... Murat. Sanayi karakolunun çapraz arasi. Kuloğlu... 21 Eylül 2014 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Gök 21 Eylül 2014 Paylaş 21 Eylül 2014 Lt 71141 saridir...M2C 924 A nin tam karsiligi mobil 3309 dur... Murat. Sanayi karakolunun çapraz arasi. Kuloğlu... Tamamdir hocam.. Orda hallederim artik.. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 10 Ekim 2014 Paylaş 10 Ekim 2014 Tamamdir hocam.. Orda hallederim artik.. Orduda dayım özel ford servisi sahibi/ustası (yaklaşık 15 yıllık yetkili servis işletmişliği de var), şu an özel olarak devam ediyor, 2.sanayi sitesinde kılıçoğlu otomotiv. Yorum bağlantısı
Murat Gök 10 Ekim 2014 Paylaş 10 Ekim 2014 Orduda dayım özel ford servisi sahibi/ustası (yaklaşık 15 yıllık yetkili servis işletmişliği de var), şu an özel olarak devam ediyor, 2.sanayi sitesinde kılıçoğlu otomotiv.Eyvallah,dusunceniz icin tesekkur ederim.. Simdilik Samsun'da hallettim yag degisimini.. Not ettim bilgileri.. Bi sikintimiz olursa,soylerim selaminizi.. Tekrar tesekkurler... Yorum bağlantısı
Misafir 10 Ekim 2014 Paylaş 10 Ekim 2014 Celalettin aracın harika görünüyor. Rengi de mükemmel. Uzun yıllar zevkle binersin inşallah. Bu arada senin ilgini çekeceğini zannettiğim bir proce üzerinde çalışıyorum. Fren pistonu itme aparatı yapım aşamaları devam ediyor. Yakın zamanda paylaşırım. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 10 Ekim 2014 Yazar Paylaş 10 Ekim 2014 Dört gözle bekliyorum hayırlı haberi. Ama yapılmışı var. Kıbrısta uzun yıllar çalışmış bir tamirciye bu aparattan bahsetmiştim. Adam gitti anahtar dolabının alt gözünden bir kutu getirdi. Dediğin şeyden bende var dedi. Hem de hidrolik sistemli olanından. Yorum bağlantısı
Akan Belen 10 Ekim 2014 Paylaş 10 Ekim 2014 Akan bey bizim araçlarda seviye ölçümü kontrol tapasından yapılıyor. Aracın karşısından baktığımızda şanzıman yağ boşaltma tapasının sağ tarafında tümsek bir yer var. O parça sökülünce altında dikey konumlu bir tapa görünmesi lazım. Şahinlerin diferansiyel tapası gibi. O tapa sökülür, araba çalıştırılır, vites p konumunda iken yağ akıp kesilmesi gerekir. Yağ akmadıysa akıncaya kadar doldurulur. Yağ doldurma yeri de (arabanın karşısından bakınca) akünün solunda kalan bir bölgede bir cm çapında siyah bir lastik tıpanın takılı olduğu yerdir.Kapalı el kadar bir metal parça sanırım o bu diyordunuz.Ölçüm kontrolü için.Orayı açtık yağ geldi diyelim kesilinceye kadar akitip sobra kapatacakmiyiz.Yada gelmedi yağ gelene kadar ekleme yapıp sobra kesilince birakacakmiyiz yağ koymayı.Fazla yağ varsa oradan mi atmış oluyor Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 20 Kasım 2014 Yazar Paylaş 20 Kasım 2014 Bu gün Mondi’min exantrik zinciri, zincir paletleri ve zincir gergisini değiştirttim. Hazır o bölge açılmışken yağ pompasının zincir ve zincir gergisini de tedbiren yenileyelim dedik, onlar da değişti. İşlemi Hatay/Antakya Ovalı Ford Servisi’nde yaptırdım. Arabamın işlemlerini yapan Yavuz usta adı gibi yavuz birisi. Çok ciddi, çok titiz çalışıyor. Arabamla sanki kendi arabasıymış gibi ilgileniyor. İşine bağlı, bilgisi derin. Parçaları Mehmet Kaya’nın tavsiye ettiği, İskenderun’daki Oto Topçu’dan aldım. Kullanılan malzemeler: Mondeo ekzantrik zinciri (Oto Topçu’dan) Zincir paletleri (Oto Topçu’dan) Ekzantrik zincir gergisi (Oto Topçu’dan) Ekzantrik zincir kapağı (Önceki de takılabilirdi ancak kastırılarak çıkartıldığından yağ sızıntısı olma ihtimali düşünülerek tedbiren değiştirildi) (Oto Topçu’dan) Yağ pompası zinciri (Önceden almış olduğum için tedbiren değiştirttim) (Oto Topçu’dan) Yağ pompası zincir gergisi (Tedbiren değiştirildi) (Oto Topçu’dan) Ön krank keçesi (Ford Servisi Yedek Parça biriminden) Bir tüp sıvı conta (Ford Servisi Yedek Parça biriminden) 6 Litre 5W30 yağ. (Sanırım Fmy doldurdular) Yağ filtresi (Ford Servisi Yedek Parça biriminden) SONUÇ: Zincir değişikliği 168 bindeki aracım için çok lazım olan bir işlem olmadığını gözlemledim. El kitabında yazdığı gibi ömür boyu idare edebilecek kadar sağlam bir parçaymış. İlk model mk3 lerde ekzantrik zinciri tıpkı motosikletinki gibi tek sıraymış, ancak bu sürekli sorun çıkardığı için sanırım 2003’deki revizyonda bu, iki sıra yapılmış. Zincir bölümünde zamana yenik düşen, zincir paleti denilen, zincire klavuzluk eden fiber parçalarmış. Benim aracımda bu fiber parçalarının zincirle temas ettiği noktalarda hafif izler oluşmuştu. Doğal olarak zincirin dönüşünde hafif boşluk oluşturuyordu. Usta, zinciri sökmeden önce yaptığı kontrolde, zincir gergisinin paleti tam olarak itmediğini, bunu değiştirmek için bile zaten bu bölümün sökülmesi gerektiğini söyledi. Yani başlangıçta her ne kadar zincir setinin değişimi elzem değil demiş olsam bile yapılan işlemin gerekliliğini ortaya koymaktadır. Serviste yapılan işlemlerin, kullanılan malzeme dahil toplam tutarı 785 tuttu, buna indirim uyguladılar 485 liraya düştü. 485 lirayı da kredi kartıyla ödeyince 9 takside böldüler. Şimdi kafam rahat. Yapılan tüm işlemlerde baş usta Hüseyin beyin ve de Yavuz ustanın hoşgörüsüyle hep aracımın yanındaydım, sürekli gözledim. Kimi zaman aklıma takılan soruları sordum, kimi zaman fotoğraflar çektim. İşte aşağıdaki görüntüler de ustayı rahatsız etmekten çekinerek aldığım fotoğraflar. 10 Yorum bağlantısı
Recommended Posts