Duran Yılmaz 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 (düzenlendi) merhaba arkadaşlar,benim araba yüksek viteste 100-120 ile giderken vitesi boşa alınca stop ediyor, neden kaynaklanır bu sorun yardımcı olurmusunuz.... aynı sorun düşük viteste yada kırmızıda durmak için yavaşladıgında ve durdugunda stop etmiyor normal çalışıyor.... 19 Mart 2012 tarihinde Onur Berktaş tarafından düzenlendi Forumda yeni konu açmadan önce arama yapınız... Yorum bağlantısı
Duran Yılmaz 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 (düzenlendi) arkadaşlar benim aracın durduğu yerde veya narmal dur kalklarda sorun yok sadece yüksek devirde 100-140 ile giderken vitesi boşa alınca stop ediyor.... 19 Mart 2012 tarihinde Duran Yılmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdem Yamur 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 merhaba arkadaşlar,benim araba yüksek viteste 100-120 ile giderken vitesi boşa alınca stop ediyor, neden kaynaklanır bu sorun yardımcı olurmusunuz.... aynı sorun düşük viteste yada kırmızıda durmak için yavaşladıgında ve durdugunda stop etmiyor normal çalışıyor.... Aynı sorun bende de var. Bir ağabeyime sordum devri düşük ondan olabilir dedi ama bende bilmiyorum ne olduğunu. Düşük hızda yani 1. ve 2. viteslerde stop etmiyor ama diğer viteslerde hızlı giderken boşa alınca stop ediyor. Öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
İsmail Işık 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 (düzenlendi) Karbüratörlümü aracınız? 22 Mart 2012 tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi Tamamen büyük harfle mesaj yazmıyoruz.. Yorum bağlantısı
Erdem Yamur 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 Benim aracım evet karbüratörlü ve bişey daha keşfettim bu sorunu benzinde yapmıyor sadece lpg de yapıyor. Yorum bağlantısı
Erdem Yamur 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 İnternetten biraz araştırma yaptım, bilinçlendim açıkcası. Bu sorunun başlıca nedenleri şunlar olabilir arkadaşlar; 1. Lpg gaz ayarının düşük olması. 2. Aracın hava filitresinin yönünün değiştirilmesi (sürekli LPG kullananlar için) 3. Hava-Gaz karışımı yapan cihazın (Mikser) araca uygun olmaması veya arızalı olması. 4. LPG nin beyninin ömrünü tamamlaması yani değiştirilmesi en son çare. Yorum bağlantısı
İsmail Işık 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 benim araçta aynı sorunu yaşadı sonuç hava filtre kutusunun ön panelle bağlatı kısmı (yaklaşık 30cm bi parça) çıkarılacak...nedeni yüksek hızlarda fazla hava emmesinden dolayı hava sirkülasyonunu yüksek hızlarda yavaşlatmak.bir dene bakalım faydası olacaktır bence....geçmiş olsun... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 Durduğu yerde çalışıp yolda stop ediyorsa fazla hava alıyordur... Eskiler bulaşık teli tıkardı hava girişine... Yorum bağlantısı
Mehmet Çağlar 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 Aynı sorun bendede oldu kırmızı ışıkta beklerken devir 3000 e geliyordu vs.vs. tek nedeni rölanti ayarlıyıcısı üstad değiştirdim daha ocak da, 100 liraya mükemmel oldu ne stop nede devir yükselmesi hiç birşey kalmadı değiştirin görüceksiniz. Yorum bağlantısı
Duran Yılmaz 26 Mart 2012 Paylaş 26 Mart 2012 Aynı sorun bende de var. Bir ağabeyime sordum devri düşük ondan olabilir dedi ama bende bilmiyorum ne olduğunu. Düşük hızda yani 1. ve 2. viteslerde stop etmiyor ama diğer viteslerde hızlı giderken boşa alınca stop ediyor. Öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum. ben stop etme proplemini çözdüm .....lpg beynindeki rolenti vidasını biraz açıp rolentiyi arttırınca problem çözülüyor.bilgilerinize.... Yorum bağlantısı
Erdem Yamur 27 Mart 2012 Paylaş 27 Mart 2012 ben stop etme proplemini çözdüm .....lpg beynindeki rolenti vidasını biraz açıp rolentiyi arttırınca problem çözülüyor.bilgilerinize.... Sevindim Yani bu sorunu kendimiz çözebiliriz demi ? Ustaya gerek kalmadan ? Yorum bağlantısı
Erdem Yamur 5 Nisan 2012 Paylaş 5 Nisan 2012 Bugün aracımı lpg yetkili servise götürdüm. Sorunları anlattım lpg de iken yüksek hızda boşa atınca stop ediyor diye. Karbüratörü kapağını açtı usta birde ne görelim, mikser boşta sallanıyor hiçbir sabitleme vs. yapılmamış ve tofaş mikseri takılmış araca. Onu değiştirdi usta escort mikseri taktı ve sabitledi karbüratörün üstüne. Yüksek hızda giderken boşa alınca stop etme problemi sadece karbüratöre fazla hava girmesiymiş. ön tarafta ki hava girişininin olduğu parçayı çıkardı ve oda çözüldü. deneme yaptım yolda 160 km hız ile giderken bile boşa alınca bile stop etmiyor artık Boşa almak tabiki çok tehlikeli ama sadece deneme amaçlı yaptım bunu. Yorum bağlantısı
Guest Selçuk Zorlu 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Ustalarım kolay gelsin. Benim de aracım 98 Escort 1.8 Ghia. 16v Zetec Motor. Sıralı sistem Lpg var araçta. Soruna gelirsek; sabah ilk çalıştırmada rolantide devir 500 ile 1500 arası inip çıkıyor. 1 2 dakika sonra 900 1000 arası sabitleniyor. Bunun nedeni ne olabilir. Saygılar.. Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Merhabalar,fordclubtr ailesine yeni katıldım. Aracımın Marka-Modeli : 96 Model Ford Escort 1.6 clx Aracım benzinde çalışıyor 3000 devirden sonra lpg'ye geçiyor. 1-Eğer araca benzinde binersem tek marşta çalışıyor.Lakin lpg de binersem motor sıcak-soğuk farketmiyor 2-3 marş yapmadan çalışmıyor.Bunun nedini nedir? 2-Öte yandan aracımın devir saati takılı kalıyor.Örneğin ışığa yaklaştım aracı boşa atıyorum aracın devir saati hala 3000 de durduktan sonra nazlana nazlana 2000 devire derken 3-5 saniye sonra 1200 devirde sabitliyor.Ama 1200 devir bile yüksek diye biliyorum. Özellkle 2.sorumda durumdan dolayı yakıt sarfiyatı km'de 0.15 kr.olarak fark eder mi?Önerilerinizi ve yardımlarını bekliyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Aracın lpg'ye geçişinin devir değil motor ısısı ile alakalı diye biliyordum? İkinci sorun için rölanti valfinizi temizletin, düzelmez ise değiştirin. Ayrıca hız sensörünüzü de kontrol ettirin. Muhtemelen onun soketi söküktür... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 lpg sistemi eski sanırım. GeÇ marş alması lpg sistemindeki kaçaktan vs olabilir. Araç boğuluyor büyük ihtimal. Marş esnasında gaza basarak deneyin tek marşta alıyorsa dediğim büyük ihtimal doğrudur. Rolanti sıkıntınsı da lpg kaynaklı büyük ihtimal. lpg geçişi için devir değilde su sıcaklığı kıstas alınırsa daha iyi ama kışın lpg ye geçebilir Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Aracın lpg'ye geçişinin devir değil motor ısısı ile alakalı diye biliyordum? İkinci sorun için rölanti valfinizi temizletin, düzelmez ise değiştirin. Ayrıca hız sensörünüzü de kontrol ettirin. Muhtemelen onun soketi söküktür... Rölanti valfini,boğaz kelebeğini v.s temizlettim sorun çözülmedi.Rölanti sensörünün soketini devredışı bırakınca aracın devir 500-800 düşüyor ve vites aralıklarında da devir takılması olmuyor.Yalnız tabi rölanti sensörünü devredışı bırakınca da araç ısınana kadar ayağımı gazdan çekmemem gerekiyor aksi halde araç stop ediyor.Hız sensörüyle alakalı olsa aracı boşa attığımda devir saatinin yine takılması gerekli diye düşünüyorum.Yani o dediğinizide denedim.Sanırım ben rölanti sensörünü değiştirecem. Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 lpg sistemi eski sanırım. GeÇ marş alması lpg sistemindeki kaçaktan vs olabilir. Araç boğuluyor büyük ihtimal. Marş esnasında gaza basarak deneyin tek marşta alıyorsa dediğim büyük ihtimal doğrudur. Rolanti sıkıntınsı da lpg kaynaklı büyük ihtimal. lpg geçişi için devir değilde su sıcaklığı kıstas alınırsa daha iyi ama kışın lpg ye geçebilir Evet LPG sistemi eski daha doğrusu araç her türlü benzinde çalışıyor gaz pedalına dokunup 3000 devirden sonra otomatik gaza geçiyor.Yukarda belirttiğiniz şeyi yaptım ama netice alamadım.Lakin geçen gün gaz bitti araca benzinde 2-3 gün böyle bindim.Sabah-aksam,motor sıcak-soğuk demeden ilk marşa çalıştı.Dün aksam gaz aldım sabah marşa ilk bastığımda almadı 2.denememde çalıştı.Marş çok iyi basıyor,akü yeni ama araca gaz alıp çalıştıracağım vakit araç 2 marş yapmadan çalışmıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Peki arkadaşlar rölanti sensörünün arızalı olması aracın yakıt sarfiyatına etki eder mi? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Peki arkadaşlar rölanti sensörünün arızalı olması aracın yakıt sarfiyatına etki eder mi? Eder, arttırır. Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Eder, arttırır. Mesela km'de 0,15 kr artırır mı? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Mesela km'de 0,15 kr artırır mı? kuruş olarak bilemem, lt olarak konuşalım lütfen. Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 kuruş olarak bilemem, lt olarak konuşalım lütfen. Ben şöyle izah etmeye çalışayım 30 TL gaz aldım litre fiyatı 2.80 TL 10.70 lt.ben bu kadar yakıtla 60 km gaz bitti.yani benim araç baya fazla yakıyor.Bu sensörü değiştirince yukarıdaki duruma göre ne kadar etki eder? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Ben şöyle izah etmeye çalışayım 30 TL gaz aldım litre fiyatı 2.80 TL 10.70 lt.ben bu kadar yakıtla 60 km gaz bitti.yani benim araç baya fazla yakıyor.Bu sensörü değiştirince yukarıdaki duruma göre ne kadar etki eder? 11lt yuvarlak desek, 9lt benzin demektir yine yuvarlak. 60km 9lt demek 100km de 15lt ye falan denk geliyor ki, çok yüksek. Ateşleme sisteminizi falan da kontrol ettirdiniz mi? Subap ayarlarınızı vs? Yorum bağlantısı
Selçuk Sakar 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 11lt yuvarlak desek, 9lt benzin demektir yine yuvarlak. 60km 9lt demek 100km de 15lt ye falan denk geliyor ki, çok yüksek. Ateşleme sisteminizi falan da kontrol ettirdiniz mi? Subap ayarlarınızı vs? Evet aynen öyle çok yüksek hepsine baktırdım.Temizlrnecek yerleri temizledim,temizlettim.Bir tek rölanti sensörü kaldı ama işte şüpheliyim rölanti sensörünün arızalı olması yakıtda bu kadar belirgin bir sarfiyat yapar mı diye? Yorum bağlantısı
Recommended Posts